Ihmettelyketju

  • 6 345 448
  • 38 746

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mitä helvettiä jengi sekoilee? Oikeastiko joku hakkaa muijaansa ja heittelee jotain jauhopusseja seinille yksin ollessaan.

Suomessa on ihan hyvät mielenterveyspalvelut, sinne vain sitten yhteyttä ottamaan.

(Niin joo, jotain luurejakin)
Mä olen joskus heittänyt Pleikkarin ohjaimen lattialle. Sen enempää en ole irtaimistoa rikkonut.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä olen joskus naisen takia heittänyt juomalasin lattialle. Jumalauta se juomalasi meni pillunpäreiksi.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Menee melkein jo vitutuksen puolelle mutta ihmetellään nyt tätä ihme-vitun-älämölöä jonkun Oskari Setäsen some-kirjotuksesta, jossa ilmeisesti vastataan johonkin fanin lähettämään vuodatukseen kieli poskessa. Vittu tässä maassa on niin saatanan takakireetä sakkia että oksat pois. Ei jumalauta, tulis sota ja tappais. Sitten samat vitunaikaset besservisserit kaipaa värikkäitä persoonia ja tunnetta peliin. Aivan käsittämätöntä mielensäpahoittamista taas vaihteeksi, niinkuin ihan kaikesta on tapana. Äääääääääääh
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Opiskelen ammattikorkeakoulussa nyt neljättä vuotta ja tuona aikana tähän ketjuun on ollut useampaankin otteeseen ollut asiaa, eikä eiliseen tenttiin "huipentunut" matematiikan kurssi tuonut asiaan muutosta.

Linjani on mediatekniikka, eli tavoitteenani on saada töitä mainonnan ja markkinoinnin alalta. Eilen piti kuitenkin osata mm. bi-lineaarinen interpolaatio, eri matriiisien yhteenlaskuja sekä hyvin epämääräisten epäyhtälöiden ratkaisuja. Miksi? Mitä näillä tiedoilla tekee em. alan työtehtävissä? Eikä kukaan taida mitään tehdäkään, sillä kyseisen kurssin tunneilla lähes koko luokka oli aivan pihalla, mutta juuri ennen tenttiä keräännyimme porukalla kokoon ja opettelimme ulkomuistiin muutaman todennäköisesti tenttiin tulevan tehtävän. Varsinaisiin ns. ammattiopintoihin tsemppaamme sitten kunnolla ja joistain niistä jopa oppiikin jotain, mutta sitten on läjäpäin näitä edellisen kaltaisia kursseja, etenkin juuri matematiikan ja fysiikan sellaisia, joista vedetään ykkönen (hyvällä lykyllä kakkonen) vain edellämainitulla tavalla.

AInoa selitys mitä tällaisille toiminnalle olen saanut, on jotain epämääräistä "niillä yritetään vain laajentaa yleissivistystä" tms. ympäripyöreää hömppää. Jotkut eivät edes vaivaannut siihen, vaan toteavat "viisaana" vain että kyllä ne kaikki kurssit tulee nyt vaan suorittaa. Miksi noita matikkoja ja fysiikoita ei voisi korvata vaikkapa jollain syventävillä Photoshop-kursseilla? Suurehko osa kun alan varsinaisista asioista käydään läpi nopeasti jonkin kurssin yksittäisillä luennoilla. Ei voi käsittää.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Opiskelen ammattikorkeakoulussa nyt neljättä vuotta ja tuona aikana tähän ketjuun on ollut useampaankin otteeseen ollut asiaa, eikä eiliseen tenttiin "huipentunut" matematiikan kurssi tuonut asiaan muutosta.
No mitähän ihmettä. Itse olen myös neljännen vuoden amk-opiskelija, tosin itse olen insinööriopiskelija. Meillä taas luulisi että matematiikkaa olisi paljon, mutta vitut, yksi ainoa kurssi ensimmäisenä vuotena. Sekin oli jotain naurettavan helppoa perusmatematiikkaa, prosenttilaskuja, yhtälöitä jne, ja joku matikassa lahjakas ysiluokkalainenkin olisi saanut helposti täydet pisteet kokeesta. Itselläni alla on lukion pitkä matematiikka, joten oli itselleni todella helppo kurssi ja vitonen pätkähti tekemättä oikeastaan mitään. Kokeessa kun sai vielä käyttää näitä pitkän matematiikan laskimia ja MAOLia. Vähän oikeastaan harmittaa kun matematiikkaa oli noin vähän ja siinäkin perehdyttiin aivan alkeisiin. Mielelläni olisin kerrannut pitkästä matematiikasta esim sitä niin rakasta derivoimista, sillä kirjoituksista on kuitenkin aikaa jo se 3,5v ja oikeastaan kaikki on kerennyt jo ruostumaan kun eipä noita taitoja ole "elämässä" liiemmin tarvinnut.

Siinä olen kyllä kanssasi yhtä mieltä että ammattikorkeakoulutus on tämän ketjun kamaa. Itse olen ainakin pettynyt oman opinahjoni (jota en teille paljasta, udelkaa yv:llä jos kiinnostaa) koulutukseen ja olen siitä avautunut usein tänne. Ihan ihme touhua kurssien sisällöt. Osa kursseista on sellaista tissinläpsyttelyä, että jos sinne lopputenttiä tekemään repäistäisiin joku sairaanhoitajaksi opiskeleva pissis, niin sekin pääsisi ilman ensimmäistäkään luento-läsnäoloa tentin hyväksytysti läpi. Sitten taas jotkut opettajat vaativat aivan vitusti, jokainen poissaolo johtaa tuhannen sanan esseeseen, ja kokeeseen joutuu lukemaan ihan oikeasti että edes läpäiset kokeen. Hyvästä arvosanasta puhumattakaan. Noita höpöhöpö-kurssejakin tuntuu olevan aivan liikaa. Juurikin matematiikkaa ja äidinkieltä on molempia ollut yksi ainoa kurssi, mutta sitten meille on syötetty jotain näytelmä-kurssia sun muuta psykologiaa, joka ei liity mitenkään tähän alaan. Nytkin tässä alkoi peräti kolmen viikon syysloma, loman jälkeen lukkarin mukaan meillä on jotain 20 tunnin viikkoja. Jos me oltaisiin vedetty koko opiskeluaika normaalia 40h viikkoja, niin oltaisiin valmistuttu varmaan kolmessa vuodessa. Ei voi ymmärtää tätä touhua.
 
Mediatekniikan opiskelijaa kannustaisin tarpomaan niiden matematiikan opintojen läpi siltä kantilta, että tärkeintä oppimisprosessissa ei ole niiden matematiikan sovellusten oppiminen, vaan oppimaan oppiminen. Kun on aikanaan opetellut vaikkapa mainitun bilineaarisen interpolaation, ja muita mukavia sovelluksia joilla ei koskaan tule tekemään mitään, on myöhemmin helpompi omaksua myös työn kannalta tärkeitä tekniikan sovelluksia joiden omaksumisessa tarvitaan samaa matemaattis-loogista päättelykykyä.

Matematiikkaan perustavilla linjoilla ei ammattikorkeakouluissa enää voida opettaa tarpeeksi matematiikkaa, koska opiskelijoiden lähtötaso on laskenut niin paljon, ettei massa suoriutuisi opinnoista -> amk ei saisi rahoitusta. Jollain pehmeämmillä linjoilla sitä taas saattaa olla liikaa, koska esim. mediatekniikankin koulutusohjelma nyt on insinööritutkinto, ja insinööritutkinnon vaatimuksiin kuuluu tietty matematiikan osaamistaso (käytännössä lukion lyhyt matikka).

Eräs tuttu sai joitakin vuosia sitten opiskelupaikan ammattikorkeakoulun insinöörilinjalta saatuaan pääsykokeesta 12 / 40p. Tämä onnistuu keneltä tahansa lukutaitoiselta normaaliälyllä varustetulta suomalaiselta aikuiselta. Matematiikasta ei tarvitse olla hajuakaan. Olisiko tuohon tulokseen ehkä pari pinnaa tullut jostain peruskoulutason prosenttilaskuista tai geometriasta.

Koko kuvio selittyy koululaitosten yksityistämisellä ja vinksahtaneella rahoitusmallilla, jossa koulut saavat valtiolta rahoitusta sen mukaan kuinka paljon porukkaa pystyvät a) ottamaan sisään ja b) mankeloimaan putkensa läpi, eivätkä sen mukaan kuinka osaavia valmistuneet ovat. Tosin juuri kuluvien vuosien aikana on meneillään joku ammattikorkeakoulu-uudistus, joten ehkä asiantilaan on taidettu herätä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eräs tuttu sai joitakin vuosia sitten opiskelupaikan ammattikorkeakoulun insinöörilinjalta saatuaan pääsykokeesta 12 / 40p. Tämä onnistuu keneltä tahansa lukutaitoiselta normaaliälyllä varustetulta suomalaiselta aikuiselta. Matematiikasta ei tarvitse olla hajuakaan. Olisiko tuohon tulokseen ehkä pari pinnaa tullut jostain peruskoulutason prosenttilaskuista tai geometriasta.

Vähän sama pätee yliopistoonkin. Lukematta pääsykokeisiin, 13/36 matikasta ja 18/36 fysiikasta, kirkkaasti sisään. Pisteen päähän jäi, etten päässyt opiskelemaan rakennustekniikkaa pelkällä kirjoitusmenestyksellä (joka koostui lähes pelkästään englannista ja äidinkielestä). Tuo sisäänpääsy onnistuisi ainakin matikan osalta ysiluokkalaiselta, ainakin jos tajuaisi derivoinnin ja integroinnin perusidean. Hämmentävintä on se, että läpäisin vielä kevyesti matematiikan lähtötasotestin. No, ekaa tenttiä en varmaan sentään läpäise, tekosyykin löytyy, kun valmistautumiseni on koostunut pelkästään virkistäytymisestä (ja elpymisestä). Huijarisyndrooma iskee.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Opiskeluista tulikin mieleen kun taannoin suoritin työn ohessa alaan liittyvän erikoisammattitutkinnon. Ensimmäiseen tenttiin opiskelin annetusta aiheesta helvetillisen määrän nippelitietoa, samaan tapaan kuin vaikka yo-kirjoituksiin. Tenttitilaisuudessa olikin varsinainen hämmästyksen aihe kun kaikki oppimateriaali sai olla mukana. Sai perkele netistäkin etsiä vastauksia ihan vapaasti. Arvatkaapa paljonko motivoi yhtään valmistautua tuleviin tentteihin.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ei meidän koulussa ainakaan mitään laskutehtäviä ollut, vaikka opinnot mediaan suuntautuivatkin ja kyseessä oli kuitenkin yliopisto. Ei siellä kyllä mitään muitakaan standardeja ollut. Brixtonin musta poika päätti presentaationsa ilmoittamalla, että leffa laittoi melkein paskomaan housuun ja läpi meni. Itse nauroin yleisössä, kun se tapahtui. Joo, ei se tainnut mikään kaupungin arvostetuin oppilaitos olla, mutta yhtä pätevät paperit sieltäkin sai.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmettelen ihmisiä, jotka puhuu lapsille lässyttävään sävyyn. Sen ymmärrän, että lemmikeille puhuu vähän automaationa niin, mutta on todella rasittavaa kuunnella lapsille puhuttavan samalla tavalla. Tossa ratikassa olis taas tehny mieli jonkinnäköinen pieni luunappi antaa edessä olevalle naiselle, joka koko matkan siinä pisteli kunnolla menemään ehkä n. 5-6 vuotiaalle (tod.näk. oli oma lapsi) todella lässyllä äänellä: "niiiiiiih onko sulla pissahätäääääh" niiiiiiiih mitä sä tykkäsit esityksestä tänään oliko hyvä joooooooooo" niiiiiiih, onko se jäätelö hyvääää! Häiriintyneitä voi tulla tollasista lapsista, joille ei puhuta normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Ihmettelen ihmisiä, jotka puhuu lapsille lässyttämään sävyyn. Sen ymmärrän, että lemmikeille puhuu vähän automaationa niin, mutta on todella rasittavaa kuunnella lapsille puhuttavan samalla tavalla. Tossa ratikassa olis taas tehny mieli jonkinnäköinen pieni luunappi antaa edessä olevalle naiselle, joka koko matkan siinä pisteli kunnolla menemään ehkä n. 5-6 vuotiaalle (tod.näk. oli oma lapsi) todella lässyllä äänellä: "niiiiiiih onko sulla pissahätäääääh" niiiiiiiih mitä sä tykkäsit esityksestä tänään oliko hyvä joooooooooo" niiiiiiih, onko se jäätelö hyvääää! Häiriintyneitä voi tulla tollasista lapsista, joille ei puhuta normaalisti.
Heh, tämä. Itse kun olen joskus pikkusille puhunut lässyttämättä, eikös jotkut ala tuijottamaan kuin mitäkin roskaläjää. Olisi tehnyt mieli mennä lässyttämään näille pällistelijöille. Nii pitäskö läpsille lässyyttää, nii pitäskö? Juu pitäs varmaan joo, hellanlettas! Olinpa minä hupsu! *Nostaa aseen ohimolle*
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo, ei se tainnut mikään kaupungin arvostetuin oppilaitos olla, mutta yhtä pätevät paperit sieltäkin sai.

Tasoerot brittiyliopistoissa ovat aivan valtavat. Mutta sitähän ei sitten jonkun muun maalainen työnantaja tiedä. Kyllähän ensimmäinen vuosi varsinkin oli kuin yläasteella. Ihan oikeasti siellä heiteltiin kumeja ja läheteltiin lappuja. Oppilaitokseni oli silti vielä kohtuullisesti pärjännyt eri listoilla.

Tuohan johtuu pitkälle siitä, kun suoraan vanhempien katon alta lähdetään kouluun ja ollaan yksinkertaisesti aivan lapsia.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Siinä olen kyllä kanssasi yhtä mieltä että ammattikorkeakoulutus on tämän ketjun kamaa. Itse olen ainakin pettynyt oman opinahjoni (jota en teille paljasta, udelkaa yv:llä jos kiinnostaa) koulutukseen ja olen siitä avautunut usein tänne. Ihan ihme touhua kurssien sisällöt. Osa kursseista on sellaista tissinläpsyttelyä, että jos sinne lopputenttiä tekemään repäistäisiin joku sairaanhoitajaksi opiskeleva pissis, niin sekin pääsisi ilman ensimmäistäkään luento-läsnäoloa tentin hyväksytysti läpi. Sitten taas jotkut opettajat vaativat aivan vitusti, jokainen poissaolo johtaa tuhannen sanan esseeseen, ja kokeeseen joutuu lukemaan ihan oikeasti että edes läpäiset kokeen. Hyvästä arvosanasta puhumattakaan. Noita höpöhöpö-kurssejakin tuntuu olevan aivan liikaa. Juurikin matematiikkaa ja äidinkieltä on molempia ollut yksi ainoa kurssi, mutta sitten meille on syötetty jotain näytelmä-kurssia sun muuta psykologiaa, joka ei liity mitenkään tähän alaan.
Itse juuri keväällä rakennusinssiksi valmistuneena voin kertoa olevani samaa mieltä tuosta, että osa kursseista todella on melkoisia höpö-höpö kursseja, joiden anti on täysin nolla. Etenkään kun tuntuu että opettajaakaan ei kiinnosta vaan kunhan tenttiin tulet niin olet läpäissyt kurssin. Sitten jotkut taas semmoisia että saat opetella ulkoa siporex-harkon ulkomitat sun muuta nippelitiedon nappulatriviaa. Ei mitään järkeä vaan enemmän saisi opetella miten tietoa haetaan ja käytetään. Itse olisin ollut tyytyväinen jos monen muun kurssin tilalla olisikin ollut juuri psykologiaa sillä sitähän tarvitaan etenkin kun toimitaan työnjohtajana ja pitää johtaa ja toimia hyvin erilaisten persoonien kanssa .
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itse olisin ollut tyytyväinen jos monen muun kurssin tilalla olisikin ollut juuri psykologiaa sillä sitähän tarvitaan etenkin kun toimitaan työnjohtajana ja pitää johtaa ja toimia hyvin erilaisten persoonien kanssa.
Mä voin myöntää että olen sen verran tyhmä juntti, etten jaksa syttyä noille psykologian ja filosofian kursseille. Lukiossakin vihasin niitä. En silti kokenut noista kursseista mitään hyötyä. Kokeessa kysyttiin nuuttipukki-perinteestä sekä amishien elämästä. Ei auennut minulle silloin, eikä ole auennut vieläkään miksi ovat osana meidän opintoja.

Johtajuutta meillä oli peräti kaksi kurssia. Eihän siinä muuten mitään, mutta molemmat kurssit olivat pakollisia ja jälkimmäinen kurssi oli 90%:sesti samaa settiä kuin ensimmäinen kurssi. Jostain syystä vedettiin jopa samat diat läpi molemmilla kursseilla. Taisi osa koekysymyksistäkin olla samoja molemmissa kokeissa. Ja nämäkin olivat niitä kursseja, joista opettaja sanoi ennen koetta ettei aio yhtään koetta hylätä.
 

Tuamas

Jäsen
Tasoerot brittiyliopistoissa ovat aivan valtavat. Mutta sitähän ei sitten jonkun muun maalainen työnantaja tiedä. Kyllähän ensimmäinen vuosi varsinkin oli kuin yläasteella. Ihan oikeasti siellä heiteltiin kumeja ja läheteltiin lappuja. Oppilaitokseni oli silti vielä kohtuullisesti pärjännyt eri listoilla.

Tuohan johtuu pitkälle siitä, kun suoraan vanhempien katon alta lähdetään kouluun ja ollaan yksinkertaisesti aivan lapsia.

Niin, Oxfordissakin on yliopistoja kaksin kappalein ja ihan vahingossa voi jäädä se Brookes sieltä toisen yliopiston nimestä pois kun CV:tä väsätään.

Se tuolla tuli huomattua, että suomalainen koulujärjestelmä on melko pätevä tuottamaan ainakin tietyn perustason täyttävää oppilasmateriaalia. Brittiyliopistoissa kun tuli vastaan kaikenlaista natiivisäätäjää, joille lukeminen oli melko vaikeaa ja oikeinkirjoitus ylitsepääsemättömän hankalaa. Toki vastaan tuli myös pirun teräviä kavereita, mutta enemmän huomio kiinnittyi siihen, kuinka matalalla oli keskimääräisen brittiläisen yliopisto-opiskelijan rima.

Hauskaa sinänsä oli se, kuinka natiivit käyttivät meitä ulkomaalaisia oikeinkirjoituksen tarkistamisessa tunneilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin, Oxfordissakin on yliopistoja kaksin kappalein ja ihan vahingossa voi jäädä se Brookes sieltä toisen yliopiston nimestä pois kun CV:tä väsätään.

Hauskaa sinänsä oli se, kuinka natiivit käyttivät meitä ulkomaalaisia oikeinkirjoituksen tarkistamisessa tunneilla.

Mietin enemmän tai vähemmän tosissani, että olisi pitänyt hakea Brookesiin ihan sen takia, niin olisi sitten vahingossa unohtanut. Nykyäänhän sillä ei ole juurikaan enää merkitystä, koska aika moni muukin osaa englantia, mutta aikoinaan vielä työnantajat olivat haltioissaan kuinka joku on opiskellut oikein ulkomailla ja hallitsee siis varmaankin kielen aika hyvin. Ne opinnot kun olisi olleet Oxfordissa, niin kuka tietää mitä siitä olisi seurannut.

Ensimmäisen esseeni annoin natiivin tarkistettavaksi. Hän teki lukuisia korjauksia ja koko paska tuli täynnä punakynää takaisin. Ja paperissa taisi olla erikseen merkintä, että pitäisi vähän paremmin osata kielioppia. Sen jälkeen kirjoitin juttuni itse ja ongelmia ei ollut.

Sehän on ihan todella käsittämätöntä kuinka englannin natiivipuhujat eivät omaa kieltänsä hallitse yhtään. Onkohan muissa kielissä yhtä paha ongelma.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...tosin itse olen insinööriopiskelija. Meillä taas luulisi että matematiikkaa olisi paljon, mutta vitut, yksi ainoa kurssi ensimmäisenä vuotena.
Todettakoon sen verran, että kohtalotovereita ollaan, insinööriksi sitä meikäläisenkin linjalta valmistutaan. Se onkin se syy... tai siis sillä yleensä perustellaan tuota matematiikan ja fysiikan kurssien määrää. Lähes kaikki opiskelijoista kuitenkin vetävät nuo kurssit pelkällä tenttiin pänttäämisellä läpi ja käyttävät aikansa ja energiansa sitten niihin itse alaan liittyviin kursseihin.

Siinä olen kyllä kanssasi yhtä mieltä että ammattikorkeakoulutus on tämän ketjun kamaa. Itse olen ainakin pettynyt oman opinahjoni (jota en teille paljasta, udelkaa yv:llä jos kiinnostaa) koulutukseen ja olen siitä avautunut usein tänne. Ihan ihme touhua kurssien sisällöt. Osa kursseista on sellaista tissinläpsyttelyä, että jos sinne lopputenttiä tekemään repäistäisiin joku sairaanhoitajaksi opiskeleva pissis, niin sekin pääsisi ilman ensimmäistäkään luento-läsnäoloa tentin hyväksytysti läpi. Sitten taas jotkut opettajat vaativat aivan vitusti, jokainen poissaolo johtaa tuhannen sanan esseeseen, ja kokeeseen joutuu lukemaan ihan oikeasti että edes läpäiset kokeen. Hyvästä arvosanasta puhumattakaan. Noita höpöhöpö-kurssejakin tuntuu olevan aivan liikaa. Juurikin matematiikkaa ja äidinkieltä on molempia ollut yksi ainoa kurssi, mutta sitten meille on syötetty jotain näytelmä-kurssia sun muuta psykologiaa, joka ei liity mitenkään tähän alaan. Nytkin tässä alkoi peräti kolmen viikon syysloma, loman jälkeen lukkarin mukaan meillä on jotain 20 tunnin viikkoja. Jos me oltaisiin vedetty koko opiskeluaika normaalia 40h viikkoja, niin oltaisiin valmistuttu varmaan kolmessa vuodessa. Ei voi ymmärtää tätä touhua.
Tähän on kyllä niin helppo samaistua. Kaikkihan virheitä tekevät, mutta kun kyse on amk:n touhuista, niin opetussuunnitelmassa tehdyt virheet tuntuvat olevan aika helppoja. Tai ainakin ne tuntuisivat olevan varsin helposti korjattavissa, ihan esimerkiksi vaikka nämä lukujärjestykset, kun yhdessä jaksossa tunteja on alle 10 ja heti seuraavassa voi olla 40. Saati sitten nämä kurssien sisällöt ja toteutustavat. Monessa alaan olennaisesti liittyvässä kurssissa kaikki kotitehtävät ovat vapaaehtoisia ja tentti todella helppo, mutta sitten taas jossain englannin kurssissa yhden tehtävän puuttuminen estää läpipääsyn ja tentistä pitää saada vähintään 80/100 pistettä. Kuten todettu, ei voi ymmärtää tätä touhua.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen, että miten Espoon kokoisessa kaupungissa ei saada yhtäkään (kärjistetysti) pääsarjatason joukkuetta pärjäämään taloudellisesti? Koriksessa Honka on joutunut tällä vuosituhannella luopumaan/pakotettu luopumaan sarjapaikastaan jo kahdesti, vaikka mestaruuksia ja mitaleja on tullut useampi. Futiksessa Honka ei saanut lisenssiä tälle kaudelle, kun rahaa kauden läpiviemiseen ei ollut ja taloudelliset ongelmat olivat jatkuneet jo vuosia siitäkin huolimatta, että se Veikkausliigassa pärjäsi varsin mainiosti ja saalisti muutamia mitaleja edellisen n. 10 kauden aikana. Ja nyt Blues näyttäisi ainakin näin ulkopuolisen silmin kärvistelevän todellisissa talousvaikeuksissa vaikka joukkue on pelannut tässä ihan lähimenneisyydessä kahdesti finaaleissakin ja pelaajia näytetään kaupattavan jo tässä vaiheessa kautta hyvin aktiivisesti.

Kaikkia näitä joukkueita yhdistää myös se, että ne tekevät aivan mielettömän hyvää juniorityötä ja niitä junnuja tuntuu riitävän lajissa kuin lajissa ihan tarpeeksi. Joten perustan pitäisi olla kunnossa kaikilla. Mutta sitten ne edustusjoukkueet jotenkin hommat munivat, eivät siis menestyksen valossa vaan rahallisesti. Mitä siellä tapahtuu tai ei tapahdu? Eikö urheilullisesti menestyvät seurat kiinnosta Espoossa jostain syystä? Eikö menoja osata suhteuttaa tuloihin Espoossa missään lajissa?
 
Aika uskomatonta kun tuli postin mukana joku mainos lainoista. Voi saada jopa 40000 lainaa, ja voi maksaa vaikka 15 vuotta sitä, 386 euroa kuussa. Ei kuulosta paljolta. Mutta sitten kun laskin paljonko se on yhteensä, 15x12x386 on 69480. Varmaan vitju laskin rikki vai enkö tajunnut tätä juttua mitä vitjua...

10000 saisi 6 vuoden takaisinmaksuajalla vain 219 euroa kuussa. No ei ole paljon se. 15768 yhteensä, jos tuo laskin toimii.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää ihmisen suuttumus tuosta pitsa-asiasta. Siis siitä, kun poliisi on pyytänyt "Ilmiantamaan" alle 6€ pitsat. Ihan oikeinhan se on, että noita veronkiertäjiä saataisiin kiinni kaikilla tasoilla. Poliisihan ei sille voi mitään, että harmaan talouden estämisestä/tutkimisesta leikataan rahaa, eikö se nyt kuitenkin ole hyvä että ne jotain tekee? Facebookissakin on nyt "Ei kuittia, kiitos"-ryhmä... voi jeesus. Eikö se ole sitä tasavertaisuutta, että kaikilta noita veroasioita tutkitaan?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää ihmisen suuttumus tuosta pitsa-asiasta. Siis siitä, kun poliisi on pyytänyt "Ilmiantamaan" alle 6€ pitsat. Ihan oikeinhan se on, että noita veronkiertäjiä saataisiin kiinni kaikilla tasoilla. Poliisihan ei sille voi mitään, että harmaan talouden estämisestä/tutkimisesta leikataan rahaa, eikö se nyt kuitenkin ole hyvä että ne jotain tekee? Facebookissakin on nyt "Ei kuittia, kiitos"-ryhmä... voi jeesus. Eikö se ole sitä tasavertaisuutta, että kaikilta noita veroasioita tutkitaan?
No joo, mutta naurettavaahan se on poliisilta noin liioitella. Säälittävää jopa. Vähän kuten ihmisillä pyydellä jotain kuittia. Täällä Jatkoajassahan on sitä jengiä varmaan enemmän kuin muualla.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Vähän kuten ihmisillä pyydellä jotain kuittia.
Minäkään en ymmärrä tätä. Se on ihan sama, jos kerran kahdessasadassa ostoskerrassa myyjä lyö sen jogurtin kahdesti koneeseen. Eikä jotain vaatteitakaan jaksa lähteä palauttamaan, vaikka joku sauma vähän repsottaisikin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo krapulassa oon muutamankin kerran katsellut netistä jotain huumorikuvia ja -videoita. Ihmetyttää vaan miksi joka toinen kuva on jostain eläimestä. Kissa on söpösti tai koiralle on sattunut hassu ilme. Kuka noita oikein jaksaa katsella? No jotkut Vauva-palstan naiset varmaankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös