Niin, sinähän et ole jankannut vaan osallistunut keskusteluun. @Moderaattorit ovat tulkinneet sääntöjen jankkaus-kohtaa väärin. Nimenomaan tässä ketjussa tarvitaan sellaisen näkemystä, joka on sekä viettänyt pitkiä aikoja Lähi-idässä että tuntee laajasti tapahtumien taustat. Osittain samoja perusteluita joutuu sitten toistamaan. Tässä ketjussa ei tosin edes kovin monen eri nimimerkin kanssa, mutta en näe, että selvästi virheellisiä käsityksiä sisältäviä viestejä ei saisi kommentoida, vaikka on samansisältöisesti joutunut asiaa jo avaamaan.Kuten etukäteen pelkäsin, @Moderaattorit antoivat minulle sitten rikepisteen. Aiemmin olen saanut juuri tämän palstan teksteistä pelikieltoa, mielestäni hyvin kyseenalaisin perustein. Mieleen nousee, että kirjoittamani asiat ovat "vääriä", sopivat huonosti mielenrauhan tuottavaan narratiiviin, jota hellitään Euroopan mediassa ja Amerikan kampuksilla. Mistä minä, PA:n kanssa työskennellyt, Länsirannan kylät ja kaupungit matkaoppaita paremmin tunteva kaveri mitään tiedän.
Kiitän teitä arvon palstaveljet, monta fiksua nimimerkkiä jäi mieleen, vaikka ei aina samalla tavalla asioita katsottu. Pyydän anteeksi, jos joskus jotain liikaa "tölväisin". Vetäydyn täältä, @Moderaattorit saavat pitää liemensä halutun lämpöisenä ja makuisena. Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn arvon palstaveljet, että jankkasinko todella @Flonaldo :n kanssa liikaa, käsittääkseni vetäydyin muutaman vastauksen jälkeen siitä debatista? Miten olisitte te palstaveljet, toimineet minun tilallani?
Olet avannut varmasti monelle ketjun lukijalle, että mainstream narratiivi on puutteellinen ja yksipuolinen. Lisäksi uskon, että monelle on vasta ketjua lukemalla selvinnyt nimenomaan nyky--palestiinalaisten näkemys siitä miten juutalaiset tulee ajaa pois koko alueelta jne.
Tämä on keskustelupalsta ja olisi parempi, että asiantuntija siihen osallistuu.