Niin no tässäkin ketjussa yksi "Israel-kriitikko" tunnustautui lopulta natsiksi.
Olen jo aikoja sitten sanonut olevani kansallissosialisti/nationalisti ja siinä ei ole mitään sen ihmeellisempää kuin jos olisin vaikka perussuomalainen. Tosin toinen noista on nykyään selkeästi vähemmän "poliittisesti korrekti" aate, joka näkyy esim siinä että oleellinen asia vasta-argumenteissa on toistuva epäolennainen maininta aatemaailmastani (kuten nyt). Mainittakoon vielä, että kansallissosialismi tai valkoinen nationalismi on kovassa nousussa Yhdysvalloissa ja Euroopassa, ja on enää ainoastaan ajan kysymys, milloin tästä aatteesta tulee jälleen salonkikelpoinen.
On asiallista Israelin politiikan kritiikkiä, ja sen vaientaminen antisemitismi-kortilla ei ole ok. Mutta sitten on näitä antisemitistisiä kriitikkoja, jotka koittavat leikkiä kritisoivansa Israelin toimia asiapohjalta, vaikka todellisuudessa taustalla on joku rasistinen ideologia. Siihen kohtaan antisemitismi-kortti on ihan paikallaan.
Ongelma tuossa on vaan se, että läpi historian (ainakin 100v) tuota juutalais -tai israelkritiikkiä on vaiennettu antisemitismikortilla aika kovalla kädellä. Täydellinen esimerkki oli sinun mainintasi, jossa juutalaisbolshevikkien vallankumous on "antisemitististä propagandaa" - eli myös totuudenmukainen juutalaiskritiikki lyödään kappaleiksi antisemiitin leimakirveellä. Miten erotat sen, milloin on kyse "asiallisesta kritiikistä" tai "antisemitistisestä kritiikistä"? Jos antisemiittinen kritiikki on totuudenmukaista, niin muuttuuko se silloin asialliseksi? Vai onko se niin, että jos juutalaiskritisointia on merkittävän paljon, niin se muuttuu antisemitistiseksi, vaikka se perustuisikin faktoihin?
Luonnollisesti juutalaisten kritisointi ei tarkoita, että kollektiivisesti voidaan yleistää kaikki juutalaiset kritiikin alle, mutta on kuitenkin helpompaa kirjoittaa aiheesta yleistämällä, jotta ei tarvi toistuvasti mainita "eivät kaikki juutalaiset..".
Viimeksi muokattu: