Ei pidä ottaa vastaan kaikkea paskaa kuuluu puuttua oikeusmurhiin.Pitäisikö siis joukkueen ottaa vain "miehekkäästi" vastaansa kaiken paskan? Eikö joukueen johdon kuulu seistä pelaajiensa puolella ja puuttua mahdollisiin oikeusvirheisiin / epäkohtiin?
Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ollut kyse oikeusmurhasta. Lehterä taklasi nähdäkseni jonkinlaiseksi kostoksi aiemmasta tilanteesta huonossa asennossa ollutta Ohtamaata suoraan päähän. Hypyillä tms ei sinänsä ollut merkitystä vaan sillä, että kyse ei ollut ns. normaalista pelitilannejäähystä.
Teko oli juuri tuollaisen kahden ottelun pelikiellon arvoinen temppu.
Mikäli tuon teon olisi tehnyt ja saman rangaistuksen saanut joku nobody, tai saati sitten "tunnettu pahantekijä" á la Kari Sihvonen, olisi rangaistus jäänyt lieventämättä vaikka itse Jeesus olisi siitä valittanut.
Valitus meni läpi Lehterän pistepörssin johtajan statuksen ansiosta.
Itse olen kuitenkin tyytyväinen siihe, että Lehterä tänään pelasi. Mikäli SaiPa olisi tänään onnistunut voittamaan ilman Lehterää pelanneen Tapparan, voiton "moraalinen" arvo ollut pienempi. Nyt Lehterä hoiti voiton Tapparalle ja toki se kismittää mutta eipä jäänyt jossiteltavaa.