Se on yksi asia muiden tähän pitkään vihanpitoon liittyvien asioiden joukossa. Sitä en tosin ymmärrä, miksi esität tällaisen kysymyksen, kun en ole tämän vastaista väitettä tai mielipidettä esittänyt.
Minusta se on aika tärkeäkin seikka tässä asiassa, koska sillä muokataan ihmisten mielipiteitä, varsinkin niiden, joilla ei ole omaa käsitystä tästä asiasta syystä tai toisesta. Molemmathan tiedämme, että tällaisia ihmisiä on maailmassa paljon ja joita on helppo manipuloida missä tahansa asiassa. (niin ja edittinä, ihmisten mielipiteillä on vaikutusta asioihin, varsinkin jos suuri joukko ihmisiä on jotain mieltä) Tärkeintä olisi siis kertoa faktat molemmista osapuolista, eikä yksipuolisesti suoltaa jotain epämääräistä ja ei-paikkansa pitävää tietoa toisesta osapuolesta. En nyt tarkoita sinua. Kysyin tätä siksi, koska sain vain sellaisen vaikutelman, ettet välitä Israelin harrastamasta propagandasta. Tai että se ei ole kovinkaan tärkeää tänä päivänä, kun jonkinlaisesta rauhasta yritetään sopia. Mutta se siitä.
Tottakai voi. Tässä asiassa on kyllä nähtävissä selkeä linja, kuinka vihertävät ja ennen kaikkea vasemmistolaisilla ovat valinneet puolensa perustein, jotka olen tullut jo pariin kertaan mainineeksi. Sen, onko poliittisella kannallasi vaikutusta siihen, kuinka tätä kriisiä lähestyt tai analysoit ammentamaasi tietoa, tiedät vain sinä itse. Koska puhut leimaamisesta, niin kysynkin oletko vihervasemmistolainen, edustatko kenties vain toista näistä väreistä vai onko poliitinen kantasi jotain aivan muuta ja kuka sinua on huitaissut leimakirvellä?
Itse en ole valinnut puolia tässä asiassa. Haluan vain tasapuolista tarkastelua asiaan. Ei ole olemassa yhtä pahaa sutta. En myöskään ole koskaan suhtautunut tähän asiaan minkään puolueen tai ideologian kautta. Vastaan kuitenkin kysymykseesi liittyen poliittiseen suuntautumiseeni: olen sosialisti mutta myös kapitalisti, koska molemmissa on jotain hyvääkin, vaikka muuten nämä molemmat ideologiat eivät mielestäni toimi kovinkaan hyvin ihmisillä. En tunnusta myöskään mitään uskontokuntaa ja olen ehkä siksi myös liberaali. On minussa ehkä jotain vihreääkin, koska luonto on minulle tärkeä. Eikä kukaan ole leimannut minua suoraan, mutta rivienvälistä tätä olen joiltakin henkilöltä ehkä sivumennen havainnut, koska heidän näkemyksensä on sitä mitä on omaani verrattuna.