Jesus Shaves
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dorados de Sinaloa
Mistä tiedät, että purjevene ei olisi seilannut Atlantin yli ilman Gretaa? Sitä vartenhan se on tehty, ei Gretaa varten.
Ilmeisesti Casiraghi & co ovat tarjonneet mahdollisuutta matkustaa Atlantin yli tuolla zero carbon kilpaveneellä. En tiedä olisiko tuo vene muuten tuota matkaa tehnyt?
edit: Casiraghi tarjosi mahdollisuutta matkan tekemiseen tuolla Zero Carbon kilpaveneellä kun Thunberg kyseli sosiaalisessa mediassa ideoita matkan tekemiseen mahdollisimman vähin saastein - ymmärtääkseni tuota matkaa ei olisi siis muuten tehty. Saa korjata jos olen ymmärtänyt tämän väärin.
Greta nyt kuitenkin vähintäänkin välillisesti hyväksyy sen, että on ihan ok itse matkustaa nollapäästöillä Atlantin yli - välittämättä valitun ratkaisun kokonaispäästöistä. Vene tulee näet takaisin Eurooppaan viiden henkilön siirtomiehistöllä - jotka luonnollisesti lentävät Yhdysvaltoihin. Veneen kapteeni Boris Herrmann lentää myös itse takaisin Eurooppaan.
Kyseisen veneen omistaja Pierre Casiraghi on pääomistajana MonacAir yhtiöistä jotka lentelevät helikoptereilla Monacon ja Nizzan väliä edestakaisin 50 krt päivässä 15-minuutin välein. Tämäkin on sitten ilmeisesti ok kun itse pääsee nollapäästöillä Atlantin yli?
Toiseksi järkevintä Gretan olisi ollut lentää - mutta kun se on vastoin periaatteita. Järkevintä olisi ollut jättää kokous väliin.
Ai niin. Mukana venematkalla on tietenkin myös kuvaaja - olisikohan dokumentti tulossa? Isä ilmeisesti kirjoittaa kirjaa tästä matkasta. Kyllä tästä kaikki julkisuus revitään irti. Ilmastonmuutoksen nimessä tietenkin.
Viimeksi muokattu: