Ilves-Hockey Oy:n tulevaisuuden näkymät

  • 561 502
  • 1 598

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä en ole koskaan jaksanut vaivata päätäni jollain taustajutuilla, vaan minulle merkityksellistä on aina ollut, että tekeminen ratkaisee, siis kentällä tekeminen. Minä kun en ole koskaan kuulunut mihinkään kuppikuntiin, en edes kaverini on "Ilves junnu kuppikuntaan", niin minulle on aivan sama mitä pelaajan selässä lukee. Siinäkin tekeminen ratkaisee, eikä se että onko pelaillut Ilveksen junnuissa. Minä ihailen tasapuolisesti Hintzin, Mustosen ja Rautiaisen esityksiä, koska kaikki ovat minulle ilveksiä.

Omistuksista ja hallituksesta voi jokainen olla mitä mieltä tahansa, mutta toimistolla tehdään nyt helvetin hienoa työtä. Pajuoja tekee onnistuneita sopimuksia ja markkinointi tuo aivan uutta elämää kiekkomarkkinointiin. Koko syksyn aikana en ole törmännyt yhteenkään negatiiviseen juttuun toiminnoissa kentällä, enkä sen ulkopuolella. Toki siellä varmaan huonojakin juttuja voi olla, mutta ei haittaa pätkääkään minua kun homma toimii ja antaa iloa minulle ja monelle mullekin Ilveksen kannattajalle.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Liiga-Ilves ei vaan enää tunnu Mun Ilvekseltä - ei niin kauan kuin se on myös Niiden Ilves.

Pakko kysäistä, että päteekö tämä äärimmäisyyksiin asti. Jos ajatellaan teoreettisesti , että Ilves jysäyttäisi vuosituhannen kiekkopommin ja nostelisi keväällä pyttyä ensimmäistä kertaa 30 vuoteen. Laimentaisiko se voiton tunnetta, koska se on myös "Niiden" voitto?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Omistuksista ja hallituksesta voi jokainen olla mitä mieltä tahansa, mutta toimistolla tehdään nyt helvetin hienoa työtä.


Ei ny millään pahalla, mutta sää oot ollu tätä mieltä silloinkin kun EI ole.

Se että on samaamieltä aina todellisuudesta piittaamatta tarkottas, että nyt väittäisin markkinoin uusien ideoiden olevan pepusta ja hankintojen epäonnistuneen, koska olen ollut ennenkin sitä miältä. Totuus vaan on toinen nyt as tällä hetkellä.

Se on vähän semmonen uskottavuuskysymys.

Mää en ole koskaan kuulunu junnutoimintaan tahi omistajatahoihin (no Sharen jäsen toki tätänykyä) ja koitan kattella maailmaa tapahtuvien tosiasioiden valossa. Se tarkoittaa, että pystyy luopumaan tarvittaessa uskomuksistaan ja ennakkokäsityksistä.
Ennakkokäsitykseni oli että Tuokkolasta huolimatta tuolla rosterilla ei voi menestyä, toistaseksi todellisuus kertoo muuta joten muutan ennakkokäsitystäni.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Artsi, vaikka sinulle Ilves on yhtä kuin Ilves-merkkiä kulloinkin Liiga-kaukaloissa kantava joukkue, on se lukemattomille ihmisille paljon enemmän. Se on Suomen suurin urheiluseura, valtava massa nuoria urheilijoita, kenttien ja kaukaloiden reunat vuodesta toiseen miehittävä vapaaehtoisten ja vanhempien yhteisö, vuosikymmenten saatossa muotoutuneet perinteet, arvot ja ihanteet - yksi merkittävimmistä tamperelaisista ja pirkanmaalaisista instituutioista.

On mielestäni aika luontevaa, että Ilveksen tässä laajemmassa merkityksessä kokeva väki haluaisi nähdä tämän instituution lippulaivaorganisaation heijastelevan ja kuvastavan huipputasolle jalostettuna sitä kaikkea, mitä Ilves seurana edustaa.

En tarkoita, että toinen katsomus - Liiga-kiekkoilufanius tai laajempi seurafanius - olisi toista parempi tai huonompi. Olen vain vahvasti sitä mieltä, että halutessasi sinäkin ymmärrät tässä asiassa hyvin myös omastasi poikkeavaa katsantokantaa.

Kyllä minä ymmärrän ja toki se on hienoa kun näitä Hintzejä nousee omista. Tiedän, että tästä ei vaan kaikki pidä kun sanon, että ilvesläinen junnukiekko on pitkään ollut varsinaista pullamössösukupolven tuottajaa. Hintz on erinomainen esimerkki toisenlaisesta pelaajasta ja siitä pidän. Taitava, mutta oikean asenteen omaava. On kuitenkin kumma miten pääkaupunkiseudulta tuntuu koko ajan löytyvän näitä Mustosia, Kivistöjä ja muita kavereita tänne maakuntiin, jotka ymmärtävät, ettei tässä lasissa pelkillä lahjoilla pärjää.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä taas ymmärrän kuluttajien/kannattajien erilaista käyttäytymistä. Minusta on luonnollista, että yrityksen käyttäytyminen vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen.

  • Osakeanti perseiltiin (lähtökohtaisesti Vinnien osuus kasvoi), osakkeenomistajat jättivät ostamatta osakkeita sekä kausikortteja ja moni on jäänyt tulematta peliin
  • Osakkeenomistajat ovat valittaneet, että heidät on pääosin sivuutettu. Tuloksena yhä lisää heitä on jäänyt pois.
  • IH on velkaa useille sidosryhmille. Heitä on jäänyt pois.
  • IH ei ole suorittanut velvollisuuksiaan emoseuralle. Useampi emoseuralainen on jäänyt pois.
  • IH:n ja emoseuran välit ovat tulehtuneet. Tämä on lisännyt poisjääntejä.
  • Joukkue ei ole omavarainen. Lisää poisjääntejä
  • Tarinankertojan mainitsema kannattajayhdistyksen jaloille kuseminen on myös meidän työpaikalla mainittu poisjäännin syyksi.
  • Ja Honkalehdon valinta ja sen pitkä salaaminen oli monelle liikaa. Tämä esimerkkinä siitä, että Vinnie voi koska tahansa vaihtaa Mälkiän Tuokkolan tilalle.
Noissa listan kohdissa on se hyvä puoli, että IH Oy pystyy vaikuttamaan noihin kaikkiin ja jokainen kohta oltaaisiin voitu hoitaa ammattimaisesti. Tekeminen ratkaisee kaiken.

Täytyy vielä muistaa, että useat näistä poisjääneistä ovat kantaneet tuhansia tai kymmeniä tuhansia edustuksen laariin saamatta positiivista vastinetta.

Ilveksen ympärillä kuluttajakäyttäytyminen on nyt normaalia herkemmässä. Voittoputkessa yleisömäärä nousee normaalia hitaammin ja tappioputkessa laskee nopeammin.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Liiga-Ilves ei vaan enää tunnu Mun Ilvekseltä - ei niin kauan kuin se on myös Niiden Ilves.

Jaan tunteesi sillä erotuksella, että Ilves Hockey Oy on nimenomaan Niiden Ilves. Minun silmissäni Ilveksellä (se instituutio) ei ole edustusta Liigassa. Ilves Hockey Oy:llä näyttää juuri nyt menevän ihan hyvin kaukalossa, mitä olen tuloksia seuraillut. Good for them! Mutta eipä tuo minussa sen suurempia tunteita herätä kuin vaikkapa Lappeenrannan Saipan menestys. Ja ei - näkemykseeni ei vaikuttaisi Kanada-malja Sandellin käsissä keväällä. Edelleen, hieno homma Ilves Hockey Oy:lle, mutta kyseessä on edelleen vain yksi joukkue liigassa, jossa vaikuttaa 13 muutakin. Vain Tapparan menestys saattaisi aiheuttaa jonkinlaisia tunnereaktioita keväällä; sen näkee sitten.

Olen kannattanut Ilvestä aivan mitättömän ajan (15 vuotta*) esimerkiksi täälläkin kirjoittaviin konkareihin verrattuna eikä ilvesläisyys edes virtaa suonissani. Voitte siis aivan vapaasti kutsua gloryhunteriksi. Ilves Hockey Oy ei kuitenkaan tule minussa rahallisesti paljoa menettämään. Hakametsässä en ole päässyt käymään miesmuistiin ja fanituotteitakin olen aina kuluttanut varsin hillitysti. Vuoden 2013 syksyyn asti ja eritoten silloin elin (muiden tavoin) vahvasti viherkeltaista syksyä - muutossyksyä! Jostain täysin käsittämättömästä syystä - lukemattomia kertoja kusetettuna ja lopputuloksesta täysin vakuuttuneena - päätin odottaa vielä osakeannin yli, jos... no, en tiedä mitä odotin. Ihmettä? Joka tapauksessa siinä kohtaa irtisanouduin kaikesta, mikä liittyy operaattoriin Ilves Hockey Oy, kun laajan omistuspohjan nimissä markkinoitu osakeantikin jälleen vain vahvisti yhden närpiöläisen otetta siitä.

Palaan omalta osaltani asiaan, kun Ilves pelaa taas Liigaa.

* Ensimmäinen näkemäni ottelu oli Ilves-HPK 2.12.1999 http://www.ilves.com/arkisto/2000/ott0212.htm, ja olin siitä lähtien ihan myyty. Jotkut voisivat siis sanoa (nykyään niin kovin suositulle huumorin tyylilajille uskollisina), että sain siis nähdä Ilveksen parhaat vuodet. En tiedä, ne olivat ainoani. Kun jälkeenpäin miettii Manngardin ja kumppaneiden ratkaisuja tuosta päivästä tähän päivään, mitan täyttymistä tuskin tarvitsee sen enempää perustella. Jos joku kuitenkin näkee sen tarpeelliseksi, kehotan lukemaan vaikkapa ansioituneiden nimimerkkien Tarinankertoja, Kunto, HN ja Mad Dog Ilves Hockey Oy:n tilaa koskevia punnittuja kirjoituksia tältä palstalta.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Itselleni on käynyt hyvin samalla tavalla kuin HN:lle. Toki en ole missään vaiheessa ollut lähelläkään mitään sisäpiiriä, mutta joku pitkään pingotettuna ollut viulunkieli kesän aikana allekirjoittaneenkin päässä napsahti. Hallilla käynti on ollut muutenkin viime vuosina vähenemään päin, mutta on sitä silti tullut harrastettua kymmenkunta kertaa vuodessa vielä viime vuoteen asti. Tänä vuonna en ole käynyt vielä kertaakaan, eikä tee edes mieli.

Olen katsonut television ruudulta viitisentoista peliä, ja olen kyllä meidän hienon nuoren joukkueen takana edelleen sataprosenttisesti. Mutta joku siinä silti on muuttunut - hallille ei tee mieli lähteä. Tunne ei ole sama kuin mitä se oli vielä esimerkiksi kymmenen-viisitoista vuotta sitten. Epäilisin, että kohdallani on kyse samasta ilmiöstä kuin HN:llä - miellän Ilves-Hockeyn nykyään viime kädessä Vinnie, Jössen ja kumppanien joukkueeksi ja leikkikentäksi. Niin kauan kuin tämä asia kalvaa mieltä, tunne ei tule olemaan sama.
 

vilho

Jäsen
Pakko kyllä ihmetellä, että jos periaatteen vuoksi ei kanna euroja suoraan Ilves-Hockey Oy:lle, voi silti katsoa telkkarista/ruudusta Ilveksen pelit ja sitä kautta olla tukemassa samaa osakeyhtiötä tv-rahojen kautta - mitkä ovat aika huomattavat. Ei ainakaan omaan päähäni mahdu tällainen välimalli. Joko tuetaan normaalisti tai ei sitten ollenkaan. Itsekin pähkäilin kesällä kausikortin ostoa juuri samasta syystä kuin monet muutkin tänne kirjoittaneet, mutta sen verran edullisesti sai, että tuli otettua. Ilolla on saanut seurata Tuokkolan ryhmän edesottamuksia ja kavereitakin on tullut hallille vietyä. Silti omistajakuviot mietityttää harva se viikko, mutta taitaa käydä niin, että Vinnie hoitaa rahalla seuran kuntoon, jotta edes jotakuta kiinnostaa. Kyllä, rahalla.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Pakko kyllä ihmetellä, että jos periaatteen vuoksi ei kanna euroja suoraan Ilves-Hockey Oy:lle, voi silti katsoa telkkarista/ruudusta Ilveksen pelit ja sitä kautta olla tukemassa samaa osakeyhtiötä tv-rahojen kautta - mitkä ovat aika huomattavat. Ei ainakaan omaan päähäni mahdu tällainen välimalli. Joko tuetaan normaalisti tai ei sitten ollenkaan. Itsekin pähkäilin kesällä kausikortin ostoa juuri samasta syystä kuin monet muutkin tänne kirjoittaneet, mutta sen verran edullisesti sai, että tuli otettua. Ilolla on saanut seurata Tuokkolan ryhmän edesottamuksia ja kavereitakin on tullut hallille vietyä. Silti omistajakuviot mietityttää harva se viikko, mutta taitaa käydä niin, että Vinnie hoitaa rahalla seuran kuntoon, jotta edes jotakuta kiinnostaa. Kyllä, rahalla.

Televisioraha lienee kuitenkin joukkueille kiinteä, eikä niinkään verrannollinen ruudun ääressä kulloinkin tapittavien silmäparien määrään. Lisäksi, jos maksan Nelonen Pro + Viasat paketista n. 40€ kuussa, sillä ei kovin moneen kotipeliin edes pääsisi.

Toiseekseen, omalta osaltani kyseessä ei ole niinkään periaatepäätös, vaan ennemminkin lopullinen mielennyrjähdys johdon toimintaan. En ole tehnyt ainakaan tietoisesti mitään päätöstä hallilta pois pysymisestä, sinne vaan ei huvita mennä. En enää koe organisaatiota panoksen ja muutenkin vähissä olevan vapaa-ajan arvoiseksi.

Tilanne on aika hankalasti korjattavissa nykyjohdon voimin, mutta lienee sekin mahdollista.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ei tehdä tästä nyt mitään numeroa !?
Ilvesfaneilla on outo ajatusmalli, että ei nyt juhlita, kun se romahdus sieltä kuitenkin tulee ja sitten on niin noloa ja meille nauretaan ja ...
Ja jos juhlitaankin, niin ei ainakaan näytetä sitä kenellekkään, kun jos tämä ei kuitenkaan kestä ja ...

Ilves pelaa tällä hetkellä valtakunnan parasta jääkiekkoa ! Ollaan pirun ylpeitä siitä ja annetaan sen näkyä.. kukaan ei voi kiistää, etteikö Ilvesfaneilla olisi jo joskus oikeus olla onnellinenkin, edes hetkittäin. Ei meitä kukaan tosissaan vielä silti kloorihanttereiksi nimittele ;)

Kaikki siis hallille.. se talous kyllä tulee kuntoon jos myytävä tuotekkin on kunnossa !
Nyt kaikki tuki tälle toiminnalla, kun kerrankin on edes yritystä !!
 
Ilvesfaneilla on outo ajatusmalli, että ei nyt juhlita, kun se romahdus sieltä kuitenkin tulee ja sitten on niin noloa ja meille nauretaan ja ..

Niin tai sitten voi ajatella niinkin, että ei kannata juhlia, koska yhtään mitään ei ole vielä saavutettu. Ei maratonillakaan kannata juhlia juoksijaa sen perusteella, jos se on kärjessä 10 kilsan jälkeen.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Niin tai sitten voi ajatella niinkin, että ei kannata juhlia, koska yhtään mitään ei ole vielä saavutettu. Ei maratonillakaan kannata juhlia juoksijaa sen perusteella, jos se on kärjessä 10 kilsan jälkeen.

Jep. Miten helvetissä ne pelaajatkin kehtaa juhlia jokaisen voiton jälkeen, jopa jokaisen maalin jälkeen? Tuulettais ny vasta sitte ku pytty on tukevasti molemmissa käsissä. Niin noloa.

Kyllä, uskon niin. Varmaksi en tietenkään voi sanoa.

Ikävä se on näitä kuulla pitkän linjan ilvesläisiltä, mutta minkäs sille voi, että se mitta on lopulta tullut joillain täyteen.

Hauska juttu muuten. En osaa sanoa miksi, mutta juuri sinun lause on jostain syystä jäänyt mieleen vuosien takaa ja nopealla haulla se löytyikin. Eikä siis todellakaan minään piikkinä, vaan osoituksena, että niin ne täysin selvätkin asiatkin voi muuttua. Tämä siis 03.03.2008:

MIKÄÄN ei tule minun ja Ilveksen väliin. KOSKAAN.
 
Viimeksi muokattu:

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvää keskustelua! Rehellisiä tuntemuksia tämän hetken tilanteesta kannattamisen osalta.

Onhan se ymmärrettävää, että osa niistä, jotka ovat vuosikausia nähneet läheltä sitä taustaperseilyä, tehneet itse seuran eteen lukemattomia tunteja töitä (tai tukeneet rahallisesti) ja saaneet palkinnoksi vain shittiä, ovat joutuneet tavallaan kuolettamaan osittain tunteensa liigajoukkuetta kohtaan. Jos näkee touhua riittävän läheltä niin väistämättä muutkin asiat alkavat vaikuttaa fiilikseen kuin pelkät esitykset kaukalossa. Jollain tavalla tilanne on vähän samankaltainen kuin mitä huomaan joidenkin kirjoittajien osalta pelaajien peliesitysten arvioinnissa. Silloin kun itse tuntee pelaajia ja pitää heidän luonteestaan niin on vaikea nähdä kaukalon sisäpuolella pelaajan osalta tapahtuvia negatiivisia asioita. Miellyttävät kokemukset pelaajan persoonasta sekoittavat objektiivista arvioita peliesityksistä. Vastaavasti jos on nähnyt vuosikausia läheltä Ilveksen johtamistavan olevan täysin syvältä niin on vaikea osata arvostaa pelkästään kaukalon sisäpuolella tapahtuvia hyviä asioita täydellä painolla.

Ilveksen kannattaminen on 2000-luvulla ollut sellaista kärsimystä, että varmasti jokainen on joutunut jollain tavalla sopeuttamaan omaa suhtautumistaan tuskan minimoimiseksi. Itse olen valinnut sen tien, että yritän mahdollisimman vähän murehtia tausta-asioista ja nauttia jokaisesta mahdollisesta positiivisesta hetkestä.

Jos pitkästä rämpimisestä jotain positiivista hakee niin se saa aikaan sen, että aika moni kuitenkin osaa arvostaa pienempääkin menestystä ja jokaikistä voittoa, oli sitten vastassa mikä joukkue tahansa. On helppo havaita, että monen pitkään menestyneen joukkueen kannattajat eivät enää arvosta yksittäisiä voittoja. JYPpiläiset esimerkiksi tottuivat jo muutaman vuoden menestysputken jälkeen niin hyvään, että viime kauden runkosarjan viidettä sijaa pidettiin suunnilleen katastrofina.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä minä ymmärrän ja toki se on hienoa kun näitä Hintzejä nousee omista. Tiedän, että tästä ei vaan kaikki pidä kun sanon, että ilvesläinen junnukiekko on pitkään ollut varsinaista pullamössösukupolven tuottajaa. Hintz on erinomainen esimerkki toisenlaisesta pelaajasta ja siitä pidän. Taitava, mutta oikean asenteen omaava. On kuitenkin kumma miten pääkaupunkiseudulta tuntuu koko ajan löytyvän näitä Mustosia, Kivistöjä ja muita kavereita tänne maakuntiin, jotka ymmärtävät, ettei tässä lasissa pelkillä lahjoilla pärjää.

Artsi, sinun pitäisi tutustua laajemmin Ilveksen toimintaan (esim. junnujen peleissä), niin tietäisit hieman taustoja. Roope - kaikilla kunnialla - on äärimmäisen taitava, mutta tunnetaan mielummin löysästä asenteesta kuin timantinkovasta asenteesta. Varmaan ymmärrät, ettei Roope pudonnut taitojen vuoksi keväällä 18-vuotiaiden MM-kisoista, joita pidetään tärkeimpänä ponnahduslautana NHL-draftia ajatellen. Se on taas hienoa, että Tuokkola ja Hirvonen antavat nuorelle miehelle rutkasti vastuuta ja on saanut ulosmitattua pojan potentiaalin. Luottamus ja tarttuva positiivinen ilmapiiri liidättää pelaajia jäällä.

No, takaisin ketjun aiheeseen.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Niin..kyllähän tässä piilee se suuri vaara, että joskus vielä saletisti natsaa ja Ilves menestyykin Manngardin + sortsipoikien ollessa remmissä.
Mites sitten.. nöyrtyäkkö ? Vai todeta, että puhdasta sattumaa ja väärin voitettu ?
Minulle henk. koht. kelpaa Manngardkin kannua nostamaan ( tuskin jaksaa, on raskas, olen nostanut kertaalleen )... Ei se ideaali tilanne minullekkaan ole, mutta ei silti haittaisi pätkän vertaa...
Nyt nautin nykyhetkestä ja Ilveksen hyvistä otteista !
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mites sitten.. nöyrtyäkkö ? Vai todeta, että puhdasta sattumaa ja väärin voitettu ?


Eihan taalla kai kukaan ole Ilveksen urheilulliselta puolelta mitaan vienyt. Itse osaan kylla nauttia joukkueen menestyksesta, vaikka resurssit urheilulliselle menestykselle ovat olleet vajavaiset. Pajuoja-Tuokkola -kaksikko on tehnyt hyvaa tyota. Kuten tietysti myos muu valmennusjohto. Eli jos jotain voittavat, niin tuskin kukaan vaittaa vaarin voitetuksi. Toinen kysymys onkin sitten, etta onko se millaan tapaa Vinnien ja kumppaneiden ansiosta. Tallekin kaudelle taisi jo ennestaan pieni pelaajabudjetti laskea. (vai muistanko vaarin?)

Paljon todennakoisempaa tulevaisuuden suhteen on se, etta kohta julkistetaan satojentuhansien tappio viime kaudelta ja talla kaudella tehdaan samanmoiset menestyksesta riippumatta. Toivottavasti olen vaarassa, mutta aikaisempien vuosien naytot ei tata toivomusta tue millaan tapaa.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin..kyllähän tässä piilee se suuri vaara, että joskus vielä saletisti natsaa ja Ilves menestyykin Manngardin + sortsipoikien ollessa remmissä.
Mites sitten.. nöyrtyäkkö ? Vai todeta, että puhdasta sattumaa ja väärin voitettu ?
Minulle henk. koht. kelpaa Manngardkin kannua nostamaan ( tuskin jaksaa, on raskas, olen nostanut kertaalleen )... Ei se ideaali tilanne minullekkaan ole, mutta ei silti haittaisi pätkän vertaa...
Nyt nautin nykyhetkestä ja Ilveksen hyvistä otteista !
Varmasti kannattaa nauttia.
Toinen näkökulma:
Nykyjohdon ja omistajakannan aikana Ilves on kuitenkin ollut SM-liigan huonoiten menestynyt joukkue jolla on toiseksi huonoin talouden pito. Samalta talousalueelta on kuitenkin Tappara, joka on yksi parhaiten menestyneitä ja parhaita talouksia.
Ilveksellä on viimeksi ollut aidosti kulta tavoitteena 1998-1999. Jos nimimerkkisi kuvaa syntymäaikaa niin olet ollut silloin 5-vuotias.
2000-luvun keskisijoitus on 9,14.
2010-luvun 12,2.
Velkaa on niin paljon ettei edes osakeantiin saa siitä selontekoa tehtyä. Toimitusjohtajat vaihtuvat vuoden välein. Omistajaporras viestittää suoraa paskapuhetta julkisuuteen mm. leveistä harteistaan.
Jos nyt on kaksi kuukautta joku onnistunut niin en vielä hirveästi hihku. Toki huudan kotona tv:lle kurkku kipeänä. Tänä vuonna tulen katsomaan yhden pelin, koska yhteistyökumppanin "ilmaisenviinanaitio" voittaa periaatteen olla menemättä halliin.

Henkilökohtaisesti olisin ihan tyytyväinen jos Ipa myytäisiin venäläisille tai tekisi konkurssin ja matkaisi suomisarjaan. Loppuisi ainakin näiden nykyveljien kissanraiskaus.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Varmasti kannattaa nauttia.
Toinen näkökulma:
Nykyjohdon ja omistajakannan aikana Ilves on kuitenkin ollut SM-liigan huonoiten menestynyt joukkue jolla on toiseksi huonoin talouden pito. Samalta talousalueelta on kuitenkin Tappara, joka on yksi parhaiten menestyneitä ja parhaita talouksia.
Ilveksellä on viimeksi ollut aidosti kulta tavoitteena 1998-1999. Jos nimimerkkisi kuvaa syntymäaikaa niin olet ollut silloin 5-vuotias.
2000-luvun keskisijoitus on 9,14.
2010-luvun 12,2.
Velkaa on niin paljon ettei edes osakeantiin saa siitä selontekoa tehtyä. Toimitusjohtajat vaihtuvat vuoden välein. Omistajaporras viestittää suoraa paskapuhetta julkisuuteen mm. leveistä harteistaan.
Jos nyt on kaksi kuukautta joku onnistunut niin en vielä hirveästi hihku. Toki huudan kotona tv:lle kurkku kipeänä. Tänä vuonna tulen katsomaan yhden pelin, koska yhteistyökumppanin "ilmaisenviinanaitio" voittaa periaatteen olla menemättä halliin.

Henkilökohtaisesti olisin ihan tyytyväinen jos Ipa myytäisiin venäläisille tai tekisi konkurssin ja matkaisi suomisarjaan. Loppuisi ainakin näiden nykyveljien kissanraiskaus.
Kyllä minä tämän kaiken tiedän, olen ollut Ilves jo 1970-luvulta lähtien ja olen myös suhtautunut touhuun erittäin kriittisesti. Olen ollut ehdottamassa jopa totaalista boikottia koko seuraa kohtaan. Silti haluan juuri nyt vain nauttia tilanteesta !
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Artsi, sinun pitäisi tutustua laajemmin Ilveksen toimintaan (esim. junnujen peleissä), niin tietäisit hieman taustoja. Roope - kaikilla kunnialla - on äärimmäisen taitava, mutta tunnetaan mielummin löysästä asenteesta kuin timantinkovasta asenteesta. Varmaan ymmärrät, ettei Roope pudonnut taitojen vuoksi keväällä 18-vuotiaiden MM-kisoista, joita pidetään tärkeimpänä ponnahduslautana NHL-draftia ajatellen. Se on taas hienoa, että Tuokkola ja Hirvonen antavat nuorelle miehelle rutkasti vastuuta ja on saanut ulosmitattua pojan potentiaalin. Luottamus ja tarttuva positiivinen ilmapiiri liidättää pelaajia jäällä.

No, takaisin ketjun aiheeseen.
Voi hyvinkin olla, että junnuissa on noin ollut, mutta kun vertaan Roopen esityksiä liigajoukkueessa, niin kaveri tekee tosissaan ja kovalla asenteella töitä joukkueen eteen. Hatunnosto taas valmennukselle, joka on saanut kaivettua asenteen esiin. Kunpa joku olisi aikanaan saanut tehtyä saman Jesselle.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä minä tämän kaiken tiedän, olen ollut Ilves jo 1970-luvulta lähtien ja olen myös suhtautunut touhuun erittäin kriittisesti. Olen ollut ehdottamassa jopa totaalista boikottia koko seuraa kohtaan. Silti haluan juuri nyt vain nauttia tilanteesta !
Tässäpä se pointti onkin, että on jotenkin kornia, että moni vuosia rämpimistä tukeneista ja v..ttuuntuneena hallista poistuneista ei periaatteittensa vuoksi pääse paikan päälle nauttimaan hienoimmasta kiekosta, mitä tällä vuosituhannella on Tampereella pelattu. No oma valinta ja jokaisella niihin oikeus. Toisaalta sanon, että on lapsellista kuvitella, että näillä boikotoinneilla edesautettaisiin mitenkään Ilveksen asiaa.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässäpä se pointti onkin, että on jotenkin kornia, että moni vuosia rämpimistä tukeneista ja v..ttuuntuneena hallista poistuneista ei periaatteittensa vuoksi pääse paikan päälle nauttimaan hienoimmasta kiekosta, mitä tällä vuosituhannella on Tampereella pelattu. No oma valinta ja jokaisella niihin oikeus. Toisaalta sanon, että on lapsellista kuvitella, että näillä boikotoinneilla edesautettaisiin mitenkään Ilveksen asiaa.
Maksavana asiakkaana ja kannattajana todellakin uskon edesauttavani Ilveksen asiaa pidättäytymällä halliin menosta. Enkä ole ainoa. Helppoa se ei ole. Jalkapallolla olen korvannut liveurheilun kaipuuta. Ja Ilves kaipuuta.
Boikottiani en pidä lapsellisena. Tällä hetkellä uskon että enää kannattajilta tuleva jarkuva paine voi muuttaa omistajapohjaa. Tai luonnollinen poistuma.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Boikottiani en pidä lapsellisena. Tällä hetkellä uskon että enää kannattajilta tuleva jarkuva paine voi muuttaa omistajapohjaa. Tai luonnollinen poistuma.


Jep, eika poisjaaminen kaikilla ole edes boikotoimista, kuten yllakin on mainittu niin kaikkia ei vain enaa kiinnosta lahtea hallille kaiken sekoilun jalkeen.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jep, eika poisjaaminen kaikilla ole edes boikotoimista, kuten yllakin on mainittu niin kaikkia ei vain enaa kiinnosta lahtea hallille kaiken sekoilun jalkeen.
Juu ja sen hyvin ymmärrä. Näin on itsellenikin käynyt kun joutui katselemaan vain huonoa peliä ja tappioita. Nyt hallille on taas hemmetin mukava mennä kun meillä on upea joukkue ja tulostakin tulee.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ilveksen pitäisi tehdä Liigafirmalle sama temppu kuin FC Honka teki tänään jo pitkään tunaroineelle ja talousvaikeuksissa pyörineelle Pallohonka Oy:lle: irtisanoa edustusoikeus ja antaa monoa.

http://www.hs.fi/urheilu/a1416461577289?ref=hs-art-uusimmat-#8

edit: linkki vie Hesarin uutiseen Hongan viimeisimmästä käänteestä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Varmasti kannattaa nauttia.
Nykyjohdon ja omistajakannan aikana Ilves on kuitenkin ollut SM-liigan huonoiten menestynyt joukkue jolla on toiseksi huonoin talouden pito. Samalta talousalueelta on kuitenkin Tappara, joka on yksi parhaiten menestyneitä ja parhaita talouksia.

Tilastoihmisenä en voi vastustaa kiusausta puuttua tähän, vaikkakaan se ei pointtia (Ilves on menestynyt surkeasti Manngardin aikakautena), mihinkään muuta. Eli Ilveshän ei ole SM-liigan huonoiten menestynyt joukkue nykyisen omistajakannan aikana.

Manngard tuli Ilveksen pääomistajaksi kesken kauden 1992-93 ja tämän jälkeen Ilves on saavuttanut yhden hopean ja yhden pronssin. Huonosti Ilves on menestynyt, mutta aikamoinen vääntäjä ja kääntäjä saa olla, jos onnistuu Ilveksen maalaamaan Manngardin aikakautena Pelicansia tai SaiPaa huonommin menestyneeksi. Mitalitaulukko Manngardin aikakaudella näyttää seuraavalta:

Koodi:
TPS      6-4-0
Kärpät   5-2-1
Jokerit  4-4-2
HIFK     2-1-1
JYP      2-0-3
Tappara  1-4-1
HPK      1-2-7
Ässät    1-1-1
Blues    0-2-0
Ilves    0-1-1
Pelicans 0-1-0
Lukko    0-0-4
KalPa    0-0-1
TuTo     0-0-0
SaiPa    0-0-0
Sport    0-0-0


Mitä tässä ketjussa viime aikoina keskusteltuun tulee, niin ymmärrän hyvin ihmisiä joille Ilveksen menestymisestä iloitseminen on vähentynyt tai jopa joitain joilla se on kokonaan loppunut nykyjohdon sekoilujen aikana, mutta itse en heihin kuulu. Ilves on kuitenkin minulle paljon suurempi asia kuin sitä kulloinkin johtavat käppänät tai muut veivarit, ettei tämä erkaannuta minua Ilveksestä. Itse en tosin ole asiaa joutunut tai päässyt seuraamaan läheltä, joten minunkin mielipide saattaisi olla toisissa olosuhteissa toinen. Samoin kuin mielipide tietyistä pelaajista. Tämä syksy on ollut toistaiseksi upeaa aikaa "turmeltumattomalle" kannattajalle ja valitsen laittaa sormet korviin kaukalon ulkopuolisista asioista. En minä niitä ole alunperinkään vuosikymmeniä sitten ruvennut seurailemaan, vaan sitä keltamustavihreänuttuista joukkuetta kaukalossa.

Ilveksenkin omaksi seurakseen tunnustavissa puolestaan on todennäköisesti tuomittuja murhaajia ja muita A-luokan kusipäitä, joka ei lainkaan himmennä minun iloani Ilveksen menestyksestä, vaikka se on "Niiden":kin Ilves, kuten minunkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös