Voi olla. Ongelman ratkaisevat ne, joilla on voimaa tahän. Kiina jne. Ei me täällä Suomessa mitään ratkaista. Setämies tai ei.Tällä hetkellä toimista jotka ratkaisevat ovat varmasti enimmäkseen 50-70-vuotiaiden käsissä.
Voi olla. Ongelman ratkaisevat ne, joilla on voimaa tahän. Kiina jne. Ei me täällä Suomessa mitään ratkaista. Setämies tai ei.Tällä hetkellä toimista jotka ratkaisevat ovat varmasti enimmäkseen 50-70-vuotiaiden käsissä.
Hiilidioksidipäästöt nousevat uusiin huippulukemiin 2023 – investoinnit puhtaaseen energiaan vain kaksi prosenttia koronaelvytyksestä
Kansainvälisen energiajärjestön mukaan maailman maat eivät ole laittaneet käytäntöön puheitaan puhtaamman tulevaisuuden rakentamisesta.yle.fi
Puheet ovat edelleen ihan muuta kuin teot. En ymmärrä edes miksi EU:ssa puhutaan edelleen 1.5 asteen tavoitteesta koska se on karannut jo aikoja sitten ja taitaa 2 asteen tavoite olla myös epärealistinen.
Nämä taitaa olla asioita pienen ihmisen ulottumattomissa. Kaukana.
Jos tilanne on todella tämä, Elokapina ja vastaavat ovat nuorten vaihtoehto. Voin harkita itsekin jäsenyyttä. Yli 2 astetta on kovaa elämää.
Voi olla. Ongelman ratkaisevat ne, joilla on voimaa tahän. Kiina jne. Ei me täällä Suomessa mitään ratkaista. Setämies tai ei.
Tähän voi tuudittautua, ettei vaan itse tarvitse tehdä mitään.Voi olla. Ongelman ratkaisevat ne, joilla on voimaa tahän. Kiina jne. Ei me täällä Suomessa mitään ratkaista. Setämies tai ei.
Voimaa eli Kiina jne eli EU eli mukaan lukien Suomi eli Vanha Lenin äänestämä puolue. Jostain kumman syystä mulla on sellainen ajatus, ettei VL ihan ensimmäisenä ole äänestämässä puoluetta, jolle ilmastonmuutoksen hillitseminen on äänestyskäyttäytymistä ohjaavien tekijöiden kärjessä.
Lue ketjua taaksepäin ja tule sitten uudeleen kertomaan, mitä vaikka mä teen. Mitä sä teet?Tähän voi tuudittautua, ettei vaan itse tarvitse tehdä mitään.
Noin kymmenen vuotta vegaanista elämäntapaa takana enkä ole koskaan omistanut autoa, pari asiaa mainitakseni.Lue ketjua taaksepäin ja tule sitten uudeleen kertomaan, mitä vaikka mä teen. Mitä sä teet?
Tässä on kyse vitunmoisesta katastrofista, jota ei kyetä käsittelemään enää tarpeeksi nopeasti. Eivät mitkään poliittiset toimet enää tätä laivaa käännä tarpeeksi nopeasti. Luulisi nyt jengin oikeasti tämän tietävän.
Ja auton omistaminen sekä sekasyöminen sitten on syy, jolla voit tuomita ihmiset? Tuudittautua, ettei itse tee mitään. Kerro nyt, mitä en tee parantaakseni tätä ilmastohysteriaa, tai mitä teen.Noin kymmenen vuotta vegaanista elämäntapaa takana enkä ole koskaan omistanut autoa, pari asiaa mainitakseni.
Noin kymmenen vuotta vegaanista elämäntapaa takana enkä ole koskaan omistanut autoa, pari asiaa mainitakseni.
Suurimmalla osalla meistä setämiehistäkin lienee jälkikasvua, joten eipä se nyt meikäläisillekään siinä mielessä ihan yhdentekevä juttu ole, vaikkei muiden asiat yhtään kiinnostaisikaan. Se nyt on sanomattakin selvää, ettemme yksin pysty mitään ratkaisemaan, mutta onhan se pään pensaaseen laittaminen ja elämän jatkaminen vanhaan malliin mistään mitään piittaamatta vedoten tuohon edellä olevaan, suoraan sanottuna aika lailla perseestä.
Ilmasto muuttuu jatkuvasti. Sille emme mahda mitään. Elämme nyt jääkausien välistä aikaa. Mannerlaatat liikkuvat ja tulivuoret purkautuvat oli ihmisiä maapallolla tai ei.
Siirtyminen puhtaaseen luontoystävälliseen energiaan auttaa kyllä sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä.Mannerlaattoja ja tulivuoria tärkeämpi tekijä nykyilmastossa on kasvihuoneilmiö. Se on voimistunut ihmiskunnan toimien seurauksena. Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus oli koko jääkausien välisen ajan 280 ppm:n tienoilla, mutta on ollut teollisen vallankumouksen jälkeen nousussa ja on nykyään yli 400 ppm. Fossiilisten polttoaineiden käyttö. Seurauksena on ollut tuntuva lämpeneminen, joka jatkuu.
Eli lyhyesti: me muutamme ilmastoa.
Ja auton omistaminen sekä sekasyöminen sitten on syy, jolla voit tuomita ihmiset? Tuudittautua, ettei itse tee mitään. Kerro nyt, mitä en tee parantaakseni tätä ilmastohysteriaa, tai mitä teen.
No löytyihän täältäkin.
Kai se pointti on siinä että maailman meno isossa mittakaavassa on ajamassa jos ei nyt ajanut kiville. Se on ihan sama ollaanko Suomessa vegaaneja tai vaikka mitä täydellisyyksiä. Lopputulos ei muutu asteen promilleakaan meidän tekosilla.
Ja kyllä pitää tehdä parhaansa meidänkin jos sitä epäilet. Ei tule Kiina-kortille käyttöä. Jospa ei kuitenkaan alettaisi syyllistämään ja syyttelemään.
Sulla on kyllä pedagogiksi mielenkiintoisia näkemyksiä.nyt tehdään nuorten ja heidän jälkeläistensä tulevaisuutta joka ei oikeasti vaikka allekirjoittanutta hetkauta
Niin. Setämiehenä olen helposti skeptinen kaikkeen muutokseen mutta sitä olen sina korostanut että nyt tehdään nuorten ja heidän jälkeläistensä tulevaisuutta joka ei oikeasti vaikka allekirjoittanutta hetkauta. Siksi päätöksentekoa tulisi kovasti painottaa nuorempiin ikäluokkiin.
Miten se tapahtuisi,en osaa sanoa. Tällä hetkellä toimista jotka ratkaisevat ovat varmasti enimmäkseen 50-70-vuotiaiden käsissä.
Sanotaan, että nuorissa on toivo, mutta minä haluan uskoa myös iäkkäämpiin, jotka alkavat herätä Länsi-Euroopan tulvien kaltaisista esimerkeistä. Suomi junttilana tulee luonnollisesti perässä, koska globaalia ilmastonmuutosta tärkeämpää on muuttotappiopaikkakunnan tekohengitys, joka isossa kuvassa tunnetaan myös nimellä luonnontuho.
Sulla on kyllä pedagogiksi mielenkiintoisia näkemyksiä.
Tai korjataan etten fyysisesti tule sitä toteamaan ja sitä kokemaan. Oli huono ilmaus.
Se on aika hämmentävää toisaalta miten lätkäpalstalla on niin huolta kantavaa porukkaa. Näinköhän oikeasti kaikki miettii millaista täällä on 200 vuoden kuluttua. Toki jos uskovat jonkinlaiseen jälleensyntymisen muotoon :)
Yksittäiset tulvat eivät johtuneet välttämättä suoraan ilmastonmuutoksesta, mutta ilmastonmuutos lisää tulvariskiä jatkossakin.
Puoleiden toimet ovat maassamme täysin turhia. Aivan sama, ketä äänestät. Itse teen tälle asialle paljon enemmän. EU on itseasiassa totaalisen jäljessä myös kokonaisuudessa. Ei tässä ole kyse puolueista. Tässä on kyse vitunmoisesta katastrofista, jota ei kyetä käsittelemään enää tarpeeksi nopeasti. Eivät mitkään poliittiset toimet enää tätä laivaa käännä tarpeeksi nopeasti. Luulisi nyt jengin oikeasti tämän tietävän.
On ihan turha kuvitella, että pelkät teknologiset innovaatiot meidät ilmastonmuutokselta pelastaisivat. Tästä on tehty paljon analyysiä erilaisissa julkaisuissa (linkit sivuille Research Online, Nature ja The Conversation), ja suurimpana ongelmana on se, että tuohon ajatukseen tuudittautuminen johtaa lopulta passiivisuuteen. Ilmastonmuutos ei myöskään ole mikään asia, jota voisi peruuttaa tai jonka "kelloa voitaisiin kääntää taaksepäin", kuten asian ilmaiset.Teknologiset innovaatiot tulevat muutenkin vastaamaan moneen suureen ongelmaan, lentoliikenteessä polttoaine napataan tulevaisuudessa ilmasta, ilmastonmuutoksen kelloa voidaan kääntää taaksepäin. Nyt vaan perseet pois Mannerheimintieltä ja koulunpenkille opiskelemaan muutakin kuin sukupuolentutkimusta.