Tästä huolimatta täytyy todeta, että vaikka tietokonepelien pelaaminen voidaan yllämainituin kriteerein laskea omanlaisekseen urheilumuodoksi tai ainakin kilpaurheilumuodoksi (liikuntaa se ei sen sijaan ole), niin eipä kyllä minua kiinnostaisi katsella kuinka joku korealainen hakkaa tuntikausia räiskintäpeliä.
Kaikkia ei nappaa, mutta maailmanlaajuisesti juuri katsojaluvut alkavat ole eSportsin asemaa vahvistava tekijä. Viime syksynä Staples Centerillä, jossa myös LA Kings pelaa NHL-pelinsä, League of Legendsin loppuottelut myytiin loppuun. Nyt vastaavanlaisen DOTA 2 -pelin seuraavien finaalien price pool tulee olemaan yli 10 miljoonaa dollaria.
Tässä vähän lisää lukuja. (Linkki vie. theverge.comin uutiseen)
Ei mene kovin kauaa, kun eSports ohittaa heittämällä shakit ja biljardit, kun väitellään mikä on urheilua ja mikä ei. Aasiassahan tämä taistelee jos samoista sijoista jalkapallon kanssa. Hymiö.
Itse en ole mikään himopelaaja, mutta esimerkiksi pari em. ottelua Staples Centeriltä tuli netistä tsiigattua ja ihan viihdyttävää tuo on. Pelit kuitenkin pystytään suunnittelemaan ja päivittämään suoraan yleisölle sopiviksi helpommin kuin "oikeiden" urheilulajien sääntökirjat.