Mainos

Iron Maiden

• 431 738
  • 2 384

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oli kyllä itsellekin yllätys että tämä tapahtui kesken kiertueen. Mutta hyviä eläkepäiviä Nickolle. Enpä olisi arvannut lippuja Stadikalle ostaessa että sinne tulee muuttunut kokoonpano. Mutta mielenkiinnolla odotan kuka on korvaaja ja millaiseen uuteen lentoon hän bändin saa, vai hoidetaanko tässä tuuraajan kanssa vain viimeinen kiertue pois alta ja sen jälkeen koko bändi eläkkeelle.

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli kyllä itsellekin yllätys että tämä tapahtui kesken kiertueen. Mutta hyviä eläkepäiviä Nickolle. Enpä olisi arvannut lippuja Stadikalle ostaessa että sinne tulee muuttunut kokoonpano. Mutta mielenkiinnolla odotan kuka on korvaaja ja millaiseen uuteen lentoon hän bändin saa, vai hoidetaanko tässä tuuraajan kanssa vain viimeinen kiertue pois alta ja sen jälkeen koko bändi eläkkeelle.
Eikös tää kiertue lopu just tänään/huomenna. Ens vuonna ollaan jo uudella kiertueella. Vähän outo fiilis mennä kesällä katsomaan maailman kovinta Iron Maiden cover bändiä. Maiden ei ole Maiden ilman Nickoa.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eikös tää kiertue lopu just tänään/huomenna. Ens vuonna ollaan jo uudella kiertueella. Vähän outo fiilis mennä kesällä katsomaan maailman kovinta Iron Maiden cover bändiä. Maiden ei ole Maiden ilman Nickoa.
Juu tänään vika keikka. Tämä kiertue oli 2023-2024.

Sitten toukokuussa 2025 alkaa 2025-2026 kiertue. Aivan eri teema silloin kun nyt.

Bruce jossain höpöttänyt että kyllä he vielä 5-10v pyrkivät jatkamaan. Epäilen että se 5v on lähempänä totuutta kuin 10v. Kyllä sieltä vielä kiertue kuitenkin tulee 2025-2026 jälkeenkin.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Joku väitti että uusi Maidenin rumpali on British Lionin rumpali. Mitään faktaa tälle en kyllä häneltä saanut.

Mulle taas joku väitti, että kyseessä on Apulannan Simo "Sipe" Santapukki.

Tuohon pestiin on tulijoita aivan älyttömästi. Ja vaikka biisit ei nyt ole sieltä kaikista helpoimmasta päästä soittaa, niin ei ne myöskään ole mitenkään poikkeuksellisen vaikeita, eli soittajan ei tarvitse olla sen puolesta mikään Kai Hahto. Luultavasti enemmän merkkaa millainen tyyppi on, ja se että on vähän kokemusta isommista hommista.

Esim Kai Hahto voisi aivan hyvin olla realistinen vaihtoehto, joskin Hahto on niin hyvä, että on jo lähes konemainen soittaja. Kuoppamäen Sami olisi kiihottava vaihtoehto, Kuoppis on maailmanluokan soittaja, mutta on paljon svengaavampi mitä Hahto. Ja tämä kieli poskessa, en usko että Kuoppis on listoilla mistä korvaaja haetaan.

Itse voin hyvinkin uskoa, että British Lionin rumpali voisi olla Maidenin uusi rumpali. Harris tuntee kaverin läpikotaisin ja todennäköisesti myös muut Maidenin jäsenet. Lisäksi osannee Maidenin tuotannon ulkoa, joten tuollainen kaveri olisi helppo ottaa mukaan.

Mielestäni Hahdot ja Portnoyt eivät sovi Maideniin, vaikka ovatkin maailman parhaimpien rumpalien joukossa.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse voin hyvinkin uskoa, että British Lionin rumpali voisi olla Maidenin uusi rumpali. Harris tuntee kaverin läpikotaisin ja todennäköisesti myös muut Maidenin jäsenet. Lisäksi osannee Maidenin tuotannon ulkoa, joten tuollainen kaveri olisi helppo ottaa mukaan.

Mielestäni Hahdot ja Portnoyt eivät sovi Maideniin, vaikka ovatkin maailman parhaimpien rumpalien joukossa.
Juu enkä usko että sinne jotain kovin tunnettua haetaan. Eivät Burr tai Nicko olleet mitään tunnettuja rumpuheroja ennen Maiden pestiä. Sellaista ei varmasti haeta nytkään. Enemmän sellaista joka hoitaa homman hyvin, pysyy taimissa ja komppi kulkee ja fillit taittuu mutta on enemmän statisti kuin showta varastava tähti.

Niin ja Harris on aina valkannut brittejä joten britti lienee seuraava myös.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Nostalgikko minussa sanoo, että korvaava rumpali on joku lähes McBrainin ikäinen hyvässä fyysisessä kunnossa oleva tiukkaan peruskomppiin vannova kohtuu raskaskätinen höyryveturi, jonka kasvatus on samaa kuin Nickolla eli vanha 60-70 lukulainen raskas brittirock huokuen näin bändin perinteistä karismaa.

Realisti minussa sanoo, että stuntti on joku kolmekymppinen uuden sukupolven todella tikissä oleva kohtuullisen tekninen nykyhevirumpali, joka ei ole edes syntynyt Fear Of The Darkin julkaisuvuonna, mutta joka edelleen oppi nopeasti lisää ja suostuu vähän kuin taustahahmoksi ns. töihin Maidenille vähän kuin Ward korvattiin 2010-luvulla Black Sabbathissa Ossin soolobändin rumpalilla eikä tarvitse jonkun somealustan käyttöön kansalaisopiston atk-kurssia. Se siis kevennys. Ei Nickokaan varmaan tarvinnut.

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Täysin oikea päätös, ja onhan tätä odoteltu. Todellinen harmi, mutta ei Nickolla vain mitenkään enää soitto kulkenut kuten Maidenissa kuuluisi. Varmasti oli myös itse ensimmäinen, joka tämän totesi.

Mielenkiintoista tosiaan nähdä, kuinka kauan bändin ura nyt vielä sitten jatkuu, ja tietenkin että kenestä korvaaja. Varsin outoa olisi nähdä joku pienempi rumpusetti Nickon valtavan tomipatteriston tilalla.

Esim Kai Hahto voisi aivan hyvin olla realistinen vaihtoehto, joskin Hahto on niin hyvä, että on jo lähes konemainen soittaja. Kuoppamäen Sami olisi kiihottava vaihtoehto, Kuoppis on maailmanluokan soittaja, mutta on paljon svengaavampi mitä Hahto. Ja tämä kieli poskessa, en usko että Kuoppis on listoilla mistä korvaaja haetaan.
Kuoppis Maidenissa olisi kyllä melkoista herkkua. Kaveriltahan löytyy ihan julkinen työnäytekin, kun soitti aikanaan rumpuja Idols-taustabändissä. Kyllähän tuo soitto nimenomaan ja juurikin svengaa.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Juu ei mikään pikkupoika tämä uusikaan rumpali joten kielii siitä että tuskin nuo mitään kymmentä vuotta tätä hommaa enää jatkaa.

Ihan hyvin soittaa British Lionissa mutta rumpusetti on ainakin sen ryhmän kanssa melko pieni. Ei ole mikään Nickon setin kokoinen. Saas nähdä muuttuuko se Maidenin kanssa.

Viimeksi muokattu:

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juu ei mikään pikkupoika tämä uusikaan rumpali joten kielii siitä että tuskin nuo mitään kymmentä vuotta tätä hommaa enää jatkaa.

Ihan hyvin soittaa British Lionissa mutta rumpusetti on ainakin sen ryhmän kanssa melko pieni. Ei ole mikään Nickon setin kokoinen. Saas nähdä muuttuuko se Maidenin kanssa.
No vetäähän Nicko myös varsin vaatimattomalla setillä soolobändinsä kanssa. Eiköhän tuo isomman setin ota Maidenin mukaan.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No vetäähän Nicko myös varsin vaatimattomalla setillä soolobändinsä kanssa. Eiköhän tuo isomman setin ota Maidenin mukaan.

Juu. Näin rumpalina voin kertoa, että rumpusetin koko korreloi bändin menestyksen kanssa aikalailla. Kukaan ei jaksa itse kasata isoa settiä illasta toiseen, mutta kun teknikot hoitaa homman, niin setin voi valita näyttävyys edellä.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Juu. Näin rumpalina voin kertoa, että rumpusetin koko korreloi bändin menestyksen kanssa aikalailla. Kukaan ei jaksa itse kasata isoa settiä illasta toiseen, mutta kun teknikot hoitaa homman, niin setin voi valita näyttävyys edellä.
Ihan tällain säännöllisen epäsäännöllisesti keikkailleena harrastelijarumpalina voin vahvistaa tämän, varsinkin vuosien karttuessa tulee otettua aina vain vähemmän ja vähemmän tavaraa settiin. :D

Nickosta vielä sen verran, että tunnen ihan fyysistä kipua päässä, kun mietin, miten kammottavasti se ride-symbaali on ollut kaikki nämä vuodet sijoitettuna ihan järkyttävällä tavalla räkkitomien eteen. Ei voi ymmärtää, miten niihin tomeihin voi edes lyödä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ihan tällain säännöllisen epäsäännöllisesti keikkailleena harrastelijarumpalina voin vahvistaa tämän, varsinkin vuosien karttuessa tulee otettua aina vain vähemmän ja vähemmän tavaraa settiin. :D

Nickosta vielä sen verran, että tunnen ihan fyysistä kipua päässä, kun mietin, miten kammottavasti se ride-symbaali on ollut kaikki nämä vuodet sijoitettuna ihan järkyttävällä tavalla räkkitomien eteen. Ei voi ymmärtää, miten niihin tomeihin voi edes lyödä.
Otetaan oikein kuvan kanssa. On tuo riden sijoittelu kyllä aika jännä. :)

Liitteet

• nickomcbrain.jpeg
    nickomcbrain.jpeg
    91,6 KB · kertaa luettu: 153

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Oon suunnilleen samaa mieltä, tosin laimennettuna. Flash of the Bladesta on etenkin hieno. Voi olla totta että kitarariffi kuulostaa krapulapäivän tähteeltä, mutta osuva laulumelodia ja kertosäe tekee siitä powermetal valion.

Klassikko määritelmään sinällään liittyy yleinen suosio, joka mainituilta puuttuu. Oma tai pienen ryhmän suosima, mutta yleisesti tuntematon on kulttisuosikki.

Miten muuten aiemmin oli puhetta uusien kappaleiden liiallisista pituuksista niin minua ei haittaa. Milloin lyhyt "rocker" on viimeksi ollut huippubiisi? Parilla uusimmalla ainakaan ei minusta kertaakaan. Mukava kyllä olisi, jos niitä yhä syntyisi. Sen sijaan pitemmät ja hitaammat sopivat minusta vanhenevalle yhtyeelle luontevasti ja ovat levyjen parhaimmistoa. Mutta minulla onkin progekuuntelutaustaa. Siinä genressä 20min pitkät biisit on normaalia.
Eli sun mielestä Speed of light, Death or glory, Tears of The Clown, Days of future past ja Stratego ovat kaikki huonoja rockereita?

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kysymys ei ollut mulle osoitettu, mutta eihän noilla kappaleilla oo mitään jakoa Wicker Manin, Be Quick or Be Deadin, Moonchildin tai edes Tailgunnerin seurassa.
No ei mutta ei nuo minun mielestäni silti huonoja ole. Just kuuntelin Book Of Soulsin ja on hyviä biisejä ja pirteä levy minun mielestäni. Toki nuo mainitsemasi ehkä noita parempia mutta osoittaa vaan bändin kovan tason ja että siellä on melkoisia seppiä biisinikkareina.

Moonchild on yksi minunkin suosikkeja mutta taitaa kellottaa lähemmäs kuusi minuuttia että onko se sitten lyhyt rockeri. Sittenhän vaikkapa Writing on The wall voidaan myös laskea tähän rocker kastiin.

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kysymys ei ollut mulle osoitettu, mutta eihän noilla kappaleilla oo mitään jakoa Wicker Manin, Be Quick or Be Deadin, Moonchildin tai edes Tailgunnerin seurassa.
Kyllähän noista muut pesee Tailgunnerin paitsi Future Past. Muista täysin samaa mieltä. Be Quick or Be Dead on kyllä yksi kovimmista avausraidoista, kestää vertailun jopa Aces High kanssa.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers

Juu, itse kun roudaa, virittää, pystyttää ja purkaa setin, niin se setin koko kiinnostaa yllättävän paljon. Mulla on 14 ja 16 tuumainen lattiatomi, ja tuota 16 tuumaista en ole kuljettanut keikoilla mukana aikoihin :)

Ja juu, samaa mieltä Nickon setin asettelusta. Muistaakseni mies soittaa vielä todella matalalta, mikä aiheuttaa itellä huonovointisuutta jo ajatuksena. Mutta kova soittaja, ja onpa jättänyt melkoisen merkin musiikkimaailmaan!

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Minä kyllä nostan Tears of the Clownin tähän sakkiin biisin kovuudessa, mutta en sitä varsinaisesti rockerina pidä, ihan erityylinen biisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy