Siinä kuluttaa energiaa niin paljon, että joutuu syömän varmaan kymmenkertaisen määrän kotona makailuun verrattuna, ja siten lisää päästöjä.Olisi pitänyt mennä uiden. Tosin sitten olisi ollut Jeesus eli jeesustelija eli tekopyhä.
Siinä kuluttaa energiaa niin paljon, että joutuu syömän varmaan kymmenkertaisen määrän kotona makailuun verrattuna, ja siten lisää päästöjä.Olisi pitänyt mennä uiden. Tosin sitten olisi ollut Jeesus eli jeesustelija eli tekopyhä.
Siinä kuluttaa energiaa niin paljon, että joutuu syömän varmaan kymmenkertaisen määrän kotona makailuun verrattuna, ja siten lisää päästöjä.
Koitin tämän jo vääntää rautalangasta kerran, mutta koitetaan ratakiskoa. Jos puhutaan isommista määristä jätevesiä, niin silloin ekologisin tapa on puhdistaa ne jätevedenpuhdistamossa.
Aika mielenkiintoinen näkökulma, vai mitä. Vinkiksi voin myös mainita, että vesistöissä ja valtamerissä on jonkun sortin mittakaavaero (jälkimmäinen isompi) ja esim niiden alttius rehevöityä on varsin erilainen.
Meinaatko, että suomalaisilla teineillä ei ole kahta viikkoa aikaa käyttää moiseen? Mahdollisuuksia ehkä vähemmän, mutta kuinkahan moni olisi oikeasti valmis kahden viikon keikutukseen jossain valtamerellä ilman pesytymismahdollisuutta ja ämpäriin paskoen? Ei ole pullamössöjen hommaa se.
purjeveneellä ei sitä itseään tule kiloa päivässä. Sellaista määrää varten ei esim kemiallista vessaa ole tarkoituksenmukaista rakentaa, sillä sen valmistamisella on omat vaikutuksensa.Eli tässä ei pienet teot merkitse? Mutta jokaisen on oltava valmis niihin pieniin tekoihin, jotta saadaan suuri vaikutus, jolla on jo vaikutusta.
purjeveneellä ei sitä itseään tule kiloa päivässä. Sellaista määrää varten ei esim kemiallista vessaa ole tarkoituksenmukaista rakentaa, sillä sen valmistamisella on omat vaikutuksensa.
Ei tämä voi olla näin vaikeaa.
Tuntuu tosiaan olevan.Purjekilpaveneessä (jonka rakentaminen on monen kemiallisen vessan kuluttavampaa) istuminen ja mereen ulostanen on sitten vissiin jotenkin hyveellinen teko.
En ole Gretan matkustustapaa mitenkään hyveelliseksi sanonut. Minun puolestani hän olisi voinut tuonne lentää, mutta arvaahan se että jos hän olisi lentänyt, niin kritiikkiä olisi tullut siitä ja kun ei lentänyt, niin kritiikkiä tulee siitäkin.
Puhun siitä, että vaikka tuonne purjehtimisessa ei mitään elämää suurempaa olekaan, niin onhan tämä kitinä laivalla ravinnon kulutuksesta, purjeveneen polttoaineen kulutuksesta tai ruumiin eritteistä ihan vitun naurattavaa sekin.Hohhoijaa, et olekaan. Eli mistä puhuit?
Viittasitko siis yleisesti, että suuremmat jätemäärät pitää puhdistaa jätevedenpuhdistamossa? Ja pienemmillä ei ole merkitystä...
Sellaiset jätemäärät kannattaa puhdistaa, jotka kannattaa ja sellaisia ei kannata, joita ei kannata. Moottoripyörällä kannattaa käyttää kypärää, mutta potkukelkalla sillä ei ole merkitystä.
Corvetellako se Greta nyt ajeleekin? Hitto sillä vaihtuu kulkuvälineet taajaan.
Mutta se jolla on hiilijalanjälki 0, heittäköön ensimmäisen kiven. Muuten olisi tekopyhää kritisoida.
sinähän täällä alunperin väitit, että Gretan purjeveneily Atlantin yli tuottaa saman verran päästöjä kuin jos menisi lentämällä. Pyysin laskelmia (faktoja) tästä, niin aloit puhumaan siitä miten ne veneilijät syö ja paskoo. Yhtään faktaa et ole tänne laittanut väitettäsi tukemaan. Eli kukas tässä nyt kiemurtelee?Kivaa kiemurtelua. Ei kuitenkaan mitään, millä voisit nuo faktat kieltää. Jatkakaa vain mukahassuttelua, kun ei nyt ole vielä yhtään faktaa tullut, millä nuo mainitsemani seikat olisi kumottu.
Saattaa vielä toki löytyä, ei siinä.
Olen miettinyt samaa. Mielestäni vaihtoehtoja on kaksi:Mikähän siinä on niin vaikeaa myöntää, että Greta Thunberg samoin kuin suuri osa nuorisosta on aidosti huolissaan maailman tilasta ja haluaa tehdä kaikkensa sen eteen, että ilmastonmuutokseen aletaan löytää ratkaisua?
Spinni on kovempaa kuin sisäpyöräilytunnilla.Äläpäs puhu paskaa. Minä en ole VÄITTÄNYT, vaan totesin että tuo laivamatka TAITAA tuottaa saman verran päästöjä, kuin lentäminen.
Mulla on olettamus, että tuolla reilun kahden viikon matkalla syödään ja olen perustellut minkä takia tuo lasketaan matkustamisen hiilijalanjälkeen mukaan. Mulla on myös olettamus, että tuossa aluksessa on moottori(diesel tai bensa) jolla ajetaan tarpeen mukaan. Samoin on olettamus, että aluksessa löytyy generaattori, jota pyöritetään lataamaan akkuja, kun paneelien teho ei riitä.
Te tartuitte siihen paskat mereen kommenttiin ja viisastelitte, ettei muuten tarvi syödä. Sillä ei tässä tilanteessa ole merkitystä, koska nuo kulutukset liittyvät tässä tapauksessa nimenomaan tuohon matka-ajan pidentymiseen.
Niin ne asiat koetaan, juu.
Seison korjattuna. Sanoit tosiaan, että taitaa. Näin ne asiat koetaan.Äläpäs puhu paskaa. Minä en ole VÄITTÄNYT, vaan totesin että tuo laivamatka TAITAA tuottaa saman verran päästöjä, kuin lentäminen.
Mulla on olettamus, että tuolla reilun kahden viikon matkalla syödään ja olen perustellut minkä takia tuo lasketaan matkustamisen hiilijalanjälkeen mukaan. Mulla on myös olettamus, että tuossa aluksessa on moottori(diesel tai bensa) jolla ajetaan tarpeen mukaan. Samoin on olettamus, että aluksessa löytyy generaattori, jota pyöritetään lataamaan akkuja, kun paneelien teho ei riitä.
Te tartuitte siihen paskat mereen kommenttiin ja viisastelitte, ettei muuten tarvi syödä. Sillä ei tässä tilanteessa ole merkitystä, koska nuo kulutukset liittyvät tässä tapauksessa nimenomaan tuohon matka-ajan pidentymiseen.
Niin ne asiat koetaan, juu.
Ovat poissa muusta pahanteosta. Olivatpa rikkaita tai köyhiä, niin tuollaisen valtameripurjehduksen aikana ehtisi tehdä kaikenlaista ilmastorikosta. Vene on ihan puhdas kilpavene ts urheiluväline. Tietysti aina voi miettiä että olisiko sählymaila pitänyt jättää tekemättä niin ei tarvittaisi lämmitettävää sählyhalliakaan ja sählyvuoron olisi voinut viettää maakuopassa omaa ja joukkuekavereiden paskaa syöden.Tyhmiä kysymyksiä:
Miksi ihmeessä tälläinen alus on edes rakennettu? Käsittääkseni rikkaiden ihmisten lelu jolla kilpaillaan eri paikoissa. Joten en usko, että ne sinne kilpailupaikoille itsekseen kulkevat vaan rahdilla. Puhumattakaan siitä omistajaporukoista jotka pääsääntöisesti käyttävät omia koneitaan paikalle saapumiseen. Vai? Ja kun näitä vastaavia on monia ja, edelleen käsittääkseni, pelkkään rikkaiden hupailuun, niin eikö se jos mikä saastuta.
Saa korjata jos käsitykseni on väärä.
Ovat poissa muusta pahanteosta. Olivatpa rikkaita tai köyhiä, niin tuollaisen valtameripurjehduksen aikana ehtisi tehdä kaikenlaista ilmastorikosta. Vene on ihan puhdas kilpavene ts urheiluväline. Tietysti aina voi miettiä että olisiko sählymaila pitänyt jättää tekemättä niin ei tarvittaisi lämmitettävää sählyhalliakaan ja sählyvuoron olisi voinut viettää maakuopassa omaa ja joukkuekavereiden paskaa syöden.
Ovat poissa muusta pahanteosta. Olivatpa rikkaita tai köyhiä, niin tuollaisen valtameripurjehduksen aikana ehtisi tehdä kaikenlaista ilmastorikosta. Vene on ihan puhdas kilpavene ts urheiluväline. Tietysti aina voi miettiä että olisiko sählymaila pitänyt jättää tekemättä niin ei tarvittaisi lämmitettävää sählyhalliakaan ja sählyvuoron olisi voinut viettää maakuopassa omaa ja joukkuekavereiden paskaa syöden.