Mainos

Iron Maiden

• 421 411
  • 2 315

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Maiden heitti Japanissa kovia keikkoja juuri äskettäin mutta Bruce ei ollut tyytyväinen paikalliseen kiertuemanageriin ja oli arvostellut häntä sanalla cunt. Lisäksi ainakaan yhteen keikkasöpaikkaan ei ollut tyytyväinen ja keikan lopuksi selitti lavalla yleisölle että nähdään uudestaan mutta toivottavasti ei tässä shit holessa.
Ilmastointi oli ollut tuolla Yokohaman keikalla niin kylmällä, että Dickinsonin kurkku oli kuivunut ja vaikeutti laulamista. Tänään kuuntelin sen keikan YouTubesta ja Bruce totesi välispiikissä jotain siihen suuntaan, että anteeksi kun en hillu normaaliin tapaan vaan pysyttelen täällä lavan takaosassa, kun yritän saada laulun toimimaan ja että ennemmin tarjoaa hyvää laulua show'n kustannuksella. Muu bändi oli hyvässä vedossa ja Nicko soitti hyvin. Tempo oli aavistuksen nopeampi kuin viime vuoden keikoilla.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Stadikan keikka on loppuunmyyty. Hienoa että Maiden edelleen kiinnostaa suomalaisia vaikka bändi käy täällä lähes joka vuosi.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Stadikan keikka on loppuunmyyty. Hienoa että Maiden edelleen kiinnostaa suomalaisia vaikka bändi käy täällä lähes joka vuosi.
Metallicalle ja Maidenille ei löydy korvaajia.. Enkä oikein tiedä, löytyykökään tulevaisuudessa. Aika vähissä on bändit metallimusiikin saralla, joita voi stadikalle buukata.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Metallicalle ja Maidenille ei löydy korvaajia.. Enkä oikein tiedä, löytyykökään tulevaisuudessa. Aika vähissä on bändit metallimusiikin saralla, joita voi stadikalle buukata.
Juu esimerkiksi Dream Theater josta tykkään myös ei sinne vaan mitenkään sovellu. Bändin esitys on sitä että vedetään virheettömästi ja paljon pitkiä polveilevia biisejä ja oikein mitään kontaktia ei yleisöön oteta. Toimii paremmin klubilla tai jossain hallissa. On Suomessa aika marginaalimusaa kun ei vedä edes jäähallia täyteen.

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Juu esimerkiksi Dream Theater josta tykkään myös ei sinne vaan mitenkään sovellu. Bändin esitys on sitä että vedetään virheettömästi ja paljon pitkiä polveilevia biisejä ja oikein mitään kontaktia ei yleisöön oteta. Toimii paremmin klubilla tai jossain hallissa. On Suomessa aika marginaalimusaa kun ei vedä edes jäähallia täyteen.
Puhumattakaan siitä, että vaikka Dream Theater on progemetallin suurin nimi, ei se ole lähelläkään parasta siitä genrestä.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Puhumattakaan siitä, että vaikka Dream Theater on progemetallin suurin nimi, ei se ole lähelläkään parasta siitä genrestä.
Tool jos tulisi Suomeen, niin olisin valmis maksamaan lähes mitä tahansa, jotta näkisin heidät.

Siinä myös sellainen bändi, että ei todellakaan soveltuisi mihinkään stadikalle. Nordis noin äkkiseltään mietittynä aika "ihanneympäristö" Suomessa.

Joo mutta se nyt tästä aiheesta Iron Maidenin ketjussa. Papat olen pari kertaa jo nähnyt silloin, kun Bruce oli vielä kovassa laulukunnossa. Vaikkei keikoille enää tule mentyä, niin onhan tämä bändi aina ja ikuisesti yksi suurimmista itselleni.

SgtMarkov

Jäsen
Netflixiin tulossa ensi keväänä dokumentti Iron Maidenista. Saapa nähdä pärjääkö tämä bändin omilta julkaisuilta löytyville historiamuisteloille.

Ja mulla tietenkin on jo liput ensi kesän Stadikan keikalle, vaikka edellisen keikan jälkeen jo ajattelin että eiköhän tämä osaltani ollut tässä. Kuulosti vaan liian houkuttelevalta olla ostamatta lippuja, jos käsittelyssä ovat vain levyt 1-9, ja varsinkin jos kaikille levyille annetaan tasapuolisesti setistä aikaa. Esim. kaksi biisiä joka levyltä.

Ja muutaman vuoden päästä sitten uutta rundia, jossa levyt 10-18. Juu, tiedän kyllä että studiolevyjä on vasta 17 mutta eiköhän sieltä vielä yksi täyspitkä paineta ulos =)

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Netflixiin tulossa ensi keväänä dokumentti Iron Maidenista. Saapa nähdä pärjääkö tämä bändin omilta julkaisuilta löytyville historiamuisteloille.

Ja mulla tietenkin on jo liput ensi kesän Stadikan keikalle, vaikka edellisen keikan jälkeen jo ajattelin että eiköhän tämä osaltani ollut tässä. Kuulosti vaan liian houkuttelevalta olla ostamatta lippuja, jos käsittelyssä ovat vain levyt 1-9, ja varsinkin jos kaikille levyille annetaan tasapuolisesti setistä aikaa. Esim. kaksi biisiä joka levyltä.

Ja muutaman vuoden päästä sitten uutta rundia, jossa levyt 10-18. Juu, tiedän kyllä että studiolevyjä on vasta 17 mutta eiköhän sieltä vielä yksi täyspitkä paineta ulos =)
Jos dokumentti on samannimisen kirjan pohjalta tehty, niin mielenkiinnolla odotan. Erittäin mielenkiintoista nähdä, millaista kuvamateriaalia ihan alkuajoista on tarjolla. Toivottavasti myös vanhat jäsenet pääsevät ääneen.

Spire

Jäsen
Kevyet mullat, Paul Di'Anno

Oho, voi ei. Kevyet mullat Paul Di'Annolle. Hänellä oli omat hyvin tunnetut ongelmansa, mutta pidin miehen suorituksesta kahdella ensimmäisellä IrMan albumilla. Itse asiassa pidän kyseisistä albumeista erittäin paljon, varsinkin ensialbumi on yksi parhaista debyyteistä koskaan.

Nyt en ehdi kirjoittaa aiheesta enempää, mutta kyllä tämä pahalta tuntuu. Laitetaan kylkeen klassikkoveto:

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Tärkeä hahmo Iron Maidenin historiasta on poissa. Di'annon vaikutusta kahdella ensimmäisellä albumilla ei voi kukaan kiistää vaikka hahmosta voi olla muuten montaa mieltä.Tietyt biisit kuten tämän kuulen aina mieluumin Paulin kuin Brucen laulamana.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Oli kyllä pysäyttävä uutinen, kun aamulla tuon näin. Välittömästi piti laittaa Iron Maidenin debyytti soimaan ja kun Paulin ääni alkoi kuulumaan, niin silmäkulmat kostuivat. Herkisti kyllä...

Paul Di'Anno oli loistava kahdella ekalla Maidenin levyllä, sopi niihin erinomaisesti. Vaikka Bruce Dickinson on mulle ykkönen vokalisteista ylipäätään, niin Di'Annon merkitystä Maidenin levyillä ei pidä aliarvioida. Herran myöhempää tuotantoa ei ole tullut kuunneltua, mulle on aina riittänyt Maidenin kaksi ekaa ja hänen aikaiset livetallenteet.

Oli upea nähdä, että Di'Anno oli hyvissä väleissä Maidenin jäsenten kanssa, ei ollut jäänyt mitään (ainakaan isompaa) hampaankoloon.

RIP Paul Di'Anno.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Di’Anno veti keikkaa loppuun asti, 100 keikkaa viimeisen vuoden aikana, vaikka vaikeaa oli. Tapasi juuri Brucen ensimmäistä kertaa jne. Saappaat jalassa.

Upea ääni, aivan mahtava punk asenne sekä tyyli. Tosiaan miten olisi sopinut Harrisin suunnitelmiin pidemmälle, jaa-a, mutta sopi täydellisesti siihen alkuun. Ja Harris ei hänestä edes eroon halunnut, Di’Annon meno vaan muuttui sietämättömäksi ja yhteistyö ei toiminut.

Kiitos Paul Di’Anno

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Maiden soitteli eilen Minnesotassa ja Time Machine omistettiin Di’Annolle
Jep, Bruce piti hienon puheen ennen tuota biisiä.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tuo Soundin linkkaama pätkä on muuten Maiden tubettaja Capnharrisin kanavalta. Tekee mm. hiton siistejä Eddie-huopanukkeja levynkansien pohjalta.

Animal

Jäsen
Upea ääni, aivan mahtava punk asenne sekä tyyli. Tosiaan miten olisi sopinut Harrisin suunnitelmiin pidemmälle, jaa-a, mutta sopi täydellisesti siihen alkuun. Ja Harris ei hänestä edes eroon halunnut, Di’Annon meno vaan muuttui sietämättömäksi ja yhteistyö ei toiminut.

Niin eikös tuossa Di'Annon lähdössä Maidenista ollut myös vahvasti osansa erilaisten päihdyttävien tuotteiden käytöllä (eikä nyt puhuta pelkästä viinanjuonnista) ?

Di'Anno eli rock'n'roll muusikon eetosta noudattaen loppuun saakka. Pitempään kuin Alexi Laiho, mutta ei niin pitkään kuin Lemmy. Taustatarinan ja elämäntavat tietäen jopa yllättävän pitkään.

Nyt näkee muistokirjoituksia ja hehkutuksia Di'Annosta ja tämän merkityksestä vähän jokapuolella. Vähän sääli ettei niitä näkynyt vastaavaan mallin silloin, kun mies oli vielä elossa.

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Di'Annolla oli halu päästä pois Maidenista ja se heijastui kaman vetämisenä. Hän koki paineita Maidenin keulakuvana olemisesta ja Maidenin musiikkikaan ei ollut ihan täysin hänen juttunsa, punk enemmänkin. Killersin kiertueella oli keikkoja, joissa häntä piti maanitella lavalle ja se alkoi väsyttämään muuta bändiä.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itsekin "löysin" nuo kaksi ekaa albumia vähän myöhemmin. Silloin fanituksen alussa en suostunut niistä hirveästi pitämään. Etenkin Killers oli sellainen albumi, jota en juuri kuunnellut. Olen niistä nyt jo pidempään tykännyt. Jos kasarimaidenia kuuntelen, niin ne on nuo kaksi ekaa albumia, joihin palaan. Muilta albumeilta (kasarilta) tykkään kuunnella vain niitä vähemmän kuuluisia biisejä. Tuo Killers on itseasiassa yllättävän hyvä. Paljon puhutaan, että nuo ovat vähän sellaista raaempaa ja punkahtavaa, mutta nehän ovat itseasiassa täynnä kauniita melodioita. Koko 2000-luvun sitä on toivonut, että Harris osaisi enemmän arvostaa sitä, mistä homma lähti, eikä vääntäisi jokaisesta biisistään mammuttia, joka alkaa ja päättyy samalla tavalla. Näissä on toki helmiä useampi, mutta voisi tai oikeastaan olisi voinut arvostaa edes muutaman kappaleen verran lyhyempää simppelimpää biisirakennetta.

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Itsekin "löysin" nuo kaksi ekaa albumia vähän myöhemmin. Silloin fanituksen alussa en suostunut niistä hirveästi pitämään. Etenkin Killers oli sellainen albumi, jota en juuri kuunnellut. Olen niistä nyt jo pidempään tykännyt. Jos kasarimaidenia kuuntelen, niin ne on nuo kaksi ekaa albumia, joihin palaan. Muilta albumeilta (kasarilta) tykkään kuunnella vain niitä vähemmän kuuluisia biisejä. Tuo Killers on itseasiassa yllättävän hyvä. Paljon puhutaan, että nuo ovat vähän sellaista raaempaa ja punkahtavaa, mutta nehän ovat itseasiassa täynnä kauniita melodioita. Koko 2000-luvun sitä on toivonut, että Harris osaisi enemmän arvostaa sitä, mistä homma lähti, eikä vääntäisi jokaisesta biisistään mammuttia, joka alkaa ja päättyy samalla tavalla. Näissä on toki helmiä useampi, mutta voisi tai oikeastaan olisi voinut arvostaa edes muutaman kappaleen verran lyhyempää simppelimpää biisirakennetta.
2 ekaa levyä on kyllä itselläki ollu jonkinlaisessa koirankopissa, vaikka niitä oon toki kuunnellu tasaisesti. Jokainen musiikinkuuntelijahan on toki erilainen, mutta silti aika outoa, jos kasarimaidenia kuunnellessaan kuuntelee vain kahta ekaa levyä. Ymmärrän, että tietyt biisit on liikaa soitettuja ja ei munkaa tarvi kuulla Number of the Beastia välttämättä enää koskaan, mutta kyllähän noissa kasarilevyillä on unohdettuja helmiä vaikka kuinka. Tai oikeastaan bändin itsensä unohtamia. Vaikkapa lonkalta vedettynä 22 Acacia Avenue, Total Eclipse, To Tame A Land, Duellists, Back in the Village, Alexander The Great, Sea of Madness, Loneliness of a Long Distance Runner, Infinite Dreams ja Only the Good Die Young.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
2 ekaa levyä on kyllä itselläki ollu jonkinlaisessa koirankopissa, vaikka niitä oon toki kuunnellu tasaisesti. Jokainen musiikinkuuntelijahan on toki erilainen, mutta silti aika outoa, jos kasarimaidenia kuunnellessaan kuuntelee vain kahta ekaa levyä. Ymmärrän, että tietyt biisit on liikaa soitettuja ja ei munkaa tarvi kuulla Number of the Beastia välttämättä enää koskaan, mutta kyllähän noissa kasarilevyillä on unohdettuja helmiä vaikka kuinka. Tai oikeastaan bändin itsensä unohtamia. Vaikkapa lonkalta vedettynä 22 Acacia Avenue, Total Eclipse, To Tame A Land, Duellists, Back in the Village, Alexander The Great, Sea of Madness, Loneliness of a Long Distance Runner, Infinite Dreams ja Only the Good Die Young.
Enkö minä tuossa omassa viestissäni kirjoittanut jotain, minkä ilmeisesti missasit?

Mutta ei siinä minun mielestäni mitään outoa ole vaikka viestini käsittäisi kuten ilmeisesti käsitit. Minulla troopperit ja 2 minutesit on 99% ignoressa, kun ei niitä vain jaksa enään. Livenä toki, jos raskisin paikalle mennä.

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Enkö minä tuossa omassa viestissäni kirjoittanut jotain, minkä ilmeisesti missasit?

Mutta ei siinä minun mielestäni mitään outoa ole vaikka viestini käsittäisi kuten ilmeisesti käsitit. Minulla troopperit ja 2 minutesit on 99% ignoressa, kun ei niitä vain jaksa enään. Livenä toki, jos raskisin paikalle mennä.
Täytyy myöntää, että tuo yks lause meni kyllä täysin ohi multa. No, ei se ole niin vakavaa. Paitsi sen voisin vielä sanoa, että 2 Minutes to Midnight on aina maistunu mulle.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joista esimerkiksi Alexander The Great on lopultakin ollut viimeiset 2v (2023-2024) joka ilta keikkasetissä.

Infinite Dreams, Only the Good Die Young ja Total Eclipse ovat vahvasti veikkailtuna 2025-2026 rundille.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy