Anteeksi, mutta ymmärsinkö oikein, että kirjoitit 28.2.2011 viestissäsi, että aiot pitää tipattoman maalisKUUN? Nyt sitten nelisen päivää myöhemmin kirjoitat, että huomenna aiot kokeilla kohtuudella juomista?
Sanoisin, että sulla on ongelma. Jos et tähän mennessä osaa käytännössä muuta kuin totaalijuomisen, kuvitteletko, että yhtäkkiä osaisit ottaa kuppia "oikein"?
Muistathan, että ei ole mikään häpeä sanoa "ei kiitos" alkoholille. Häpeälliseksi voi sen sijaan sanoa sellaista käytöstä, kun menetetään totaalisesti kontrolli juodessa. Toiset ihmiset eivät osaa tuoda julki ajatuksiaan kirjallisesti, toiset eivät osaa juoda viinaa. Ei tässä asiassa sen kummemmasta ole kysymys.
Tsemppiä kuitenkin!
No kappas. Olin sitten yöllä näköjään sen verran väsyneessä tilassa, etten saanut kuin lainauksen tänne aikaan. Tätä se selväpäisyys teettää. :) Aion tänään käyttää juuri tätä "ei kiitos" -metodia. Ja jos tosiaan niikseen menee, niin maltti on silti valttia. Kokeilen rajojani tänään, ei tässäkään sen kummemmasta ole kyse. "ei kiitos" - tarkoittaa sitä, etten todellakaan juo mitään olutta vahvempaa tänään.
Mutta jos lähtee käsistä, niin tiedän lopullisesti asian. Jos ei, niin homma on hanskassa. Testin paikka nyt. Taiteilijajengin mukaan kuitenkin tänään lähden. Jos saavun sieltä raittiina kotiin niin olen helvetin ylpeä. No, niin ei ehkä kuitenkaan käy mutta ne pari olutta suon itselleni. Eikös se ole sitä kohtuutta, sen sijaan että saapuisin täysin mutkalla himaan muistamatta mistään mitään? Arvon BOL, kuten jo mainitsin, nämä tänään tapaamani ihmiset ovat ystäviä, eivät pelkkiä juoppokavereita. Heidän kanssaan voin olla selvinkin päin ja ottaa pari olutta jos haluan. Kukaan heistä ei kaada viinaa kurkkuuni, itsestäni tämä on kiinni ja sillä selvä.
Pahintahan on se kun olen yksin kotona. Silloin lähtee kaikista helpoiten käsistä ja joskus jopa lujaa. Kalsarikänniketjustahan sen toki joku lie huomannutkin...
Ehkä tämä kuulostaa perinteiseltä alkoholistin löpinältä, saattaa jopa ollakin sitä. Mutta tänään teen testin ja sen jälkeen määrittelen itse itseni. Se on nähdäkseni ainoa tapa edetä tästä, koska tipattomuus ei ole kuitenkaan juttuni. Sanottakoon joka tapauksessa niin, että tässä asiassa en jää suosikkijoukkueeni tasolle, vaikka päättäisin lopullisesti lopettaa tänään, niin ryyppäysurani ei ole missään nimessä ollut HMV. :)