Iron Maiden

  • 419 491
  • 2 313

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuo Soundin linkkaama pätkä on muuten Maiden tubettaja Capnharrisin kanavalta. Tekee mm. hiton siistejä Eddie-huopanukkeja levynkansien pohjalta.
Juu ja on aina keikoilla eturivissä kundikaverinsa kanssa kiertäen Maidenin matkassa milloin missäkin. Vastaava Maideniin niin kovin hurahtanut nainen löytyy ihan Suomesta eli se pieni blondi joka useilla virallisilla Maidenin videoillakin näkyy ja myös monissa kuvissa. On joko yksin, ex-poikakaverin tai äitinsä kanssa keikoilla. Nähnyt Maidenin lukemattomia kertoja, samoin myös useita Brucen ja Harrisin soolokeikkoja. Käy toki myös Metallican ja monen muun keikat katsastamassa.

Näitä keikoilta toiseen kiertäviä löytyy paljon myös Metallican ja Bruce Springsteenin parista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jj

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Di'Annolla oli halu päästä pois Maidenista ja se heijastui kaman vetämisenä. Hän koki paineita Maidenin keulakuvana olemisesta ja Maidenin musiikkikaan ei ollut ihan täysin hänen juttunsa, punk enemmänkin. Killersin kiertueella oli keikkoja, joissa häntä piti maanitella lavalle ja se alkoi väsyttämään muuta bändiä.
Myös rumpalin kanssa oli ongelmia. llmeisesti viihtyi kovin hyvin "yössä" ja se sitten vaikutti kaikkeen muuhun eli soittoon ja keikkoihin. Tarkoitan siis Nickon edeltäjää Clive Burria. Hänelle tosin taisi maistua vaan bisse ja viina. Monoa tosin tuli vasta 1983.
 

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Myös rumpalin kanssa oli ongelmia. llmeisesti viihtyi kovin hyvin "yössä" ja se sitten vaikutti kaikkeen muuhun eli soittoon ja keikkoihin. Tarkoitan siis Nickon edeltäjää Clive Burria. Hänelle tosin taisi maistua vaan bisse ja viina. Monoa tosin tuli vasta 1983.
Pieni korjaus, Burr itse asiassa erotettiin jo vuoden '82 puolella. Hänen isänsä kuoli kesken The Number Of The Beast-kiertueen ja Nicko McBrain paikkasi häntä noilla keikoilla. Kun Burr palasi, niin tunnelma oli muuttunut ja hänet tavallaan poistettiin bändistä. Burrin erottamisen (ainakin yksi) syy, mitä julkisuuteen on kerrottu, oli juuri tuo alkoholi. Lisäksi Nicko oli persoonana ja soittajana bändin mieleen.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Joista esimerkiksi Alexander The Great on lopultakin ollut viimeiset 2v (2023-2024) joka ilta keikkasetissä.

Infinite Dreams, Only the Good Die Young ja Total Eclipse ovat vahvasti veikkailtuna 2025-2026 rundille.
Tiedän, että Aleksanteri on tällä kiertueella setissä, olin katsomassa keikkaa ja kyllähän se tunteet toi pintaan. Se ei silti poista sitä, etteikö biisi olisi ollu aivan liian vähän setissä.
Kuten ei myöskään se jos Total Eclipse, Only the Good Die Young tai Infinite Dreams soitettais ensi vuonna. Kahta noista on soitettu viimeksi levyjensä julkaisukiertueella ja Only the Good Die:ta ei vissiin ikinä?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Näitä keikoilta toiseen kiertäviä löytyy paljon myös Metallican ja Bruce Springsteenin parista.
Maiden, Bruce ja onhan noita kotimaassakin, yksi nainen oli ollut kai kaikilla Moon Shotin keikoilla, Brother Firetribellä myös bändiä seuraavia faneja.

Hattua päästä jne mutta en ehkä itse jaksaisi saman bändin ja saman kiertueen keikkoja käydä katsomassa. Viikate varmaan itsellä eniten tullut vastaan mutta siinäkin 99% vain Turun keikat, eräänä vuonna niitäkin toki tarjolla puoli tusinaa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mulle tää on harvinaisen yksinkertaista. MINUN musiikkimakuuni Iron Maiden oli helvetin kova bändi nimenomaan Di’Annon aikakaudella. Varsinkin ensimmäinen levy on yksi parhaista ikinä. Dickinson on helvetin kova laulaja ja keulamies, ja hänen aikansa Maiden on tehnyt monta hyvää biisiä, mutta yleisesti Iron Maiden muuttui punkahtavasta NWOBHM bändistä kikkelihevibändiksi Dickinsonin myötä, joka ei vaan ole musiikkia mun makuuni. Ei huonoa, missään nimessä, mutta ei mun makuun. Jostain selittämättömästä syystä The Final Frontier sitten taas iski muhun kovaa ja luukutan sitä edelleen. Erinomainen levy.

Arvostan Iron Maidenia suuresti, mutta välillä pohdin että mitähän se alkuperäinen bändi olisi saanut aikaiseksi, jos olisi pysynyt kasassa. Voi olla, että olisi ajautunut unholaan muiden aikalaistensa mukana.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Maiden, Bruce ja onhan noita kotimaassakin, yksi nainen oli ollut kai kaikilla Moon Shotin keikoilla, Brother Firetribellä myös bändiä seuraavia faneja.

Hattua päästä jne mutta en ehkä itse jaksaisi saman bändin ja saman kiertueen keikkoja käydä katsomassa. Viikate varmaan itsellä eniten tullut vastaan mutta siinäkin 99% vain Turun keikat, eräänä vuonna niitäkin toki tarjolla puoli tusinaa.
Juu no ihmetellä pitää että esimerkiksi tuo kapteeni Harris jaksaa niin paljon kiertää. Maidenilla nytkin ollut ihan sama setti 2v samoilla taustalakanoilla ja Eddiellä sekä samat läpät suunnilleen joka ilta samassa kohdassa settiä. Toki maa ja kaupunki vaihtuu sekä yleisö mutta muuten samaa koko ajan. Joskus toki voi käydä kämmejä ja taustalakana jää jumiin, kongi tippuu jne. mutta muuten sama meno.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mulle tää on harvinaisen yksinkertaista. MINUN musiikkimakuuni Iron Maiden oli helvetin kova bändi nimenomaan Di’Annon aikakaudella. Varsinkin ensimmäinen levy on yksi parhaista ikinä. Dickinson on helvetin kova laulaja ja keulamies, ja hänen aikansa Maiden on tehnyt monta hyvää biisiä, mutta yleisesti Iron Maiden muuttui punkahtavasta NWOBHM bändistä kikkelihevibändiksi Dickinsonin myötä, joka ei vaan ole musiikkia mun makuuni. Ei huonoa, missään nimessä, mutta ei mun makuun. Jostain selittämättömästä syystä The Final Frontier sitten taas iski muhun kovaa ja luukutan sitä edelleen. Erinomainen levy.

Arvostan Iron Maidenia suuresti, mutta välillä pohdin että mitähän se alkuperäinen bändi olisi saanut aikaiseksi, jos olisi pysynyt kasassa. Voi olla, että olisi ajautunut unholaan muiden aikalaistensa mukana.
No kyllähän esimerkiksi Priestille tai Saxonille kävi ihan kivasti.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Viini ja Ruoka messuilta löytyi Maidenin omalle litkulle pyhitetty standi. Pitäisi jatkossa saada sadasta handelista kautta maan. Kai se oma pitää jossain vaiheessa kipaista vaikka prosentit on taakse jäänyttä elämää. Suomessa kun ollaan niin eivät tietenkään voineet myydä ulos maahantuojan toimesta.
 

Liitteet

  • images (4).jpeg
    images (4).jpeg
    11,9 KB · kertaa luettu: 121

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Viini ja Ruoka messuilta löytyi Maidenin omalle litkulle pyhitetty standi. Pitäisi jatkossa saada sadasta handelista kautta maan. Kai se oma pitää jossain vaiheessa kipaista vaikka prosentit on taakse jäänyttä elämää. Suomessa kun ollaan niin eivät tietenkään voineet myydä ulos maahantuojan toimesta.

Juu on tuo Alkon valikoimissa jo ainakin täällä Turgusessa. Jäi vielä tänä viikonloppuna hyllyyn kun ei punkkua tehnyt mieli.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viini ja Ruoka messuilta löytyi Maidenin omalle litkulle pyhitetty standi. Pitäisi jatkossa saada sadasta handelista kautta maan. Kai se oma pitää jossain vaiheessa kipaista vaikka prosentit on taakse jäänyttä elämää. Suomessa kun ollaan niin eivät tietenkään voineet myydä ulos maahantuojan toimesta.
Kiitos tiedosta! Pitääpä huomenna käydä maistamassa!
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kyllähän tuota Maidenin punkkua toki juo mutta ei se nyt mikään mieleenjäävä makuelämys ole. Sitä samaa perushuttua mitä on kyykkyhyllyssä mielinmäärin Alkossa ja mitä voisi kuvitella myytävän ns. talon viininä vaikka jossain Rossossa pizzan kylkeen. Semmoinen perusviini ja helposti juotava eli hyvin marjaisa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Koko 2000-luvun sitä on toivonut, että Harris osaisi enemmän arvostaa sitä, mistä homma lähti, eikä vääntäisi jokaisesta biisistään mammuttia, joka alkaa ja päättyy samalla tavalla.

Aina kun Maidenin (Harrisin) nämä perinteiset sävelkulkumodulaatiosukat alkavat tulla korvista, on hyvä heittää kuunteluun noi kaksi ensimmäistä levyä, jossa on kovempi ja raaempi meno.

Lainaamastani tekstistä olen täysin samaa mieltä, jonkun pitäisi sanoa Harrisille, että levy kestää sen 40 minuuttia ja biisit sen rapia 3 minuuttia, saa suorittaa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aina kun Maidenin (Harrisin) nämä perinteiset sävelkulkumodulaatiosukat alkavat tulla korvista, on hyvä heittää kuunteluun noi kaksi ensimmäistä levyä, jossa on kovempi ja raaempi meno.

Lainaamastani tekstistä olen täysin samaa mieltä, jonkun pitäisi sanoa Harrisille, että levy kestää sen 40 minuuttia ja biisit sen rapia 3 minuuttia, saa suorittaa.
Tai sitten niin että muut biisit kellottaa 3-7min ja lopussa sitten 7-15min mammutti mikä päättää levyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös