HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 865 262
  • 3 270

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen moneen HIFK:n kyselyyn vastannut (silloin kun niitä vielä tuli), eikä yksikään toivomus ole mennyt toteutukseen. Erittäin voimakkaasti olen protestoinut jäähallin monopolitarjontaa. Restel kun on surkeuden huippu. Ei taida restel toimia missään paikassa, jossa olisi kilpailijoita? Nakit on kuin jauhosäkit ja kaikki muu on samanlaista höttöä. Ja hinnat aivan tolkuttomat.
No, osaa ne muuallakin. Taisi olla aika myrkkyä Keski- ja Etelä-Eurooppalaisille hinnat äskettäisessä futismatsissa. Hyvää mainosta Suomelle ja turismia kasvatetaan negatiivisesti. Ja me suomalaiset tyhmänä maksetaan kaikesta vaikka mitä mukisematta.

Restelillehän HIFK ei mitään voi, mutta aina kannattaa antaa palautetta. Niiden huomioimista helpottaisi kummasti, jos Resteliä sattuisi joskus asiakkaat kiinnostamaan. Sitä päivää odotellessa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Restelillehän HIFK ei mitään voi, mutta aina kannattaa antaa palautetta. Niiden huomioimista helpottaisi kummasti, jos Resteliä sattuisi joskus asiakkaat kiinnostamaan. Sitä päivää odotellessa.
Olet oikeassa, mutta luulisi HIFK:n vaikka kieltävän tarjoilut omissa otteluissaan ellei laatu parane. Kaiketi olemme maksajia (siis IFK) ja asiakkaita. Luulisi, että jotain voi vaatia.
Miksi muuten HIFK:n kyselyissä edes kysytään jotain hallin kioskipalveluista (vaikka kutsuvat niitä ravintolapalveluiksi)?
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Senverran voin sanoa ettei jäähallille menevät lihatuotteet ainakaan mitään halvinta paskaa ole aitonakkia lukuunottamatta, muusta ruokapuolesta ei ole tietoa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Olet oikeassa, mutta luulisi HIFK:n vaikka kieltävän tarjoilut omissa otteluissaan ellei laatu parane. Kaiketi olemme maksajia (siis IFK) ja asiakkaita. Luulisi, että jotain voi vaatia.
Miksi muuten HIFK:n kyselyissä edes kysytään jotain hallin kioskipalveluista (vaikka kutsuvat niitä ravintolapalveluiksi)?
Tämä on helppo. IFK kysyy, lähettää vastaukset Restelille, jota ei kiinnosta tippaakaan, mitä toivotaan.

Summa summarum: Restel tarjoaa, IFK ottaa vastaan. Olemmeko tyytyväisiä? Emme.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä on helppo. IFK kysyy, lähettää vastaukset Restelille, jota ei kiinnosta tippaakaan, mitä toivotaan.

Summa summarum: Restel tarjoaa, IFK ottaa vastaan. Olemmeko tyytyväisiä? Emme.

Niin jos IFK olisi huvipuisto, jossa käydään yleensä kerran vuodessa, niin se nyt olisi ihan se ja sama mitä kierreperunaa siellä myytäisiin ja vieläpä melkein millä hinnalla tahansa.
Mutta lätkässä kun on kotipelejä joka viikko ja eletään ymmärtääkseni jo vuotta 2022, niin jotain nyt hei muuta kun näivettynyttä pizzaslaissia överijuustolla tai nakkinippuja pahvimukeissa. Ja älkäämme unohtako sitä raikasta "liha"piirakkaa, jossa on teelusikallinen teollista riisijauhelihaa jossain kohtaa.

Eikä nyt ole maailman isoin asia, siitä ei ole kysymys :)
Mutta jotenkin vaan tollanen Restelin ylimielisyys on aina ottanu päähän.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kertokaa edes yksi paikka, jossa restelin kanssa on kilpailija saman katon alla.
Lisäys: Ei ne pärjäis.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin jos IFK olisi huvipuisto, jossa käydään yleensä kerran vuodessa, niin se nyt olisi ihan se ja sama mitä kierreperunaa siellä myytäisiin ja vieläpä melkein millä hinnalla tahansa.
Mutta lätkässä kun on kotipelejä joka viikko ja eletään ymmärtääkseni jo vuotta 2022, niin jotain nyt hei muuta kun näivettynyttä pizzaslaissia överijuustolla tai nakkinippuja pahvimukeissa. Ja älkäämme unohtako sitä raikasta "liha"piirakkaa, jossa on teelusikallinen teollista riisijauhelihaa jossain kohtaa.

Eikä nyt ole maailman isoin asia, siitä ei ole kysymys :)
Mutta jotenkin vaan tollanen Restelin ylimielisyys on aina ottanu päähän.

Toivottavasti viimeistään Gardenin ja NoHo partnersin yhteistyöllä saadaan halliin kunnon tarjoilut.

Olisi kiva jos matsiin voisi mennä vaikka 30-45 min aiemmin ja syödä jotain ruuaksi kelpaavaa. Sama myös kun on lapset mukana. Paskan makuinen pehmis taitaa maksaa 4,5. Jos jäätelöt haluaa niin mieluummin sitten oikeaa jätskiä ja varmasti saisi samalla hinnalla.

Siistein juttu olisi se jos bissen voisi juoda lasista, tuoppi tai pullo. Itse ottaisin useammin oluen jos näin olisi.
 
Viimeksi muokattu:

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
Liitteenä Oy HIFK-Hockey Ab:n viimeisin tilinpäätös siitä kiinnostuneille. Pikaisesti selattuna, ei sattunut silmiin sellaista, mitä ei olisi mediassa jo ollut.
 

Liitteet

  • HIFK - tilinpäätös 1.5.2021-30.4.2022-compressed.pdf
    776 KB · kertaa luettu: 241

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kiitos kulttuuriteosta @Antib !

Vähemmän yllättäen IFK ei sitten voinut kertoa tästä ”maltillisesta budjetista” meille kannattajille. Olisin sitten itsekin voinut harkita maltillisempaa budjettia, mitä tulee omien rahojen kantamiseen tähän seuraan. Vituttaa edelleen tämä seura ja sen tunkkainen toiminta
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nopeasti tsekattuna moni muu teki isompia voittoja. Mä olen jopa tyytyväinen tuon nähdessäni, sen verran kovia äijiä lappasi rosteriin viime keväänä. Riskinottoa ei tosin tehdä, mutta ei oteta esimerkkiä potkupallo puolelta ja pidetään huolta omasta lätkäseurasta, jatkuvuus... ja paremmat ajat tulee vielä...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Liitteenä Oy HIFK-Hockey Ab:n viimeisin tilinpäätös siitä kiinnostuneille. Pikaisesti selattuna, ei sattunut silmiin sellaista, mitä ei olisi mediassa jo ollut.
Tulokseen ei ole ympätty viime loppukauden saantoja liigalta, jotka on ilmeisesti jätetty tulevaan "pesämunaksi", eli tulosta olisi saatu vielä enemmän positiiviseksi!
 
Liitteenä Oy HIFK-Hockey Ab:n viimeisin tilinpäätös siitä kiinnostuneille. Pikaisesti selattuna, ei sattunut silmiin sellaista, mitä ei olisi mediassa jo ollut.

Kiitos informaatiosta.

Tytäryhtiö hReds (81 %) mainitaan. Sen sijaan mitään ei kerrota omistusyhteysyrityksistä (omistusosuus 20-50 %). Tämä on kiinnostavaa sen vuoksi, että yhtiöllä saatavia jo edellistilikaudella tältä taholta 1,2 M€ ja noussut 2021/2022 siten, että saamiset nyt jo yli 1,4 M€.

Kenelläkään tästä tarkempaa tietoa?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos informaatiosta.

Tytäryhtiö hReds (81 %) mainitaan. Sen sijaan mitään ei kerrota omistusyhteysyrityksistä (omistusosuus 20-50 %). Tämä on kiinnostavaa sen vuoksi, että yhtiöllä saatavia jo edellistilikaudella tältä taholta 1,2 M€ ja noussut 2021/2022 siten, että saamiset nyt jo yli 1,4 M€.

Kenelläkään tästä tarkempaa tietoa?

Tämä on ymmärtääkseni Projekti GH Oy:lle annettu laina. Samoja naamoja päättäjinä kuin Oy HIFK Hockey Ab:n hallituksessa.

Joku korjannee, jos olen väärässä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Saisiko tällä hankittua huipunveljeksiä tuohon keräilyerään?

Ihan hyvää konseptia Lindströmiltä ja lähdetään hakemaan selkeästi lisää tukijalkoja liiketoimintaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Saisiko tällä hankittua huipunveljeksiä tuohon keräilyerään?

Ihan hyvää konseptia Lindströmiltä ja lähdetään hakemaan selkeästi lisää tukijalkoja liiketoimintaan.

Huh, seurassa on lopultakin aivot ja yritystä/ideaa koittaa laajentaa tulopohjaa. Olen helpottunut siltä osin. Ei niillä pelkillä lipputuloilla kiekkomatseihin Nordiksella kuuhun mennä. Jotain muutakin pitää koittaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tässäkin oli yksi syy miksi erästä entistä Putin-liigan jengiä ei oikein olisi voinut Nordikselle mahduttaa, tapahtumien määrä kasvaa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun joukkeella on joka vuosi eniten katsojia kotiotteluissaan, lippujen hinnat ovat kalleimmat Liigassa ja seura on pääkaupunkiseudun ainoa Liiga-joukkue, (joka on mainostulojen osalta mahtava juttu), niin miten on mahdollista, ettei pelaajabudjetti ole neljä miljoonaa euroa, jos muilla isoilla se on kolme miljoonaa? Näillä spekseillä tuon pitäisi olla täysin tehtävissä, jos tavoitteena on olla Suomen paras, eikö? Joku viisaampi voisi mulle tätä vähän avata.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun joukkeella on joka vuosi eniten katsojia kotiotteluissaan, lippujen hinnat ovat kalleimmat Liigassa ja seura on pääkaupunkiseudun ainoa Liiga-joukkue, (joka on mainostulojen osalta mahtava juttu), niin miten on mahdollista, ettei pelaajabudjetti ole neljä miljoonaa euroa, jos muilla isoilla se on kolme miljoonaa? Näillä spekseillä tuon pitäisi olla täysin tehtävissä, jos tavoitteena on olla Suomen paras, eikö? Joku viisaampi voisi mulle tätä vähän avata.
Jossain määrin, myyntityön lisäksi, varmaan se, että ravintola- ja kaukalomainosmyynti eivät ole omissa käsissä pienentää tulovirtaa suhteessa moniin muihin. Mutulla heittäisin myös arvauksen, että back office on muita raskaampi. Tärkeän näköisiä pukupoikia tuntuu patsastelevan käytävillä solkenaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eiköhän tuo kaukalomainosten ja muiden mainosten myynti ole edelleen HIFK:n hyppysissä.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun joukkeella on joka vuosi eniten katsojia kotiotteluissaan, lippujen hinnat ovat kalleimmat Liigassa ja seura on pääkaupunkiseudun ainoa Liiga-joukkue, (joka on mainostulojen osalta mahtava juttu), niin miten on mahdollista, ettei pelaajabudjetti ole neljä miljoonaa euroa, jos muilla isoilla se on kolme miljoonaa? Näillä spekseillä tuon pitäisi olla täysin tehtävissä, jos tavoitteena on olla Suomen paras, eikö? Joku viisaampi voisi mulle tätä vähän avata.
Mä olen siinä luulossa, että niistä samoista tuloista HelsinkiGarden-hankkeen kulutkin maksetaan. Jossain on arvioitu, että IFK:lla on mennyt sen hankkeen suunnitteluun jopa jo 10 ME tässä vuosien varrella (tämän luvun oikeellisuudesta en tiedä mitään). On oikea summa pienempi tai suurempi, se raha on poissa kaikesta muusta organisaation toiminnasta, edustusjoukkue mukaan lukien.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun joukkeella on joka vuosi eniten katsojia kotiotteluissaan, lippujen hinnat ovat kalleimmat Liigassa ja seura on pääkaupunkiseudun ainoa Liiga-joukkue, (joka on mainostulojen osalta mahtava juttu), niin miten on mahdollista, ettei pelaajabudjetti ole neljä miljoonaa euroa, jos muilla isoilla se on kolme miljoonaa? Näillä spekseillä tuon pitäisi olla täysin tehtävissä, jos tavoitteena on olla Suomen paras, eikö? Joku viisaampi voisi mulle tätä vähän avata.

Kärpät pyörittää koko Pohjoisen bisnesalueella, joten onko kuitenkaan realistista odottaa reilusti isompaa pelaajabudjettia kuin heillä? Ehkä johonkin Ilvekseen nähden IFK:lla pitäisi olla selvästi isompi pelaajabudjettii? Kärpillä on festareita yms. oheisbisnestä jolla saadaan lätkäliiketoiminnan päälle tuloja. Ja suunnilleen jokainen pohjoisen paikallinen brändi mukana sponsoroimassa. Mutta ihan hyvä kyseenalaistaminen. Paljon isompi bisnesalue meillä on kuin esim. Tampereella, jossa vielä 2 seuraa jakaa tuota.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mä olen siinä luulossa, että niistä samoista tuloista HelsinkiGarden-hankkeen kulutkin maksetaan. Jossain on arvioitu, että IFK:lla on mennyt sen hankkeen suunnitteluun jopa jo 10 ME tässä vuosien varrella (tämän luvun oikeellisuudesta en tiedä mitään).
Kyllä Gardeniin on paljon uponnut rahaa, miljoonia kevyesti. Melkoinen painajainen jos homma menee vituiksi. HIFK:n henkilökohtainen Uniper.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen siinä luulossa, että niistä samoista tuloista HelsinkiGarden-hankkeen kulutkin maksetaan. Jossain on arvioitu, että IFK:lla on mennyt sen hankkeen suunnitteluun jopa jo 10 ME tässä vuosien varrella (tämän luvun oikeellisuudesta en tiedä mitään). On oikea summa pienempi tai suurempi, se raha on poissa kaikesta muusta organisaation toiminnasta, edustusjoukkue mukaan lukien.

Kyllä mä sanoisin, että ainakin 50 milliä on mennyt… Mistähän HIFK olisi repinyt 10M€ Gardenin suunnitteluun? Voin lohduttaa: ei mistään. Eli, väite ei ”ihan” pidä paikkaansa.

HIFK:n back office ei myöskään ole yhtään raskaampi kuin muualla. Voisi olla isompikin, niin voitaisiin tarjota myös enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös