HPK mediassa

  • 1 306 853
  • 6 491

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers

Palisades

Jäsen
Oli siellä linkki kyselyyn tässä uutisessa: HPK uudistaa verkkosivustonsa - Hämeenlinnan Pallokerho

On nyt suljettu tuo kysely
Ihan eivät malttaneet pitää kyselyä auki luvattua paria viikkoa.
26.4. päivätty juttu ja kaksi viikkoa ilmoittivat ottavansa ehdotuksia vastaan. Jos ei ole tekninen vika, niin herää kysymys miksi esittää mitään aikatauluja, jos ei niistä pidetä kiinni. Ja vieläpä asiassa, missä on kyseessä asiakkaiden/käyttäjien kuuleminen.
 

Surströmming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Kuinkakohan paljon näitä kausareita kerho on oikeasti saanut myytyä? Koska aika hyvin omaan silmään näyttää olevan mennyt istumapaikkoja+ sitten päälle vielä seisomakatsomo kortit? Vai onko edes kaikki paikat ollut myynnissä? Mielestäni tästäkin voisi mediassa silloin tällöin ilmoittaa paljonko on kausareita myyty niin saisi samalla mainosta noille korteille.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Kuinkakohan paljon näitä kausareita kerho on oikeasti saanut myytyä? Koska aika hyvin omaan silmään näyttää olevan mennyt istumapaikkoja+ sitten päälle vielä seisomakatsomo kortit? Vai onko edes kaikki paikat ollut myynnissä? Mielestäni tästäkin voisi mediassa silloin tällöin ilmoittaa paljonko on kausareita myyty niin saisi samalla mainosta noille korteille.
Kausikorttimyyntiä on ainakin aktiivisesti mainostettu somessa. Kaikki lisämainonta olisi tietysti plussaa.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kuinkakohan paljon näitä kausareita kerho on oikeasti saanut myytyä? Koska aika hyvin omaan silmään näyttää olevan mennyt istumapaikkoja+ sitten päälle vielä seisomakatsomo kortit? Vai onko edes kaikki paikat ollut myynnissä? Mielestäni tästäkin voisi mediassa silloin tällöin ilmoittaa paljonko on kausareita myyty niin saisi samalla mainosta noille korteille.

Tässä saattaa näkyä se, että nykyään viime kauden kausikortit ovat automaattisesti myyty tulevalle kaudelle ellei niitä peruta 31.5. mennessä. Siinä mielessä nykyinen lukema ei kerro juuri mitään eli osviittaa noista varsinaisista myydyistä korteista saadaan vasta kesäkuussa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jatkoajan liigapodcastissa erittäin hyvä arvio Kerhon tulevasta kaudesta.





Erityismaininta kysymykselle: Jos olisin HPK:n kannattaja, minkä takia seuraisin HPK:ta tai ylipäänsä jääkiekkoa tulevalla kaudella?

Arvio on hyvä, mutta tuo kysymys on sinänsä typerä ja hyvinkin provosoiva.

Minä olen Hämeenlinnaan syntynyt ja jostain syystä silloin pikkupoikana heti ala-asteen ensi luokilla valitsin joukkueekseni HPK:n (Otto hämää ja Leimu lämää) Tiikereiden sijasta. Kai minä jonkinlainen gloryhunter olin, sillä pelasihan HPK silloin jopa divarissa ja Tiikerit kai kakkosessa.

Ei ole tuon jälkeen ollut syytä vaihtaa ja tuskin sellaiseen koskaan edes kykenisi, vaikka HPK kuolisi pois. HPK:n kuuden pisteen kaudella kävin jokaisessa kotipelissä ja Lahden pelitkin kävin katsomassa ja jonkun Tampereellakin. Uskoin silloin(kin) kannattajana Kerhoon ja halusin nähdä hyvän tulevaisuuden.

Kerho on sukeltanut ennenkin, niin että on vituttanut rankasti. Omaa seuraani en ole hylännyt, enkä hylkää jatkossakaan.

Se myönnettäköön, että peleissä en käy enää siihen malliin kuin aiemmin ja se on tietysti iso ongelma. Telkkarista näitä pelejä on liian helppo katsella ja se ei tuota tarpeeksi rahaa Kerholle.

Yksinkertaistettuna vastaus tuohon kysymykseen: koska Kerho on antanut minulle aivan valtavan paljon ja rakastan Kerhoa. Ei ole tapana hyläta rakastettujani hädän hetkellä.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos et yhtään provosoi, olet HMV ja jäät marginaaliin. Ihan hyvä provo, ja sai taatusti muutaman kuuntelijan ja viestin nettiforumeille.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Erityismaininta kysymykselle: Jos olisin HPK:n kannattaja, minkä takia seuraisin HPK:ta tai ylipäänsä jääkiekkoa tulevalla kaudella?
Hieno kysymys.

Mun vastaus: Rakas harrastus ja ainoa vaihtoehto seurata aktiivisesti. Ilman sitä Liigan seuranta putoaisi alle viiteen prosenttiin nykyisestä. Suhdanteet muuttuneet, mutta uskoa on. Kyllä tuostakin mielenkiintoa pystyy löytämään. Voi toki huumori olla kovilla, jos sijoitus kahdentoista joukkoon katoaa aikaisin. Ja harmitus ja jännitys kasvaa, jos karsinta kutsuu. Yksi mielenkiintoinen pointti, onko nykyään aikaa ja malttia rakentaa hitaasti, onko se edes mahdollista...

Sun: ?
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Hieno kysymys.

Mun vastaus: Rakas harrastus ja ainoa vaihtoehto seurata aktiivisesti. Ilman sitä Liigan seuranta putoaisi alle viiteen prosenttiin nykyisestä. Suhdanteet muuttuneet, mutta uskoa on. Kyllä tuostakin mielenkiintoa pystyy löytämään. Voi toki huumori olla kovilla, jos sijoitus kahdentoista joukkoon katoaa aikaisin. Ja harmitus ja jännitys kasvaa, jos karsinta kutsuu. Yksi mielenkiintoinen pointti, onko nykyään aikaa ja malttia rakentaa hitaasti, onko se edes mahdollista...

Sun: ?

Lähdin aikanaan katsomaan HPK-HIFK ottelua ja kannustamaan vierasjoukkuetta jolla oli siisti punapetologo. Rinkelinmäellä innostuinkin sitten Andrew Vernerin otteista maalilla ja Kerho voitti 5-2. Seuraavana päivänä HäSasta kuva Verneristä kylkimyyryssä leikekirjaan ja pallo jalassa lempiseuran suhteen, tähän päivään asti.

Viimeisimmän mestaruuden jälkeinnen krapula, korona ja viimeistään tämä taaperrus on kuitenkin saanut Kerhon kiinnostamaan yhä vähemmän ja vähemmän, oikeastaan koko Liigan seuraaminen jäänyt koko ajan vähemmälle. Eipä oikeastaan tule kuin snookeria seurattua enää yhtä intohimoisesti, kuin Kerhoa.

Kysymys oli provosoiva ja tietenkin vastaus on se, ettei meille täällä ole muita seuroja kuin Kerho. Mutta sinällään tuossa provokaation takana on ihan pointti, että mitä ihmettä me kerhofanit oikeasti voidaan tuolta joukkueelta odottaa (muuta kuin nuorten pelaajien esiinmarssia, niin kuin tuossa podissakin sanoivat). Mikä meidät muuten saa lähtemään hallille, kuin se, että aina on käyty? Rakkaan seuran taaperrus ja näivettyminen osaamattomissa käsissä on niin raskasta, että ennemmin jättää sitten katsomatta.
 

forginto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse kävin jokaisessa kotipelissä viime kaudella ja muutamissa vieraspeleissä. Vaikkei menestystä ole tullut ja usein vitutti lähteä hallilta niin olihan se silti siistiä kun tuli onnistumisia ja pystyi lähtemään hyvillä mielin pois. Peleissä käynti on omassa arjessani lähes ainoa täyte viikkoihin ja vaikka kausi menikin päin vittua niin lähes joka kerta lähdin hyvillä mielin hallille.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä pelipäivä on aina juhlapäivä, vaikka jauhettaisiin divarissa.

Eihän nyt jossain lätkän seuraamisessa oikeasti muutenkaan mitään järkeä ole, mutta eipä toisaalta arjen harmaudessakaan nyt monelle mitään pointtia ole. Pelaapahan edes Kerho. Kyllä mä olen enemmän HPK:lta saanut kuin mitä se on ottanut.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vastustajien valmentajat sanoo vuorotellen: ”Tiedettiin että on vaikea paikka pelata, tiedettiin että HPK on hyvä siinä ja siinä, sitä taustaa vasten ollaan tyytyväisiä voittoon”.

Oikeasti tiesivät vain että saavat helpot pisteet ilman mustelmia. Ei oo mun juttu.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Pelipäivä on aina juhlapäivä. Vaikka sitä tulee toisinaan mietittyä kun seura rämpii että nyt otetaan pieni tauko Kerhosta, niin ei siihen pysty. Matsi katsotaan tv:stä ja kymmenisen kertaa kauden aikana hallilla, kuten olen joskus sanonut, Kerho on minulle enemmän kuin pelkkä jääkiekkojoukkue. Se on elämäntapa, suuri osa identiteettiä. Kerho on tarjonnut minulle elämäni suurimpia hetkiä, tunteita, iloa, pettymystä, euforiaa, jopa surua. Silti kun kiekko putoaa jäähän, sitä tulee sama tunne ja jännitys kun ensimmäisissä peleissä 5 vuotiaana isän kanssa. Maalin tullessa, Kerhon voittaessa, tunne on aivan mahtava, tiukan pelin jälkeen jopa euforinen. Häviön jälkeisen tunteen tietää kaikki, se on tullut liiankin tutuksi viimevuosina. Tiedän, että en tule ikinä jättämään HPK:ta, seura on niin rakas, että pallologo on tatuoituna käsivarteeni, siinä se kulkee kanssani loppuun asti. Aina HPK!
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lähdin aikanaan katsomaan HPK-HIFK ottelua ja kannustamaan vierasjoukkuetta jolla oli siisti punapetologo. Rinkelinmäellä innostuinkin sitten Andrew Vernerin otteista maalilla ja Kerho voitti 5-2. Seuraavana päivänä HäSasta kuva Verneristä kylkimyyryssä leikekirjaan ja pallo jalassa lempiseuran suhteen, tähän päivään asti.

Viimeisimmän mestaruuden jälkeinnen krapula, korona ja viimeistään tämä taaperrus on kuitenkin saanut Kerhon kiinnostamaan yhä vähemmän ja vähemmän, oikeastaan koko Liigan seuraaminen jäänyt koko ajan vähemmälle. Eipä oikeastaan tule kuin snookeria seurattua enää yhtä intohimoisesti, kuin Kerhoa.

Kysymys oli provosoiva ja tietenkin vastaus on se, ettei meille täällä ole muita seuroja kuin Kerho. Mutta sinällään tuossa provokaation takana on ihan pointti, että mitä ihmettä me kerhofanit oikeasti voidaan tuolta joukkueelta odottaa (muuta kuin nuorten pelaajien esiinmarssia, niin kuin tuossa podissakin sanoivat). Mikä meidät muuten saa lähtemään hallille, kuin se, että aina on käyty? Rakkaan seuran taaperrus ja näivettyminen osaamattomissa käsissä on niin raskasta, että ennemmin jättää sitten katsomatta.
Kiitos, arvostan vastaustasi. Mä olin rehellinen sä olit rehellinen. Jatkan vastausta seuraavassa->

Vastustajien valmentajat sanoo vuorotellen: ”Tiedettiin että on vaikea paikka pelata, tiedettiin että HPK on hyvä siinä ja siinä, sitä taustaa vasten ollaan tyytyväisiä voittoon”.

Oikeasti tiesivät vain että saavat helpot pisteet ilman mustelmia. Ei oo mun juttu.
No mitä sitten täällä kitiset? Kannattaa keksiä varmaan itselle parempi harrastus? Ite oon ihan yhtä typerä, keski-ikäistä miestä joskus provosoi nää (ehkä kerran kuukaudessa), ja vastaan kitkerästi, kuten nyt. Toisaalta, onhan tää mielenkiintoista vääntää, on syntynyt jonkinmoiset leirit ja voi vääntää ite tai seurata miten verbaaliväännössä käy. Toisaalta, negatiivisuus elämässä on huono pitkällä aikavälillä. Jotenkin siinä elämässä pitäis olla optimismia. Samoin kannattamisessa ja etenkin pelaajilla pelaamisessa. Vaihtoehtojahan riittää harrastuksissa, ihan penkkiurheilussakin, jos vaan siirtäisit katseen toisaalle?

Mua häiritsee tää negatiivisuus, mitä "nega-siipi" lopulta tällä "kaikki paskaa - muualla ja/tai ennen kaikki on/oli paremmin"-linjalla saavuttaa? Kuitenkin kaikki tai suurin osa pidempään kirjoittaneista tiedämme, että kun lähtee menemään oikeeseen suuntaan, voi lopputulemana olla mitä vaan. 2019 oli siitä oiva esimerkki. Leverkusen on tällä kaudella. Tapparakin kynsi aika vahvasti 90-luvulla.

Toki, voi sitä ajatella, että kritiikki ja vitutus on voimavara, mutta toi ihan kaiken negatiivisenä esittäminen ja esiintuominen on mielestäni häiritsevää.
 
Viimeksi muokattu:

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Toisaalta, onhan tää mielenkiintoista vääntää, on syntynyt jonkinmoiset leirit ja voi vääntää ite tai seurata miten verbaaliväännössä käy.
Tää on ihan totta, välillä jopa huvittaa lukea tiettyjen nimimerkkien viestejä kun kaikesta kaivetaan jotain negatiivista. Ottaisivat lomaa Kerhosta ja kirjoittamisesta kun tuntuu ahdistavan niin kovin.
 
Viimeksi muokattu:

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Tää on ihan totta, välillä jopa huvittaa lukea tiettyjen nimimerkkien viestejä kun kaikesta kaivetaan jotain negatiivista. Ottaisivat lomaa Kerhosta ja kirjoittamisesta kun tuntuu ahdistavan niin kovin.
Objektiivisuus vs subjektiivisuus

.. Sitähän tää on.

Ja mitä tulee loman ottamiseen Kerhosta, niin ikävä kyllä aika moni tuntuu näin toimivankin.. Ihan tältä seisomalta pystyn sanomaan sellaiset 5-7 henkilöä, joilla on pitkään ollut Kerhon kausikortti, mutta jättävät sen ensikaudelle uusimatta, mikäli joukkue ei tuosta enää merkittävästi vahvistu.. Ja myös yksi iso yritys lopetti monivuotisen kausikorttitilauksensa, johtuen vähäisestä kysynnästä. Viimekaudella niitä kausikortteja käytettiin 3 kertaa.. Kun vielä muutama vuosi sitten ne olivat joka peliin varattuja.

Että kyllä se nyt vaa on kylmä fakta, että kiinnostus Kerhoa kohtaan on kokenut melkoisen taantuman, enkä ihmettele tätä hetkeäkään.

Kovia aikoja eletään.. Tulevana syksynä Kerhon on aivan pakko onnistua, siis aivan pakko. Kerhon on saatava kaupunki ja ihmiset taas innostumaan tästä tuotteesta, ja se tapahtuu vain ja ainoastaan voittamalla taas niitä pelejä.. Nyt vähemmän liipalaapadiipadaapaa podcasteissa, ja enemmän tekoja.
 
Viimeksi muokattu:

j72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Flyers, Claude Giroux
Kaikkiin edellä olleisiin mainintoihin miksi käydä peleissä lisäisin pari asiaa. Jäähallitutut, kaikkien nimiä en edes tiedä, mutta on mukava vaihtaa mielipiteitä. Se on mulle myös sosiaalinen tapahtuma. Kausikortin ostan aina, tuen niin omalla panoksella rakasta seuraa, vaikka ihan joka matsiin en pääsekään. Ja onhan se jääkiekko parasta paikanpäällä!!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Somessa (ainakin IG tarinassa) mainostetaan verkkosivujen uudistusta, jonka hoitaa Precis.

Vielä on viikko aikaa antaa toiveita/palautetta. Ja palaute Forms toimii.

Linkki uutiseen Kerhon sivuilla:
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No mitä sitten täällä kitiset? Kannattaa keksiä varmaan itselle parempi harrastus? Ite oon ihan yhtä typerä, keski-ikäistä miestä joskus provosoi nää (ehkä kerran kuukaudessa), ja vastaan kitkerästi, kuten nyt. Toisaalta, onhan tää mielenkiintoista vääntää, on syntynyt jonkinmoiset leirit ja voi vääntää ite tai seurata miten verbaaliväännössä käy. Toisaalta, negatiivisuus elämässä on huono pitkällä aikavälillä. Jotenkin siinä elämässä pitäis olla optimismia. Samoin kannattamisessa ja etenkin pelaajilla pelaamisessa. Vaihtoehtojahan riittää harrastuksissa, ihan penkkiurheilussakin, jos vaan siirtäisit katseen toisaalle?
Kitisen sitä samaa mitä tässä muutkin. On mukava käydä pimeään vuodenaikaan hallilla ja seurata oman jengin edesottamuksia. Hyvässä ja pahassa.

Mutta jatkuva häviäminen ottaa kupoliin. Siinä on jotain pahaa? Käy lueskelemassa vaikka tuolla IFK-osiossa kuinka paljon siellä ottaa pannuun seuran edesottamukset, eikä edes puhuta jumbosijoista.

Enemmän olisin huolissaan siitä jos häviäminen ja jopa Mestikseen tippuminen olisi ihan ok. Kerhon ympärillä on tällä hetkellä paljon kriittistä puhetta, Hämeen Sanomat etunenässä suorittamassa elintärkeää kontrolli- ja läpinäkyvyysseurantaa. Että kyllä sitä kitinää riittää toivottavasti jatkossakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös