Israel vs. Palestiina – aina sattuu ja tapahtuu

  • 445 444
  • 3 572

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Eikös syy ollut noissa tunneleissa. Näitä vastaanhan iskettin ja Israelista ilmoitetiin muutenkin, että tulitaukoa noudatetaan toiselta puolelta melkein sujuvasti. Ne raketit lentää koska palet eivät halua toista uskontoa lähi-itään. Islamistissa maissahan ei kovin paljoa hyväksytä toisia uskontoja.

Hyökättiinkö tunneleista Israeliin tuon tulitauon aikana? Missään ei näin sanota, vaan päinvastoin. Rauha vallitsi ennen tuota operaatiota jopa täydellisesti.

Tuolta, Channel 4 uutisista https://www.youtube.com/watch?v=bxFH-i-7-48 löydät Israelilta itseltään medialle annettua tietoa, jonka mukaan: "hamas for its part was careful to maintain the ceasefire."

Ahdasmielisyyttä on maailmasta vaikea poistaa, kun on kyse muslimeista ja pakkosyötetyillä väitteillä siitä, että kaikki muslimit ovat terroristeja.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Sivuhuomiona huvittaa, että joka paikalliset idiootit taikka Israelin palkkaamat trollit tekevät kovasti töitä vaikuttaakseen suomalaisten mielipiteisiin niin wikipediassa kuin eri medioiden keskustelupalstoilla. Täällä tämä ilmiö ei näy samalla tavalla, mutta kiinnittäkääpä jatkossa vaikka HS:n palstalla huomio nimimerkkeihin jotka ilmestyvät samaan aikaan toistensa kanssa silloin kun Israelin toimia käsitellään kriittisesti.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ahdasmielisyyttä on maailmasta vaikea poistaa, kun on kyse muslimeista ja pakkosyötetyillä väitteillä siitä, että kaikki muslimit ovat terroristeja.

Tunnen kyllä islam-kriittisiä henkilöitä jotka pitävät Israelin ja Palestiinan konfliktin pääsyyllisinä Yhdysvaltoja sekä Israelia. Vähemmistönä taitavat olla omiensa joukoissa.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Tunnen kyllä islam-kriittisiä henkilöitä jotka pitävät Israelin ja Palestiinan konfliktin pääsyyllisinä Yhdysvaltoja sekä Israelia. Vähemmistönä taitavat olla omiensa joukoissa.

Tänä pakolaisaikana on tullut esiin ihan uusi tietämättömien idioottien ryhmä, jotka eivät tiedä yksinkertaisesti mitään muuta kuin vihaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Jahas, kolmas Israelin mielipidemuokkauksen uhri ilmoittautuu. Suosittelen sinullekin tuon "Occupation of the American Mind"- dokumentin katsomista. Jos joku vääristelee uutisointia tuosta konfliktista niin se on amerikkalainen media, Fox erityisesti.
ps. kannattaisi oikolukea viesti ennen lähettämistä, ei tarvitsisi jälkeenpäin korjailla kirjoitusvirheitä.

Miten voi olla mielipide muokkauksen uhri, jos on ollut tositilanteessa, jossa olen ollut kohteessa johon on alkanut sataa raketteja ja vieläpä ottamassa aurinkoa rauhassa Eilatin rannalla. Israelko näitä itse ampui? Herää nyt todellisuuten ja jos luet yhden Franz Luzin vai mikä on juttuja, niin kyllä sulla on heikot kantimet sun ajatusmaailmalle.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tänä pakolaisaikana on tullut esiin ihan uusi tietämättömien idioottien ryhmä, jotka eivät tiedä yksinkertaisesti mitään muuta kuin vihaa.

Erittäin hyvin sanottu. Todelliset syylliset Palestiinan kriisiinhän ovat matut, eli vainotut, sorretut, paperittomat maahanmuuttajat ja pakolaiset, sekä Sosialististen neuvostotasavaltojen liitto, joka tuki tuota uskonnollista ja etnistä vähemmistöä sen pyrkimyksessä perustaa oma valtio ja saada sitä kautta turvaa kantaväestön muukalaisvihamielisyyttä ja rasismia vastaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Muuttuisiko sinun mielipiteesi jos kävisit retkeilemässä vuorostasi Gazassa vaikkapa kuukauden? Mieti miten paljon sitten tietäisitkään kun jo pelkästään toisten puolella matkailu on lisännyt tietomääräsi tuhatkertaiseksi.

Ei koska, siellä jo lapsesta lähtien opetetaan sanomaan, että haluavat tappaa kaikki Juutalaiset, Gazaa johtaa Hamas, joka on terroistijärjestö ja ampuu raketteja jatkuvasti, lähes päivittäin ja monesti useita Israelin puolelle. Samoin käytännössä koko muu Muslimimaailma pitää Palestiinalaisia kakkosluokan kansalaisina, ei pääsyä muihin muslimimaihin. Jerusalemissa ollessani siellä oli mahtava moodi, oli Juutalaista, Muslimia, Palestiinalaista, Kristittyjä, ihan perus perttejä ja kaikkea. Olin kontaktissa useampaan muslimiin siellä ja olivat ikionnellisia saadessaan asua Jerusalemissa. Israel on myös demokratia ja lisäksi Israelissa on hyvin myönteinen suhtautuminen homoihin, jopa paremmin siis kuin monessa euroopan maassa. Siellä myös pidetään ainakin vuosittain Tel Avivissa kunnon homojuhlat, joissa yksi ystäväni oli vuosi tai kaksi sitten käymässä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Miten voi olla mielipide muokkauksen uhri, jos on ollut tositilanteessa, jossa olen ollut kohteessa johon on alkanut sataa raketteja ja vieläpä ottamassa aurinkoa rauhassa Eilatin rannalla. Israelko näitä itse ampui? Herää nyt todellisuuten ja jos luet yhden Franz Luzin vai mikä on juttuja, niin kyllä sulla on heikot kantimet sun ajatusmaailmalle.

Kannattaisiko perehtyä tuohon konfliktiin hieman syvemmin kuin vain makailemalla Eilatin rannoilla. Ymmärrän hyvin yksisilmäisyyden jos on juuret pyhällä maalla mutta kannattaisi silti yrittää avartaa maailmankuvaa ottamalla asioista selvää. Israelin armeija on alueen voimakkain ja parhaiten aseistettu, kiitos Yhdysvaltojen. Se vastaa palestiinalaisten uudenvuodenraketteihin iskemällä kouluihin ja sairaaloihin tappaen tuhansia. Ja sitten kysytään mediakonsultin opastamana "What would you do?"
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kannattaisiko perehtyä tuohon konfliktiin hieman syvemmin kuin vain makailemalla Eilatin rannoilla. Ymmärrän hyvin yksisilmäisyyden jos on juuret pyhällä maalla mutta kannattaisi silti yrittää avartaa maailmankuvaa ottamalla asioista selvää. Israelin armeija on alueen voimakkain ja parhaiten aseistettu, kiitos Yhdysvaltojen. Se vastaa palestiinalaisten uudenvuodenraketteihin iskemällä kouluihin ja sairaaloihin tappaen tuhansia. Ja sitten kysytään mediakonsultin opastamana "What would you do?"

Hyvin näemmä luet kirjoituksiani, me matkailimme koko Israelin läpi, suuntaan ja toiseen, nukuttiin teltassa Negevissä, käytiin monissa paikoissa, tutustuttiin ihmisiin yms. Se mitä yhdysvalloissa tapahtuu, siihen en ota kantaa. Kannattaisiko sinun tutustua vähän muuhunkin kun lukea jonkun yhden henkilön mongerrus ja vetää täällä skitsofreenikkona Israel on läpeensä paska vai vähän laajemmin tutustua aiheeseen, kuten itse olen tehnyt myös kirjoja lukemalla sekä dokumenttejä katsellen, sekä tutustuen ihan paikanpäällä maahan ja ihmisiin, niin Juutalaisiin kuin Muslimeihinkin ja Palestiinalaisiin.

Kuten esim, tällaisiin kouluihin, et ilmeisesti edes viitsinyt lukea uutista kun jo tämän aiemmin laitoin: Gaza: “palestiinalaisten” ohjuskätkö löytynyt YK:n hallinnoimasta koulurakennuksesta | James Gonzo
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kannattaisiko sinun tutustua vähän muuhunkin kun lukea jonkun yhden henkilön mongerrus ja vetää täällä skitsofreenikkona Israel on läpeensä paska vai vähän laajemmin tutustua aiheeseen, kuten itse olen tehnyt myös kirjoja lukemalla sekä dokumenttejä katsellen, sekä tutustuen ihan paikanpäällä maahan ja ihmisiin, niin Juutalaisiin kuin Muslimeihinkin ja Palestiinalaisiin.

Tässä ilmeisesti yritetään virkkoa, että kaikki Israeliin kohdistunut kritiikki on lähtöisin yhdestä kynästä. Ilmeisesti et ole katsonut dokumenttia johon Bebeton viittasi. Voitko vastata, miksi et?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuolta, Channel 4 uutisista https://www.youtube.com/watch?v=bxFH-i-7-48 löydät Israelilta itseltään medialle annettua tietoa, jonka mukaan: "hamas for its part was careful to maintain the ceasefire."

Tulitauko alkoi 19. kesäkuuta 2008. Israelin hyökkäys Gazaan oli 27. joulukuuta 2008. Rakettihyökkäyksiä Israeliin Gazasta tapahtui wikipedian mukaan (Rockets and Mortars) kesäkuussa 8, heinäkuussa 12, elokuussa 11, syyskuussa 4, lokakuussa 2, marraskuussa 193, joulukuussa 602.

Mitään en tiedä ja puolueettomuuteen tuskin pystyn, mutta mun mielestä olisi kaikille varmaan kivempi, jos Israel luopuisi siirtokunnista, lopettaisi palestiinalaisten nöyryyttämisen mm. tarkastuspisteillä ja ei enää tekisi Gazan hyökkäyksen kaltaisia operaatioita, jos se ei ole aivan välttämätöntä. Palestiinalaiset puolestaan lopettaisivat terrori-iskujen teon, lopettaisivat uusien terroristien kasvattamiseen tähtäävän indoktrinaation ja tyytyisivät johonkin järkevään kahden valtion kompromissiin, jossa Israel menettää siirtokuntansa, mutta hekään eivät saa kaikkia vuoden 1967 alueitaan takaisin.

Sen jälkeen laiha sopu olisi parempi kuin lihava riita, ja kaikki eläisivät elämänsä semi-onnellisina loppuun asti. Tai ainakin eläisivät.

Informaatiosodasta näkemykseni on, että molemmat puolet on propagandassa suht härskejä ja taitavia, mutta kohderyhmät on erilaisia. Palestiinalaispuolen propaganda menee Venäjällä, arabimaissa ja Euroopan tiedostavan vasemmiston päähän kuin häkä. Israelin propaganda puolestaan on suunnattu erityisesti USA:n suuntaan, sivuosumana on muiden länsimaiden konservatiivit. Ja menee sekin, kuin häkä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tässä ilmeisesti yritetään virkkoa, että kaikki Israeliin kohdistunut kritiikki on lähtöisin yhdestä kynästä. Ilmeisesti et ole katsonut dokumenttia johon Bebeton viittasi. Voitko vastata, miksi et?

Olen katsonut useita dokumentteja, en ole ihan varma olenko tuota Bebeton dokumenttia, kaikkea ei ehdi kun on elämässä muutakin, mutta jos en ole tai vaikka olen niin lupaan katsoa, suosittelen teille myös katsomaan muita dokumentteja jotka liittyy aiheeseen. Eli ei ole mikään ongelma minulle tuota katsoa, mutta olen sen jopa saattanut jo nähdäkin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Hyvin näemmä luet kirjoituksiani, me matkailimme koko Israelin läpi, suuntaan ja toiseen, nukuttiin teltassa Negevissä, käytiin monissa paikoissa, tutustuttiin ihmisiin yms. Se mitä yhdysvalloissa tapahtuu, siihen en ota kantaa. Kannattaisiko sinun tutustua vähän muuhunkin kun lukea jonkun yhden henkilön mongerrus ja vetää täällä skitsofreenikkona Israel on läpeensä paska vai vähän laajemmin tutustua aiheeseen, kuten itse olen tehnyt myös kirjoja lukemalla sekä dokumenttejä katsellen, sekä tutustuen ihan paikanpäällä maahan ja ihmisiin, niin Juutalaisiin kuin Muslimeihinkin ja Palestiinalaisiin.

Kuten esim, tällaisiin kouluihin, et ilmeisesti edes viitsinyt lukea uutista kun jo tämän aiemmin laitoin: Gaza: “palestiinalaisten” ohjuskätkö löytynyt YK:n hallinnoimasta koulurakennuksesta | James Gonzo

Teenage American Jew speaks out against Israeli Occupation...see what happens next! - YouTube

Juu, ihan kiva maa poliisivaltioksi. Se että sinä olet matkaillut Israelissa ei tee sinusta Israelin/palestiinalaisten välisen konfliktin asiantuntijaa. Sinä olet nähnyt yhden puolen, kuullut toisen osapuolen edustajia eli olet saanut asiasta hyvin yksipuolisen kuvan. Benjamin Netanjahu kuuluisi tuomita Haagin sotarikostuomioistuimessa rikoksista ihmisyyttä vastaan mutta näin ei tule koskaan tapahtumaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olen katsonut useita dokumentteja, en ole ihan varma olenko tuota Bebeton dokumenttia, kaikkea ei ehdi kun on elämässä muutakin, mutta jos en ole tai vaikka olen niin lupaan katsoa, suosittelen teille myös katsomaan muita dokumentteja jotka liittyy aiheeseen. Eli ei ole mikään ongelma minulle tuota katsoa, mutta olen sen jopa saattanut jo nähdäkin.

Omalta kohdaltani voin vain kertoa sen, että Bebeton mainitsema dokumentti on yksi kaikkien nähtyjen lisänä. Se kuitenkin käsittelee sitä kansakuntaa jonka mukana Israel elää ja kuolee. Siitä syystä erittäin tärkeä näkökulma mikäli tavoittelee edes jonkinlaista objektiivisuutta näkemyksiinsä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Omalta kohdaltani voin vain kertoa sen, että Bebeton mainitsema dokumentti on yksi kaikkien nähtyjen lisänä. Se kuitenkin käsittelee sitä kansakuntaa jonka mukana Israel elää ja kuolee. Siitä syystä erittäin tärkeä näkökulma mikäli tavoittelee edes jonkinlaista objektiivisuutta näkemyksiinsä.

Joo, en itsekään tuota jenkkimeininkiä tuuleta tässä enkä kyllä monessa muussakaan asiassa. Monelta osin aika puupää porukkaa tuolla ja jos pressa ehdokkaatkin on Clinton ja Trump, niin sekin kertoo paljon. Tosin käsitykseni mukaan, mitä olen seurannut, niin Clinton ei todellakaan ole kallellaan Israeliin, itseasiassa tietääkseni päinvastoin. Toki jos valitaan presidentiksi, niin silti varmaan kuiskuttelijoita korvaan riittää. Myös Obama on lähihistoriassa vaiko jopa yleensäkin historiassa ollut vähiten Israeliin kallella oleva politiikko, näin olen ainakin ymmärtänyt. Mutta lupaan katsoa tuon dokumentin. Pyydän teitä vastaehtoisesti katsomaan dokumenti Green Prince, joka kertoo Hamasin yhden johtajan pojasta, joka alkoi pikkuhiljaa ymmärtää Hamasin järjettömyyden ja hänestä tuli Israelin tiedonantaja, mutta samalla pelasti monia Palestiinalaisia kun hänellä oli tietoa Israelin toimista. Tai jos ei dokumenttia löydy, niin kirja nimeltä Hamasin poika.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Teenage American Jew speaks out against Israeli Occupation...see what happens next! - YouTube

Juu, ihan kiva maa poliisivaltioksi. Se että sinä olet matkaillut Israelissa ei tee sinusta Israelin/palestiinalaisten välisen konfliktin asiantuntijaa. Sinä olet nähnyt yhden puolen, kuullut toisen osapuolen edustajia eli olet saanut asiasta hyvin yksipuolisen kuvan. Benjamin Netanjahu kuuluisi tuomita Haagin sotarikostuomioistuimessa rikoksista ihmisyyttä vastaan mutta näin ei tule koskaan tapahtumaan.

Mitä ihmettä selität, olen moneen kertaan sanonut, että olen kuullut paljon ja monelta puolelta, nähnyt dokumentteja, lukenut kirjoja jne. jne. se että olen ollut Israelissa, ei tee minusta asiantuntijaa, mutta sinähän tässä olet se, joka ainoastaan lukee, katsoo Israelin vastaisia juttuja ja skitsoilet täällä kuin mikäkin Palestiinalais fanaatikko. Minun yksi paras ystävä, hänen isänsä on Palestiinalainen, asuu nykyään Dubaissa ja olen keskustellut heidänkin kanssa aiheesta. Väitän, että minulla on huomattavasti vahvempi tietous kokonaistilanteesta molemmin puolin kuin sinulla vaikka en asiantuntija olekaan, sinä sen sijaan oikeasti alat vaikuttaa jo häiriintyneeltä ja todella fanaattiselta, yksi silmäiseltä ja suljet silmät kokonaisuuksilta sekä myös niistä hyvistä asioista mitä Israelissa on paljon... en tiedä oletko jo lukenut jo Mein Kampfin, mutta jos et, niin lue seuraavaksi, saat lisää potkua tuohon Juutalais vihaasi.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Hyökättiinkö tunneleista Israeliin tuon tulitauon aikana? Missään ei näin sanota, vaan päinvastoin. Rauha vallitsi ennen tuota operaatiota jopa täydellisesti.

Tuolta, Channel 4 uutisista https://www.youtube.com/watch?v=bxFH-i-7-48 löydät Israelilta itseltään medialle annettua tietoa, jonka mukaan: "hamas for its part was careful to maintain the ceasefire."

Ahdasmielisyyttä on maailmasta vaikea poistaa, kun on kyse muslimeista ja pakkosyötetyillä väitteillä siitä, että kaikki muslimit ovat terroristeja.

Ei mutta niitä kaivettiin hyökätekseen Israeliin joten asia oli täysin aiheellinen käyttää voimaa. Ja tuossa puhutaan suorasta tulesta eli siis laukausten kohdistamisesta Israeliin mutta nyt puhuttiin tunneleista joita kaivettiin vaikka oli tulitauko. Koittivat siis provosoida Israelia.

Ja jokainen muslimi on potenttiaalinen terroristi vaikka kaikki eivät olisikaan. Onneksi Israel näyttää mallia miten noita kohtaan pitää kohdella kun koittavat tuhota toista uskontokuntaa. On kumma, että Israelissa ei ole sattunut yhtään iskua mutta muualla maailmasa on ja laajalti. Se johtuu siitä, että Israel valvoo ja suojelee omiaan kuten jokaisen kuuluisi tehdä.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Ei mutta niitä kaivettiin hyökätekseen Israeliin joten asia oli täysin aiheellinen käyttää voimaa. Ja tuossa puhutaan suorasta tulesta eli siis laukausten kohdistamisesta Israeliin mutta nyt puhuttiin tunneleista joita kaivettiin vaikka oli tulitauko. Koittivat siis provosoida Israelia.

Ja jokainen muslimi on potenttiaalinen terroristi vaikka kaikki eivät olisikaan. Onneksi Israel näyttää mallia miten noita kohtaan pitää kohdella kun koittavat tuhota toista uskontokuntaa. On kumma, että Israelissa ei ole sattunut yhtään iskua mutta muualla maailmasa on ja laajalti. Se johtuu siitä, että Israel valvoo ja suojelee omiaan kuten jokaisen kuuluisi tehdä.

Tämä on taas tätä juupas eipäs keskustelua, jossa toisen osapuolen tekoja halutaan puolustella tekemällä itse provosoivia hyökkäyksiä ensin. Jos haluat saivarrella, niin siirtokuntajuutalaisten tekemät jatkuvat provokatiiviset pahoinpitelyt ja murhathan eivät ole omiaan lisäämään jännitteitä.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Ei mutta niitä kaivettiin hyökätekseen Israeliin joten asia oli täysin aiheellinen käyttää voimaa. Ja tuossa puhutaan suorasta tulesta eli siis laukausten kohdistamisesta Israeliin mutta nyt puhuttiin tunneleista joita kaivettiin vaikka oli tulitauko. Koittivat siis provosoida Israelia.

Ja jokainen muslimi on potenttiaalinen terroristi vaikka kaikki eivät olisikaan. Onneksi Israel näyttää mallia miten noita kohtaan pitää kohdella kun koittavat tuhota toista uskontokuntaa. On kumma, että Israelissa ei ole sattunut yhtään iskua mutta muualla maailmasa on ja laajalti. Se johtuu siitä, että Israel valvoo ja suojelee omiaan kuten jokaisen kuuluisi tehdä.
Ennakoivassa iskuissa on suuri eettinen ongelma, kuinka paljon voi oikeutetusti voimaa käyttää kun varmasti ei tiedetä uhan laajuutta? Voiko tunnelin kaivamisen lopettaa vaikka ydinräjähteellä? Jos ei niin miksi ei? Missä kulkee liiallisen voimankäytön raja?
Onko sotilaallinen toiminta tässä tapauksessa väärin ylipäätään vai pitäisikö tätä ongelmaa (raketit/tunnelit) käsitellä ennemminkin poliisi operaationa? Poliisi operaatiossa olisi se rauhaa edestävä puoli, että sivullliset eivät kärsisi, ainakaan samassa mittakaavassa kun pommitettaessa.
Tuohon viimeiseen osaan liittyen. Osaatko sanoa millaista vastarintaa Palestiinalaiset voisivat ylläpitää niin, että heille ei tulisi tuota terroristi-leimaa? Onko Palestiinalaisillä oikeutta vastustaa miehitystä ja vaatia omia oikeuksiaan?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Tämä on taas tätä juupas eipäs keskustelua, jossa toisen osapuolen tekoja halutaan puolustella tekemällä itse provosoivia hyökkäyksiä ensin. Jos haluat saivarrella, niin siirtokuntajuutalaisten tekemät jatkuvat provokatiiviset pahoinpitelyt ja murhathan eivät ole omiaan lisäämään jännitteitä.

Mutta ei sen tarvitse olla sellaista keskustelua koska siinä oli syy ja seuraus joten sinä koitat nyt maalata asiaa jotenkin muuten kuin se on mennyt. Ja mitä tulee noihin siirtokuntalaisiin niin yhtälaisesti ne palet suorittavat agressioita juutalaisia kohtaan. Ja IDF yleensä pidättää rikolliset länsirannalla.

Ennakoivassa iskuissa on suuri eettinen ongelma, kuinka paljon voi oikeutetusti voimaa käyttää kun varmasti ei tiedetä uhan laajuutta? Voiko tunnelin kaivamisen lopettaa vaikka ydinräjähteellä? Jos ei niin miksi ei? Missä kulkee liiallisen voimankäytön raja?
Onko sotilaallinen toiminta tässä tapauksessa väärin ylipäätään vai pitäisikö tätä ongelmaa (raketit/tunnelit) käsitellä ennemminkin poliisi operaationa? Poliisi operaatiossa olisi se rauhaa edestävä puoli, että sivullliset eivät kärsisi, ainakaan samassa mittakaavassa kun pommitettaessa.
Tuohon viimeiseen osaan liittyen. Osaatko sanoa millaista vastarintaa Palestiinalaiset voisivat ylläpitää niin, että heille ei tulisi tuota terroristi-leimaa? Onko Palestiinalaisillä oikeutta vastustaa miehitystä ja vaatia omia oikeuksiaan?

Onneksi voimaa käytetään sen verran kuin katsotaan tarpeelliseksi omalta kannalta. Ja tuskin niitä tunneleita tuollaisilla paukuilla tuhotaan kun helpommallakin pääsee. Ja ei ole mitään voimankäytön rajaa kuten ei sodassa yleensäkkään. Enkä näe, että Israelia kohtaan voi edes vaatia käyttämään voimaa hillitysti kun kuitenkin heitä kohtaan isketään selvästi siivili-kohteisiin raketein ja itsemurha-pommein. Poliisit eivät yleensä operoi sota- tai konfilkti-tilanteessa vaan asevoimat. Ja en näe, että tässä tapauksessa he voisivat yhtään mitenkään olla saamatta tuota leimaa koska he ovat itse valinneet terroristi-järjestön suorittamaan tätä pyhää sotaansa. Näin ollen kaikki heitä tukevat ovat luonnollisesti myös terroristeja joita pitää kohdellakin asianmukaisesti.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Mutta ei sen tarvitse olla sellaista keskustelua koska siinä oli syy ja seuraus joten sinä koitat nyt maalata asiaa jotenkin muuten kuin se on mennyt. Ja mitä tulee noihin siirtokuntalaisiin niin yhtälaisesti ne palet suorittavat agressioita juutalaisia kohtaan. Ja IDF yleensä pidättää rikolliset länsirannalla.

Minä maalaan asioita faktojen pohjalta. Minulla ei ole uskomusta tai mutu-tuntua tässä asiassa, kuten sinulla. En sano esimerkiksi, että "mielestäni ei näin ole" tai "en usko, että..."

Eikös se mene toisinkin päin sitten; Kaikki, jotka tukevat Israelia, ovat myös terroristeja. Mitä eroa on esimerkiksi kerrostalon räjäyttämisellä panssarilla/lentokoneella tai raketilla?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Minä maalaan asioita faktojen pohjalta. Minulla ei ole uskomusta tai mutu-tuntua tässä asiassa, kuten sinulla. En sano esimerkiksi, että "mielestäni ei näin ole" tai "en usko, että..."

Eikös se mene toisinkin päin sitten; Kaikki, jotka tukevat Israelia, ovat myös terroristeja. Mitä eroa on esimerkiksi kerrostalon räjäyttämisellä panssarilla/lentokoneella tai raketilla?

Et kyllä maalaa koska puhut niitä vastaan. Ei minullakaan ole mutu-tuntua. juurihan laiton lähteen josta olen mm. ammentanut. En minäkään ole sanonut, noin fakta-asioissa.

Ja ei ole sama koska Israelia ei hallitse terroistit kuten gazassa.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Et kyllä maalaa koska puhut niitä vastaan. Ei minullakaan ole mutu-tuntua. juurihan laiton lähteen josta olen mm. ammentanut. En minäkään ole sanonut, noin fakta-asioissa.

Ja ei ole sama koska Israelia ei hallitse terroistit kuten gazassa.

Eli kun kaikki jotka eivät ole sama mieltä kuin sinä ja Israel, niin ovat totuutta vastaan? Aiemmassa viestissä toissa päivänä kirjoitit, että et usko Israelin haluavan hyökätä aina Gazaan. Mistä sinä sen tiedät? Onko sinulla antaa näyttöä tälle uskomukselle?

Israeliahan hallitsee terroristit. Tarkemmin sanottuna Likuid-puolue ja Länsirannan siirtokuntien Ortodoksijuutalaiset, jotka pahoinpitelevät ja murhaavat Palestiinalaisia milloin haluavat Israelin armeijan tukemana? Eli toisin sanoen terrorisoivat naapureissa asuvia Palestiinalaisia.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Eli kun kaikki jotka eivät ole sama mieltä kuin sinä ja Israel, niin ovat totuutta vastaan? Aiemmassa viestissä toissa päivänä kirjoitit, että et usko Israelin haluavan hyökätä aina Gazaan. Mistä sinä sen tiedät? Onko sinulla antaa näyttöä tälle uskomukselle?

Israeliahan hallitsee terroristit. Tarkemmin sanottuna Likuid-puolue ja Länsirannan siirtokuntien Ortodoksijuutalaiset, jotka pahoinpitelevät ja murhaavat Palestiinalaisia milloin haluavat Israelin armeijan tukemana? Eli toisin sanoen terrorisoivat naapureissa asuvia Palestiinalaisia.

Miten niin "minä ja Israel" Ihan avoimen Wiki-lähteen asiasta esitin. Ei voi olla kahta erinlaista totuutta jos toisessa on ihan erinlainen versio kuin toisessa. Niin sanoin ja perustelu olikin se, että siinä ei olisi mitään järkeä.

Niin hallitsee tai pikemminkin se on suurin puolue mutta ei ääri-järjestö kuten hamas on gazassa. Ja tuo väite tuosta pahoinpitelemistä ja murhaamista IDF:n tukemana on perätön sillä jokainen on erillinen tapahtuma johon yleensä palestiinan porukalla on näppinsä pelissä kuten vaikkapa kivien heitteleminen. IDF kuitenkin ottaa kiinni tuollaiset.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitä ihmettä selität, olen moneen kertaan sanonut, että olen kuullut paljon ja monelta puolelta, nähnyt dokumentteja, lukenut kirjoja jne. jne. se että olen ollut Israelissa, ei tee minusta asiantuntijaa, mutta sinähän tässä olet se, joka ainoastaan lukee, katsoo Israelin vastaisia juttuja ja skitsoilet täällä kuin mikäkin Palestiinalais fanaatikko. Minun yksi paras ystävä, hänen isänsä on Palestiinalainen, asuu nykyään Dubaissa ja olen keskustellut heidänkin kanssa aiheesta. Väitän, että minulla on huomattavasti vahvempi tietous kokonaistilanteesta molemmin puolin kuin sinulla vaikka en asiantuntija olekaan, sinä sen sijaan oikeasti alat vaikuttaa jo häiriintyneeltä ja todella fanaattiselta, yksi silmäiseltä ja suljet silmät kokonaisuuksilta sekä myös niistä hyvistä asioista mitä Israelissa on paljon... en tiedä oletko jo lukenut jo Mein Kampfin, mutta jos et, niin lue seuraavaksi, saat lisää potkua tuohon Juutalais vihaasi.

Saanen valaista sinua, Israelin valtion toimien kritisoiminen ei ole antisemitismiä eli "juutalaisvihaa." Jerusalemissa asuu tuhansia ortodoksijuutalaisia jotka eivät hyväksy Israelin politiikkaa, itse asiassa heidän mielestään koko Israelin valtiota ei pitäisi olla olemassa. Tässä sinulle asiaa suoraan hevosen suusta, Miko Peled, Israelin armeijan entisen kenraalin Matti Peledin poika puhuu Israelin harjoittamasta politiikasta. Tässä on siis juutalainen äänessä, ymmärrätkö, juutalainen.

An honest Israeli Jew tells the Real Truth about Israel - YouTube

Obituary: General Matti Peled | The Independent

Israelin juutalaiset tietävät että jos lähtee sotaan siihen pitää olla valmis. Sinä et nyt ollut. Pyydän että uhraat aikaasi katsomalla tuon Miko Peledin puheen, minussa se sai aikaan suurta liikutusta, varsinkin kohta jossa hän puhuu sisarentyttärestään joka kuoli itsemurhaiskussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös