Turha sitä on todistella, että Lukko on rahojensa puolesta liigan suurseura, sillä kaikkihan sen ymmärtävät. Minulle Lukko tuntuu vain jotenkin valheelliselta, koska se on liigan ylivoimaisesti selkein "rahaseura", eli seura joka elää pelkästään ulkopuolisella rahalla ja tekee hirvittävät tappiot vuodesta toiseen. Johan siitä kertoo yleisömäärät, paikkakunnan koko ja niiden vertaaminen joukkueen budjettiin.
Toki Lukosta tulee minunkin silmiini suurseura, mikäli se alkaa menestymään niin hyvin, kuin noilla rahoilla pitäisi. Tästäkin huolimatta en osaisi arvostaa Lukkoa liigan muiden suurseurojen tasolle, koska Lukko hakee menestystä väkisin. Kärpät isosta budjetistaan huolimatta tekee suurta voittoa vuodesta toiseen, joten heitä minä osaan arvostaa. Siellä otetaan hyöty irti menestymisestä, eikä haeta menestystä väkisin ulkopuolisilla rahoilla hirvittävien tappioiden kera.
Lukon tilastolliset tappiot eivät edes kerro koko totuutta, koska jo alkuperäiseen budjettiin on tuotu ulkopuolelta hirvittävästi rahaa. Tämä raha tarkoittaa siis sponsoreiden ja yleisötuottojen ulkopuolista rahaa, jolla ei ole mitään tekemistä seuran ansioiden kanssa. Näitä tuloja on toki monenlaisia ja muiltakin liigaseuroilta löytyy niitä, mutta muiden seurojen pyöriessä noin asteikolla 0,4-1,7 miljoonaa on Lukon luku reilusti yli kolmen miljoonan.
Tämä on siis vain minun mielikuvani Lukosta ja sen toiminnasta. Korjatkaa toki virheelliset väittämäni, mutta mielikuvaani se tuskin vaikuttaa. Minulle Lukko on ja tulee aina olemaan pikkuseura, jolta löytyy taustalta isot rahat.