Ilves-Hockey Oy:n tulevaisuuden näkymät

  • 561 539
  • 1 598

juri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves


Eihan taalla kai kukaan ole Ilveksen urheilulliselta puolelta mitaan vienyt. Itse osaan kylla nauttia joukkueen menestyksesta, vaikka resurssit urheilulliselle menestykselle ovat olleet vajavaiset. Pajuoja-Tuokkola -kaksikko on tehnyt hyvaa tyota. Kuten tietysti myos muu valmennusjohto. Eli jos jotain voittavat, niin tuskin kukaan vaittaa vaarin voitetuksi. Toinen kysymys onkin sitten, etta onko se millaan tapaa Vinnien ja kumppaneiden ansiosta. Tallekin kaudelle taisi jo ennestaan pieni pelaajabudjetti laskea. (vai muistanko vaarin?)

Paljon todennakoisempaa tulevaisuuden suhteen on se, etta kohta julkistetaan satojentuhansien tappio viime kaudelta ja talla kaudella tehdaan samanmoiset menestyksesta riippumatta. Toivottavasti olen vaarassa, mutta aikaisempien vuosien naytot ei tata toivomusta tue millaan tapaa.

Taas hyvä on tedeta että meillä on setämies joka takaa sen että kriisin hetkellä tullaan apuun ja autetaan. Aivan loistavaa, setämies ei päästä Ilvestä konkurssiin kuten on mediassa monesti luvannut. Henkilökohtaisella tasolla toivoin viimekaudella MS:n vetävän shown loppuun ja kauden päätteeksi oltaisi vielä jännitetty että pelataanko liigaa vielä kaudella 2014-2015 mutta show olisi ollut hieno siitä ei ole kiistämistä.

Tälläkaudella flow on alkukaudesta ollut laimee siihen nähden miten noi tuolla kentällä vetää. Siellä pelaa just se Tuokkolan Ilves, ei Takojankadun Ilves vaan se Tuokkolan näköinen joukkue ja se on hienoa. Viimekaudella bensa vaan loppui Joulun jälkeen siihen saakka mentiin vielä kohtuu lujaa mutta kun synkkä marraskuu on selätetty on loistavat mahdollisuudet sinne 8 joukkoon jota voi pitää tuolle nimettömälle nipulle jo loistavana saavutuksena.

Jotenkin toivoisin että tuo nippu alkaisi saada tukea myös hallille saapuvioen kannatajien muodossa. On eri juttu pelata +4000 jengille kun + 6000 Jengille..
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Tässäpä se pointti onkin, että on jotenkin kornia, että moni vuosia rämpimistä tukeneista ja v..ttuuntuneena hallista poistuneista ei periaatteittensa vuoksi pääse paikan päälle nauttimaan hienoimmasta kiekosta, mitä tällä vuosituhannella on Tampereella pelattu. No oma valinta ja jokaisella niihin oikeus. Toisaalta sanon, että on lapsellista kuvitella, että näillä boikotoinneilla edesautettaisiin mitenkään Ilveksen asiaa.
Olen itse periaatteen mies, mutta jos olen itse jonkun päätöksen tehnyt, niin pidän itselläni myös oikeuden sitä muuttaa.
Vielä alkukaudesta olin sitä mieltä, että tämä joukkue taistelee häntäpään sijoista ja katsojaluvut romahtaa.. annetaan tyhjiä lupauksia ja lanseerataan projekteja/sloganeita, mutta mitään ei oikeasti tapahdu...
Mutta sitten tapahtui... Ilves hankki hyökkäykseen kaksi sellaista vahvistusta, että viesti oli aivan selkeä - nyt ollaan tosissaan liikkeellä. Ja tuloskin on näkyvillä..koko valtakunta ihailee tämän hetken Ilveksen pelitapaa ja menoa jäällä..jopa Tapparafanit ...
Miksi siis minä jääräpäisesti kiukuttelisin omistajapohjaa, kun asiat ovat selkeästi muutoin muuttuneet ? Olen huudellut, että nyt oikeasti toimintaa, eikä iänikuisia projekteja ja sitten kun huutooni vastataan, niin toteaisin, että " ei mua silti nappaa ". Eikös se vasta lapsellista olisi ?
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Olin useamman vuoden kausikorttilainen ja lähes jokainen peli tuli katsottua ja seurattua Ilvestä muutenkin todella aktiivisesti. Kaikki sekoilut saivat itseni aika kriittiseksi Ilvestä kohtaan. Lisäksi kausikortin hinta pomppasi aika kovaksi täksi kaudeksi verrattuna edellisiin sharen kortteihin sekä fanikortteihin. Ei tullut hankituksi. Nyt on sitten peli-illoiksi löytynyt muita harrastuksia ja halliin menot on vähentyneet aika rankasti. Mitää varsinaista boikottia ei ole tullut tehtyä, mutta usean syyn summana on seuraminen jäänyt vähemmälle. Toki iloitsen Ilveksen hienosta pelistä ja esityksistä.

Erityisen tyytyväinen olen siihen, että on kauden aikana oikeasti reagoitu tilanteeseen ja huippuvalmennus on saanut työkaluja. Vaikka syksyllä joukkue olisi kuinka hyvä, pitää olla kyky reagoida loukkaantumisiin ja muihin yllättäviin asioihin. Lisäksi muut joukkueet vahvistavat rivejään kesken kauden ja siksi ei saa pysähtyä ja alkaa tyytyväiseksi ja kuvitella, että homma rullaa omalla painollaan. Hetkeksi jos löysää, niin muut tulevat ohi. Kun menestyy, alkaa vastustajatkin kehittämään peliään vastatakseen menestyvän joukkueen peliin. Tällaista määrätietoista tekemistä on havaittavissa kaukalossa ja sen vierellä ja siitä olen todella tyytyväinen tällä hetkellä. Samoin uudet markkinointitempaukset on olleet piristävä lisä tähän syksyyn. Alku olikin aika hiljainen sillä saralla. Mielenkiintoista on nähdä miltä taloudellinen tulos näyttää.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimekaudella bensa vaan loppui Joulun jälkeen siihen saakka mentiin vielä kohtuu lujaa mutta kun synkkä marraskuu on selätetty on loistavat mahdollisuudet sinne 8 joukkoon jota voi pitää tuolle nimettömälle nipulle jo loistavana saavutuksena.

Tämähän on se mielikuva, joka hyvin monelle jäi viime kaudesta. Eli että Ilves pelasi loistavan syyskauden ja hyytyi joulun jälkeen. Ihan näinhän tilanne ei mennyt. Ilveksen vaikeudet alkoivat jo lokakuun lopussa. Ennen joulutaukoa Ilves hävisi peräti 14 ottelua 18:sta viimeisestä. Joulutauolta Ilves tuli todella terävässä vireessä ja otti viisi peräkkäistä kolmen pisteen voittoa. Sen jälkeen koitti vaisumpi jakso, mutta vielä niinkin myöhään keväällä kuin helmikuun puolivälissä joukkue pelasi vahvasti. Ennen viimeistä maajoukkuetaukoa Ilves nappasi viimeisestä kahdeksasta ottelusta 16/24 pistettä, vaikka ykköstähti Michael Keränen oli juuri tuolloin loukkaantuneena. Maajoukkuetauon jälkeen Ilves otti sitten enää kaksi voittoa seitsemästä viimeisestä ottelusta. Ilveksen hyytymistäkin suurempi syy pudotuspelien ulkopuolelle jäämiselle oli HPK:n uskomaton voittoputki sen jälkeen, kun olivat myyneet Sallisen ja Viitaluoman Ruotsiin. Ilveksen koko kauden pistekeskiarvo 1.40 oli ihan hyvä ja sillä olisi tainnut päästä kymmenen joukkoon kaikkina muina kausina paitsi viime kaudella.

Mielestäni tuo melkein kaikille jäänyt mielikuva Ilveksen kevätkauden romahtamisesta on ainakin osin virheellinen. Ilves pelasi loistavan alkukauden (ensimmäiset 15 peliä), jonka jälkeen lokakuun lopusta runkosarjan loppuun asti homma kulki aika lailla samalla tavalla. Eli niin että hyvät ja huonot jaksot vuorottelivat 5-8 ottelun ryppäissä.

Ja jos jotain ketjun varsinaisesta aiheestakin mainitsee niin tuo viime kauden tuloksen julkistamisen venyttäminen ja vanuttaminen jälleen kerran on kyllä huolestuttavaa. Venyttäminen kertoo lähes varmuudella siitä, että mitään positiivista yllätystä ei ainakaan ole tulossa. Jos vain mahdollista niin tulosta ei varmasti haluta julkaista juuri nyt, koska joukkueen ympärillä on taas vuoden tauon jälkeen vihdoin positiivista pöhinää ja yleisömäärätkin ovat olleet jonkin verran nousussa. Yleensähän tulos on ollut jopa huonompi kuin mitä on odotettu enkä jotenkin yllättyisi samasta myöskään tällä kertaa...
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Jos Manngardilla olisi pelisilmää ja pokeri taitoa, niin hän " kuittaisi " tappioluvut siedettäviksi.
Johto antaisi sitten lausunnon hyvästä suunnasta ja että rahaa on vielä tarvittaessa reakoida pelaajatarpeeseen...
Kusetusta ehkä, mutta Manngard saisi rahansa kyllä takaisin ja taas eivät lähtisi vellomaan pahat puheet.
Ja toki tietysti niin, että se raha oikeasti pystyttäisiin kaivamaan tarvittaessa.. vaikkapa siihen rightin pakkiin.
Tätä orastavaa buumia ei nyt vaan saa päästää käsistä !
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaiketi tämä boikotointi Ilves-Hockey Oy:tä kohtaan koskee myös A-junioreita, koska se on osakeyhtiön alainen myös? Joten myöskin siellä tuleva menestys on "niiden"(Manngard & co.) menestystä?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoisen kommentin pelin jälkeen näin tuolla Ilveksen Facebook keskustelussa:

Harri Niinimäki Meidän (Ry) ja Takojankadun välinen yhteistyö on sujunut jo vuosia todella hyvin. Vain positiivisella asenteella ja yhteiseen hiileen puhaltamalla saadaan enemmän aikaan.

Tämä on aika vahvasti ristiriidassa sen kanssa, mitä nimimerkki Kunto täällä usein antaa ymmärtää. Itse jotenkin ainakin arvostan enemmän näitä omalla nimellä kerrottuja asioita, kuin nimimerkin takaa huuteluja, vaikka en kyseisen kirjoittajan roolista ry:ssä mitään tiedäkään.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harri on varusvaston hoitaja. Ja sinä uskot häneen enemmän kuin moneen kertaan syvän ja laajan asiantuntemuksensa osoittaneeseen palstaveljeen.

Sitä paitsi Kunto ei koskaan huutele. Hän analysoi asioita viileästi ja poikkeuksetta faktoihin tukeutuen.

Kehotan kaikkia lukemaan Kunton kirjoituksen tuosta Talousasiat-ketjusta. Siinä nimetty ryhmä pelaa omaa peliään meille kaikille rakkaalla Ilveksellä...
 

sorbo82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harri on varusvaston hoitaja. Ja sinä uskot häneen enemmän kuin moneen kertaan syvän ja laajan asiantuntemuksensa osoittaneeseen palstaveljeen.

Sitä paitsi Kunto ei koskaan huutele. Hän analysoi asioita viileästi ja poikkeuksetta faktoihin tukeutuen.

Meinaatko sinä siis, että RY:n edustaja valehtelee?
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harri ei ole Ilves ry:n hallituksessa ja ainahan julkisuuteen annetaan lausuntoja Ilves ry:n hallituksen puoleltakin, että hyvin menee. Niin politiikassa, yritysmaailmassa kuin urheiluelämässäkin.

Mitä tulee anonymiteettiin, niin voin sinulle olla nimimerkki, mutta esim. Ilveksen toimistoilla tiedetään kuka olen. He penkoivat asian Honkalehdon johdolla vuosia sitten. Eli heille en ole nimimerkki. Kuten en ole monelle muullekaan. Sinulla tuntuu olevan jokin fiksaatio minun kirjoituksia kohtaan. Syksyn ajan kehuit kuinka loistavaa työtä tehdään toimistolla ja kun kirjoitin, että kannattaa irroittaa toisistaan kentän ja toimiston tekemiset leimasit minut useassakin kirjoituksessa vain yhden asian jankuttajaksi. No, ilmeisesti itsekin huomasit, kun seura julkaisi tuloksensa ja jäi kiinni sekä valehtelusta että laittomuuksista, ettei asioita oltu hoidettu sittenkään mallikkaasti. Ja kuten sanoin aikaisemmin, voit katsella minun kirjoituksia usean vuosien ajalta ja tuoda esiin kohdat, jossa olen ollut pahasti hakoteillä niin strategian toteuttamisen, organisaatiorakenteiden, taloudellisen tuloksen tai junnujen tason suhteen. Toistakymmentä vuotta olen näistä kirjoittanut ja näin jälkeenpäin itse koen, etten ole juurikaan paskaa puhunut tai osunut ennustuksissani väärään.

Meillä on vieläkin rakenneongelmia. Ilves ry alkaa olla vakavarainen seura. Sielläkin on sisäisiä ongelmia näin jääkiekkoihmisen näkökulmasta. Ehkä katsantokanta poikkeaa futisihmisten näkemyksistä. Urheilullisesti jääkiekon puolella on ollut hyvä syyskausi. Ilves sai maajoukkueisiin käsittääkseni toiseksi eniten junnuja Bluesin jälkeen. Ja mikä parasta, niin meillä on hyvin mielenkiintoisia yksilöitä tulossa. Itse toivonkin, että Ilves Hockey Oy on nyt sanansa mittainen ja toimii julkaisemansa strategian mukaisesti. Tarjotaanko omille esim jatkossa samanlaisia mahdollisuuksia, mitä Ruuttu sai pelaten pitkät tovit nuorena poikana kärkiketjuissa? Siinä taas esimerkki, missä ruoho nähtiin aidan takana vihreämpänä ja loppu päättyi hammasten kiristelyyn, kun poikaan upposi rahaa.

Ilves Hockey Oy rakenneongelmista olen kirjoittanut ihan tarpeeksi.

Minun täytyy uskoa lähteitäni. Jos Harri kertoo facebookissa, että asiat ovat olleet jo vuosia mallikkaasti ja paljon Harria korkeammalla olevat kaverit kertovat, etteivät ole olleet puheväleissä kesän jälkeen, niin teen niistä omat päätelmät. Se mikä tietenkin riepoo monia on, että miksi kirjoitan näistä ongelmista. Vastauksena on, etten siedä valehtelua ja laittomuuksia. En ole kuitenkaan niin naiivi, että toteaisin, että vain meillä on ongelmia. Eiköhän useassakin seurassa ole kismaa emoseuran ja oy:n välillä. Ja maksuja suorittamatta. Ehkä toivon ja vaadin utopistista toimintaa.

Harri tosiaan ainakin oli varusvaraston hoitaja ja hänen vastinparinsa Ilves Hockeyn puolelta - Laukkanen ja Jansson - ovat oy:n aatelia. Tuo yhteistyö on varmasti pelannut aina.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko varusvarastonhoitaja ry:n virallinen lausunnonantaja?
Onko nimimerkki Kunto sitten? Onko ry:n johto antanut lausuntoja, jonka perusteella voisi pitää nimimerkki Kunnon lausuntoja jotenkin uskottavampina näistä ristiriidoista?

Kyseinen nimimerkki tuntuu olevan poteroihinsa kaivautunut katkeroitunut kannattaja, joka ei pysty kirjoittamaan positiivista IH Oy:n tekemisistä, vaikka esimerkiksi eilisenkin tapahtuman vuoksi niitä löytyy paljonkin. Myös siis muiltakin, kuin pelaajien osalta.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko nimimerkki Kunto sitten? Onko ry:n johto antanut lausuntoja, jonka perusteella voisi pitää nimimerkki Kunnon lausuntoja jotenkin uskottavampina näistä ristiriidoista?

Kyseinen nimimerkki tuntuu olevan poteroihinsa kaivautunut katkeroitunut kannattaja, joka ei pysty kirjoittamaan positiivista IH Oy:n tekemisistä, vaikka esimerkiksi eilisenkin tapahtuman vuoksi niitä löytyy paljonkin. Myös siis muiltakin, kuin pelaajien osalta.

Voi, voi. Ei näitä Artsin itkuja toisista kirjoittajista jaksaisi enää kommentoida. Kerro nyt ihmeessä, missä asiassa olen näiden vuosien mittaan kirjoittanut selkeästi ohi totuuden? Sinä olet vuodesta toiseen ylistänyt toimintaa ja itkenyt minun kirjoituksista. Kuitenkin vuodet ovat näyttäneet, että kirjoitukseni eivät ole olleet pahasti pielessä. Olen kirjoittanut etukäteen toimimattomista organisaatioista, tuloksen teosta ja epäonnistuneista osakeanneista. Ja sinä olet leimannut minut vain katkeroituneeksi. Faktat ovat sitten osoittaneet, että osakeannit epäonnistuivat (ja niissä on ollut laittomuuksia), tilikaudet ovat tuottaneet valtavia tappioita, ihmisille on valehdeltu ja sekä toimitusjohtajat että hallitukset ovat vaihtuneet todella tiuhaan. Onko se, että kirjoittaa etukäteen, mitä tuleman pitää, katkeroitunatta vai ottaako se vain sinulle koville, kun toiminta on osoittanut sellaiseksi, josta olen varoitellut?

Valitit kovasti minusta palstoilla syksyllä, kun kirjoitin ennen tuloksenjulkaisua, ettei kannata juhlia toimiston tekemisistä. Sitten astuit johtoa koskevista keskusteluista takavasemmalle, kun laittomuudet ja valehtelut paljastuivat. Kommentoitko tähän meille nyt, että arvostitko itse, kun valehtelut paljastuivat? Tosin en tiedä millainen on moraalikäsityksesi. Ehkä ihailet moraalitonta toimintaa ja kannustat siihen. Toivottavasti et.

Mainitset, etten ole kehunut IH:sta muiden toimintaa kuin pelaajien. Sehän ei pidä paikkaansa. Olen tänä syksynä kehunut valmennuksen toimintaa ja maininnut useiden vuosien aikana, että meillä on liigan kärkipään huolto. Todella esimerkillistä toimintaa. Siitä kertoo sekin, että sekä Laukkanen että Jansson molemmat ovat molemmat valittu usein nuorisomaajoukkueisen toimintaan. Kehun heti toimistonkin toimintaa, kun he antavat siihen syytä. Valehtelut ja laittomuudet eivät ole minun makuuni. Viimeksi toin esille nuo johdon taustahenkilöiden yhteisyritykset. Niitä oli helpolla haulla yli 20. Eniten pisti silmään yritys, jossa päättävässä asemassa ovat kaksi pelaaja-agenttia sekä Honkalehto ja Järvensalo.

Annan neuvoksi, että jätä kirjoitukseni lukematta jatkossa. Ja yritä keskittyä asioihin äläkä muiden kirjoittajien analysointiin.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Taaskaan ei kantti riitä sanoa ääneen, että se toimiston väki yhdessä joukkueen kanssa järjesti aivan mielettömän hienon tapahtuman. Facebookissa kun kirjoitetaan omalla nimellä, niin tällaista selkäänpuukotusta ei tapahdu, mutta täällä on helppo huudella nimimerkin takaa.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen nimimerkkini on täysin toimiston kaikkien henkilöiden tiedossa ja useamman lukijankin. Eilinen peli oli hienosti järjestetty. Kiitos siitä toimistolle. Kerro sinä vastapalveluksesi, mitä mieltä olit, kun toimiston väki jäi kiinni valehtelusta ja laittomuuksista. Arvostitko? Hyväksytkö tuollaisen toiminnan? Haluatko samojen miesten jatkavan? Vai pitäisikö asioista vain vaieta?
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Markkinointipuolella on oikeasti ollut loistava tekemisen meininki tällä kaudella. Siltä se on ainakin näyttänyt markkinoinnin tärkeimmän kohderyhmän eli kannattajan näkökulmasta. Siitä krediitit toimistolle. Harmi kyllä tuo lipunmyynnin kasvattamiseen tähtäävä markkinointitoiminta on vain yksi osa kokonaisuutta. Sen painoarvo ei pitkässä juoksussa ole kovin merkittävä mikäli samalla epäavoimella toiminnalla ja valehtelulla suututetaan tärkeitä sidosryhmiä (osa kannattajista, osa sponsoreista, osaomistajat, Ilves Ry. jne.)
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuka puukottaa selkään? Ja ketä?

Sinä Artsi Kuntoa, vaan kuka muu? Koskaan et puutu täällä viesteissä esitettyihin faktoihin, mutta väsymättä asetat keskustelukumppaniesi moraalin ja päämäärät kyseenalaisiksi.

Eilinen matsi näytti sen, kuinka vahva potentiaali Ilveksellä on. Valitettavasti seuramme kuitenkin on jo pitkään ollut omaa etuaan tavoittelevien pelureiden leikkikenttä.

Se tilanne vain paheni Honkalehdon palattua epäonniselta, suomalaiselle urheiluelämälle kovin kalliiksi tulleelta harharetkeltään.

Kun tiedän, ettei sinulla ole mitään tekemistä setämiehen, jääskeläisten ja muiden touhutaavien kanssa, en voi kuin ihmetellä, miksi mustamaalaat miestä, joka vuosikausia on pyyteettömästi tehnyt valtavasti työtä Ilvekselle.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen nimimerkkini on täysin toimiston kaikkien henkilöiden tiedossa ja useamman lukijankin. Eilinen peli oli hienosti järjestetty. Kiitos siitä toimistolle. Kerro sinä vastapalveluksesi, mitä mieltä olit, kun toimiston väki jäi kiinni valehtelusta ja laittomuuksista. Arvostitko? Hyväksytkö tuollaisen toiminnan? Haluatko samojen miesten jatkavan? Vai pitäisikö asioista vain vaieta?
En hyväksy epärehellisyyttä koskaan, tai ainakaan lähes koskaan. On tietenkin joskus tilanteita, joissa pitää yleisen edun nimissä puhua palturia. Esimerkkinä tästä valtiovarainministeri Iiro Viinasen devalvaation kieltäminen 90-luvun alulla. Asiat kuitenkin saa ja pitää nostaa esille ja erityisesti arvostaisin sitä, että esimerkiksi sinä omalla nimelläsi kirjoittaisit tällaisista asioista vaikka Aamulehteen. Olen tätä sinulta itse asiassa pyytänyt jo vuosia sitten. Jos kerran "kaikki" (no minä en) tietävät kuka on nimimerkki Kunto, niin en näe tälle mitään estettä.

Voin näin "kahdenkeskisesti" kertoa, että minulla olisi ja on ollut paljonkin kriittistä sanottavaa Ilveksen tekemisistä ja olen sanonutkin. Täällä minulla ei siihen kauheasti ole ollut aihetta, koska muut hoitavat sen puolen ja mielestäni usein yksisilmäisesti. Itse olen sitä mieltä, että mitkään asiat eivät ole mustavalkoisia, vaan siinä välillä on paljon harmaan sävyjä. Otetaan esimerkiksi vaikka tuo Oy:n ja ry:n välinen suhde. Itse olen aina ollut ja olen tässäkin asiassa sitä mieltä, että "ei yhden syytä kun kaksi tappelee". Virheitä on varmaan tehty molemmin puolin, mutta asiat eivät korjaannu ennen kuin vanhojen kaivelu lopetetaan ja aletaan katsomaan eteen päin yhdessä.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No näkemyksemme jo lähestyivät muutaman askeleen. Tämän syksyn valehtelut eivät olleet yleisen edun vuoksi, koska sidosryhmille mm. osakkeenomistajakandidaateille valehdeltiin ostotilanteessa niin tuloksesta kuin antijärjestelyistä. Ja valitettavasti tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Jos kyseessä olisi demokraattisesti johdettu osakeyhtiö tai pörssiyhtiö, olisi nämä sotkun aiheuttaneet jo kauan sitten kannettu niska&perseotteella kauaksi. Niina kauan kuin Vinnie määrää tahdin, ei muilla ole vaikutusvaltaa. Ja kuten tänä syksynä nähtiin, niin Vinnien osuutta kasvatettiin matkan varrella osakeannin ehtojen vastaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Anteex nyt vaan Artsi, mutta jos koet tarpeelliseksi, että näistä Ilveksen epäkohdista pitäisi kirjoittaa Aamulehteen, niin sen kun kirjoitat. Siis Itse. Aika ristiriitaista vaatia muita tekemään asioita jotka voisi tehdä itse. Kuten vaikka lopettaa Oma nimimerkin takana piilottelu, jos kokee avoimmuuden tärkeäksi. Practice what you preach.

Kas kun vain Omaan tekemiseen voi vaikuttaa. Narina siitä ettei muut tee jotain ja samalla ei tee itsekkään on, niin no...
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Anteex nyt vaan Artsi, mutta jos koet tarpeelliseksi, että näistä Ilveksen epäkohdista pitäisi kirjoittaa Aamulehteen, niin sen kun kirjoitat. Siis Itse. Aika ristiriitaista vaatia muita tekemään asioita jotka voisi tehdä itse. Kuten vaikka lopettaa Oma nimimerkin takana piilottelu, jos kokee avoimmuuden tärkeäksi. Practice what you preach.

Kas kun vain Omaan tekemiseen voi vaikuttaa. Narina siitä ettei muut tee jotain ja samalla ei tee itsekkään on, niin no...
En voi tehdä, koska en asioita tunne. Nimimerkki Kunto ainakin antaa ymmärtää, että hänellä on tietoa asiasta. Et muuten Kunto kertonut, miksi et voisi noin tehdä, kun kerran sinut muutenkin tunnetaan.

PS. Minä voin sinne kyllä kirjoittaa jutun, missä kerron miten hienosti Ilveksen toimistolla on onnistuttu mm. seuran näkyvyyden ja ilmeen kirkastamisessa. Mm. tapparalaisten puolella kadehditaan näitä syksyn ja talven aikana tehtyjä kampanjoita. Näistä asioista minulla on ihan ruohonjuuritason tietoa kerrottavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En voi tehdä, koska en asioita tunne. Nimimerkki Kunto ainakin antaa ymmärtää, että hänellä on tietoa asiasta. Et muuten Kunto kertonut, miksi et voisi noin tehdä, kun kerran sinut muutenkin tunnetaan.

Ilveksestä keskustelu menee aina aidan seipäistä väittelyksi. Mitä ihmeen väliä sillä on, että kirjoittaako Kunto täällä vai Aamulehdessä? Ehkä hän ei halua omaa nimeään liitettäväksi Ilvekseen... Ehkä hänellä on henkilökohtaiset syyt... ehkä, ehkä, ehkä. Kunto on täällä avannut aika kattavasti Ilveksen asioita ja seuran tilasta huolestuneena kannattajana meikäläinen on ainakin tästä kiitollinen. Totta kai kysymys on foorumikirjoittelusta, joten kenenkään kirjoituksia ei voi ehdottomana totuutena pitää. Mutta mitä sitten? Kunto on osoittanut omaavansa aika helvetisti tietoa, joten nämä henkilöon mustamaalaamiset jaksavat ihmetyttää.

Turhan usein Ilves-keskustelut menee siihen keskustelijan henkilön mustamaalaamiseen (puolin ja toisin). Mitä jos keskityttäisiin esim. keskustelemaan niistä valehteluista, jotka Kunto toi esille? Ne taitaa kuitenkin olla Ilveksen tulevaisuuden näkymien kannalta paljon oleellisempia asioita?

Sorry tästäkin OT:sta.

E: Pitää kyllä antaa plussaa markkinointipuolelle, koska siellä on onnistuttu hienosti tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
PS. Minä voin sinne kyllä kirjoittaa jutun, missä kerron miten hienosti Ilveksen toimistolla on onnistuttu mm. seuran näkyvyyden ja ilmeen kirkastamisessa. Mm. tapparalaisten puolella kadehditaan näitä syksyn ja talven aikana tehtyjä kampanjoita. Näistä asioista minulla on ihan ruohonjuuritason tietoa kerrottavaksi.

Sori nyt vaan, mutta ainakin Tampereen ulkopuolelle Ilves näyttää ja tuntuu edelleen siltä ummehtuneelta keplotteluseuralta, jota on vaikea ottaa vakavasti ennenkuin omistajuus vaihtuu. Voi toki olla, että sieltä sun näkövinkkelistä asiat on hirmuisen hyvin, mutta meille muille jotka ovat vain uutisoinnin, siis faktan, varassa, mikään ei ole muuttunut. Olisikin ihan hauskaa tietöä minkälainen tämä Ilveksen uusi ilme on?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Erään ex-toimitusjohtajan "tulosbonus" on jäänyt täysin huomiotta. Harvassa firmassa TJ saa tulosbonusta tekemällä reilun neljän miljoonan euron liikevaihdolla puoli miljoonaa euroa tappiota. Tämä ex-toimitusjohtaja sai bonuksensa, koska bonus on sidottu tehtyyn myyntiin. Myynti veti ihan kivasti, mutta myyntihinnat olivat vähän niin ja näin. Lopputulemana jättiturska ja edeltäjien syyttely.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Erään ex-toimitusjohtajan "tulosbonus" on jäänyt täysin huomiotta. Harvassa firmassa TJ saa tulosbonusta tekemällä reilun neljän miljoonan euron liikevaihdolla puoli miljoonaa euroa tappiota. Tämä ex-toimitusjohtaja sai bonuksensa, koska bonus on sidottu tehtyyn myyntiin. Myynti veti ihan kivasti, mutta myyntihinnat olivat vähän niin ja näin. Lopputulemana jättiturska ja edeltäjien syyttely.

Maksettiinko tuota sovittua bonusta Rauniolle ikinä? Jotenkin muistelen, että tuosta bonuksesta päästiin eroon. No, oli niin tai näin, niin tuo oli todella erikoinen bonus ja siitä silloisella hallitukselle pitkä miinus.

Nythän tässä toiminnassa ei välty ajattelemasta näitä tuplabonuksia. Kun tj tekee sponsorisopimuksen, tulee näillä yritysjärjestelyillä väkisin mieleen, että nauttiiko tj tuolloin kiinteätä palkkaa, saako hän mahdollisesti bonuspalkkaa tuosta myynnistä ja meneekö sponssimyynnistä osa myös hänen omistamalleen Sponsvisionille? En syytä, että näin menisi, mutta johdon ristiin omistamat yritykset laittavat pohtimaaan, että meneeköhän nämä näin. Ehkä jotkut potentiaaliset sponssit myös ajattelevat näin. Saako esim. sponsori sanoa, että tässä 50000€, mutta tuosta rahasta ei saa mennä senttiäkään Sponsvisionille. No entä nämä johdon ja pelaaja-agenttien väliset yritykset? Tekeekö Ilves ylihintaisen sopimuksen jonkin pelaajan kanssa, jotta tälle kolmannelle yritykselle saadaan isommat palkkiot? Ja kun menee oikein vainoharhaiseksi, niin miettii, että menikö Ilves-Teon kaikki sponsoritulot vain Ilves-Hockeylle (- miinus menot esim. tuo Raipe rahasto). Käsittääkseni mainostettiin, että Ilveksen sponsorit mahdollistivat tuon matsin. No haluaisin uskoa, että meni. Ylläoleva teksti kertoo joko että mieleni on sairas, organisaatiorakenne on sairas tai molempia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös