Jarno Pikkarainen HIFK:n päävalmentajana

  • 392 597
  • 2 227

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Omana mielipiteenäni joukkueen suuri vaihtuvuus viime vuoteen on tälle kaudelle positiivinen asia. Nykynippu on viime kautta parempi. Kauden alku näytti, että nippu pelaa todella hyvää lätkää. Tulos jäi puuttumaan, mutta se ei muuta tosiasiaa; IFK hallitsi pelejä. Ongelmat alkoi sitten saikuttelujen sotkettua kokoonpanot.

Ilman muuta hyökkäys on koottu paremmin tälle kaudelle. Siitä ei kuitenkaan yllä keskusteltu. Ylläolevassa ei mietitty onko hyvä että hyökkäys vaihtui parempaan, vaan että sitä vaihtuvuutta oli paljon ja se vaikutti joukkueen yhtenäisyyteen ja viisikkopeliin negatiivisesti. Positiivinen asia hyökkäyksen kokoonpanon osalta paperilla, negatiivinen asia viisikkopelin osalta vaihtuvuudesta johtuen. Apples and oranges.

En kyllä usko, että pelkästään saikuttelut sotkivat viisikkopelin. Uskoakseni niitä ensimmäisiä pelejä dominoitiin pelillisesti enimmäkseen ihan uutuuden innolla ja koska kaikki jengit ovat vielä tietynlaisessa kesäterässä ensimmäisillä kierroksilla. Siinä kohtaa yksilötaito oli vielä suuremmassa asemassa kuin nyt.

Menestys on jokaiselle tietysti omassa määrittelyssä, mulle se on kauden päätteeksi Top 4:ssa.

Ilman muuta täytyy olla finaaleissa tänä keväänä, jotta sitä voisi kutsua menestykseksi. Kaikki muu olisi radikaali epäonnistuminen. Tämän sanoessani en vähättele Tapparaa tai Ilvestä (joista jompikumpi saattaa semifinaaleissa tulla vastaan), vaan tämä pohjautuu ihan siihen, että se olisi 18. kerta 20:een vuoteen kun jäädään finaalien ulkopuolelle. Tällä hyökkäysmateriaalilla ja näillä potentiaalisesti liigan huippukassareilla se ei yksinkertaisesti ole hyväksyttävää. Odotan kyllä Salmelaiselta vielä yhtä huippupakkia, mutta etenkin sen jälkeen vastuu finaaleihin viemisestä on lähes yksinomaan Pikkaraisella, eikä vähempään ole tyytyminen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie Eikö Pikachu ole juuri tällainen "Manner"-tyylinen haku päävalmentajan paikalle? Ei Manner ollut ennen Kärppiä hirveästi voittanut vaan pääsi siellä oikeanlaiseen ympäristöön. Mielestäni vähän samanlaiset historiat molemmilla.
Kaltolla on nyt pitkä junnuvalmennusputki takana ja nyt tarvitsisi useamman vuoden kokemusta Liigasta ennen kuin lyödään ykkösen tontille - jos koskaan riittää sinne asti. Tämä tosin edellyttäisi oikeanlaista jatkuvuutta, josta en ole täysin varma HIFK:n tapauksessa.
@F#21 menee nyt niin pahasti OTksi tuolla "huhut"-ketjussa niin vastaan viestiisi tänne oikeampaan ketjuun. Kyllä, Pikkarainen on juurikin sitä, mitä sanot. Käsitykseni mukaan vaan kävimme keskustelua muusta valmennusryhmästä, ja siinä kontekstissa ihmettelin Tanskan asemaa. Parhaimmillaan Pikkaraisen pelitapa on täyttä sexyä, mutta kuten olemme huomanneet niin varsinkin sumputtavia ja trappia pelaavia jengejä vastaan IFKlla on helvetillisiä ongelmia. Lisäksi minulle on tullut Pikkaraisesta kuva valmentajana, joka on hyvä ihmisten johtamisessa ja sytyttämisessä oikeaan tunnetilaan, mutta taktisesti ei ole mikään Suomikiekon visionääri. Tästäpä syystä huudan hänen valmennustiimiinsä nuorta vahvasti eteenpäin menevää valmentajaa, jolla voisi olla annettavaa taktiselle puolelle, esimerkiksi miten reagoida näihin virheitä odottaviin ja sumputtaviin jengeihin a'la Lukko, Sport ja Pelicans, joita vastaan olemme olleet vaikeuksissa.
 

F#21

Jäsen
@F#21 menee nyt niin pahasti OTksi tuolla "huhut"-ketjussa niin vastaan viestiisi tänne oikeampaan ketjuun. Kyllä, Pikkarainen on juurikin sitä, mitä sanot. Käsitykseni mukaan vaan kävimme keskustelua muusta valmennusryhmästä, ja siinä kontekstissa ihmettelin Tanskan asemaa. Parhaimmillaan Pikkaraisen pelitapa on täyttä sexyä, mutta kuten olemme huomanneet niin varsinkin sumputtavia ja trappia pelaavia jengejä vastaan IFKlla on helvetillisiä ongelmia. Lisäksi minulle on tullut Pikkaraisesta kuva valmentajana, joka on hyvä ihmisten johtamisessa ja sytyttämisessä oikeaan tunnetilaan, mutta taktisesti ei ole mikään Suomikiekon visionääri. Tästäpä syystä huudan hänen valmennustiimiinsä nuorta vahvasti eteenpäin menevää valmentajaa, jolla voisi olla annettavaa taktiselle puolelle, esimerkiksi miten reagoida näihin virheitä odottaviin ja sumputtaviin jengeihin a'la Lukko, Sport ja Pelicans, joita vastaan olemme olleet vaikeuksissa.
Hyvä siirto, tänks!

Joo, mietin vain kun mainitsit Mannerin niin näen Pikkaraisessa vain sen saman polun.

Apuvalmentajista esim. Kärpissä on Sihvonen ollut pidempään kuin Tanska HIFK:ssa. Ja tässä samassa ajassa on tainnut Kärpätkin potkia pari koutsia kesken kauden muualle. Ei sen koutsin mun mielestä tarvitse olla nuori, vaan kaveri joka osaa uusiutua ja muokata omaa näkemystään valmentajana. En osaa sanoa onko Kalto tai Tanska tällaisia, mutta ainakin Tanskan kanssa on tullut itse pyörittyä pelaajana sekä valmentajana ja mielestäni taidot apuvalmentajan rooliin löytyy, ykkösestä en niin varma olisi.
Tässä siis pitää toivoa Kaltosta kasvavan tuo mainitsemasi eteenpäin menevä valmentaja joka osaisi myydä myös Pikachulle erilaisia ideoita. Vaatii tosin myös Pikkaraiselta kykyä ottaa apuvalmentajien ehdotukset käyttöön.

Sama kuva myös itselleni tullut Pikkaraisesta. Tosin jätän vielä pienen mahdollisuuden tuolle visionäärille jos osaa muuttaa peliä kevätkauden aikana.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkin olen kritisoinut sitä, että Tanska jatkaa vuodesta toiseen, kun äijät ympärillä vaihtuu. Olen kuitenkin ottanut itse nyt sen kannan, että kun en faktisesti osaa sanoa, onko hän ainoastaan seuran mandaatilla kiintiötyöntekijänä HIFK-taustansa vuoksi vai onko hänestä oikeasti jotain konkreettista hyötyä, en käytä hänen HIFK-taustaansa häntä vastaan. En pidä täysin huonona sitä, että edustusjoukkueessa on joku, joka tuntee junnuvalmentajat, junnut ja talon tavat. Näin on muuallakin. Mutta tietenkään se ei saa yksin olla syy pitää ketään mukana valmennustiimissä, vaan kyllä muutakin kompetenssia pitää löytyä. Nybondaksen aikana kyseenalaistin Tanskan pestiä enemmän, koska heillä on pitkä yhteinen tausta ja Tanska oli hänelle helppo vaihtoehto ja esim. potkut Tanskalle olisivat olleet varmasti Nybondakselle myös henkilökohtaisesti todella vaikea paikka.

Oletan, että Salmelaisella ei mitään erityistä tunnesidettä Tanskaan ole ja Pikkarainen olisi kyllä sanonut suoraan, jos Tanska ei hänelle sovi, vaan haluaa hänen paikalleen jonkun muun. Ja uskon Salmelaisen ymmärtävän, että voidakseen tehdä työnsä parhaalla mahdollisella tavalla, Pikkaraisen täytyy saada haluamansa henkilöt tiimiinsä. Se on kuitenkin faktaa, että Tanska ei ilman Pikkaraisen siunausta tee mitään taktisia säätöjä, vaikka esim. alivoima Tanskan vastuulle kuuluisikin. Viimeisen sanan sanoo Pikkarainen, aina. Mutta on selvää, ettei päävalmentajan aika riitä ihan kaikkeen ja käytännön harjoitusvastuuta on jaettu eri koutseille. Mutta kyllä ne pelaajille opetettavat asiat käydään koutsien kanssa yhdessä läpi, joten paskasta alivoimasta vastuu kuuluu kyllä myös Pikkaraiselle, sillä hänhän ne viime kädessä siunaa tai hylkää. Pikkaraisen taktisesta osaamisesta ei tarvitse olla huolissaan. Selin-Pikkarainen kaksikosta se oli nimenomaan Pike, joka vastasi taktisesta osaamisesta Atun tyytyessä enimmäkseen komppaamaan, kun ei itse jaksanut ihan välttämättä kaikkiin nykykiekon taktisiin hienouksiin puuttua. Ja onhan Pike nyt kuitenkin koutsannut oman jenginsä Mestiksen mestariksi, että eiköhän sieltä löydy ihan riittävää osaamista myös taktisella puolella. Mutta henkilökohtaisesti en usko, että Joonas Tanska olisi este HIFK:n menestykselle. Ja mulle se tieto riittää just nyt näillä tiedoilla, mitä mulla on. Jos jollakin on jotain päinvastaista tietoa, olen avoin muuttamaan mielipidettäni.

Ari Halttusen videokoutsin rooli on myös pitkäkestoisuutensa ja tärkeytensä vuoksi mielenkiintoinen. Onko hän oikeasti niin hyvä, että sama äijä on puikoissa parikymmentä vuotta vai onko kyseessä joku muu asia, miksi hän saa jatkaa vuodesta toiseen? Eikö Halttusta itseään kiehdo ajatus vaihtaa välillä maisemaa? Eikö kunnianhimo riitä vai eikö ole ottajia? Mutta tähänkään en voi ottaa enempää kantaa, kun en asiasta riittävästi tiedä. Jos Halttunen tekee videovalmentajana ihan oikeasti loistavaa työtä ja HIFK saa hänen työpanoksestaan etua suhteessa vastustajaan, en kyllä näe mitään syytä häntä vaihtaakaan ihan vain vaihtamisen vuoksi.

Kari Kalto on tulevaisuuden nimi ja tekee loistavaa duunia erityisesti nuoremman kaartin kanssa. Hän on persoonaltaan iloinen ja hän tuo ympärilleen hyvää fiilistä. Tämä on pitkän ja tiiviin kauden aikana oikeasti tärkeä asia. Mutta ei se yksin riitä siihen, miksi on tiimissä mukana. Ymmärrys lajista ja ahkeruus sekä kyky jalostaa opit kentälle asti ovat myös tärkeitä ominaisuuksia. Vaatimustaso on valoisasta persoonasta huolimatta korkealla. Olen antanut kertoa itselleni, että Kalto ja Pikkarainen kunnioittavat suuresti toisiaan ja heidän yhteistyönsä sujuu hyvin ja he täydentävät ominaisuuksiltaan toisiaan mainiosti. Ja tämä lienee seurallekin tärkeä asia. Samaan hengenvetoon totean kuitenkin, että koska Kalto on seuran mies ja jos esim. Pikkarainen saisi kenkää, en usko Kalton duunin seurassa siihen päättyvän, ellei hän itse päätä lähteä samalla ovenavauksella. Ottajia löytynee muualla hänellekin, joten seuran kannalta kysymys ei todellakaan ole mustavalkoisesta asiasta. Jonkun pitäisi korvata hänen työpanoksensa esim. myös liigakynnyksellä olevien junnujen kanssa ja samalla Kalto veisi osaamisensa kilpailijalle.

Onneksi mun ei oikeasti tarvitse vaivata näillä asioilla päätäni, hengästyttää nytkin jo. Uskon kuitenkin, että Salmelaisella on riittävän laaja-alainen näkemys voidakseen tehdä oikeita ratkaisuja seuran ja tulevaisuuden eikä asioita enää HIFK:ssakaan ratkaista fiilispohjalta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mäkin olen kritisoinut sitä, että Tanska jatkaa vuodesta toiseen, kun äijät ympärillä vaihtuu. Olen kuitenkin ottanut itse nyt sen kannan, että kun en faktisesti osaa sanoa, onko hän ainoastaan seuran mandaatilla kiintiötyöntekijänä HIFK-taustansa vuoksi vai onko hänestä oikeasti jotain konkreettista hyötyä, en käytä hänen HIFK-taustaansa häntä vastaan. En pidä täysin huonona sitä, että edustusjoukkueessa on joku, joka tuntee junnuvalmentajat, junnut ja talon tavat. Näin on muuallakin. Mutta tietenkään se ei saa yksin olla syy pitää ketään mukana valmennustiimissä, vaan kyllä muutakin kompetenssia pitää löytyä. Nybondaksen aikana kyseenalaistin Tanskan pestiä enemmän, koska heillä on pitkä yhteinen tausta ja Tanska oli hänelle helppo vaihtoehto ja esim. potkut Tanskalle olisivat olleet varmasti Nybondakselle myös henkilökohtaisesti todella vaikea paikka.

Oletan, että Salmelaisella ei mitään erityistä tunnesidettä Tanskaan ole ja Pikkarainen olisi kyllä sanonut suoraan, jos Tanska ei hänelle sovi, vaan haluaa hänen paikalleen jonkun muun. Ja uskon Salmelaisen ymmärtävän, että voidakseen tehdä työnsä parhaalla mahdollisella tavalla, Pikkaraisen täytyy saada haluamansa henkilöt tiimiinsä. Se on kuitenkin faktaa, että Tanska ei ilman Pikkaraisen siunausta tee mitään taktisia säätöjä, vaikka esim. alivoima Tanskan vastuulle kuuluisikin. Viimeisen sanan sanoo Pikkarainen, aina. Mutta on selvää, ettei päävalmentajan aika riitä ihan kaikkeen ja käytännön harjoitusvastuuta on jaettu eri koutseille. Mutta kyllä ne pelaajille opetettavat asiat käydään koutsien kanssa yhdessä läpi, joten paskasta alivoimasta vastuu kuuluu kyllä myös Pikkaraiselle, sillä hänhän ne viime kädessä siunaa tai hylkää. Pikkaraisen taktisesta osaamisesta ei tarvitse olla huolissaan. Selin-Pikkarainen kaksikosta se oli nimenomaan Pike, joka vastasi taktisesta osaamisesta Atun tyytyessä enimmäkseen komppaamaan, kun ei itse jaksanut ihan välttämättä kaikkiin nykykiekon taktisiin hienouksiin puuttua. Ja onhan Pike nyt kuitenkin koutsannut oman jenginsä Mestiksen mestariksi, että eiköhän sieltä löydy ihan riittävää osaamista myös taktisella puolella. Mutta henkilökohtaisesti en usko, että Joonas Tanska olisi este HIFK:n menestykselle. Ja mulle se tieto riittää just nyt näillä tiedoilla, mitä mulla on. Jos jollakin on jotain päinvastaista tietoa, olen avoin muuttamaan mielipidettäni.

Ari Halttusen videokoutsin rooli on myös pitkäkestoisuutensa ja tärkeytensä vuoksi mielenkiintoinen. Onko hän oikeasti niin hyvä, että sama äijä on puikoissa parikymmentä vuotta vai onko kyseessä joku muu asia, miksi hän saa jatkaa vuodesta toiseen? Eikö Halttusta itseään kiehdo ajatus vaihtaa välillä maisemaa? Eikö kunnianhimo riitä vai eikö ole ottajia? Mutta tähänkään en voi ottaa enempää kantaa, kun en asiasta riittävästi tiedä. Jos Halttunen tekee videovalmentajana ihan oikeasti loistavaa työtä ja HIFK saa hänen työpanoksestaan etua suhteessa vastustajaan, en kyllä näe mitään syytä häntä vaihtaakaan ihan vain vaihtamisen vuoksi.

Kari Kalto on tulevaisuuden nimi ja tekee loistavaa duunia erityisesti nuoremman kaartin kanssa. Hän on persoonaltaan iloinen ja hän tuo ympärilleen hyvää fiilistä. Tämä on pitkän ja tiiviin kauden aikana oikeasti tärkeä asia. Mutta ei se yksin riitä siihen, miksi on tiimissä mukana. Ymmärrys lajista ja ahkeruus sekä kyky jalostaa opit kentälle asti ovat myös tärkeitä ominaisuuksia. Vaatimustaso on valoisasta persoonasta huolimatta korkealla. Olen antanut kertoa itselleni, että Kalto ja Pikkarainen kunnioittavat suuresti toisiaan ja heidän yhteistyönsä sujuu hyvin ja he täydentävät ominaisuuksiltaan toisiaan mainiosti. Ja tämä lienee seurallekin tärkeä asia. Samaan hengenvetoon totean kuitenkin, että koska Kalto on seuran mies ja jos esim. Pikkarainen saisi kenkää, en usko Kalton duunin seurassa siihen päättyvän, ellei hän itse päätä lähteä samalla ovenavauksella. Ottajia löytynee muualla hänellekin, joten seuran kannalta kysymys ei todellakaan ole mustavalkoisesta asiasta. Jonkun pitäisi korvata hänen työpanoksensa esim. myös liigakynnyksellä olevien junnujen kanssa ja samalla Kalto veisi osaamisensa kilpailijalle.

Onneksi mun ei oikeasti tarvitse vaivata näillä asioilla päätäni, hengästyttää nytkin jo. Uskon kuitenkin, että Salmelaisella on riittävän laaja-alainen näkemys voidakseen tehdä oikeita ratkaisuja seuran ja tulevaisuuden eikä asioita enää HIFK:ssakaan ratkaista fiilispohjalta.

Pitkä viesti mutta tämä kannattaa kaikkien lukea. Paljon jos ei nyt sisäpiirin niin ainakin valaisevaa tietoa. Tuo toiseksi viimeinen kappale sai hymyn huulilleni, hyvä jos näin!

Vielä kun tiimissä olisi taktiikkanero, tilastovelho ja nirvanan saavuttanut henkinen valmentaja, ei meitä pysäyttäisi mikään. Tai ehkä siellä on riittävästi osaamista näillä mainituilla osa-alueilla, mutta minulle se ei ainakaan vielä ole näyttäytynyt.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Nythän sitä tosiaan nähdään, miten joukkue pelaa Tanskan johdolla, kun Putte Possu on poissa.

Taas aivan täydellinen kannanotto - niin mihin?
Haluatko väittää, että penkin takana on lymyillyt Putte Possu niminen piirroshahmo?
Vai että Pikkaraisen peluutus on Putte Possulta peräisin?
Vai vittuilla naamatta julkisessa ammatissa olevan henkilön habitusta?
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tanska joutui ykköskoutsiksi kaudella 2012-2013, kun Raimo Summanen nappasi 5 ottelun toimitsijakiellon haukkumalla narrien päävalmentajana toiminutta Tomi Lämsää. Löysin Liigan tilastoista tulokset Joden valmentamista matseista:

26.2.2013 Kärpät-HIFK 1-2 VL
28.2.2013 HIFK-Ässät 1-3
2.3.2013 HIFK-Lukko 4-2
5.3.2013 JYP-HIFK 3-4
9.3.2013 SaiPa-HIFK 1-3

Tanska suoriutui aika lailla hyvin tästä rupeamasta, kun saaliina oli 3 kolmen pisteen voittoa, 1 kahden pisteen voitto ja vain 1 tappio ja sekin tulevalle Suomen mestarille.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas aivan täydellinen kannanotto - niin mihin?
Haluatko väittää, että penkin takana on lymyillyt Putte Possu niminen piirroshahmo?
Vai että Pikkaraisen peluutus on Putte Possulta peräisin?
Vai vittuilla naamatta julkisessa ammatissa olevan henkilön habitusta?
Onneksi täällä palstalla jaksaa väsymättä päivystää HIFK-poliisi, joka tarttuu heti vääränlaiseen kommentointiin ja keskusteluun. Teet arvokasta pyyteetöntä työtä, joka varmasti tullaan vielä palkitsemaan fanikatsomon yläfemmoilla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itselläni ei ole Tanskaa vastaan mitään. Olen kuullut kundista pelkkää hyvää hänen kanssa toimineilta.

Ja Kaltossa näkyy päälle kaikki ”IFKn tuleva päävalmentaja” -ainekset. Tyylikäs ja sopivan huumorintajuinen medialle, erittäin pidetty ja kunnioitettu pelaajien kesken. Ja omaa psykologista silmää.

Päävalmentaminen on muutakin kuin taktiikkaa. Tai se on parhaimmillaan vain johtamista ja isojen linjojen vetämistä ja apukoutsit hoitaa sitten loput.

Tässä meidän tiimissä on siis moni asia hyvin. Pikkarainen on selvästi hyvä tähtipelaajien kanssa (auktoriteetti, johtaminen) ja saa heidät pelaamaan kovalla tasolla. Tanska tuntee organisaation ja on varmasti nähnyt mitä asioita on eri päävalmentajat tehneet väärin HIFKssa (ja toivottavasti toimii viestinviejänä Pikelle) ja Kaltolla on hyvä tatsi junnuihin.

Mutta kysymys kuuluu: Onko tiimi ideaali? Olisiko se parempi jos Tanskan tilalla olisi joku muu? Ja tämä ei ole Tanskan teilaamista. On nimittän mahdollista, että Tanskassa on ainesta jopa liigajoukkueen päävalmentajan. Onko se HIFK... siitä en ole varma. Olisiko Tanskalle itselleen parempi lähteä ensi kaudella Mestikseen päävalkuksi ja hänen tilalleen joku, joka täydentää Piken heikkouksia omilla vahvuuksiillaan?

Mutta tämä on spekulaatiota. En tunne kundien välistä dynamiikkaa enkä ole ollut kärpäsenä katossa katsomassa heidän työtään. Ja ehkä tiimi on jo niin täydellinen kuin vapaista valmentajavaihtoehdoista saa ja ehkä se on juuri tämä tiimi, joka tuo keväällä meille kannun kotiin? Toivottavasti. Keväthän sen näyttää.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Vaikka jonkun kirjoittajan oikean henkilöllisyyden arvaileminen on pahimpia rikoksia täällä...

- Lainausta muokattu, sillä käyttäjä itse oli viestinsä poistanut jo ennen tätä lainausta t: Modet

Väärin. Nimimerkin takana olevan henkilön oikean nimen saa todistetusti jopa kirjoittaa julkisesti, ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Sen sijaan on kiellettyä heittää huonoa läppää joka perustuu yksinomaan pelkkään nimimerkkiin, viittaamatta tuon taivaallista sen takana olevaan henkilöön tai henkilöllisyyden arvailuun. Kaikinpuolin sairasta menoa.

Kuten nämä kielletyt huonot vitsit, on moderaattoreiden toiminta siis myös pelkkä huono vitsi, mutta näillä mennään.

Tuo ylläoleva haukkumanimi sen sijaan on mielestäni pelkästään huono, olematta vitsi. Ei ketään nyt possuksi voi alkaa haukkumaan, ulkonäöllisten tai muidenkaan seikkojen pohjalta.

En nyt @Jan_Peter halua liikaa tarttua tuohon sanaan "statisti", mutta oletko ehtinyt spekuloida miten kenties selittynee se, ettei tänään puikoissa olekaan "kakkoskoutsi" Gary Kalto, vaan se "statisti" Joonas Tanska? Ehkä hänellä onkin vähintään yhtä tärkeitä vastuu-alueita kuin virkaveljellään, ja kenties etenkin peluutuksen osalta? Ehkei se hierarkia olekaan niin selvä, kenties kummatkin ovat tasa-arvoisia?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Lemieaux Itse asiassa kyllä. Molemmat on nimikkeellä apuvalmentajana ja onko nyt kumminkin niin, että Tanska on lähempänä seuraamassa Pikkaraista joskus. Joka tapauksessa tuo tämänpäiväinen todistaa ettei Tanska ole statisti tuossa joukkueessa. Ehkä Tanska onkin se Piken kakkosmies.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Nyt pitäisi vissiin olla syytä moittia apuvalmentajiamme, Tanskaa varsinkin.

Ainakaan ei ollut Pikkarainen muuttamassa taktiikkaa kesken pelin. Tosin hänen muottinsa mukaan koko kausi on mennyt.

Jos tuolla hyökkääjämateriaalilla hävitään peli 1-2 voittomaalikilpailun jälkeen, en näe muuta syytä siihen kuin valmennus.
Turunen on ollut pistepörssinnkärjessä ainakin lähes kaksi kautta.
Leskinen edellisellä kaudella.
Dyk, tosin Ruotsin toisella tasolla.
Kangasniemi viime kaudella eniten ppg.
Sallinen maailmanmestari.
Saarinen on varsinainen syöttökone.
J.n.e. Ok, Jääskä ja Lundell ovat saikulla.
Kaikki uudet eivät tunne toisiaan, mutta esim. Turunen ja Paajanen tuntevat.
Samoin Saarinen, Kangasniemi ja Kousa.

Minkä taakse siis vielä voimme mennä selittelemään, miksi ei kulje.
Ehkä liian heikot maalivahdit? Ei 1-2 tappiossa voi edes maalivahtia syyttää eikä pakkeja, vaikka puolustuksessa on suurimmat puutteet.
Keskikaistalta toki puuttuu pelinjohtaja tai kaksi ja yksi kädellinen pakki voisi auttaa paljonkin.
No, niitä nyt ei ole eikä tule.

On siis tyydyttävä nykyiseen.

Ei muissa joukkueissa ole tuon parempaa materiaalia. Samalla tasolla ehkä 2-5 joukkuetta, jotka kuitenkin pelaa paljon järjestelmällisemmin.

No, ei tästä tämän enempää. Toivotan kaikille hyvää vuodenvaihdetta ja varsinkin uutta 2020 ja toivotaan, toivotaan, toivotaan, että parannusta saadaan nähdä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Teki Tanska sen hyvän valinan että kolmannessa jätti nelosen pois kun olivat jatkuvasti vaikeukissa. Se mitä ei tehnyt oli että Laakso sai jatkaa jatkuvasti töpeistä huolimatta. Winberg oli pelannut ilman virheitä mutta pudotettiin pois. Ottaa pannuun valmentajat joilla nimi painaa enemmän kuin teot.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylmä fakta on, että tuollaisella kalustolla (3 kärkiketjua) Pennasen alle Kerhoon ja Kerho johtaisi sarjaa 10 pisteen erolla Kärppiin, tästä menen takuuseen. Kerhon kolme kärkiketjua stadiin Pikkaraiselle ja oltaisiin sarjassa viimeisenä. Ei muuta.
 

Tackler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pyydän anteeksi ylempänä kirjoittamaani asiatonta ja täysin turhaa kommenttia. Muutamat ihmettelivätkin täysin aiheesta henkilöön kohdistuvaa nimittelyäni. Valitettavasti en saa tehtyä tekemättömäksi, mutta minun osaltani tämä ei tule enää toistumaan. Pyrin pysymään jatkossa asiassa ja jos ei ole asiaa, en kirjoita mitään.

Poistan tämän viestin jälkeen ala-arvoisen kommenttini tästä ketjusta.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kylmä fakta on, että tuollaisella kalustolla (3 kärkiketjua) Pennasen alle Kerhoon ja Kerho johtaisi sarjaa 10 pisteen erolla Kärppiin, tästä menen takuuseen. Kerhon kolme kärkiketjua stadiin Pikkaraiselle ja oltaisiin sarjassa viimeisenä. Ei muuta.

Fakta on tosiasia
Tosiasia on yksilöllisestä käsityksestä tai tulkinnasta riippumaton asia. Se on todellisuudessa olemassa oleva vastine todelle väittämälle, ja sen olemassaolo tekee väittämästä toden. Tosiasia on näin asioiden todellinen tila, asiaintila joka vallitsee.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vielä kun IFK-osion omana PetteriLinnavallina noudattaisit faktoissa pitäytymistä, etkä vaihtaisi mielipidettä päivittäin niin sen jälkeen voit ruveta täällä neuvomaan faktoista. Hyvää uutta vuotta!
 
Suosikkijoukkue
IFK
noudattaisit faktoissa pitäytymistä, etkä vaihtaisi mielipidettä päivittäin niin sen jälkeen voit ruveta täällä neuvomaan faktoista. Hyvää uutta vuotta!

Faktat?

Kiitos samoin.
 
Viimeksi muokattu:

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Kylmä fakta on, että tuollaisella kalustolla (3 kärkiketjua) Pennasen alle Kerhoon ja Kerho johtaisi sarjaa 10 pisteen erolla Kärppiin, tästä menen takuuseen. Kerhon kolme kärkiketjua stadiin Pikkaraiselle ja oltaisiin sarjassa viimeisenä. Ei muuta.
Puit ajatukseni sanoiksi täydellisesti. Kiitos.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kylmä fakta on, että tuollaisella kalustolla (3 kärkiketjua) Pennasen alle Kerhoon ja Kerho johtaisi sarjaa 10 pisteen erolla Kärppiin, tästä menen takuuseen. Kerhon kolme kärkiketjua stadiin Pikkaraiselle ja oltaisiin sarjassa viimeisenä. Ei muuta.

Tämä on mielenkiintoinen toteama, jossa piilee varmasti myös pienehkö totuuden siemen. Minkä taakse Pikkaraisen joukkueen alisuorittamisessa voidaan enää mennä? Pelaajamateriaalista löytyy laatua ehkä enemmän kuin koskaan ja myös "annetaan aikaa"-kortti alkaa olla vähän kulunut kun huomioidaan, että ukko seisoo jo kolmatta kauttaan meidän penkin takana, josta nyt kohta vuoden verran päävalmentajana. Tuona aikana joukkue on onnistunut pelaamaan ainoastaan muutaman hassun ehjän 60-minuuttisen. Eikö IFK:n valmennusjohdolta kuulu vaatia tulosta? Mielestäni on sääli ja suoranaista rahan haaskaamista jos tällä pelaajamateriaalilla ei kyetä parempaan urheilulliseen tasoon.

Salmelaiselle annan täysin puhtaat paperit kuluvasta kaudesta lukuunottamatta A: paria epäonnistunutta jatkosopimusta, jotka eivät tätä laivaa juurikaan keikauta sekä B: viime kauden hätiköityjä päätöksiä valmennusrintamalla, jotka näin jälkikäteen tuntuvat melkoisen upporikkaan ja rutiköyhän pelaamiselta. Nämä päätökset voivat paattia jo vähän keikutellakin.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päävalmentaja on tärkein yksittäinen seuran tekemä rekrytöinti. Menee ohi kaikista pelaajarooleista ja jopa ohi Urheilutoimenjohtajasta, kuten Nybondas/KJ aikana nähtiin. Päävalmentaja voi tehdä joukkueen kasaamiseen liittyviä vaatimuksia, joita sitten vähän kädettömämpikin UTJ voi toteuttaa. Etenkin IFK:n resursseilla ja nimekkään päävalmentajan avulla. Vastaavasti epäpätevä päävalmentaja voi tuhota totaalisesti hyvinkin rakennetun joukkueen pelaamisen. En väitä nyt, että Pikkarainen olisi välttämättä väärä valmentaja tälle kaudelle rakennetulle taitavalle HIFK:lle, mutta kieltämättä se on mielessä käynyt. Itselle on tullut pieni epäilys siitä, että mikäli IFK jumittaa Pikkaraiseen useamman kauden ja kannua ei tule, niin IFK:n luoma positiivinen tilanne pelaajamarkkinoilla kuolee. Lopullisia vastauksia saadaan vasta kauden loputtua. Huolestuttavia merkkejä on kyllä ollut ilmassa siitä, että pelaaminen ei vain uomiaan löydä. Kyllä varmasti IFK:n sisälläkin oli tavoite olla pelaamassa runkosarjan voitosta. Se kariutui alkumetreillä ja nyt on kariutumassa myös muut kärkisijat. Silti kaikki millä on merkitystä on loppukausi. Nyt vaan ei riitä enää puolivälieristä jatkoon. Finaalipaikka on HIFK:n minimi. Kaikki muu on epäonnistumista.

Se vaan ihmetyttää miten kauan HIFK:lla kestää rakentaa sekä kausien aikana, että kausien välillä menestystä. Ymmärrän että ei olla siellä missä Kärpät, mutta olisi tässä ajassa pitänyt olla pelaamassa sijoista 2-3.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Siirretääs tänne, kun ei olla kenkää vaatimassa:

.....
Valmennuksessa me tuskin ollaan eri mieltä, on olemassa Pikkaraista parempia ja huonompia valmentajia. Suurin erimielisyys meidän välillä varmaan on siinä, palkattiinko IFK:lle paras saatavilla oleva valmentaja, minusta ei. Mutta ihan mielenkiinnosta, mille sijoille asettaisit Pikkaraisen Liigan päävalmentajien välisessä vertailussa? Jos vaikka jaetaan valmentajat kolmen ryhmiin 1-3, 4-6 jne. Itse asemoin Pikkaraisen aika tiukasti keskikastiin, olkoon siis kategoria 7-9.

Ja kyllä, ymmärrän tuollaisen vertailun vaikeiden, suoranaisen typeryyden, kaikki materiaalit kun eivät sovi kaikille valmentajille. Siksi esitän vaihtoehtoisena kysymyksenä, millä sijalla Pikkarainen olisi sinun kirjoissa IFK:n valmentajaksi, materiaalin ollessa se mikä se on, mikäli valinta pitäisi tehdä tänään. Totean vielä loppuun, että parhaat menestysmahdollisuudet IFK:lla on menemällä nykyisellä valmentajalla tämä kausi. Mutta ehkä silti on hyvä käydä myös keskustelua siitä, oliko valmentajavalinta onnistunut....

Valmentajavalinnan onnistumisen arvioin keväällä. Yhtään mitalia ei ole vielä jaettu.

Viime kevään jälkeen asetin Piken koutsina ihan koutsi-poolin kärkeen Pennasen, Tukka-Jukan ja Mannerin perään. Pohdin jopa, että jo tällä kaudella menisin Mannerin ohi tekemisen tasossa?. Niin hyvin pisti kampoihin ylivertaista materiaalia vastaan. m

Nyt Piken osakkeet on vähän laskenut mun silmissä ja asetan ( Ehkä) Ahokkaan ja Tirkkosen edelle. Toki toi vertaaminen on just niin vaikeaa, kuten sanoit. Olisko ne onnistuneet stadissa? Voi olla, että oltaisiin yhtä hyvin sääleissä niiden kanssa. Eli mahdoton vastata, että palkattiinko paras mahdollinen, koska noi kaksi taisi olla ainoat vapaana olleet?

Myrrää on mahdoton arvioida. Tää voi olla tuhkimokausi ja sitten floppaa täysin seuraavassa pestissään. Mutta Kiven osakkeet laski mulla isosti, kun ei ole saanut tota (itse kasaamansa) materiaalia pelaamaan paremmin.

Tällä hetkellä Pike on mulla siis keskikastissa sarjan koutseista, mutta lopullinen arvio sitten kauden päätyttyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös