Mä olen hedonistinen mulkku eikä mun kulutustottumuksiin ilmastonmuutos vaikuta käytännössä mitenkään. Tykkään syödä punaista lihaa ja matkustella, enkä näe realistisena että tähän olisi koskaan mitään muutosta tulossa. Toisaalta mä kulutan krääsää, elektroniikkaa yms hirveän vähän niin se ehkä hiukan kompensoi.
Näen siitä huolimatta taistelun ilmastonmuutosta vastaan tärkeänä, se ei vaan ole mun taisteluni. Olen ajatuksieni kanssa hiukan umpisolmussa asian suhteen. Samaan aikaan kun mua kiinnostaa lähinnä tähdet, avaruus, maailmankaikkeus, ja ajattelen että koska maapallo ei ole ikuinen niin mitä merkitystä sillä on jos se tuhoutuukin ihmisen myötävaikutuksella etukäteen, niin mä haluaisin suoda tuleville sukupolville mahdollisuuden teknologian kehittyessä oikeasti ymmärtää universumista meitä enemmän. Mutta se onkin sitten periaatteessa ainoa asia mikä mua tulevaisuuden ihmisten kohtalossa kiinnostaa.
Haluan nähdä ja kokea ja nauttia, on ihan suunnaton ihme että on ylipäätään saanut mahdollisuuden syntyä ja koen epäreiluna näitä elämän lottopalloja kohtaan jos elämästä ei ottaisi haluamallaan tavalla kaikkea irti.
Tähtipölyä me olemme kaikki, maapallokin, joten sinänsä en koe että maapalloa olisi edes mahdollista saastuttaa. Toki asuinkelvottomaksi pallon ihmiset varmasti ennemmin tai myöhemmin saavat.
Ihailen greettoja, elokapinoita ja muita asiaan vakavasti suhtautuvia tosi paljon, on aina kova juttu jos yhteisen hyvän vuoksi on omasta elämänlaadusta valmis tinkimään. Minusta ei siihen ole, mutta en silti koe asiasta huonoa omatuntoa.