steierwrass
Jäsen
Itseasiassa juuri tämä on Helsinkiläisen kaverini kanssa monesti keskustelun aiheena. Miksi ihmeessä Helsinki pitää itseään omana rotunaan ja olen tuota rasismi vertausta käyttänyt siinä yhteydessä, ja ainakin jollain tapaa se myös osuu oikeaan. Ainakaan kukaan ei ole ole tullut vastaan mutisemaan miksi kategorisoida ihmisiä jonkun tietyn asian takia.
Edit- selvennyksenä minulla ei ole mitään Helsingin ihmisiä vastaan, vaan ihmettelen vihamielistä asennetta muuta maata kohtaan.
Jotenkin kuvittelin, että enemmän sitä "vihaa" on helsinkiläisiä kohtaan muualla olevilla kuin helsinkiläisillä muita kohtaan. Mutta eipä mulla ainakaan ole tutkimustietoa asiasta. Perustuu ihan siihen, mitä lukee ja kuulee. Ja voihan mieli olla valikoiva.
Helsingistä ja yleisemmin Uudeltamaalta tai kaupungeista maksetaan jo nyt maaseudulle päin. Olisi mukavaa, että kaikkialla voisi asua, mutta elämisen tukeminen taitaa olla koko ajan enenevässä määrin niin, että maalla asuvia tuetaan heidän elämäntapavalinnassaan. Mitä enemmän sitä tapahtuu ja vaaditaan, sitä enemmän varmasti tulee muistutuksia asiasta.