HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 866 267
  • 3 270

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
^ Kukas sun muroihin on tänään kussut? Eikai toi nyt niin helvetin ihmeellinen juttu ole?!

IFK:n olisi pitänyt vuorata bussipysäkit ja muut näkyvät paikat heti heinäkuun lopussa, kun suurin osa porukasta palasi lomilta töihin (böndeltä stadiin). IFK:n olisi tullut olla kovalla kampanjalla esillä myös jo ennen lomien alkua. Kunnon uho päällä että 'stadi kuuluu stadilaisille' tai muuta shaibaa. 'Hyvää lomaa, kohta jysähtää', jne.. Lisäksi ylläri ylläri osa huippu-urheilun markkinointia on myös kiinnostavat pelaajat, joita IFK:n olisi tullut jo hankkia useampi kappale ja käyttää heitä mainoskasvoina tai edes jollain tavalla esillä, jotta porukka innostuisi IFK:n alkavan kauden joukkueesta. Haastatteluja netti ja iltapäivälehdet täyteen näiden tähtihankintojen kanssa ja hehkutusta siitä, kuinka IFK on ja pysyy stadin ylpeytenä kotoisessa Liigassa.

Kuulostaako ihan hullulta?

Naapuri on tehnyt hienon työn jenginsä kasaamisessa. Mä vihaan narreja hautaan asti, mutta suoraselkäinen mies pystyy antamaan myös tunnustusta kun on sen paikka. Ilmala on vienyt Nordista viime kauden päättymisen jälkeen 100-0. Tämä jopa ilman sen kummempaa markkinointikampanjaa.. Surullista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Syystä että?

Oltaisiin muistutettu satunnaiskatsojia siitä, että "Hei, mekin ollaan olemassa". Nythän Jokerit on ollut koko talven, kevään ja kesän framilla, saanut paljon palstatilaa lehdistä, kuuluvuutta radiosta ja näkyvyyttä telkkarista. HIFK ei.

Jos kaksi seuraa kilpailee kirjaimellisesti samalla alueella, pitää sen näkyä myös aktiivisissa kilpailutoimissa. Näkyvyys luo mielikuvia, joita ihmismieli prosessoi. Sitten aletaan odottaa mielikuvien toteutumista, ja kappas keppanaa, kohta ollaan lehtereillä.

Tiivistettynä, Jokerit on tällä hetkellä kiinnostavampi kuin ennen (hyvässä ja pahassa). HIFK olisi pitänyt tehdä enemmän, jotta sekin näyttäytyisi kiinnostavampana kuin edellisellä kerralla. Tätä uskon muutaman kirjoittajan tarkoittaneen tällä "Näytetään että ollaan Liigan ainoa stadilainen"-puheella.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kuulostaako ihan hullulta?

Naapuri on tehnyt hienon työn jenginsä kasaamisessa. Mä vihaan narreja hautaan asti, mutta suoraselkäinen mies pystyy antamaan myös tunnustusta kun on sen paikka. Ilmala on vienyt Nordista viime kauden päättymisen jälkeen 100-0. Tämä jopa ilman sen kummempaa markkinointikampanjaa.. Surullista.

Musta on ihan ok jos kampanja aloitetaan elokuun puolella, ei ole vielä myöhäistä.

Naapurin on tietysti vähän eri tehdä sitä hienoa työtä ku on monin kertainen määrä rahaa käytettävissä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onko kenellekkään juolahtanut mieleen, että viime syksyn neuvotteluissa on voitu sopia myös tämän kesän markkinoinnista?

Viittaan nyt huhuihin joiden mukaan Jokereille asetettiin rajoituksia vähän siihen ja tähän, jotta saisivat pitää paikkansa Liigassa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Musta on ihan ok jos kampanja aloitetaan elokuun puolella, ei ole vielä myöhäistä.

Naapurin on tietysti vähän eri tehdä sitä hienoa työtä ku on monin kertainen määrä rahaa käytettävissä.

Jos olisi ns. normikausi, eli naapuri siellä missä ennenkin ja KHL-tähdet kaukana näiltä nurkilta, niin olisin samaa mieltä. Elokuu ei ole normaalisti liian myöhäistä alkaa mainostamaan lätkäkautta, vaan ihan sopiva kohta.

Nyt eletään kuitenkin mun mielestä vähän poikkeuksellista aikaa, jolloin näihin juttuihin pitäisi oikeasti perehtyä ja panostaa, jotta ei jäädä jalkoihin.

Haluaako IFK jäädä stadin kakkosjengiksi? No ei todellakaan. Jopa dinot* sen ymmärtävät. Joskus niitä haasteita vaan tulee vastaan ja sillon pitää ottaa se kakkalapio käteen ja alkaa kaivamaan, kunnes aurinko sieltä jostain taas pilkottaa.


*Joilla ei btw ole mitään tekemistä nyky-IFK:n pyörittämisen kanssa, vaikka palstatotuus niin täällä jatkuvasti huutaakin.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onko kenellekkään juolahtanut mieleen, että viime syksyn neuvotteluissa on voitu sopia myös tämän kesän markkinoinnista?

Viittaan nyt huhuihin joiden mukaan Jokereille asetettiin rajoituksia vähän siihen ja tähän, jotta saisivat pitää paikkansa Liigassa.

Tämä voi toki olla mahdollista, niin naurettavalta kun se kuulostaakin. Liiga itkee kun narri kiusaa. Mutta tarkottaako tämä sitten myös sitä, että IFK:kaan ei saa vetää kampanjoita överiksi tänä kesänä? Vai otetaanko sitä nyt vaan rennosti kun tiedetään että narri ei saa mainostaa?

Uskoisin kuitenkin, että mahdolliset rajoitukset ovat koskeneet vain keväällä päättynyttä liigakautta. En usko että Liigalla riittää nappulat kauluksissa kieltämään eri sarjan jengiä mainostamasta itseään teiden eroamisen jälkeen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
*Joilla ei btw ole mitään tekemistä nyky-IFK:n pyörittämisen kanssa, vaikka palstatotuus niin täällä jatkuvasti huutaakin.

Taitavat vaan istua Ligaföreningen HIFK r.f :n hallituksessa, eli yhdistyksen, joka käyttää äänivaltaa Oy HIFK-Hockey Ab nimisessä yrityksessä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tämä voi toki olla mahdollista, niin naurettavalta kun se kuulostaakin. Liiga itkee kun narri kiusaa. Mutta tarkottaako tämä sitten myös sitä, että IFK:kaan ei saa vetää kampanjoita överiksi tänä kesänä? Vai otetaanko sitä nyt vaan rennosti kun tiedetään että narri ei saa mainostaa?

Uskoisin kuitenkin, että mahdolliset rajoitukset ovat koskeneet vain keväällä päättynyttä liigakautta. En usko että Liigalla riittää nappulat kauluksissa kieltämään eri sarjan jengiä mainostamasta itseään teiden eroamisen jälkeen.

Se on vain arvailuiden varassa millaiset mahdollisuudet Liigalla on puuttua "jäsensä" markkinointiin. En muista puuttuiko Liiga mitenkään Ilveksen mainontaan viime vuonna tai esimerkiksi HIFK:n "Tervetuloa Tuukka Stadiin"-mainokseen.

Ajatukseni olikin se, että onko mahdotonta, että viime syksyn neuvotteluissa Jokereiden ja Liigan välillä on sovittu siitä, että HIFK pitäytyy mainostamasta kesällä tiettyyn päivämäärään asti?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Naapuri on tehnyt hienon työn jenginsä kasaamisessa. Mä vihaan narreja hautaan asti, mutta suoraselkäinen mies pystyy antamaan myös tunnustusta kun on sen paikka. Ilmala on vienyt Nordista viime kauden päättymisen jälkeen 100-0. Tämä jopa ilman sen kummempaa markkinointikampanjaa.. Surullista.

Olet varmasti tietoinen, että Jokerit on nykyään KHL-sarjaa. Lienet myös tietoinen siitä, että Moskovan ja Pietarin KHL-seurajen omistajat ostivat hallin, osan seurasta ja rahoittavat seuraa. Jos edes vähän osaa avata omistajien/liigan motiiveja ymmärtää miksi seuraan sijoitetaan rahaa.

Nyt seura on Moskovan ja Pietarin KHL-seurojen omistajien yhteishanke. Venäjän ja KHL:än ainoa ei varsovan liiton-jengi.

Ja täällä ollaan kateellisia koska sinne on voitu hankkia EHT-maajoukkue....
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Olet varmasti tietoinen, että Jokerit on nykyään KHL-sarjaa. Lienet myös tietoinen siitä, että Moskovan ja Pietarin KHL-seurajen omistajat ostivat hallin, osan seurasta ja rahoittavat seuraa. Jos edes vähän osaa avata omistajien/liigan motiiveja ymmärtää miksi seuraan sijoitetaan rahaa.

Nyt seura on Moskovan ja Pietarin KHL-seurojen omistajien yhteishanke. Venäjän ja KHL:än ainoa ei varsovan liiton-jengi.

Ja täällä ollaan kateellisia koska sinne on voitu hankkia EHT-maajoukkue....

Mä en ymmärtänyt sun pointtia tässä nyt ollenkaan.. ? Eiköhän kaikille ole jo selvää, että narrit pelaa eri sarjassa ja isommalla rahalla. Eikai se silti estä Nordiksen herroja tekemästä työtään? Sanoiko joku, että nuo narreihin menneet pelaajat olisi pitänyt saada IFK:hon? Mä puhun staroista Liigan mittapuussa. Muista jengeistä niitäkin löytyy, meiltä ei juurikaan.. Mun pointti oli enemmänkin siinä, että narrit on hoitanut sen homman mallikkaati, mikä heillä oli kesään lähdettäessä edessään. IFK taasen ei ole tehnyt käytännössä mitään. Ja nyt puhutaan siis suurelle yleisölle näkyvistä asioista, toisin sanoen markkinoinnista. Mun silmään markkinointi sisältää kaiken näkyvyyden suurta yleisöä ajatellen, niin mainokset kuin pelaajahankinnatkin.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Se on vain arvailuiden varassa millaiset mahdollisuudet Liigalla on puuttua "jäsensä" markkinointiin. En muista puuttuiko Liiga mitenkään Ilveksen mainontaan viime vuonna tai esimerkiksi HIFK:n "Tervetuloa Tuukka Stadiin"-mainokseen.

Ajatukseni olikin se, että onko mahdotonta, että viime syksyn neuvotteluissa Jokereiden ja Liigan välillä on sovittu siitä, että HIFK pitäytyy mainostamasta kesällä tiettyyn päivämäärään asti?

Miksi mitään tällaista olisi sovittu ja lähinnä Jokerit olivat se joka joutui tekemään myönnytyksiä. Jos jotain markkinoinnista on sovittu niin se koski lähinnä Jokereiden KHL-markkinointia kesken viime kauden.

Todennäköisesti HIFK:ssa on nähty ettei tarvitse aloittaa markkinointia aikaisemmin kuin yleensä, vaikka fanien mielestä olisi pitänyt hoitaa asia toisin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Miksi mitään tällaista olisi sovittu ja lähinnä Jokerit olivat se joka joutui tekemään myönnytyksiä. Jos jotain markkinoinnista on sovittu niin se koski lähinnä Jokereiden KHL-markkinointia kesken viime kauden.

Olitko sinä läsnä neuvotteluissa, kun asian näin varmaksi osaat sanoa?

Itse en usko, että ne neuvottelut ovat olleet loppupeleissä sellaiset, jossa Harrylle luetellaan ehdottoman antautumisen ehdot ja annetaan kynä käteen.

Ollaan ihan rehellisíä. Jos Jokerit olisivat jättäneet viime kauden väliin, niin olihan se ollut Liigalle iso iso ongelma:

1. Hetkeä ennen kauden alkua häipyy yksi iso joukkue, todennäköiseti jo silloin KHL:ään. Yht'äkkiä takapihalle tulee vielä kovemman kohun saattelemana kilpaileva sarja, jonka takana on fyrkkaa.

2. Vaje joukkuemäärässä -> ongelmia TV-sopimuksen sun muiden Liigan sitoumuksien kanssa.

3. Mestis-jengiä ei voi nostaa niin pikaisesti ylös, koska silloin menee otteluohjelmat uusiksi, samoin ko. Mestis-jengin pelaajasopimukset.

4. Jäljelle jääneiden Liiga-joukkuiden budjetit (varsinkin HIFK:n) olisivat saattaneet mennä lepikkoon ilman Jokeri-pelejä.

Ei Jokerit ole ollut niin avuttomassa asemassa niissä neuvotteluissa, kun ensiksi helposti ajattelee.

Markkinoinnista muuten: miksiköhän Liiga ei ole lanseerannut mitään kampanjaa omasta tuotteestaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Markkinoinnista muuten: miksiköhän Liiga ei ole lanseerannut mitään kampanjaa omasta tuotteestaan.

Kaks vaihtoehtoo

1 Liigan ja narrien sopimus kieltää markkinoinnin ennen khlän alkua

2 On kesä. Ne alkaa mainostaa esim kun koulut alkaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onhan Liigalla tv-mainos jo pyörimässä.

Mitä tulee Jokereiden ja Liigan/liigajoukkueiden välisiin sopimuksiin, ne ovat todennäköisesti rauenneet tai loppuneet silloin kun Jokerit virallisesti erosi Liigasta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kaks vaihtoehtoo

1 Liigan ja narrien sopimus kieltää markkinoinnin ennen khlän alkua

2 On kesä. Ne alkaa mainostaa esim kun koulut alkaa.

Ihan vitun sama, että sitooko jokin sopimus tms markkinointia, sen homman voi tehdä muutakin kautta. Esimerkiksi narrit on ollut mediassa esillä positiivisella tavalla useamman kerran viikossa koko kesän ajan, joten on aiheellista syyllistää IFK:n vastuussa olevia ihmisiä.

Luulin, ettei The Pentin aikakauden saavutuksia voi kukaan alittaa. Olin aivan helvetin väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Onhan nuo IFK:n skaffaa tsetit-bannerit pyörineet täälläkin jo heinäkuussa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Turha mainoskampanjan puuttumisesta on huolia. HIFK tulee varmasti näkymään katukuvassa isosti lähiaikoina. Eräs mainosalalla toimiva ystäväni on viimeisten vuosien aikana kehunut kovasti Jokereiden katukuvassa näkyviä mainoskampanjoita paremmiksi kuin HIFK:n vastaavat. Kun hieman kyseenalaistin tuota näkemystä, sain vastaukseksi yhden sanan; ajankohta. HIFK:lla on ollut viime vuoden tyylikkäämmät, paremmin katukuvasta erottuvat ja enemmän puhetta aiheuttavat mainokset. Jokereiden etuna on ollut myöhäisempi ajankohta. Tutkimusten mukaan kausituotteen mainostamisessa ajankohta on kaikista tekijöistä tärkein. Tämän vuoksi itse olen tyytyväinen, että Jokereiden ja KHL:n yhteisen, hyvin pliisun, kadunvarsimainoskampanjan jälkeen on odotettavissa vielä HIFK:n oma kamppis. Kauden alkuun on kuitenkin vielä hyvä tovi, joten kadunvarsimainoksia ei liene kovin järkevää vielä pystytelläkään.

Mitä taas tulee hyvinkin piakkoin alkavaan CHL:ään, niin olettaisin maikkarin hoitavan sen mainostuksesta suuren osan. Maikkarin väylät mainostamiseen ovat varsin hyvät, joten eiköhän CHL:kin saa verrattain runsaasti näkyvyyttä.

En muista puuttuiko Liiga mitenkään Ilveksen mainontaan viime vuonna tai esimerkiksi HIFK:n "Tervetuloa Tuukka Stadiin"-mainokseen.

Kyllä HIFK sai Liigalta jotain noottia tuosta "Tuukka tervetuloa Stadiin"-mainoksesta. Olisikohan seuralle mätkäisty peräti sakot, huomautus ainakin. Lisäksi muistelisin mainoksen vaikuttaneen koventavasti Melartin pelikieltoon ja olleen yksi perusteista, miksi Kari Jaloselle tuomittiin toimitsijakielto tapauksen johdosta. Huomionarvoista tuossa tapauksessa oli se, että HIFK oli pyytänyt Liigalta hyväksynnän kyseiselle mainokselle ja myös saanut sen. Itse lähestyin Liigan kurinpitäjänä toiminutta Jarmo Muukkosta tuolloin sähköpostitse ja tiedustelin, kuinka on mahdollista, että Liiga ensin myöntää luvan ko. mainokselle ja myöhemmin rankaisee saman mainoksen johdosta. Vastaukseksi sain ärtyneitä ympäripyöreyksiä aiheen vierestä, ylä- ja alapuolelta, en kuitenkaan vastausta kysymykseeni.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mitä tulee Jokereiden ja Liigan/liigajoukkueiden välisiin sopimuksiin, ne ovat todennäköisesti rauenneet tai loppuneet silloin kun Jokerit virallisesti erosi Liigasta.

Itse kyllä olen taipuvainen uskomaan, että samassa neuvottelupöydässä on markkinoiturajoitusten kestoksi neuvoteltu vähintään Jokereiden ensimmäinen KHL-kausikin, ehkä jopa kaksi. Mikäli rajoitus ei kestä vähintään Jokereiden ensimmäistä KHL-kautta, on pakko todeta, että Liigan puolelta neuvottelut ovat hoitaneet amatöörit.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Stadin tulisi olla räjäytetty täyteen mainoksia, joissa kerrotaan, että kenen Stadi on.

Riippuu mitä halutaan saavuttaa, ja millainen markkinointisuunnitelma on laadittu. Jatkoaikaan kohdistettu bannerimainonta kausikorteista toimii heinäkuussa, mutta ulkomainonta kun Stadi on täynnä turisteja, ja Stadilaiset lomilla pois Stadista, niin no. Eikös nuo ulkomainokset ole tulleet aina kun koulut alkavat ja työmatkustus taas alkaa.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Kyllä seuralla kassa on kunnossa kun palvelu on seuraavaa:

- sain soiton HIFK:n toimistolta kaverilta, jossa tiedusteltiin tulevan kauden kausikortti tarvetta. Sanoin että laittaa huomattavasta paketista tarjouksen sähköpostitse (sisälsi kausikortteja klubi palvelulla ja aition neljään peliin), koska olin matkalla neuvotteluun

-en saanut tarjousta, mutta uuden puhelun noin viikon päästä olenko miettinyt kausareita. Vastasin että en pysty jälleen puhumaan kiireen vuoksi, mutta sovimme että kyselijä palaa aiheeseen samana iltapäivänä klo.13-15 aikana. Ei palannut

-seuraavalla viikolla tuli soitto ja vihdoin löytyi aikaa juoruta enemmän. Pyysin välittämään tarjouksen jälleen sähköpostitse ja samalla pyysin tarjouksia eri mainonta vaihtoehdoista (pienestä mainonnasta siis kyse). Soittaja sanoi että voi järjestää suuremman tilauksen tullessa tapaamisen Köllin kanssa, josta kohteliaasti kieltäydyin ja pyysin vain välittämään tarjouksen. Sain lupauksen jossa hinta tullaan viilaamaan viimeisen päälle kohdilleen

-muutaman päivän perästä sain vihdoin pyytämäni tarjouksen sähköpostitse. Selasin vaihtoehdot läpi ja totesin, että hinnat olivat tismalleen samat kuin seuran internet sivut kertovat. Eli hinta oli 'viilattu' ovh hinnaksi. Vastasin kohteliaasti vitutuksissani että palaan aiheeseen sähköpostitse omatoimisesti, kun näen sen tarpeelliseksi

-tämän jälkeen toimistolta on soitettu minulle ainakin kolme kertaa, joihin en ole pystynyt vastaamaan ollessani itse tuolloin neuvotteluissa
-itse tein kuitenkin jo henkilökohtaisen päätökseni, että en sijoita omaa osuuttani kuin muutamiin peleihin jotka tarkkaan harkitsen ennen lipun ostoa
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse kyllä olen taipuvainen uskomaan, että samassa neuvottelupöydässä on markkinoiturajoitusten kestoksi neuvoteltu vähintään Jokereiden ensimmäinen KHL-kausikin, ehkä jopa kaksi. Mikäli rajoitus ei kestä vähintään Jokereiden ensimmäistä KHL-kautta, on pakko todeta, että Liigan puolelta neuvottelut ovat hoitaneet amatöörit.
Muistan jostain kuulleeni, että Jokereiden mainokset tulevat katukuvaan ensi viikolla. Nykyinen KHL is here-kampanja ei ole Jokereiden vaan KHL:n, jolla on oikeus käyttää narrilogoa markkinoinnissaan. Missään tapauksessa mikään sopimus ei voi kieltää Jokereita mainostamasta tuotettaan.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
On kyllä mielenkiintoista katsoa miten HIFK:n markkinointiosasto hoitaa hommansa. Itse toivoisin, että tuleva kampanja onnistuisi, koska stadissa jääkiekon asema on pitkästä aikaa oikein kunnolla uhattuna. Molempien seurojen pitäisi nyt onnistua mieluiten todella hyvin kampanioissaan, jotta jääkiekon asema saataisiin nostettua jälleen sille oikealle tasolle.

Itse olen toistaiseksi vähän pettynyt molempien panoksiin. En ole mikään markkinointinero, mutta kauden alut ovat jo lähes kulman takana ja vielä toistaiseksi ei ole kuulunut juuri mitään.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Muistan jostain kuulleeni, että Jokereiden mainokset tulevat katukuvaan ensi viikolla. Nykyinen KHL is here-kampanja ei ole Jokereiden vaan KHL:n, jolla on oikeus käyttää narrilogoa markkinoinnissaan. Missään tapauksessa mikään sopimus ei voi kieltää Jokereita mainostamasta tuotettaan.

Ei tietenkään kielletä mainostamasta tuotettaan kokonaan. Rajotteita mainonnalle kuitenkin on sopimuksella voitu asettaa. Lähinnä mieleen tulisi mainoskampanjan ajankohdasta sopiminen tai mainosbudjetin rajoittaminen.

Minulle on ollut itsestään selvää, että KHL is here-kampanja on KHL:n aikaansaannos. Verrattain pliisu kampanja kyllä minun mielestä, mutta tuskin KHL:n kannattaa enempää kadunvarsimainontaan panostaakaan. Lienee kuitenkin niin, että KHL:n mielenkiinto Suomessa on suoraan sidottu Jokereiden kiinnostavuuteen. Itse sarja tuskin kiinnostaa montaakaan ihmistä suomessa asuvien venäläisten ulkopuolella.

Juridisesti voi olla tiedossa mielenkiintoisia vääntöjä, mikäli Jokereiden markkinointi on rajattu ajallisesti myös Jokereiden ensimmäisen KHL-kauden aikana, ja KHL:n nyt vetämä kamppis sijoittuu rajoituksen piirissä olevaan aikaan. Jos näin on, niin muutama juristi taas saa laskuttaa jokusen tuhannen euroa, kun kahden jääkiekkoliigan ja yhden joukkueen toimia selvitellään. Jos, jos ja jos.
 

Stigu

Jäsen
Ei tuota markkinointia voi mitenkään pitää erillisenä toimenpiteenä. Siihen liittyy erittäin vahvasti myös markkinoitava tuotteen sisältö ja hinta/laatusuhde.

Sisällön osalta IFK on valjuin jengi 2000-luvulla. Miten sitä voisi markkinoida? IFK: n joukkue ei ole ainakaan minulle profiloitunut mihinkään suuntaan. Jengissä ei ole yhtään todellista taituria, ainoastaan yksi IFK-ikoni, ei yhtään pahaa poikaa, ei yhtään lupaavaa omaa poikaa, liian kiltti valmentaja....Ainut keino taitaa olla tuo perinteinen stadilaisuudella markkinointi, vaikka jengissä ei hirveän monta stadilaista pelaakkaan. Ihan verrokkina, Jokerit voivat ihan oikeasti puhua Suomen maajoukkueesta, KHL: n seksikkyydestä, omista pojista ym. omassa markkinoinnissaan.

Hinta/laatusuhde menee mielestäni myös selkeästi Jokereille. IFK:n lippujen hinnat ovat tasavallan kalleimmat, vaikka jengi keikkuu vuodesta toiseen sijoilla 6-10. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liian vähän, tjsp.

Vaikka IFK ja Jokerit pelaavat eri sarjaa, kamppailevat ne samoista katsojista. Valitettavasti Narrit vie tällä hetkellä mediaseksikkyydessä IFKta 100-0. Esim. itse (IFK- fani since 1968) menen mitä luultavimmin katsomaan Narrien KHL-matsin ennemmin kuin IFK:n ottelun. Toivottavasti IFKn otteet kauden aikana saavat edes jonkinlaisen palon syttymään, että jaksaisi raahautua hallille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös