Minua kiinnostaa ilmastonmuutos ja sen torjuminen, mutta Thunberg ei ole sen suhteen millään tavalla kiinnostava henkilö. Minua kiinnostaa mitä asiasta päätetään poliittisella tasolla tai mitä tutkimukset asiasta kertovat. Se minkälaisella autolla poliitikot tai tutkijat ajavat, miten he asuvat tai mitä he syövät on herttaisen yhdentekevää heidän päätöksiensä tai tutkimustuloksiensa rinnalla. Esim keskustelu Ville Niinistön katumaasturista oli aivan naurattavaa (pl verojen maksamattomuus). Ehkä algoritmit sitten ovat niin fiksuja että tietävät ettei minua kiinnosta tuollaiset tai sitten omat alogoritmini osaavat handlata homman. Tosin eipä nuo yksittäisten henkilöiden henkilökohtaiset valinnat tunnu kiinnostavan juuri ketään muutakaan muiden yksittöisten tahojen kohdalla, mutta Greta on sellainen punainen vaate setämiehile, että hänen kohdallaan ne tarkoitushakuisesti nostetaan esiin. Yleensähän nämä että henkilön viestin kritisoiminen sijasta kritisoidaan jotain muuta lasketaan vaan argumentaatiotivirheeksi.Itselläni on sellainen kuva, että ilmastonmuutoskeskustelu on kiinnostanut sinua melko paljon, joten tuota vasten peilaten vaikuttaa omituiselta mikäli Thunbergin matkaa koskeva uutinen olisi mennyt sinulta ohi - tai sitten algoritmit eivät olekaan tehneet työtään.
Asiaan nyt sen verran vielä - hieman toistaen -, että Thunberg on lähes koskemattomassa kulttiasemassa, joten hänen tekemisiensä kritisointi otetaan yleensä hyvin vahvoin tuntein vastaan.
En ymmärrä mikä ihmeen kulttiasema Gretalla olisi. Tai kai jotain Robinia tai Roni Backia voidaan kutsua kulttihahmoksi ihan samoin, että he ovat nuorille jotain esikuvia. Minulle se että hän lakkoilee on sekin täysin yhdentekevää. Edelleen kyseessä on vain naapurimaassa asuva pikkutyttö. Ei sen takia kukaan kuole, sivilisaatio romahda tai nuoriso mene pilalle.