Mainos

Jatkoajan juomisenhallintakerho

• 86 785
  • 195
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Täytyy kyllä toivoa, ettei juomattomuus tule pudottamaan minun painoa grammaakaan. Pituutta on 185cm ja painoa on 65kg. Tuosta kun vielä riipastaan kilo pari, niin ei tartte ulos mennä, jos vähääkään tuulee.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olutpullollinen vastaa n. 60 gramman kyljystä. Taitaa toi kalorikeskustelu johtua myös siitä, että alkoholi kalorit on niitä "tyhjiä kaloreita" ja lisäksi vielä normi päivän ruokailujen päälle vedetty.

Osittain kyllä. Oman osansa tekee myös se, että alkoholin nauttiminen usein lisää ruokahalua jossain vaiheessa iltaa. Eli kaloreita tulee siinäkin mielessä lisää.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mulla on juominen hanskassa. Juon juuri silloin kuin haluan ja juuri niin paljon kuin haluan. Tsemppiä teille jotka taistelette juomisen rajoittamisen kanssa ja myös teille jotka pidätte sellaista taistelua turhana.

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy kyllä toivoa, ettei juomattomuus tule pudottamaan minun painoa grammaakaan. Pituutta on 185cm ja painoa on 65kg. Tuosta kun vielä riipastaan kilo pari, niin ei tartte ulos mennä, jos vähääkään tuulee.

Jatkoajan Peter Crouch on löydetty.

Meikäläisellä oli 1.1.08 pituutta 170 ja painoa 87 ja tuo elopaino pitäisi saada kaavaan pituus - metri + 5kg elintasoa, eli 75kg. Lisää pituuttakin olisi hyvä saada ja mieluiten heti. Toivottavasti edes tuopit suurenevat tammikuun jälkeen.

Kaivanto

Jäsen
Jotain tuon suuntaista se taitaa olla... Muistaisin jostain lukeneeni, että yksi keppanapullo vastaa pauttiarallaa kohtuu kokoista porsaankyljystä => ei siis ihme jos paino laskee kun jättää "syömättä 6 kyljystä / ilta"...

Aika pieni kyljys ja näitä vertauksiahan riittää. Pullossa keppanaa on vähemmän energiaa kuin samassa määrässä kevytmaitoa tai kolaa. Ei olut sinänsä ole erityisen lihottava elintarvike, mutta jos ottaa säännöllisesti normaalin kulutuksen päälle ylimääräisen sixpäckin eli lähes kolmasosan päivän tarpeesta, totta kai se pitkän ajan kuluessa näkyy. Ja alkoholin käytöllä on usein epäedullisia vaikutuksia ruokavalioon ja liikuntatottumuksiin.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukeminen on kännissä kirjainten pomppiessa riviltä toiselle kovin vaikeaa, mutta yritä nyt vielä...

Joo, sillä mä katselenkin Akkareista vaan kuvat, mikäli niitä joku tänne lehtilaatikkooni sattuu sujauttamaan.

Sinä saat kohtuukäyttäjänä toki tulkita tekstejä parhaan kykysi ja kokemuksesi mukaan, tietenkin. Minä luurailen niitä kuvia vastaavasti täältä lehtilaatikon kannen lomasta. Tuossa nimenomaisessa kuvassa näin itseään silotelluin mielikuvin motivoivan ”ongelmakäyttäjän”, jonka olkapäällä parkuvaa viinanpirua hän yrittää vaientaa uskottelemalla mielensä ja fysiikkansa vielä terävöityvän kuudennellakin viikolla. Sanotaan tätä tilaa sitten vaikka leijumiseksi.

Yhtäkaikki, hyvä että Freddie sai telakalla ollessaan kroppansa kuntoo – pienet sille.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tuossa nimenomaisessa kuvassa näin itseään silotelluin mielikuvin motivoivan ”ongelmakäyttäjän”, jonka olkapäällä parkuvaa viinanpirua hän yrittää vaientaa uskottelemalla mielensä ja fysiikkansa vielä terävöityvän kuudennellakin viikolla. Sanotaan tätä tilaa sitten vaikka leijumiseksi.

Saatat kyllä olla oikeassa siinä mitä näit. Minua itseäni (ja ehkä muitakin) kiinnostaisi kuulla, mikä mahtaa olla henkilökohtainen motiivisi tuomita lähes puoli vuotta sitten kirjoitetun viestin perusteella niin rajuin sanankääntein tämän ongelmakäyttäjän yritys saada ongelmansa hallintaan?

Kerrotko sen meille?

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kerro kerro kuvastin...

Kyllähän minä sen toenperrään ymmärrän, jos miehen on välillä käytävä vähän telakalla, jotta saa taas kropan kuntoon. Itsekin olin pari vuotta sitten kolme päivää kaljatta, kun olkapää leikattiin,
Oliko muita suu napsaen?

No hah, lähdit tietenkin liian aikaisin sairaalasta kotiin, ennen heräämökonjakkien. Sillä silloin kun minun kroppaani harsittiin eka kerran kuntoon niin valvomossa minut leikkauksen jälkeen herätettiin ja kysyttiin että otanko iltapäiväkahvin kanssa Konjakin - otin.
Sen jälkeen sain konjakkiannokseni aina klo: 17.00 niinä kolmena päivänä jotka lasaretissa jouduin viettämään.
Kotiuttamisen jälkeen päivittäiset promillet hoitui mein Sepon kekseliään viina-automaatin avulla. Minulla oli sängyn vieressä sellainen metallista sekä puusta tehty teline jossa oli ylhäällä pussillinen bisseä, 2 litraa. Siitä tuli letku suoraan suuhuni ja letkussa oli sellainen kiristysjuttu jota säätelemällä sain huikat aina kun halusin.
Päivän tai kaksi muistaakseni jouduin sängyn pohjilla virumaan ja hyvin tuo juomapuoli noinkin hoitui.

Minua kiinnostaisi tietää haluatko bisseautomaatin piirustukset ?

Terveisin koo

stigers

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
Itseä vituttaa nämä ns. kaverit, jotka pistää täysin vittuiluksi jos joku aikoo pitää taukoa juomisesta.

Itsellä ikää vajaa 25 ja siitä edelliset seitsemän vuotta jokainen vapaa-aika mennyt ryypätessä. Nyt loppiaisena otin itseäni niskasta kiinni, kun kolme viikkoa työttömänä oltua huomasin krapuloissani etten ollut hetkeäkään ollut selvinpäin. Oli kauhea morkkis, kun mietin että mitä järkeä tässä enää on, että käykö tässä vielä samat kuin isälleni joka ryyppäsi itsensä hengiltä kolmisen vuotta sitten.

Kerroin kavereilleni, että nyt tuli stoppi tammikuulle. Ja jos loput tammikuusta pysyy tipattomana, niin pidetään samalla vielä huikaton helmikuu.

Mutta entäs sitten...

Nyt en ole saanut kavereiltani mitään muuta kuin vittuilua siitä, että et pysty tuommoiseen. Lisäksi samat kaverit aloittivat jo perjantaina ennen puolta päivää soittelemaan, että joko lähdetään kupille. Mieli kyllä tekis.
Toivottavasti ei selkäranka katkea. Lähellä on.

Ei näin...

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tässä kun lopettelen juomisharrastusta, lopettelen myös savuiluharrastustani, niin kylkeen on tupannut vielä ilman mitään yrittämistä kahvinjuonnin ja onanoinnin loppuminen (sanomattakin lienee selvää, että vaimoltakaan ei ole herunnut aikoihin). Eihän tämä enää ole kohta edes tervettä. Seuraavaksi varmaan loppuu hengittäminen ihan harrastusmielessä.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
...Itse olen tässä muutaman ajan kuumotellut sellaista ajatusta, että ensi vuoden vaihteesta alkaisin kokeilemaan seuraavaa: ottaisi vain yhden. Joko tuopin tai lasin punkkua tai paukun.....
Näin kirjoitin marraskuussa. Ja ta-dam! Nyt se alkaa! Eli ei alkanut vuoden vaihteesta niin kuin aikaisemmin arvelin vaan starttaan nyt helmikuussa. Pistän raporttia tulemaan kuinka onnistun.

P.S.: enkä ole nyt krapulassa. Eikö ainoastaan silloin kuuluisi tehdä tämän tyyppisiä päätöksiä? Noh, tätä on kypsytelty jo pidemmän aikaa.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Aika hurjaa tekstiä tuossa toisessa ketjussa, niin olisi mukava kuulla miten tämä projekti on edistynyt. Voikohan raportoimattomuudesta jotain päätellä?

Missä toisessa ketjussa? En enää muista mitä on tullut avauduttua.

6 viikkoa sitä "riemua" silloin kesti. Paras puoli ylivoimaisesti oli se että yöunen laatu parani aivan huomattavasti noinkin pienellä tauolla. Kannattaa kokeilla.
Itse tuskin kuitenkaan kokeilen uudestaan, sen verran tuli nimittäin ikävä nousuhumalan mahtavuutta. Se siitä sitten!

Toistaiseksi on taas pysytty kohtuukäytössä, mutta eiköhän kesän tullen taas tärähdä muutamaan otteeseen kunnolla.

Viimeksi muokattu:

Europoli

Jäsen
Tuossa pääsiäisen maissa tuli monestakin syystä mietittyä asioita aika syvältä. Totesin silloin, että henkilökohtainen juomiskulttuurini kaipaa remonttia, sillä alkoholismin raja alkoi olla jo vaarallisen lähellä. Samaan aikaan kun viikottaiset olutannokset olivat kasvaneet, oli kasvanut myös vyötärönympärys, fyysisen kunnon taas näyttäessä aivan vastakkaissuuntaista kehitystä. Koska melkein kaikki muut keinot (AA:ta lukuunottamatta) dokailun hillitsemiseksi oli jo kokeiltu, päätin alkaa treenata enemmän kuin ne viikottaiset kaksi salibandytreeniä.

Huhtikuun alusta aloin siis käydä eräässä kuntokeskuksessa salilla ja ryhmäliikunnassa. Päätin että treenipäivinä ei oteta yhtään, muuten saa sitten kupittaa. En siis lähtenyt kokonaan kieltämään alkoholia itseltäni, siitä tuskin olisi äkkiseltään tullut mitään.

Treenipäiviä oli (em. salibandy mukaanluettuna) ensin 4/vko, sitten 5 ja nyt jo 6. Ja kas kummaa, liikkumishalu ja -motivaatio on vain kasvanut, samalla kun kaljanhimo on talttunut. Toukokuussa otin kaljaa peräti kahtena päivänä (kumpikaan ei muuten ollut vappu). Melkoista edistystä aiempaan menoon verrattuna. Samalla muutkin elämäntavat ovat muuttuneet ihan itsestään sen enempää yrittämättä - ajoissa nukkumaan, vähemmän tietokoneella, terveellisempää ruokaa. Ja paino on pudonnut 3 kg. Hyvässä vauhdissa siis ollaan.

Jotta mua ei nyt luultaisi besserwisseriksi ja jeesustelijaksi, niin sanottakoon että vaikka liikunnan lisääminen on itselleni ollut hyvä keino juomisen hallintaan, se ei välttämättä ole kaikille autuaaksi tekevä. Konsteja on varmasti yhtä monia kuin on yrittäjiäkin. Ja ennen kaikkea on oltava vahva motivaatio jonka on lähdettävä sisältäpäin, muuten hommasta ei tule mitään (on kokeiltu). Parasta on se, että motivaatio tuntuu vain vahvistuvan. Toki tämä 2kk on melko lyhyt ajanjakso minkään pidemmälle menevien johtopäätösten tekoon tai onnistumisen arviointiin. Entiseen elämäntapaani en kuitenkaan halua enää palata.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä on nyt yli viikko oltu juomatta pisaraakaan mitään, ei edes mietoja. Pari pulloa kummittelee jääkaapissa ja pidän ne siellä testinä, normaalisti pullot ja tölkit tyhjenee aika nopeasti jos niitä jääkaappiin eksyy.

Juomattomuudessa on se hauska, että mitä pidempään on, ettei juo mitään, niin sitä helpommaksi se irti oleminen tulee. Eikä niin edes tee välttämättä mieli sitä yhtäkään. No, minulla ei varmasti alkoholiongelmaa ole ja sitä kautta pystyn olemaan erossa noin.

Enkä tässä nyt ole absoksi ryhtymässäkään, mutta tuossa yhtenä viikonloppuna oli 3pv:n ralli ja vielä maanantainakin tuli hörpiskeltyä, eli nelisen päivää alkoholia. Se on vähän turhan hullua menoa ja toipumiseen menee muutama päivä. Sen takia ajattelin pyrkiä juhannukseen asti, etten joisi, niin maistuu sitten paremmalta ja on muutenkin mieli kirkkaampi ja vointi hyvä.

Kyllä sen viikossakin jo huomaa täysraittiina, että positiivisempi ja jaksavaisempi olotila valtaa kehon ja uni tulee paremmin silmään.

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Ted Raikkaan kertomus tuossa on samankaltainen kuin omakin tarinani.

Vaimon serkun ylppäreissä napottelin kivasti ja ajattelin sen jälkeen, että nyt ollaan ilman mallasta juhannukseen asti. Alkuun tollanen lyhyempi aika :)

Aloin nimittäin huomaamaan toukokuussa ja huhtikuussa että sitä saakelin kaljaahan menee lähes joka päivä.

Nyt siis puoltoista viikkoa ilman hörppyjä. Viime viikolla tuli kyllä ajateltua kaljaa lähes joka päivä, mutta tämä viikko onkin sitten mennyt ilman sen kummempaa ikävää mallasjuoman suuntaan.

Lenkillä käyminen on paljon kevyempää ja nukun entistä paremmin. Viitsiiköhän sitä juhannuksena tenutellakaan...

JK

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kai minäkin sitten liityn kerhoon hieman kahta edellistä tilannetta liipaten.

Aloitetaan vaikka siitä, että olut on mielestäni jumalattoman hieno juoma ja nautin oluiden maistelusta suunnaattomasti. Kymmenisen vuotta olen käynyt oluella tasan silloin kun mieli tekee, ja mikäs siinä, tuoppi silloin tällöin ja useampi viikonloppuisin hyvässä tai omassa seurassa tuskin hautaan vie.

Mukavasti yläviistoon sojottanut työurani otti kuitenkin reilu vuosi sitten erinäisten järjestelyiden jäljiltä kierteen alaspäin ja siinä samassa työn mielekkyyden ja vastuiden kadotessa oli muka jotenkin helppo hellittää ja niinpä tuoppi silloin tällöin vaihtui muutamiksi tuopeiksi päivittäin.

Reilun puolen vuoden ~sixpack / päivä -tissuttelun jälkeen koitti sitten muutto uusiin ympyröihin, ja vaikka kantabaari jäi taakse ja päätin, että uutta en ota, vaihteleva määrä olutta löysi kuitenkin aina jääkaappiin ja iltatissuttelu jatkui lähes muuttumattomana.

Kolmisen kuukautta sitten asuntoon muutti ihminen, jonka mielestä viikkotissuttelussani ei ole mitään järkeä ja vaikka tästä oli vaikea eri mieltä olla, yritin toki epätoivoisesti puolustella huikkailua. Jemmailin oluita viikonlopuilta kaapinnurkkiin, jotta ne voisi muka hyvällä syyllä juoda viikolla pois kuljeksimasta ja ostin kaupasta puoliksi salaa tai mitä ihmeellisimmillä tekosyillä aina muutaman tölkin unilääkkeeksi tms.

Vaikka daami ei kovinkaan pahasti missään vaiheessa sanonut, mutta toki paheksui mukavaa tapaani, omatunto ja järki alkoivat sen verran kolkuttaa, että päätin kuukausi sitten jättää työpäiviä edeltävän napottelun. Oikeastaan missään vaiheessa en edes osannut (halunnut?) ajatella itseäni ongelmarajojen ylittäjänä, mutta kyllähän sellainen jatkuva 15 litraa viikossa on aika karkea, tai ainakin helvetin turha määrä.

Ensimmäisen viikon iltoina olin aivan äimänä millainen oluenhimo iski päälle, mutta eipä tuo tarkemmin ajateltuna suuri ihme ole, kun reilun vuoden oluettomat päivät ovat laskettavissa sormilla. Riippuvaisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta vahva tapa ehti kyllä pinttyä. Nyt vimma tuopin kimppuun ei enää yllätä joka päivä ja kivennäisvesi helpottaa tarvittaessa korvikkeena.

Plussat on helppo sanella: nukahtaminen on helpompaa ja yöunet ovat paljon paremmat ja rauhallisemmat, pakki on huomattavasti paremmassa kunnossa ja kai sitä rahaakin on jonkin verran säästynyt, tai ainakin kulunut enemmän muihin tarkoituksiin. Niin, ja se perjantain ensimmäinen olut... Pirulainen, että maistuu uskomattoman hyvältä.

Niin paljon en halua itseäni kiusata, että tässä vaiheessa edes lähtisin yrittämään täysin oluettomalla linjalla. Viikonloppuölbet sallin itselleni täysin, enkä kieltäydy tuopista viikollakaan jos siihen on jokin muu syy, kuin omaksi huviksi juominen.

Katsotaan nyt miten homma jatkuu. Sen verran itseäni tunnen, että itsepetoksessa olen helvetin kova jamppa, enkä siksi vaivaudu lupailemaan turhia. Kuukauden tissuttelutaukokin on varmasti mitätön aika, mutta tuntuu ihan kivalta välietapilta sekin.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tsemiä vaan Siivu-Leevi. Tuollainen rehellinen viesti aina lämmittää mieltä. =) Hienosti kirjoitettu ja rehellisesti tunnustettu.

Kyllähän tuo veli Bisse todella koukuttava juoma on, se kun rentouttaa ja tuo sellaisen tietynlaisen turvallisen olotilan, mihin hetkeksi voi paeta kaikkea ympärillä ahistavaa touhua. Sinänsä ei huono, vaikka niin välillä tekisikin. Itsekin huomasin, että tuossa muutamia vuosia sitten sen iltaoluen otti ehkä kerran pari viikossa, pian kuitenkin alkoi ruskea pullo eksyä jääkaappiin joka ilta ja jossain vaiheessa huomasi, että sitä oli kärräämässä kahta, kohta jo kolmea putelia iltaa kohden. Silloin pitää ottaa stoppi ja aikalisä.

Otin itse sellaisen linjan, että viikolla ei juoda olutta, ellei nyt satu olemaan joku urheilutapahtuma tai kaveri sattuu pyytämään baariin (sitä ei nykyään niin usein käy kun en baareissa muutenkaan juuri roiku). Enemmän sittten perjantai tai lauantai-illan hommia, että juo ne sikspäkin tai kahdeksan olusta. Maistuu paremmalta kun pieni paussi.

Niin, kokonaan ei kannata itseltään kieltää, ellei ongelma ole oikeasti todella paha. Liika itsekieltäminen voi aiheuttaa omalla tavallaan pahaa ja se siitä seuraava turhautuminen voi purkautua jossain muussa. Mässäilyssä esim. Mieluiten kaikkea kohtuudella, niin olo on parempi. Siis, jos pystyy siihen. Ymmärrän tietysti, että pahassa jamassa olevat eivät voi edes sitä kohtuulinjaa vetää, vaan nollatoleranssi on ainoa totuus.

Edit. Ja tässä on nyt puolisentoista viikkoa oltu, ettei olla pisaraakaan maistettu. Yllättävän helppoa se on, eikä tule iltaisin sellaista haljua oloa, että voi kun ei ole yhtään olutta. Tai itseasiassa jääkaapissa on pari pulloa, mutta ei ole tehnyt mieli avata.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
No niin. Vihdoin tuli itsellenikin asiaa tähän ketjuun. Pitkän tissuttelukauden jälkeen viime viikonloppuna iski lopullinen kyllästyminen vatsaoireisiin, surkeaan kuntoon ja väsymykseen. Nyt on jo kaksi päivää mennyt täysin nollalinjalla ja tarkoitus on jatkaa tätä mahdollisimman kauan. Mitään en itselleni lupaa, mutta tavoite on lopultakin saada ryhtiä elämään.

Kahtena iltana on tullut jo käytyä varovaisella lenkillä (juoksu/kävely ja pyöräily). Vielä tuohon ehkä rullaluistelu ja uinti, niin ei ehdi kyllästyä yhteen ja samaan lajiin. Yllättävän mukava tunne hikoilla kunnolla fyysisen suorituksen johdosta. Nykykunnossa tosin hiki tulee jo ruohoa leikatessa.

Normaalisti on tullut korkkailtua oluita iltaisin tai lipitettyä punaviiniä, mutta nyt korvikkeena toimii vissy, jota kuluukin ihan helvetisti. Hermostuksissaan on pakko lipittää koko ajan. Ja tietysti noiden "urheilusuoritusten" jäljiltä janottaa. Lidlin maustetut vissyt (vadelma, karpalo ja omena) maistuvat muuten hyviltä.

Ainoa ongelma toistaiseksi on huonohko unen laatu. En oikein saa unta ja tulee myös heräiltyä vähän väliä. Entuudestaan muistelen, että tämä korjautuu muutamassa päivässä. Kai sitä sen verran riippuvaiseksi taas ehti tulla, että elimistö huutaa alkoholia rentoutuakseen. Missään tapauksessa en kuitenkaan bisseä enää unilääkkeeksi ota. Myöskään en haluaisi lähteä mitään nukahtamislääkkeitä lääkäriltä hakemaan. Eiköhän se tästä.

Hemmetti kun vaan voimat riittäisi tämän elämäntyylin ylläpitämiseen. Edes muutaman viikon tai kuukauden.

Miten muilla kerhon jäsenillä menee? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Miten muilla kerhon jäsenillä menee? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Itsellä tänään 4 viikoka päivää selvinpäin. Alkoi siitä kun vitutti aina herätä morkkiksessa ja krapulassa, ja sit rupesin miettimään niitä asioita mitä oon ryssiny ja missä tilanteessa on tullut niitä ryssittyä. No päissäänhän sitä on tullut suurin osa mokattua. Siinä sit tuli katseltua peiliin ja mietittyä aika syvälle asioita.

Töissäkin vitutti ja ahisti sen verran että kävin työterveyslääkärillä puhumassa asioista ja kysymässä neuvoja. Diagnoosi oli lievän ja keskivaikean masennuksen rajalla, ja ensimmäisenä päätettiin kokeilla elämäntavan muutosta.

Siitä sitten ystävien ja kavereiden avulla alkuun, puhumalla, keksimällä tekemistä ja urheilemalla ja juomalla helvetisti vissyä/soodaa :D Alkuun teki mieli juoda mutta sovittiin ystävän kanssa että soitan hänelle aina kun tekee mieli juoda ja juteltiin ni meni sekin olo ohi. Ja esim. alkoholiton olut on hyvä keksintö, Nikolai on ainakin hyvää ja prosentteja on 0,0.

Nyt oon käyny festareilla, baarissa (kerran ollu kuskina) ja muutenkin tällä alalla oli pakko sopeutua siihen että alkoholi on aina läsnä. Eikä mua ees huvita juoda, säästökin on niin huima viikossa että senkin rahan voi satsata itseensä ja elämäänsä.

Eli piti vaan hoksata se oma tapa olla ilman alkoholia. Voisin juoda, mutta en halua enää juoda. Eli on se mahdollista, tsemiä vain. Päätä viekö pullo miestä vai mies pulloa.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Taidanpa aloittaa taas uuden "projektin", vaikka kirjoitinkin näin tuossa alkukesästä:
Itse tuskin kuitenkaan kokeilen uudestaan, sen verran tuli nimittäin ikävä nousuhumalan mahtavuutta. Se siitä sitten!
Viimeksi tämä toisiaan kesti 6 viikkoa (otin vain yhden tuopin/viinilasillisen), nyt olisi tarkoitus rikkoa tuo ennätys. Tänään en kuitenkaan alota, ostin juuri kaupasta sixpackin. Mutta huomisesta alkaen sitten.

Onko muita "kontrollifriikkejä" liikkeellä?

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko muita "kontrollifriikkejä" liikkeellä?

Täällä! Mulla täysraittiit kaudet ovat olleet suht pitkiä. Viimeksi vuosi ja neljä kuukautta. Viime toukokuussa sitten "ratkesin". Nyt viikko jälleen ilman mitään. Katsotaan miten pitkään nyt on täysin ilman. Mitään ennätyksiä en ole tekemässä vaan fiiliksen mukaan mennään.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Hemmetti kun vaan voimat riittäisi tämän elämäntyylin ylläpitämiseen. Edes muutaman viikon tai kuukauden.

Ensimmäinen tavoite on täyttynyt, eli muutama viikko on jo takana absolutismia. Tarkasti ottaen kolme viikkoa ja neljä päivää. Olo on koko ajan kohentunut. En ole päivisin enää niin väsynyt kuin aiemmin ja uni on öisin selvästi laadukkaampaa. Tosin alussa oli nukahtamisvaikeuksia, mutta nyt niistäkin on päästy. Vissyä tosin tulee lipiteltyä edelleen siinä määrin, että joutuu yöllä heräämään kerran kuselle.

Ihme kyllä ei ole pahemmin tehnyt edes mieli ottaa alkoholia. Muija saattaa sipaista joskus viikonloppuiltoina muutaman viinilasin, mutta ei sekään herätä itsellä ryyppyhaluja. Tämä nykyinen olotila on niin mukava. Tietää, että aamulla ei särje pää eikä vatsa ole kuralla.

Ruoka maistuu paremmin ja varsinkin iltaisin tulee naposteltua koko ajan jotain. Se haittaa tietysti sivutavoitteena olevaa laihtumista. No, pari kiloa on silti pudonnut. Enemmänkin varmaan olisi lähtenyt, mutta polvi alkoi oireilla puolitoista viikkoa sitten ja kipuilee edelleen hieman. Ehkä ensi viikolla pääsen taas liikkumaan vähän enemmän, esim. uintia ja pyöräilyä.

Onko muita viinalakkolaisia liikkeellä?

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Viimeksi tämä toisiaan kesti 6 viikkoa (otin vain yhden tuopin/viinilasillisen), nyt olisi tarkoitus rikkoa tuo ennätys.
Myönnän, rikkomatta jää. Ostin tölkkisixpackin justiinsa, Sandelsia. Nam. Neljään viikkoon siis jäi tällä kertaa. Toisaalta tuollainen neljän viikon "kuiva" kausikin on ihan kohtuullinen suoritus.
Koitetaan taas kuitenkin pysyä kohtuudessa, bissen juomisessa on se hyvä puoli, että jos tasaiseen tahtiin ottaa niin ei lähde homma käsistä. Vaan jos nakkaa sekaan vähänkin drinkkiä niin hups vaan!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy