Tartun tähän markkinoinnin näkökulmaan, kun sitä on nyt niin kovin toitotettu monelta eri näppilseltä.
Millä tavalla tässä on epäonnistuttu?
Vaikka tätä ei minulta kysyttykkään, niin tuon esille silti oman näkemykseni siitä mitä nämä kritisoijat tarkoittavat. Eli ei kyse ole välttämättä pelkästään katumainonnasta, vaan ihan yleisesti mediassa esillä olosta. HIFK:n toimistolta ei ole tullut minkäänlaista viestiä koko kesän aikana, eikä koko seurasta ole kirjoitettu juuri mitään. Ainoat jutut ovat olleet pienet tiedotteet uusista pelaajista tai sitten Keräsen&Pakarisen NHL:n lähdöt, jotka varsinkin on hoidettu aika heikosti tiedotuksen osalta. Ensin Keräsen lähtiessä annetaan todella ristiriitaista tietoa miehen paluusta, ja sitten kun lehdissä kirjoitetaan miten Keränen ei olekkaan palaamassa, ei asiaa ole kommentoitu enää sanallakaan missään. Myöskään mahdollisia suunnitelmia ei ole missään oikein avattu tai edes kerrottu mitä joukkueeseen ollaan vielä hakemassa. Pakarinen lähti, mutta onko Rask nyt se korvaaja vai etsitäänkö sitä vieläkin?
Eli siis ihan yleisesti kommunikointi edes omien fanien kanssa on täysin olematonta, joka johtaa siihen, että fanit alkavat "kiukuttelemaan" kun eivät tiedä mitä tapahtuu. Enkä nyt tarkoita, että jokaisesta pelaajalle tehdystä tarjouksesta pitäisi tehdä tiedote, mutta jotain suuntaviivoja olisi varmasti kiva kuulla. Nämä faneille suunnatut tiedotteet kun päätyvät myös IS,HS ja IL, joka taas tuo sitä kaivattua medianäkyvyyttä.
Kyllähän siinä kannattajana alkaa vähän mietityttämään kun jokainen näkee suuria puutteita joukkueessa, mutta seurajohto ei anna mitään signaalia siitä, että asialle oltaisiin tekemässä jotain.