iPhone

  • 378 603
  • 1 786

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aamuetana iPhone 6 (se pienempi malli) ja ohjelmisto on 8.4.1. S-kirjain löytyy toki a-kirjaimen oikealta puolelta, mutta sen vasemmalla puolella on sellainen mutkalle taivutettu nuoli, joka poistaa kirjoitetun tekstin. Mun nakkisormet tuppaavat osumaan siihen tämän tästä, kun pitäisi painaa a-kirjainta.
Puhut siis vaakanäppäimistöstä. Enpä moista edes tiennyt kun en ikinä kirjoita vaakanäppäimistöllä. Jos painat vahingossa sitä nuolenvänkyrää ja teksti häviää, niin heiluta puhelinta --> saat näyttöön tekstin "tee sittenkin". Paina sitä niin kirjoittamasi teksti tulee takaisin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eli Apple on kehittänyt toiminnon, jolla kumotaan ärsyttävä toiminto, jota ei saa asetuksista piilotettua? Kyllä ne osaa. Luulisi, että moiseen eikun-toimintoon (siis tuo mutkanuoli) olisi mieluummin kehitetty joku pyyhkäisyele kuin nappi, jota on helppo painaa vahingossa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Itse olen läpikäynyt nyt kolme iPhonea (4->5->6) ja ainakin omasta mielestä trendi on ollut aikalailla laskeva. Nelosessa kaikki toimi mukavasti, vitosessa alkoi esiintyä monenlaista bugia ja tämä kutonen ollut kaikista heikoin esitys. Uudesta lähtien kadottanut satunnaisesti verkkoa, appsit toimii välillä epävakaasti, kirjoittaessa tulee paljon virhepainalluksia, "latausreikä" lagaa välillä jne. Lisäksi muotokin on omaan handyyn hankala, kun en mikään kaikkein isokätisin ole. On jopa lisännyt käsivaivoja, kun yrittää yhdellä kädellä käyttää isoa puhelinta.

Puhelimen julkaisun jälkeen puhuttiin kovasti siitä, miksi keskusmuistia on niin vähän, mutta Apple-uskovaiset vakuuttivat, ettei se näy missään. Mielestäni kuitenkin näkyy! Ihan perus selainsurffailussa esiintyy ärsyttävää viivettä, kun sivuja ei välimuistiteta. Ja kyllä sellaista yleistäkin jäätymistä esiintyy aiempaa enemmän.

Oma Apple-uskollisuuteni alkaa horjumaan. Tekisi kovasti mieli kokeilla jonkun muun valmistajan luuria, mutta toisaalta ekosysteemi huutaa Applea. Siihenhän Apple on pyrkinytkin, että kerään kasan Apple-laitteita ja eroon pääsyä ei ole! Voivoi. Onko muita, jotka on vaihtanut Applen luurin toiseen? Miten on laitteiden yhteiskäyttö toiminut?
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen läpikäynyt nyt kolme iPhonea (4->5->6) ja ainakin omasta mielestä trendi on ollut aikalailla laskeva.

Oma Apple-uskollisuuteni alkaa horjumaan. Tekisi kovasti mieli kokeilla jonkun muun valmistajan luuria, mutta toisaalta ekosysteemi huutaa Applea. Siihenhän Apple on pyrkinytkin, että kerään kasan Apple-laitteita ja eroon pääsyä ei ole! Voivoi. Onko muita, jotka on vaihtanut Applen luurin toiseen? Miten on laitteiden yhteiskäyttö toiminut?
Mulla on ollut iPhone 4S, 5, 5S ja nyt 6. Kokeilin 5S:n jälkeen Samgung Galaxy S6 edgeä ja kyllä tuli ikävä iPhonea. Se laadun tuntuma iPhonella on ihan omaa luokkaansa. Osta esim. Samsung niin huomaat, että ei ole mitään saumaa siirtyä pois Applelta.

Itse en ole huomannut mitään jäätymistä tai hidastelua koskaan iPhonessa. Android sen sijaan lagaili, hidasteli ja monesti jähmettyi totaalisesti useaan kertaan vaikka puhelin oli aivan uusi.

Itselläni Apple-uskollisuus vain lisäntyi kun erehdyin kokeilemaan Samsungia. Olen siis uskossa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta myös tuo Galaxy S6 Edge on kyllä hieno, mutta ihan helvetin epäkäytännöllisen oloinen kädessä ja koko ajan saa pelätä putooko lattille nyt vai kohta. Muuten kyllä iPhone 6 ei kyllä noin rakenteeltaan ole yhtään laadukkaampi ... mielestäni.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse en ole huomannut mitään jäätymistä tai hidastelua koskaan iPhonessa.

Mulla on päinvastaisia kokemuksia, Safari on ruvennut kaatuilemaan jatkuvasti (onneksi en sitä tarvitse käyttää kovin usein) kuten myös osa appseista. Olen nyt pari vuotta ollut iPhone-mies ja nyt kun puhelimen vaihto on alkaa olemaan edessä niin Applen puhelinta en pidä vaihtoehtona. Ei sillä, että kyseessä olisi ihan surkea vekotin vaan heikon hinta-laatusuhteen vuoksi. 800€ iPhone vastaa 400€ Samsungia - niin teknisesti kuin omasta mielestäni. Eriäviä mielipiteitä varmasti on niillä jotka kovasti tykkäävät iOSista. "Dumbed down"-käyttikseen totuin melko nopeasti insinöörimäisten Nokioiden jälkeen. Näyttö on huippulaatuinen ja yhteistyö iPadin kanssa toimii hienosti. Älylaitteena iPhoneen olen tyytyväinen, mutta itse puhelimena tuo on huonoin mitä olen koskaan omistanut, mukaanlukien ammoiset mustavihernäyttöiset Nokiat. Puhelut usein alkavat huhuilulla kun ääni ei liiku kumpaankaan/toiseen suuntaan, hyvin usein puhelun joutuu ottamaan uusiksi. Tämä on kuulemani mukaan aika yleinen vika iPhoneissa. Kylmää ilmaakaan tuo ei kestä yhtään, joka on huonompi homma talvella.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Puhut siis vaakanäppäimistöstä. Enpä moista edes tiennyt kun en ikinä kirjoita vaakanäppäimistöllä. Jos painat vahingossa sitä nuolenvänkyrää ja teksti häviää, niin heiluta puhelinta --> saat näyttöön tekstin "tee sittenkin". Paina sitä niin kirjoittamasi teksti tulee takaisin.

Teoriassa noin, mutta ilmeisesti sormen vahinko-osumat ko. nappiin rekisteröidään vielä tuplaklikkaukseksi, ja silloin ei ravistelut auta. Täysin turha nappi muutenkin, ei sen tekstin tyhjentämiseen tarvita omaa nappia, ainakaan heti päänäytöllä a-kirjaimen vieressä. Viimeisistä puhelimista Galaxy on ollut paras, nokia ihan ok ja nyt eka iphone menossa. Kun tulee seuraava puhelimenvaihto, niin harkitsen paluuta androidiin.
 

ipaz

Jäsen
Jos iPhone lagaa tai jumittaa, niin kannattaa ihan ekaksi tehdä soft reset eli menunäppäin ja virtanäppäin yhtäaikaa pohjaan n10 sek ja luuri käynnistyy uudelleen. Toinen mikä kannattaa tsekata on muistin tila. Itsellä 16gb 5s ja jossain vaiheessa kun oli enää 200mb vapaata tilaa niin puhelin alkoi hidastelemaan ja sammuttelemaan sovelluksia. Poistin gigan verran musiikkia, niin johan taas alkoi pelittämään.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Uudet IPhonet sitten julkaistiin eilen illalla Suomen aikaan. Apple ei ilmeisesti kaikkia tietoja paljastanut noista ja itselleni tärkeä ominaisuus keskusmuisti jäi ainakin kysymysmerkiksi? Tuttuun tapaan mitään mullistavaa ei tuotu markkinoille, vaan "sama puhelin kuin viimeksi, mutta hieman hiotumpi ja parempi parilla hienoudella".

Itselläni olisi puhelimen hankinta todennäköisesti tässä syksyllä edessä ja viimeiset pari-kolme vuotta olen aikonut siirtyä Applen leiriin. Ongelmana on kuitenkin hinnan lisäksi se, että tuo Plus-versio tuntuu hieman kömpelöltä ja liian massiiviselta puhelimeksi. Niin sanotusta original-versiosta on puolestaan karsittu jälleen kerran sellaisia juttuja pois, joita ehdottomasti puhelimelta haluan (mm. optinen kuvanvakain). Toisekseen 4,7" on yksinkertaisesti taas liian pieni näyttö. 5,5" olisi näytön kokona hyvä, mutta puhelimen pinta-ala IPhonessa vain tuntuu liian isolta käteen.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Uudet IPhonet sitten julkaistiin eilen illalla Suomen aikaan. Apple ei ilmeisesti kaikkia tietoja paljastanut noista ja itselleni tärkeä ominaisuus keskusmuisti jäi ainakin kysymysmerkiksi?
2 gigaa on molemmissa malleissa keskusmuistia.

Eilen julkistetut päivitykset puhelimiin, padeihin ja kelloihin ei niin ainakaan itseäni kiinnostaneet, mutta Apple TV pitää jossain vaiheessa päivittää.
 

Sirad

Jäsen
Onko iPhone 4 enää vaihtoehto uutta puhelinta hankkiessa?

Ensimmäinen iPhone (5S) itsellä nyt puoli vuotta testattuna, ja niin olen tykännyt että kun rouva alkoi puhua aikeistaan ostaa uusi niin kyllä sille Applea tekee mieli suositella. Mutta onko tuo Soneran 519€ halvin mitä Suomessa saa?

Ei ihan osu siihen hintahaarukkaan jota hän oli ajatellut, niin mietin että olisiko iPhone 4 realistinen vaihtoehto?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Ei ihan osu siihen hintahaarukkaan jota hän oli ajatellut, niin mietin että olisiko iPhone 4 realistinen vaihtoehto?
Ei ole, ei siihen saa enää käyttispäivityksiäkään. Jos Applen 6/6s hinta tuntuu kovalta, niin Android-puolella on varmasti tarjolla hyvällä hinta-laatusuhteella sopivia puhelimia.
 

Tuamas

Jäsen
Onko iPhone 4 enää vaihtoehto uutta puhelinta hankkiessa?

Ensimmäinen iPhone (5S) itsellä nyt puoli vuotta testattuna, ja niin olen tykännyt että kun rouva alkoi puhua aikeistaan ostaa uusi niin kyllä sille Applea tekee mieli suositella. Mutta onko tuo Soneran 519€ halvin mitä Suomessa saa?

Ei ihan osu siihen hintahaarukkaan jota hän oli ajatellut, niin mietin että olisiko iPhone 4 realistinen vaihtoehto?

Iphone 4 on huono vaihtoehto, ei oikein pelitä enää jouhevasti, mutta 5c on sitten jo ihan pätevä puhelin.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Tänään se sitten tapahtui: rakas, alle vuoden vanha 6plus sanoi sopimuksen irti ja lopetti toimimasta. 9.0.2 päivityksen jälkeen luuri on takkuillut kokoajan ja tänään, kun päätin nollata asetukset, niin puhelin ei enään käynnisty vaan jää alkutilaan. Nyt alkaa tunnetusti taistelu operaattorin kanssa puhelimen vaihtamisesta/huoltamisesta takuun ollessa voimassa. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Tänään se sitten tapahtui: rakas, alle vuoden vanha 6plus sanoi sopimuksen irti ja lopetti toimimasta. 9.0.2 päivityksen jälkeen luuri on takkuillut kokoajan ja tänään, kun päätin nollata asetukset, niin puhelin ei enään käynnisty vaan jää alkutilaan. Nyt alkaa tunnetusti taistelu operaattorin kanssa puhelimen vaihtamisesta/huoltamisesta takuun ollessa voimassa. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Takuun ollessa voimassa voit viedä puhelimen vaan huoltoliikkeeseen. Ei tarvi taistella operaattorin kanssa. Applella homma toimii siten, että takuuaikana ostopaikalla/ostajalla ei ole mitään väliä. Puhelin vaan huoltoon ja takuuhuollettu yksilö tilalle.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko iPhone 4 enää vaihtoehto uutta puhelinta hankkiessa?

Ensimmäinen iPhone (5S) itsellä nyt puoli vuotta testattuna, ja niin olen tykännyt että kun rouva alkoi puhua aikeistaan ostaa uusi niin kyllä sille Applea tekee mieli suositella. Mutta onko tuo Soneran 519€ halvin mitä Suomessa saa?

Ei ihan osu siihen hintahaarukkaan jota hän oli ajatellut, niin mietin että olisiko iPhone 4 realistinen vaihtoehto?
Mulla on käytettynä ostettu 4S (100€ kustansi) ja on mielestäni ihan hyvin pelittänyt. Oikeastaan ainoa epäkohta on akku, joka ei kestä kuin sen puoli päivää, mutta se nyt kai ei ole mallista tai merkistä kiinni.

Voi toki olla, että uskollisena Nokia-käyttäjänä olen tottunut paskaan.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Takuun ollessa voimassa voit viedä puhelimen vaan huoltoliikkeeseen. Ei tarvi taistella operaattorin kanssa. Applella homma toimii siten, että takuuaikana ostopaikalla/ostajalla ei ole mitään väliä. Puhelin vaan huoltoon ja takuuhuollettu yksilö tilalle.
Näin se kuulosti juuri menevän. Yritän tässä vielä palauttaa tehdasasetukset iTunesin kautta, mutta jos se ei auta niin luuri lähtee huoltoon.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Näin se kuulosti juuri menevän. Yritän tässä vielä palauttaa tehdasasetukset iTunesin kautta, mutta jos se ei auta niin luuri lähtee huoltoon.

Olet varmaankin jo kokeillut resetin, eli virta- ja kotinappi samaan aikaan pohjaan noin 10sek ajaksi? Omppulogo ilmestyy ruutuun ja puhelin käynnistyy. Tai sitten ei käynnisty...
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Olet varmaankin jo kokeillut resetin, eli virta- ja kotinappi samaan aikaan pohjaan noin 10sek ajaksi? Omppulogo ilmestyy ruutuun ja puhelin käynnistyy. Tai sitten ei käynnisty...
Juu, kokeilin tuota. Mutta ei auttanut. Logo jäi latauspalkin kanssa paikoilleen 45 minuutiksi jonka jälkee soitto Mcareen ja homma kuntoon.
Tehdasasetusten palautuksen jälkeen puhelin toimii taas normaalisti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä vannoutunut iPhone-neiti kaipaa pientä vihjettä.

Lataan yleensä puhelimeni akun läppärini kautta (MacBook Pro palvelee). Kun laitan iPhone 6s:ni ihan vaan seinästä latautumaan, en saa sitä käytettyä lataamisen aikana. Syöttää teksteiksi mitä sattuu, eikä tottele sormieni liikettä yhtään. Mikähän tällainen vika voi olla? En mitään ammattihuoltoa asialle sinänsä kaipaa, koska läppäriäni usein käytän laturina.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Puhelin jäätyy välillä kun on vastaamassa nopeasti yläpalkkiin tulevaan viestiin, joutuu boottaamaan. Sekä kotinappi naksuu, viitsisikö viedä huoltoon? Takuuta lokakuulle. Kyseessä siis iPhone 6 Plus.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Tämä vannoutunut iPhone-neiti kaipaa pientä vihjettä.

Lataan yleensä puhelimeni akun läppärini kautta (MacBook Pro palvelee). Kun laitan iPhone 6s:ni ihan vaan seinästä latautumaan, en saa sitä käytettyä lataamisen aikana. Syöttää teksteiksi mitä sattuu, eikä tottele sormieni liikettä yhtään. Mikähän tällainen vika voi olla? En mitään ammattihuoltoa asialle sinänsä kaipaa, koska läppäriäni usein käytän laturina.
Sanoisin että kaikki ongelmat, mitkä liittyy lataamiseen, kannattaa käyttää huollossa tarkastuksessa. Ihan jo paloturvallisuudenkin takia.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sanoisin että kaikki ongelmat, mitkä liittyy lataamiseen, kannattaa käyttää huollossa tarkastuksessa. Ihan jo paloturvallisuudenkin takia.

Kiitos, taidan piipahtaa lähistölläni Varimportissa utelureissulla. Todella harvoin tuo seinälatauksessa käy meikäläisen käytössä, mutta nyt toisen kerran tuohon häiriöön havahduin.
 

Vatso

Jäsen
Käytätkö Applen alkuperäistä latausjohtoa vai jotain Kiinan kopiota? Itsellä ainakin nuo Kiinalaiset johdot toimivat joskus noin, että seinälaturissa kiinni olleessa puhelimen näyttö ei reagoi normaalisti, vika ei siis ole välttämättä puhelimessa vaan siinä latausjohdossa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Käytätkö Applen alkuperäistä latausjohtoa vai jotain Kiinan kopiota? Itsellä ainakin nuo Kiinalaiset johdot toimivat joskus noin, että seinälaturissa kiinni olleessa puhelimen näyttö ei reagoi normaalisti, vika ei siis ole välttämättä puhelimessa vaan siinä latausjohdossa.

Alkuperäistä. Josko sitten naiselliset tapani kantaa tuota johtoa laukussa olisivat murjoneet sitä jotenkin muistuttamaan kiinalaisia kopioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös