Enimmäkseen samaa mieltä, mutta kaksi asiaa joista en.
Irtoliput eivät ole ainakaan aiempina vuosina ollut se merkittävä katetta lisäävä asia. Halliin on myyty niin paljon kausareita, joiden ostajat eivät ole paikoille tulleet. Siksi on ollut paljon punaista, kun tyhjät penkit ovat loistaneet punaisina. Loput paikat ovat olleet aika vähissä. Toki katetta on jonkun verran niistäkin tullut, varsinkin hallin ollessa täynnä. Kyllä ne katteet on budjetoitu sponssirahoista, mainostuloista ja kausikorteista pääosin.
Ja niin, se toinen asia: jos on pelkoa että rahat eivät riitä katsojilla matseihin, sitä suuremmalla syyllä olisi hyvä olla hyvin rakennettu joukkue.
Hyviä pointteja liittyen kausareihin ja olet todennäköisesti oikeassa irtolippujen katteista. Kausikorttien suurin merkityshän on siinä, että ne eivät ko. kaudella ole otteluiden tuloksista riippuvaisia, vaan seura saa rahansa, vaikka jengi ei voittaisi yhtä ainutta matsia. Toinen erittäin suuri merkitys on siinä, että kausikorteilla rahoitetaan kausien välistä aikaa, kun muita tuloja ei juurikaan ole.
Se, onko joukkue hyvin vai huonosti, vai kenties hyvin huonosti rakennettu, nähdään tulevaisuudessa. Itse uskon siihen, että Salmelainen ja Peltonen ovat rakentaneet oman näkemyksensä mukaisen joukkueen ja tässä vaiheessa itse luotan siihen, että asioita on ihan funtsittukin, sen verran varhaisessa vaiheessa joukkue on ollut valmis. Uskon, että heillä on mua parempi kompetenssi arvioida, kuka joukkueeseen sopii ja miksi.