cobol kirjoitti:
Mua ei mitkään päätösperusteluiden kukkaset kiinnosta, vaan virheellisten pelikieltojen määrä. Olen edelleen sitä mieltä, että Muukkosella on ollut +/- 1 ottelun virhemarginaali.
Mua taas kiinnostaa, ja varmaan aika montaa muutakin, että
miksi tuomioita annetaan niin kuin annetaan.
Minusta +/- 1 ottelun virhemarginaali ei sinänsä ole mitenkään loistava meriitti, koska yli 2 ottelun pelikieltoja on annettu tai olisi kuulunut antaa tänä vuonna... niin kuinka monta?
En osaa sanoa, onko joku joskus jakanut oikeutta paremmin kuin Muukkonen tänä vuonna. Jos halutaan se linja, että vain tappoyrityksestä saa enemmän kuin 2 peliä, niin se nyt on se ja sama, kuka sitä oikeutta jakaa. Eipä siinä mitään, se voi ollakin ihan hyvä linja, mutta ei sellaisen linjan pitämiseen mitään erityistaitoja vaadita.
Rumble kirjoitti:
Rasti ruutuun -järjestelmä on monessa paikassa hyvä, esim autokatsastuksessa. Jos tuulilasi on halki niin se on halki, eikä siihen ole kellään nokan koputtamista. SM-liigan kurinpitojärjestelmään tämä ei kuitenkaan toisi minusta mitään uutta. Ruudusta "tahallisuus" esimerkiksi kinattaisiin ihan yhtälailla kuin nykyäänkin. Ja kait siellä jonkunlainen kriteeristö on jo muutenkin.
Ehkä tahallisuuden määritelmästä pitäisi tehdä jonkinlainen selkeä breakdown...
Sitä paitsi, on se nyt paljon parempi vaihtoehto kuin nykyinen, että lätkäistään rangaistukset tunteella ja sitten sepustetaan joku tarina. Yhtä hyvinhän voitaisiin antaa kaikista teoista tappoyritystä lukuunottamatta 2 ottelun pelikielto, ja oltaisiin siinä cobolin hyväksymässä +/- 2 ottelun toleranssissa.