iPhone

  • 378 362
  • 1 786

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mistä mä tiedän onko mun iPhonessa virus?

Kävin puhelimella HFBoardsin sivuilla enkä tiedä mitä tapahtui (klikkasinko jotain tjsp), kun näytölle ilmestyi joku Järjestelmän päivittämis-ilmoitus. En muista mitä siinä tarkalleen luki, onnistuiko tai muuta vastaavaa, mutta näytti mainokselta. En klikannut sitä ainakaan tietääkseni, mutta avasi kuitenkin uuden välilehden, johon aukesi joku random sivusto ja heti latauspalkki, joka oli menossa täyteen. Nopeasti suljin selaimen ja nyt vähän huolettaa.

Päivitin tänään kyllä uuteen iOSiin, mutta se oli niin mainoksen näköinen se huomautus, etten usko sen olleen Applen oma.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla on kohta sellainen iphone 6s puhelin. Onko se hyvä? Aiempaa i-kokemusta ei ole.
 

HankChief

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mistä mä tiedän onko mun iPhonessa virus?

Kävin puhelimella HFBoardsin sivuilla enkä tiedä mitä tapahtui (klikkasinko jotain tjsp), kun näytölle ilmestyi joku Järjestelmän päivittämis-ilmoitus. En muista mitä siinä tarkalleen luki, onnistuiko tai muuta vastaavaa, mutta näytti mainokselta. En klikannut sitä ainakaan tietääkseni, mutta avasi kuitenkin uuden välilehden, johon aukesi joku random sivusto ja heti latauspalkki, joka oli menossa täyteen. Nopeasti suljin selaimen ja nyt vähän huolettaa.

Päivitin tänään kyllä uuteen iOSiin, mutta se oli niin mainoksen näköinen se huomautus, etten usko sen olleen Applen oma.

Mulla sama, kaksi kertaa pompannut joku ihme ikkuna selaimesta ja pop-uppeja, joissa ainoa vaihtoehto painaa ok joillekin puuttuville päivityksille. Seems legit.. Joku mega.viral.site kyseessä. Molemmilla kerroilla itseasiassa olen selaillut jatkoaikaa mut ei liene välttämättä sivusta riippuvainen. Joko suljen kaikki tilit ja kaivaudun poteroon?
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mulla on kohta sellainen iphone 6s puhelin. Onko se hyvä? Aiempaa i-kokemusta ei ole.
On hyvä. Tuskailin aikoinani kaiken maailman Samsungien kanssa, kunnes puolivahingossa ostin kaverin vanhan 4s:n. Olihan helppo ja fiksu käyttää, ei mitään Samsungin typeryyksiä.

Nyt on kuukauden päivät vedetty 6s:llä. En mä osaa mitenkään hyödyntää sen ominaisuuksia täyspainoisesti tai muutenkaan ole kiinnostunut räveltämään kaiken aikaa luuria, mutta on pätevä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mulla sama, kaksi kertaa pompannut joku ihme ikkuna selaimesta ja pop-uppeja, joissa ainoa vaihtoehto painaa ok joillekin puuttuville päivityksille. Seems legit.. Joku mega.viral.site kyseessä. Molemmilla kerroilla itseasiassa olen selaillut jatkoaikaa mut ei liene välttämättä sivusta riippuvainen. Joko suljen kaikki tilit ja kaivaudun poteroon?

Joo just tää sama sivusto! Ei olla ainoita jonkun toisen randomin palstan mukaan.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Jos ette ole jailbreakanneet puhelintanne, niin en usko että on mitään vaaraa saada virusta jostain webbisivulta.

Varmuuden vuoksi voi putsata selaimen historian ja välimuistin Asetukset -> Safari.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos tarinoista. Ilmeisen innokkaana tässä saa siis odotella. Eka high end puhelin. Aiemmat olleet korkeintaan alempaa keskiluokkaa. Nykyinen luuri LG g3.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Hei, ensimmäinen Iphone, 6s ja tarvitisisin jeesiä muutamassa ihan arkisessa asiassa:

Teksitviestin oikoluku. Tekstailen sekä Suomeksi että Englanniksi. Lumiassa pystyi näppärästi vaihtamaan kieltä mutta Iphonessa en tätä vaihtoehtoa löydä ja niin se "oikolukee" Englantia Suomeksi joka on hieman, ihan hieman rasittavaa

Kuvien siirto omalle tietokoneelle. Voiko USB johdon avulla siirtää kuvia omalle tietokoneelle? Kun lyön luurin kiinni läppäriin niin sanoo että joku ohjelma asennettu mutta en löydä mitään koneelta, jolla puhelinta voisi selata?

Kiitoksia etukäteen hänelle, joka vaivautuu vastaamaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Välilyönnin vieressä on näppäin, jossa on maapallon kuva. Siitä saat vaihdettua kielen. Jos taas suomi ei ole vielä kielissä mukana lainkaan, niin asetuksissa saat sen lisättyä kohdasta yleiset, kieli ja alue. Tarvittaessa yleiset ja näppäimistöt myös.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun lyön luurin kiinni läppäriin niin sanoo että joku ohjelma asennettu mutta en löydä mitään koneelta, jolla puhelinta voisi selata?
Puhelin pitää avata lukituksesta ainakin. Sitten en ole ihan varma pitääkö myös iTunes asentaa koneelle.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Puhelin pitää avata lukituksesta ainakin. Sitten en ole ihan varma pitääkö myös iTunes asentaa koneelle.
@kaizu iTunesia tarvitsee vain, jos haluaa synkata kuvia tietokoneen ja puhelimen välillä. Muussa tapauksessa kuviin pitäisi päästä kiinni ihan normaalisti tiedostonhallnnan kautta kunhan puhelin on avattu lukituksesta ja annettu lupa tietokoneelle lukea puhelinta (dialogi pitäisi avautua puhelimen näytölle automaattisesti kun kaapeli on kytketty).
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kiitoksia vain mutta välilyönnin vieressä mulla on näppäin, jossa lukee rivinvaihto ja maapallon kuvaa taas en löydä mistään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vasemmalla puolella. Jos maapalloa ei ole, niin luultavasti sinulla on käytössä vain yksi näppäimistö. Lisää niitä saat käyttöön asetuksista, kuten jo aiemmin neuvoin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Vasemmalla puolella. Jos maapalloa ei ole, niin luultavasti sinulla on käytössä vain yksi näppäimistö. Lisää niitä saat käyttöön asetuksista, kuten jo aiemmin neuvoin.
Juuri näin! Paljon kiitoksia ja anteeksi etten lukenut alkuperäistä ohjetta kunnolla!
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Tässä Turkin-lomalla tuli vähän mokattua. iPhone SE taskussa tuli hypättyä uima-altaaseen jonka tajusin vasta noin minuutin kuluttua... Olin kuitenkin toiveikas kun joskus kuulin että kestävät jopa >5 minuuttia vettä ilman vakavempia ongelmia. Puhelin kuitenkin ylikuumeni todella paljon, vilkutti salamavaloa ja lopulta sammui. Kuivasin puhelimen huolellisesti ja jätin lehden sisään mahdollisesti kuivaamaan sisältäpäin. Nyt puhelin ei kuitenkaan mene päälle, käsittääkseni kannattaisi kokeilla vasta noin vuorokauden päästä laittaa puhelin päälle, mutta saa nähdä.

Onko muilla kokemuksia iPhonen kastumisesta ja mitä toimenpiteitä asialle teitte ja mitä siitä seurasi?

Klassisen riisi-tempun tiedän, mutta täällä hotellilla ei ole mahdollisuutta saada kuivaa riisiä haltuun. Kiitän kovasti jos jakaisitte kokemuksia/vinkkejä!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onko muilla kokemuksia iPhonen kastumisesta ja mitä toimenpiteitä asialle teitte ja mitä siitä seurasi?
Ei iPhonen kastumisesta kokemuksia, mutta muutamasta muusta puhelimesta on ja kyllä ne mennyttä kalua vaan on jos pahasti kastuvat. iPhone ei missään nimessä ole kestävä puhelin, väittäisin jopa normaalia herkemmäksi kastumisille jne. Ja takuun kannaltahan se on ihan sama onko puhelin nähnyt vettä vain Apple Mapsissa, kun se kosteusindikaattori menee joidenkin raporttien mukaan punaiselle jo hikisten farkkujen taskussa. Ja korjaus on taatusti kalliimpaa kuin uuden ostaminen.

Jos olet backupannut iCloudiin, niin uuden iPhonen käyttöönotto sujuu uskomattoman hienosti. Se on positiivista tässä katastrofissa.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
@tuketuksu Pesin nelosen kaksi kertaa ja nykyisen kutosen kerran hienopesussa pesukoneessa (parista minuutista kymmeneen minuuttiin per kerta ennen kuin kolinasta päättelin että nyt siellä on muutakin kuin vaatteita). Lisäksi uitin nelosen urheilujuomassa ja kutosen lätäkössä. Joka kerralla kastumisen jälkeen virrat heti pois, huuhtelu vesihanan alla, voimakkaat ravistelut jotta ylimääräinen vesi lähtee pois ja hiustenkuivaajaa muutaman tunnin (ei liian lähellä jottei kuumene liikaa). Nelosessa näkyi viimeisen kerran jälkeen näytössä himmeitä pisaratäpliä mutta toimi moitteettomasti loppuun asti. Nykyinen kutonen toimii myös edelleen eikä ulkoiseti tai toiminnassa ole mitään vikaa. Ainoa ero minkä huomasin on että kotinappula loppui naksumasta, eli oikeastaan toimii jopa paremmin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Laitanpa muuten tähän vinkin, jonka bongasin jostain netistä. Eli jos tuo iPhonen latausliitin on täynnä nukkaa / paskaa / pölyä eikä liitin lukitu kunnolla, niin sen saa putsattua todella hyvin hammasväliharjalla. Eli tällaisella.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saa muuten putsattua myös vallan mainiosti kun paperista repäisee sopivan palan ja taittelee sopivaksi portin kaiveluun.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä vannoutunut iPhone-neiti kaipaa pientä vihjettä.

Lataan yleensä puhelimeni akun läppärini kautta (MacBook Pro palvelee). Kun laitan iPhone 6s:ni ihan vaan seinästä latautumaan, en saa sitä käytettyä lataamisen aikana. Syöttää teksteiksi mitä sattuu, eikä tottele sormieni liikettä yhtään. Mikähän tällainen vika voi olla? En mitään ammattihuoltoa asialle sinänsä kaipaa, koska läppäriäni usein käytän laturina.

Onpa taas asenneongelmia myyjillä. Vein laturini liikkeeseen, josta puhelimen ostin. Ei herra myyjää enempiä tämä ongelma kiinnostanutkaan, haki vain uuden piuhan meikäläiselle. Suustaan taisi päästää jotain "Applelle kommunikointi aina hieman hankalaa". Varmaan siis mieluummin myy asiakkailleen muita merkkejä. No, josko toimisi seinälatailu normaalimmin nyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onpa taas asenneongelmia myyjillä. Vein laturini liikkeeseen, josta puhelimen ostin. Ei herra myyjää enempiä tämä ongelma kiinnostanutkaan, haki vain uuden piuhan meikäläiselle. Suustaan taisi päästää jotain "Applelle kommunikointi aina hieman hankalaa". Varmaan siis mieluummin myy asiakkailleen muita merkkejä. No, josko toimisi seinälatailu normaalimmin nyt.
Tummennettuun sen verran, että missä liikkeessä kävit? Anyway, Applen puhelimissa on ainakin tietyissä paikoissa kohtalaisen paskat provisiot myyjille siihen nähden mitä ne maksaa, joten myyvät mielellään muita merkkejä. Toki näin ei saisi tehdä vaan puhelimia ja muuta elektroniikkaa pitäisi myydä kuluttajaa kunnioittaen, toki suosituksia saa aina antaa ja keskustella.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tummennettuun sen verran, että missä liikkeessä kävit? Anyway, Applen puhelimissa on ainakin tietyissä paikoissa kohtalaisen paskat provisiot myyjille siihen nähden mitä ne maksaa, joten myyvät mielellään muita merkkejä. Toki näin ei saisi tehdä vaan puhelimia ja muuta elektroniikkaa pitäisi myydä kuluttajaa kunnioittaen, toki suosituksia saa aina antaa ja keskustella.

Joo näin uskalsin hieman päätellä. Aiemmista Apple-kaupoistani minulla on vain hyviä kokemuksia, koska ne olen tehnyt pääasiassa VarImportissa tai liikkeessä, jonka silloinen myyjä nykyään istuu Applen toimistossa. Mutta tämän uusimman ostin Expertiltä (eli nyt nimellä Power).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös