HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 866 608
  • 3 270

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kun joukkeella on joka vuosi eniten katsojia kotiotteluissaan, lippujen hinnat ovat kalleimmat Liigassa ja seura on pääkaupunkiseudun ainoa Liiga-joukkue, (joka on mainostulojen osalta mahtava juttu), niin miten on mahdollista, ettei pelaajabudjetti ole neljä miljoonaa euroa, jos muilla isoilla se on kolme miljoonaa? Näillä spekseillä tuon pitäisi olla täysin tehtävissä, jos tavoitteena on olla Suomen paras, eikö? Joku viisaampi voisi mulle tätä vähän avata.

Mä olen tästä samaa mieltä. On hämmentävää, ettei IFK ole saanut tuota kasvatettua.

Olemme jäljessä esim. Tamperelaisjoukkueita, koska Tappara ilmoitti liikevaihtotavoitteekseen kaikkien aikojen suurimman liikevaihdon liigajoukkueelle.

HIFKn ongelma saattaa olla, että se ei ole tämän suurimman markkina-alueen ainoa pääsarja-joukkue vaan muissa lajeissa on iso edustus. Eli kilpailua sponsoreista on hieman enemmän. Ja olihan täällä myös Narrit, joilla oli iso kasa sponsseja, jotka eivät HIFKta sitten sponssaa. Narrit myös söi marginaalikatsojia.

On täällä myös iso kasa yksilöurheilijoita, joiden managerit käyvät samojen yritysten ovilla hakemassa rahaa.

Mutta kyllä nyt kun Narrit on poissa, tuo liikevaihto pitäisi saada korkeammalle. Jos nyt ei pysty nostamaan sitä, niin sitten katsoisin, että onko oikeat miehet tekemässä sitä duunia?

Se miksi taas Tapparalla ja Ilveksellä ja Kärpillä on niin kovat budjetit on ihan selvää. Tappara ja Ilves teki todella kovat tulokset viime kaudella uuden hallin myötä. Tappara teki 5-kertaisen tuloksen, Ilves 10-kertaisen tuloksen kuin HIFK.

Kärpät taas teki peräti 15-kertaisen tuloksen kuin HIFK. Heidän tilinpäätöksessään erikseen mainitaan mm. Loppuunmyyty Q-Stock, joten tulos ei tule vain jääkiekosta.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n pitäisi saada kehitettyä joku oheistoiminta, jolla nostaa liikevaihtoa ja tulosta+uusi halli. Eiköhän liikevaihto ole aika tapissaan pelkällä jääkiekkojoukkueen toiminnalla.
Joo-o. Tässä on nyt sellanen 125 vuotta ollut aikaa harkita, miten sitä fyrkkaa kerätään oheistoiminnoilla. Raumalla on RKT:
Linkistä voi vaikka katsoa konsernikaaviota ja sitä pohjaa, josta Lukko ammentaa.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Huutosakin idea ei ole uusi, mutta ei hänelle tarvitse vittuilla tuolla lailla. Ihan validi se kuitenkin on.

Lisäys: Mitä jos yhdessä, täällä tai ihan yritysmaailmassa, yritettäisiin yhdessä keksiä parempia tapoja lisätä oheistoimintoja? Mielestäni tärkeimpiä olisi ulostaa täysin ala-arvoinen restel. Sen arvot ovat vastakkaisia IFK:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
HIFK:n pitäisi saada kehitettyä joku oheistoiminta, jolla nostaa liikevaihtoa ja tulosta+uusi halli. Eiköhän liikevaihto ole aika tapissaan pelkällä jääkiekkojoukkueen toiminnalla.

Aijjai, ollaan mielenkiintoisessa aiheessa, ja tästä voisi oikeesti höpistä vaikka kuinka ja paljon. Mutta jätetään nyt suht lyhyeen taas, kun pitäs vähän töitäkin tehdä hektisenä päivänä :)

IFK:n pitäisi tosiaan uudistaa tulopohjaansa käytännössä aikalailla täysin. Erilaiset tapahtumat, jossa IFK isosti mukana. Ravintolabisnes mukaanlukien hallimyynnin uudelleensuunnittelu sekä mahdollisesti joitain sporttibaareja. Alkuun nyt vaikka 1 kohtalaisen kokoinen IFK-henkinen pubiravintola, johon porukkaa usein kokoontuu Nordiksen etkoilla ja/tai jatkoilla sekä katsomaan IFK:n vieraspelejä. Ja kokoontuu helposti muutenkin, vaikka ei IFK:n peliä olisikaan. Nyt on kisiksen päädyn Hook, joka on ihan ketjupaikka, ja tuskin IFK siinä mitenkään mukana on? Fiksummat korjatkaa jos onkin. Hallin kulmilla on ÖL-hus, 5-penniä, Mexital ja Töölön sporttibaari. Veikkaan ettei noidenkaan kanssa olla mitenkään bisneksessä mukana. Jokainen sentti menee muualle.

Sitten on suoraan sanoen aika onneton fanituotemyynti. Ne tuotteet ovat usein heikkolaatuisia ja tylsiäkin ja moneen makuun liian teatraalista fanikamaa. Kaikki eivät halua pitää vaikka t-paitaa, jossa on valtava IFK-logo keskellä. Halutaan myös sitä hillitympää ja laadukkaampaa tavaraa pienellä logolla, ja varsinkin nettimyynnillä suoritettuna. Nyt sitä KSB-sportia hoitaa kuulemma vain 1 henkilö, kun toinen jäi pois. Tämä yksikö sitten hoitaa kaiken. Voi elämä sentään.

Aika kauan sitten sitä jo ymmärsi, ettei pelkillä kiekkomatsien lipputuloilla mennä kovin pitkälle varsinkin vanhan hallin ja pk-seudun hintojen kanssa. Me tarvitaan Garden tottakai, mutta pelkkä uusi halli ei riitä, vaan pitää olla kirkkaat visiot bisneksestä ja kuinka sitä tulopohjaa ihan radikaalistikin laajennetaan. Tottakai ISO lipputulojenkin kasvu auttaa jo nostossa, mutta jotain muutakin oikeesti. Isommat massatapahtumat varsinkin voisi olla se juttu, joka eniten kiinnostaa ja jolla voisi bisnestä tehdä. Kärpät näyttivät yhden esimerkin, millä tavalla.

3milj. budjetti pääkaupungin ainoana liigajenginä nykyrahassa on ihan vitsi. 4-5milj. niin aletaan olemaan edes jokseenkin niissä summissa, jossa voi mitenkään käytännössä haaveilla kunnon materiaalista, jossa jopa kilpaillaan suht tasaväkisestikin vaikkapa joidenkin pelaajien kohdalla ruotsalaisten kanssa. Vero on hidaste toki, mutta kyllä suomi myös kiinnostaa, jos on tarjota hyvää eikä vaan jotain sopparia. Kaikki ymmärtää tämän.
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Yle avaa jutussaan Liiga-jengien omistuksia.


Oy HIFK-Hockey Ab:n 10 suurinta omistajatahoa näyttää seuraavalta:

1. HIFK Ishockey rf (ent. Ligaföreningen HIFK rf) 43,7 %
2. Grizzy Hill Capital Ab 23,1 %
3. 2M Ventures Oy 4,8 %
4. Anglo-Nnoic Oy Ab 4,4 %
5. R.K. Hilli Holding Ab 2,2 %
Pentti Kristian 2,2 %
Tjeco Oy 2,2 %
8. Andersson H.J 1,7 %
GH-Holging Oy 1,7 %
10. K.P Swanljung Holding Ab 1,3 %
Sosax Oy 1,3 %


Artikkelissa haastatellaan Miika Varjovaaraa, joka 2M Venturesin kautta on siis kolmanneksi suurin omistaja (toiseksi suurin on Gustaf Björnbergin yhtiö). Enpä muista Varjovaaran olleen aiemmin IFK:n yhteydessä julkisuudessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Yle on tehnyt jutun Liiga-joukkueiden taloustilanteesta sekä omistajapohjasta. Jokaisen jengin suurimmat omistajat on listattu ja muutamalle omistajalle annetaan puheenvuoro. Yksi haastatelluista on IFK:n kolmanneksi isoin omistaja Miika Varjovaara, jonka yritys 2M Ventures Oy omistaa 4,8 % IFK:sta. Suurimmat omistajat ovat HIFK Ishockey rf ja Gustaf Björnbergin yritys Grizzy Hill Capital Ab, joiden omistusosuudet ovat 43,7 % ja 23,1 %.

Mitään varsinaisia paljastuksia artikkeli ei tarjoa, mutta onpahan kuitenkin mielenkiintoinen selvitys. Tosin KalPan yhdeksänneksi suurin omistaja 1,9 %:n osuudella näkyy olevan Pasi Sormunen. Oletan, että kyseessä on joku Sopan täyskaima, sillä on vaikea keksiä, mitä yhteyksiä Sopalla on KalPaan ja miksi mies omistaisi seuraa. Varjovaaran yritys omistaa myös 25 Kärppien osaketta, mikä vastaa 0,006 %:n osuutta. Nämä ovat peräisin Varjovaaran entisen asiakkaan osakesalkusta.

Yle selvitti, keiden rahoilla SM-Liiga pyörii

edit. McBean ehti edelle.

edit2. Varjovaaran nimi oikein.
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Seinäjoelta on ilmeisesti tuettu Oy HIFK Hockey Ab:ta 50 000 euron sponsoridiilillä, josta 30 000 kanavoitiin futispuolen auttamiseen.

Tämä on kyllä hatun noston arvoinen teko. Etenkin kun Sarajärvi olisi aikanaan halunnut hankkia koko Rödan fudispuolen, mutta päädyttiin huonompiin vaihtoehtoihin, ja SJK sai hyvän omistajan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirrän keskustelun toisesta ketjusta tänne paremmin sopivaan ketjuun:

Missä tuota joukkuetta nyt ihan oikeasti on huudettu 3 MEUR joukkueeksi? Yhä edelleen budjetti on eri asia kuin toteuma. Se, että puhutaan miljoonamiehistöstä tai mainitaan 3 MEUR budjetti on täysin eri asia kuin väittää tuon joukkueen maksaneen 3 miljoonaa.

Mitä taas tulee näihin seuran lähellä oleviin syväkurkkuihin, salli mun nauraa. Miksikö nauraa, no siksi, etten hetkeäkään usko sinun omaavan kattavampaa suhdeverkkoa seuran suuntaan kuin yhdenkään jääkiekkotoimittajan. He kyllä kirjoittaisivat, jos tällaisia juttuja olisi liikkeellä, ihan jo senkin takia, että IFK myy. Toisekseen tuo ajatuskulku siitä, että seuran sisältä haluttaisiin kampittaa Salmelaista ilmoittamalla todellisuutta isompi budjetti on sen luokan dadaa, että ei paremmasta väliä. Vielä erikoisemmaksi se muuttuu, kun huomioidaan seuralla olevan poikkeuksellisen huono rosteri, juhlakausi ja vapaata omaa pääomaa useita miljoonia euroja.

Minä kyllä tiedän, mitä budjetti tarkoittaa ja niin tietävät toimittajatkin. Toivottavasti ainakin. Mutta, koska suurin osa ihmisistä ei näytä eroa ymmärtävän, toimittajat saavat ilmaiseksi lukijoita kunhan vain kirjoittavat ikään kuin kolmen millin budjetti olisi sama kuin jo nyt käytetty joukkueeseen käytetty rahamäärä. Mutta tämä aihe on käsitelty kanssasi aiemmin jo, joten siihen ei ole tarvetta kovin syvällisesti paneutua.

Toisekseen, minä en ole missään väittänyt, että minulla olisi enemmän tietoa tai paremmat tietolähteet kuin toimittajilla. Toimittajien etu on esim. tässä tapauksessa sekoittaa budjetti ja toteuma, koska tarvitsevat klikkauksia ja jos siinä kansalaisilla menee vähän puurot ja vellit sekaisin budjetin ja toteuman kanssa, niin entäs sitten. Jos joku ei halua mun juttujani uskoa, se ei mua haittaa pätkän vertaa. Aion jatkossakin korjata virheellisiä väitteitä, jos minulle on luotettavaksi katsomastani lähteestä kerrottu jotain ihan muuta kuin täällä väitetään. Niin täällä tekee muutkin ja se varmaan on ihan meidän kaikkien etu, että saamme aina silloin tällöin muutakin tietoa kuin sen, mitä seurat itse haluavat jakaa.

Oma näkemykseni on, että HIFK:lla ei ole ”varaa” ilmoittaa jäävänsä Tampereen seuroista ja Kärpistä budjettimielessä jälkeen, joten siksi on nyt luotu illuusio, eli ilmoitettu mm. laajalevikkiselle IS:lle, että pelaajabudjetti on 3M€, vaikka budjetti on vain budjetti. Kenen etu tämä on? Ei ainakaan Salmelaisen, eikä todellakaan joukkueen. Joukkueellehan on alusta asti naurettu, että noihinko on kolme milliä tuhlattu, eikä se varmaan ole joukkueen tunnelmaa ainakaan keventänyt. Ketä tällainen "harha" eniten palvelee? Palvelisiko vaikka niitä, joiden tehtävä on huolehtia siitä, että HIFK on kehityksen kärjessä liiketoiminnan suhteen? Kyse ei ole siitä, että haluaisivat varsinaisesti kampittaa Salmelaista, vaan pitää huomion vain pois tietyistä asioista. Kuten esimerkiksi siitä, että HIFK on totaalisesti hirttäytynyt Gardeniin aivan liian monta vuotta. Ei HIFK:n kokoisessa yrityksessä tällaiset asiat ole pelkästään operatiivisen johdon vastuulla.

Minun "teoriani" voi hyvinkin olla väärä, enkä ole missään väittänytkään sen olevan faktaa. Mutta joka tapauksessa, ainakin itselleni on herännyt paljon kysymyksiä, miksi HIFK:n osalta kaikki "tutkiva journalismi" jää aina kovin heppoiseksi ja tikun nokkaan nostetaan pelkkä urheilupuoli, kun kysymys on paljon isommasta asiasta. Kun kerran muitakin juttuja kirjoitetaan tämän palstan pohjalta, miksi tästä ollaan hiljaa? Mikä on tämän hiljaisuuden motiivi? Ei haluta suututtaa jotain tahoa jossain? Miksi? Luulisi, että kunnon tonkimisjuttu se vasta lukijoita kiinnostaisikin.

Minä ihmettelen, miksi HIFK on tehnyt tällaisen amatöörimäisen mokan pelaajabudjetin ilmoituksessa, kun olisivat voineet ilmoittaa vaikka 2M€ ja iskeä kuitenkin 2,5M€ Salmelaiselle lapaseen ja sanoa, että osta jotain kivoja ja hyviä pelaajia, vaikka koko rahalla, lisää tulee myöhemmin. Tällöin huomio olisi tosin kiinnittynyt muihin asioihin kuin Salmelaisen duuniin. Eli, siis siihen, miten on mahdollista, että HIFK:lla on niin paljon pienempi pelaajabudjetti kuin suurimmilla kilpailijoille. Ja sellainen olisi epämukavaa. Mutta nyt niitä kysymyksiä ei esitetä, vaan sen sijaan ihmetellään, miten Salmelainen on saanut upotettua tohon jengiin kolme milliä. Tänäänkin tämä on mainittu tällä palstalla.

Miksi tällaisia ajatuksia ei voisi täällä pohtia?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirrän keskustelun toisesta ketjusta tänne paremmin sopivaan ketjuun:



Minä kyllä tiedän, mitä budjetti tarkoittaa ja niin tietävät toimittajatkin. Toivottavasti ainakin. Mutta, koska suurin osa ihmisistä ei näytä eroa ymmärtävän, toimittajat saavat ilmaiseksi lukijoita kunhan vain kirjoittavat ikään kuin kolmen millin budjetti olisi sama kuin jo nyt käytetty joukkueeseen käytetty rahamäärä. Mutta tämä aihe on käsitelty kanssasi aiemmin jo, joten siihen ei ole tarvetta kovin syvällisesti paneutua.

Toisekseen, minä en ole missään väittänyt, että minulla olisi enemmän tietoa tai paremmat tietolähteet kuin toimittajilla. Toimittajien etu on esim. tässä tapauksessa sekoittaa budjetti ja toteuma, koska tarvitsevat klikkauksia ja jos siinä kansalaisilla menee vähän puurot ja vellit sekaisin budjetin ja toteuman kanssa, niin entäs sitten. Jos joku ei halua mun juttujani uskoa, se ei mua haittaa pätkän vertaa. Aion jatkossakin korjata virheellisiä väitteitä, jos minulle on luotettavaksi katsomastani lähteestä kerrottu jotain ihan muuta kuin täällä väitetään. Niin täällä tekee muutkin ja se varmaan on ihan meidän kaikkien etu, että saamme aina silloin tällöin muutakin tietoa kuin sen, mitä seurat itse haluavat jakaa.

Oma näkemykseni on, että HIFK:lla ei ole ”varaa” ilmoittaa jäävänsä Tampereen seuroista ja Kärpistä budjettimielessä jälkeen, joten siksi on nyt luotu illuusio, eli ilmoitettu mm. laajalevikkiselle IS:lle, että pelaajabudjetti on 3M€, vaikka budjetti on vain budjetti. Kenen etu tämä on? Ei ainakaan Salmelaisen, eikä todellakaan joukkueen. Joukkueellehan on alusta asti naurettu, että noihinko on kolme milliä tuhlattu, eikä se varmaan ole joukkueen tunnelmaa ainakaan keventänyt. Ketä tällainen "harha" eniten palvelee? Palvelisiko vaikka niitä, joiden tehtävä on huolehtia siitä, että HIFK on kehityksen kärjessä liiketoiminnan suhteen? Kyse ei ole siitä, että haluaisivat varsinaisesti kampittaa Salmelaista, vaan pitää huomion vain pois tietyistä asioista. Kuten esimerkiksi siitä, että HIFK on totaalisesti hirttäytynyt Gardeniin aivan liian monta vuotta. Ei HIFK:n kokoisessa yrityksessä tällaiset asiat ole pelkästään operatiivisen johdon vastuulla.

Minun "teoriani" voi hyvinkin olla väärä, enkä ole missään väittänytkään sen olevan faktaa. Mutta joka tapauksessa, ainakin itselleni on herännyt paljon kysymyksiä, miksi HIFK:n osalta kaikki "tutkiva journalismi" jää aina kovin heppoiseksi ja tikun nokkaan nostetaan pelkkä urheilupuoli, kun kysymys on paljon isommasta asiasta. Kun kerran muitakin juttuja kirjoitetaan tämän palstan pohjalta, miksi tästä ollaan hiljaa? Mikä on tämän hiljaisuuden motiivi? Ei haluta suututtaa jotain tahoa jossain? Miksi? Luulisi, että kunnon tonkimisjuttu se vasta lukijoita kiinnostaisikin.

Minä ihmettelen, miksi HIFK on tehnyt tällaisen amatöörimäisen mokan pelaajabudjetin ilmoituksessa, kun olisivat voineet ilmoittaa vaikka 2M€ ja iskeä kuitenkin 2,5M€ Salmelaiselle lapaseen ja sanoa, että osta jotain kivoja ja hyviä pelaajia, vaikka koko rahalla, lisää tulee myöhemmin. Tällöin huomio olisi tosin kiinnittynyt muihin asioihin kuin Salmelaisen duuniin. Eli, siis siihen, miten on mahdollista, että HIFK:lla on niin paljon pienempi pelaajabudjetti kuin suurimmilla kilpailijoille. Ja sellainen olisi epämukavaa. Mutta nyt niitä kysymyksiä ei esitetä, vaan sen sijaan ihmetellään, miten Salmelainen on saanut upotettua tohon jengiin kolme milliä. Tänäänkin tämä on mainittu tällä palstalla.

Miksi tällaisia ajatuksia ei voisi täällä pohtia?
Ihan validia näkemystä, ja pakko totisesti ottaa huomioon, mutta samalla pelottavasti allekirjoittaa sitä, että IFK:n toimarin vaihtoprosessi on saatanut mennä pahasti vihkoon jos sen ensimmäisen kautensa näytöt ovat tätä luokaa ja toimintansa ydin oman paskan duuninsa peittelemistä.

Jos tämä yhdistetään vielä siihen seikkaan, josta ole täällä puhellut, että Ville rekrytoitiin ohi Salmelaisen tuohon pestiinsä, niin kyllä Salmelaisen olisi aika ilmoittaa jättävänsä seuran, sillä melkoisen paskaan paikkaan ovat sitten Salmelaisen tunkeneet.

Tobbarina siis jättäisin irtisanoutumisilmoituksen asap ja ilmoittaisin julkisuudessa jotenkin että -"Kiitän IFK:ta tästä annetusta mahdollisuudesta työskennellä suomalaisen jääkiekon huipputasolla sen yhdessä tunnetuimmista brändeistä ja pyrkiä edistämään IFK:n nousemista yhdeksi eurooppalaiseksi suurseuraksi, mutta valitettavasti seuran sekä urheilujohdon näkemykset siitä miten tätä toteutetaan eivät kohtaa, joten katsoimme parhaaksi lopettaa yhteistyön tässä vaiheessa kummankin tulevaisuuden turvaamiseksi. Toivotan IFK:lle onnea tulevissa koitoksissaan".
 
J

Just-Ice-Hockey

Siirrän keskustelun toisesta ketjusta tänne paremmin sopivaan ketjuun:



Minä kyllä tiedän, mitä budjetti tarkoittaa ja niin tietävät toimittajatkin. Toivottavasti ainakin. Mutta, koska suurin osa ihmisistä ei näytä eroa ymmärtävän, toimittajat saavat ilmaiseksi lukijoita kunhan vain kirjoittavat ikään kuin kolmen millin budjetti olisi sama kuin jo nyt käytetty joukkueeseen käytetty rahamäärä. Mutta tämä aihe on käsitelty kanssasi aiemmin jo, joten siihen ei ole tarvetta kovin syvällisesti paneutua.

Toisekseen, minä en ole missään väittänyt, että minulla olisi enemmän tietoa tai paremmat tietolähteet kuin toimittajilla. Toimittajien etu on esim. tässä tapauksessa sekoittaa budjetti ja toteuma, koska tarvitsevat klikkauksia ja jos siinä kansalaisilla menee vähän puurot ja vellit sekaisin budjetin ja toteuman kanssa, niin entäs sitten. Jos joku ei halua mun juttujani uskoa, se ei mua haittaa pätkän vertaa. Aion jatkossakin korjata virheellisiä väitteitä, jos minulle on luotettavaksi katsomastani lähteestä kerrottu jotain ihan muuta kuin täällä väitetään. Niin täällä tekee muutkin ja se varmaan on ihan meidän kaikkien etu, että saamme aina silloin tällöin muutakin tietoa kuin sen, mitä seurat itse haluavat jakaa.

Oma näkemykseni on, että HIFK:lla ei ole ”varaa” ilmoittaa jäävänsä Tampereen seuroista ja Kärpistä budjettimielessä jälkeen, joten siksi on nyt luotu illuusio, eli ilmoitettu mm. laajalevikkiselle IS:lle, että pelaajabudjetti on 3M€, vaikka budjetti on vain budjetti. Kenen etu tämä on? Ei ainakaan Salmelaisen, eikä todellakaan joukkueen. Joukkueellehan on alusta asti naurettu, että noihinko on kolme milliä tuhlattu, eikä se varmaan ole joukkueen tunnelmaa ainakaan keventänyt. Ketä tällainen "harha" eniten palvelee? Palvelisiko vaikka niitä, joiden tehtävä on huolehtia siitä, että HIFK on kehityksen kärjessä liiketoiminnan suhteen? Kyse ei ole siitä, että haluaisivat varsinaisesti kampittaa Salmelaista, vaan pitää huomion vain pois tietyistä asioista. Kuten esimerkiksi siitä, että HIFK on totaalisesti hirttäytynyt Gardeniin aivan liian monta vuotta. Ei HIFK:n kokoisessa yrityksessä tällaiset asiat ole pelkästään operatiivisen johdon vastuulla.

Minun "teoriani" voi hyvinkin olla väärä, enkä ole missään väittänytkään sen olevan faktaa. Mutta joka tapauksessa, ainakin itselleni on herännyt paljon kysymyksiä, miksi HIFK:n osalta kaikki "tutkiva journalismi" jää aina kovin heppoiseksi ja tikun nokkaan nostetaan pelkkä urheilupuoli, kun kysymys on paljon isommasta asiasta. Kun kerran muitakin juttuja kirjoitetaan tämän palstan pohjalta, miksi tästä ollaan hiljaa? Mikä on tämän hiljaisuuden motiivi? Ei haluta suututtaa jotain tahoa jossain? Miksi? Luulisi, että kunnon tonkimisjuttu se vasta lukijoita kiinnostaisikin.

Minä ihmettelen, miksi HIFK on tehnyt tällaisen amatöörimäisen mokan pelaajabudjetin ilmoituksessa, kun olisivat voineet ilmoittaa vaikka 2M€ ja iskeä kuitenkin 2,5M€ Salmelaiselle lapaseen ja sanoa, että osta jotain kivoja ja hyviä pelaajia, vaikka koko rahalla, lisää tulee myöhemmin. Tällöin huomio olisi tosin kiinnittynyt muihin asioihin kuin Salmelaisen duuniin. Eli, siis siihen, miten on mahdollista, että HIFK:lla on niin paljon pienempi pelaajabudjetti kuin suurimmilla kilpailijoille. Ja sellainen olisi epämukavaa. Mutta nyt niitä kysymyksiä ei esitetä, vaan sen sijaan ihmetellään, miten Salmelainen on saanut upotettua tohon jengiin kolme milliä. Tänäänkin tämä on mainittu tällä palstalla.

Miksi tällaisia ajatuksia ei voisi täällä pohtia?

Minusta on erikoista, että väität ymmärtäväsi budjetin ja toteuman välisen eron ja silti syytät toimittajia jostain, mitä yksikään heistä ei ole tehnyt. Ei siellä ole edes vihjailtu, että kaikki rahat olisi käytetty, vaikka tätä narratiivia ahkerasti viljelet. Onko toimintasi taustalla ymmärtämättömyys vai agenda? Itse epäilen jälkimmäistä.

Lisäksi ihmettelen, miten IFK on hirttäytynyt liian pitkäksi aikaa Gardeniin. Mitä muita vaihtoehtoja seuralla on ollut? Unohtaa koko hallihanke ja tyytyä käsiin lahoavaan Nordikseen? Siirtyä soittamaan toista viulua Jaffalaan ja nyt miettiä, että missäs sitä pelattaisiin? Hyväksyä vassareiden ehdotus hallin rakentamisesta Roihuvuoreen ja etsiä moiselle hankkeelle rahoittajat? Kutistaa nykyinen suunnitelma pelkäksi jäähalliksi ja yrittää löytää hankkeelle urakoitsija ja rahoittaja? Poislukien Everin suorastaan ääliömäiset kommentit hankkeen aikataulusta ja nettidomainin varaamatta jättäminen näkisin, että IFK ei tässä asiassa ole toiminut miltään osin väärin. Kunnallinen kaavoitusmonopoli on perseestä, mutta minkäs sille mahtaa.

Mitä tulee IFK:n budjettiin ja sinulle kerrottuun, niin on sinulle myös kerrottu budjetin olevan 3 miljoonaa. Suoraan asioista perillä olevien urheilutoimittajien ja välillisesti seuran taholta. Eikä muuten ole tainnut kertaakaan IFK:n historiassa käydä niin, että joukkueeseen olisi käytetty mainittavasti alle jäänyt summa. Päinvastaisia esimerkkejä historiasta löytyy pilvin pimein. Miksi tämä kausi olisi tältä osin minkään sortin poikkeus?

Olet täysin oikeutettu uskomaan ihan mihin haluat. Ihan yhtä oikeutettu olet myös rakentamaan mieleisiä teorioita näiden seikkojen pohjalta. Mutta yhtälailla täällä pitää voida sanoa, että nämä teoriat ovat ihan dadatason juttuja silloin kun ne eivät pohjaa käytännössä mihinkään. Vielä huvittavammaksi tämä mielestäni muuttuu siinä kohtaa, kun kaikista nimimerkeistä sinä, joka aina puolustat IFK:ta, olet kovin herkkä löytämään syyllisiä organisaation sisältä silloin, kun syyttävä sormi osoittaisi loogisesti Tobias Salmelaisen suuntaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Siirrän keskustelun toisesta ketjusta tänne paremmin sopivaan ketjuun:



Minä kyllä tiedän, mitä budjetti tarkoittaa ja niin tietävät toimittajatkin. Toivottavasti ainakin. Mutta, koska suurin osa ihmisistä ei näytä eroa ymmärtävän, toimittajat saavat ilmaiseksi lukijoita kunhan vain kirjoittavat ikään kuin kolmen millin budjetti olisi sama kuin jo nyt käytetty joukkueeseen käytetty rahamäärä. Mutta tämä aihe on käsitelty kanssasi aiemmin jo, joten siihen ei ole tarvetta kovin syvällisesti paneutua.

Toisekseen, minä en ole missään väittänyt, että minulla olisi enemmän tietoa tai paremmat tietolähteet kuin toimittajilla. Toimittajien etu on esim. tässä tapauksessa sekoittaa budjetti ja toteuma, koska tarvitsevat klikkauksia ja jos siinä kansalaisilla menee vähän puurot ja vellit sekaisin budjetin ja toteuman kanssa, niin entäs sitten. Jos joku ei halua mun juttujani uskoa, se ei mua haittaa pätkän vertaa. Aion jatkossakin korjata virheellisiä väitteitä, jos minulle on luotettavaksi katsomastani lähteestä kerrottu jotain ihan muuta kuin täällä väitetään. Niin täällä tekee muutkin ja se varmaan on ihan meidän kaikkien etu, että saamme aina silloin tällöin muutakin tietoa kuin sen, mitä seurat itse haluavat jakaa.

Oma näkemykseni on, että HIFK:lla ei ole ”varaa” ilmoittaa jäävänsä Tampereen seuroista ja Kärpistä budjettimielessä jälkeen, joten siksi on nyt luotu illuusio, eli ilmoitettu mm. laajalevikkiselle IS:lle, että pelaajabudjetti on 3M€, vaikka budjetti on vain budjetti. Kenen etu tämä on? Ei ainakaan Salmelaisen, eikä todellakaan joukkueen. Joukkueellehan on alusta asti naurettu, että noihinko on kolme milliä tuhlattu, eikä se varmaan ole joukkueen tunnelmaa ainakaan keventänyt. Ketä tällainen "harha" eniten palvelee? Palvelisiko vaikka niitä, joiden tehtävä on huolehtia siitä, että HIFK on kehityksen kärjessä liiketoiminnan suhteen? Kyse ei ole siitä, että haluaisivat varsinaisesti kampittaa Salmelaista, vaan pitää huomion vain pois tietyistä asioista. Kuten esimerkiksi siitä, että HIFK on totaalisesti hirttäytynyt Gardeniin aivan liian monta vuotta. Ei HIFK:n kokoisessa yrityksessä tällaiset asiat ole pelkästään operatiivisen johdon vastuulla.

Minun "teoriani" voi hyvinkin olla väärä, enkä ole missään väittänytkään sen olevan faktaa. Mutta joka tapauksessa, ainakin itselleni on herännyt paljon kysymyksiä, miksi HIFK:n osalta kaikki "tutkiva journalismi" jää aina kovin heppoiseksi ja tikun nokkaan nostetaan pelkkä urheilupuoli, kun kysymys on paljon isommasta asiasta. Kun kerran muitakin juttuja kirjoitetaan tämän palstan pohjalta, miksi tästä ollaan hiljaa? Mikä on tämän hiljaisuuden motiivi? Ei haluta suututtaa jotain tahoa jossain? Miksi? Luulisi, että kunnon tonkimisjuttu se vasta lukijoita kiinnostaisikin.

Minä ihmettelen, miksi HIFK on tehnyt tällaisen amatöörimäisen mokan pelaajabudjetin ilmoituksessa, kun olisivat voineet ilmoittaa vaikka 2M€ ja iskeä kuitenkin 2,5M€ Salmelaiselle lapaseen ja sanoa, että osta jotain kivoja ja hyviä pelaajia, vaikka koko rahalla, lisää tulee myöhemmin. Tällöin huomio olisi tosin kiinnittynyt muihin asioihin kuin Salmelaisen duuniin. Eli, siis siihen, miten on mahdollista, että HIFK:lla on niin paljon pienempi pelaajabudjetti kuin suurimmilla kilpailijoille. Ja sellainen olisi epämukavaa. Mutta nyt niitä kysymyksiä ei esitetä, vaan sen sijaan ihmetellään, miten Salmelainen on saanut upotettua tohon jengiin kolme milliä. Tänäänkin tämä on mainittu tällä palstalla.

Miksi tällaisia ajatuksia ei voisi täällä pohtia?
Minä en hetkeäkään ole uskonut, että tuohon joukkueeseen olisi uponnut kuin 2,1-2,3 M€.
Mutta jos olen väärässä, on joku/jotkut aivan hulluja.
Eiköhän tilanne vain ole se, että rahat on vähissä.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Minä en hetkeäkään ole uskonut, että tuohon joukkueeseen olisi uponnut kuin 2,1-2,3 M€.
Mutta jos olen väärässä, on joku/jotkut aivan hulluja.
Eiköhän tilanne vain ole se, että rahat on vähissä.
Itse mietin siltä kantilta että onhan nuo liput aika kalliita ja yleisöä kuitenkin käy. Sitten se että en usko tuohon joukkueeseen mennyt mitään 3m€. Pakko siellä on rahaa olla taskussa.

Tappiota on tullut koronasta, mutta on muillekki. Noihin peleihin menee kuitenkin paljon ihmisiä riippumatta tuloksesta ni mikään varmistelu "että rahat riittää" ei oikein ole hyvä perustelu.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta on erikoista, että väität ymmärtäväsi budjetin ja toteuman välisen eron ja silti syytät toimittajia jostain, mitä yksikään heistä ei ole tehnyt. Ei siellä ole edes vihjailtu, että kaikki rahat olisi käytetty, vaikka tätä narratiivia ahkerasti viljelet. Onko toimintasi taustalla ymmärtämättömyys vai agenda? Itse epäilen jälkimmäistä.

Lisäksi ihmettelen, miten IFK on hirttäytynyt liian pitkäksi aikaa Gardeniin. Mitä muita vaihtoehtoja seuralla on ollut? Unohtaa koko hallihanke ja tyytyä käsiin lahoavaan Nordikseen? Siirtyä soittamaan toista viulua Jaffalaan ja nyt miettiä, että missäs sitä pelattaisiin? Hyväksyä vassareiden ehdotus hallin rakentamisesta Roihuvuoreen ja etsiä moiselle hankkeelle rahoittajat? Kutistaa nykyinen suunnitelma pelkäksi jäähalliksi ja yrittää löytää hankkeelle urakoitsija ja rahoittaja? Poislukien Everin suorastaan ääliömäiset kommentit hankkeen aikataulusta ja nettidomainin varaamatta jättäminen näkisin, että IFK ei tässä asiassa ole toiminut miltään osin väärin. Kunnallinen kaavoitusmonopoli on perseestä, mutta minkäs sille mahtaa.

Mitä tulee IFK:n budjettiin ja sinulle kerrottuun, niin on sinulle myös kerrottu budjetin olevan 3 miljoonaa. Suoraan asioista perillä olevien urheilutoimittajien ja välillisesti seuran taholta. Eikä muuten ole tainnut kertaakaan IFK:n historiassa käydä niin, että joukkueeseen olisi käytetty mainittavasti alle jäänyt summa. Päinvastaisia esimerkkejä historiasta löytyy pilvin pimein. Miksi tämä kausi olisi tältä osin minkään sortin poikkeus?

Olet täysin oikeutettu uskomaan ihan mihin haluat. Ihan yhtä oikeutettu olet myös rakentamaan mieleisiä teorioita näiden seikkojen pohjalta. Mutta yhtälailla täällä pitää voida sanoa, että nämä teoriat ovat ihan dadatason juttuja silloin kun ne eivät pohjaa käytännössä mihinkään. Vielä huvittavammaksi tämä mielestäni muuttuu siinä kohtaa, kun kaikista nimimerkeistä sinä, joka aina puolustat IFK:ta, olet kovin herkkä löytämään syyllisiä organisaation sisältä silloin, kun syyttävä sormi osoittaisi loogisesti Tobias Salmelaisen suuntaan.

Mä toistan tätä samaa asiaa sulle nyt näköjään kuin rikkinäistä levyä, mutta menkööt kerran vielä, vaikka tiedän, ettet suostu mun pointtia nyt ymmärtämäänkään. Mediassa on toistuvasti sanottu HIFK:lla olevan kolmen millin jengi, vaikka joukkueeseen ei sellaista rahaa ole käytetty. Jos olisi, kaikki pelaajiin tarkoitetut rahat olisi jo käytetty. Lokakuussa 2022. Se ei voi pitää paikkaansa. Tänäänkin tällä palstalla on nähty useita viestejä, missä puhutaan kolmen millin jengin alisuorittavan. Alisuorittaminen on toki totta, kolme milliä vaan ei ole. Tämä kolme milliä on peräisin joko mediasta tai tältä palstalta, tod.näk. molemmista. Kun kerran koko budjettia ei ole käytetty, toi jengi ei ole kolmen millin jengi. Minä en edelleenkään väitä, etteikö HIFK:n pelaajabudjetti voisi olla kolme miljoonaa, mutta nyt tuohon jengiin ei vain sitä ole vielä käytetty. Tosin, olen antanut itselleni kertoa, että pelaajabudjetti ei todellisuudessa edes olisi tällä kaudella sitä medialle ilmoitettua kolme miljoonaa, vaan vähemmän, mutta koska tämä ei ole mitenkään "varmistettua" tietoa, suhtaudun väitteeseen kriittisesti. Tässä on kuitenkin vielä kautta jäljellä.

Gardeniin hirttäytymisellä tarkoitan luonnollisesti sitä, että HIFK on vuosikausia odottanut, että kun Garden valmistuu, sitten jysähtää ja kaikki muuttuu kertaheitolla upeaksi. Eli suomeksi, liiketoiminnan ja ottelutapahtuman kehittäminen ovat olleet enemmän tai vähemmän jäissä vuosikaudet, kun Gardenin odotettiin olevan nyt jo valmis. Ymmärrän sen, että kukaan ei voinut edes kuvitella, että Gardenin valmistumisessa kestäisi näinkin kauan, mutta sekin olisi pitänyt osata kuitenkin ottaa huomioon. Mikään ei ole niin epävarmaa kuin rakennusbisnes. Missään nimessä Garden-projektia ei olisi pitänyt haudata, mutta monta vuotta tässä nyt on mennyt aika lailla ihmetellessä ja sen seurauksena ollaan jääty liiketoiminnan kehittämisessä takamatkalle suhteessa pahimpiin kilpailijoihin.

En minä ole mitenkään kieltäytynyt kritisoimasta Salmelaista. Minä olen sanonut, että annan kritiikkiä, kun katson sen olevan aiheellista. Voi olla, että annan palautetta vasta kauden jälkeen, kun nähdään joukkueen lopullinen suoritus ja siihen johtaneet vaiheet. Siihen mulla on varmaan ihan oikeus? Miksi minä en saisi kritisoida hallitusta tai kyseenalaistaa sen toimintaa, jos koen, että se on päässyt kumman vähällä kaikkien näiden vuosien aikana? Pitääkö ensin haukkua Salmelainen alimpaan helvetiin, jotta voi arvostella hallitusta? Miksi en saisi antaa kritiikkiä sille taholle, joka tämän kolmen millin budjetin on medialle ilmoittanut ja tällä ilmoituksella hankkinut omalle joukkueelleen ylisuuret odotukset? Onko se toimitusjohtaja, hänen sihteerinsä, mediavastaava vai joku muu, en tiedä, mutta kovin fiksusti tässä ei nyt joukkueen kannalta toimittu. Miksi en saisi esittää kysymyksiä, mistä johtuu, että media kirjoittaa HIFK:sta niitä iänikuisia samoja juttuja "2000-luvulla vain yksi mestaruus, hei"-juttuja ja lisää loppuun aina edellisen kauden valmentajan, vaikka voisivat kirjoittaa esim. Ry:stä ja sen roolista HIFK:ssa? Kuka käyttää siellä valtaa ja miksi? Miten homma toimii käytännössä ja miten tähän on tultu? Miksi Ry:n hallituksessa on entisiä Oy:n hallituksen jäseniä, jne.?

Joskus täytyy ehkä esittää erikoisiakin skenaarioita, jotta isompi kuva avautuisi tai saisi edes ajattelemaan asioita laajemmin.
 
J

Just-Ice-Hockey

@BOL Kirjoita ihan mitä haluat, mutta pysy totuudessa. Yhä edelleenkään mediassa ei ole, sinun toistuvista väitteistä huolimatta, kirjoitettu IFK:lla olevan 3 MEUR joukkue. Ei yhdessäkään julkaisussa. Sama koskee puheitasi tuosta alle 3 MEUR budjetista. Aiemmin väitit tietäväsi ettei IFK:lla tuota budjettia ole ja nyt sanot, ettet tiedä. Kumpi on siis totuus?

Mitä tulee IFK:n liiketoiminnan kehittämiseen, ei sitä ole tapahtunut käsittääkseni oikeastaan missään vaiheessa seuran historiassa. Siksi minusta on täysin tarpeetonta sitoa sitä Gardeniin. Hallihankkeesta riippumatta olisimme historiaan peilaten täysin samassa tilanteessa. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin valtaosa isojen rakennusprojektien, erityisesti urheiluliitännäisten, kanssa työskentelevistä ihmisistä osasi odottaa Gardenin rakennuaprojektin kestävän kaikkineensa n. 20 vuotta. Sen se on tainnut jokaisen hallin kohdalla ottaa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
@BOL Kirjoita ihan mitä haluat, mutta pysy totuudessa. Yhä edelleenkään mediassa ei ole, sinun toistuvista väitteistä huolimatta, kirjoitettu IFK:lla olevan 3 MEUR joukkue. Ei yhdessäkään julkaisussa. Sama koskee puheitasi tuosta alle 3 MEUR budjetista. Aiemmin väitit tietäväsi ettei IFK:lla tuota budjettia ole ja nyt sanot, ettet tiedä. Kumpi on siis totuus?

Mitä tulee IFK:n liiketoiminnan kehittämiseen, ei sitä ole tapahtunut käsittääkseni oikeastaan missään vaiheessa seuran historiassa. Siksi minusta on täysin tarpeetonta sitoa sitä Gardeniin. Hallihankkeesta riippumatta olisimme historiaan peilaten täysin samassa tilanteessa. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin valtaosa isojen rakennusprojektien, erityisesti urheiluliitännäisten, kanssa työskentelevistä ihmisistä osasi odottaa Gardenin rakennuaprojektin kestävän kaikkineensa n. 20 vuotta. Sen se on tainnut jokaisen hallin kohdalla ottaa.
Anteeksi sekaantuminen ikiliikkujan toimintaan.

Lyhyellä googletuksella löysin aika monta julkaisua tältä syksyltä, jossa kerrotaan IFK:lla olevan kolmen miljoonan pelaajabudjetti. Toki, jos viitataan pilkkua, se SAATTAA tarkoittaa eri asiaa, kuin kolmen miljoonan joukkue.

Jatkakaa. Palaan työntelemään tikkuja kynsieni alle.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Lyhyellä googletuksella löysin aika monta julkaisua tältä syksyltä, jossa kerrotaan IFK:lla olevan kolmen miljoonan pelaajabudjetti. Toki, jos viitataan pilkkua, se SAATTAA tarkoittaa eri asiaa, kuin kolmen miljoonan joukkue.
Samaa sanoo oma muistijälki. Ja nimenomaan tuolla @BOL:in tarkoittamalla tavalla, eli annetaan ikään kuin ymmärtää, että rahat olisi jo käytetty. Siis aivan tyypilliseen toimittajien (ja savolaisten) tapaan jätetään vastuu lukijalle, ja sehän riittää, kun tietää, miten huonosti kansa osaa rivien välistä lukea.
 
J

Just-Ice-Hockey

Anteeksi sekaantuminen ikiliikkujan toimintaan.

Lyhyellä googletuksella löysin aika monta julkaisua tältä syksyltä, jossa kerrotaan IFK:lla olevan kolmen miljoonan pelaajabudjetti. Toki, jos viitataan pilkkua, se SAATTAA tarkoittaa eri asiaa, kuin kolmen miljoonan joukkue.

Jatkakaa. Palaan työntelemään tikkuja kynsieni alle.

Ymmärränkö siis oikein, että sinusta IFK:n tämän kauden joukkueeseen on käytetty 3 MEUR, ja jos pilkkua viilaa siihen SAATTAA olla käytetty vähemmän?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Just-Ice-Hockey , juu, ei ole liiketoimintaa HIFK:ssa kehitetty. Tähän Gardenin "odotteluvaiheeseen" osuu myös pellehattujen poliittinen kiertue, jolloin olisi pitänyt olla terävällä visiolla liikkeellä. Eikä oltu kyllä urheilullisellakaan puolella hereillä, vaan sekin tapahtui vasta 2017, kun oli pakko.

Heitän nyt ulkomuistista vuodet, joten voi heittää parilla vuodella, mutta muistelisin, että HIFK:n hallituksessa olivat Kiffeli, Koffeli ja Tuohimaa noin vuoteen 2007, eli tasan tarkkaan siihen asti, kunnes ei ollut enää muuta vaihtoehtoa ja konkkauhka kutitteli kupeita. Vasta pakon edessä tuli muutos. Sitten taisivat tulla Everi ja Alexander Lindholm liike-elämän puolelta ja Tuohimaa jatkoi vanhasta hallituksesta puheenjohtajana. Ymmärrän, että silloin alkuaikoina oli paljon muitakin asioita ratkottavana, mutta kun välitön konkurssiuhka väistyi mm. uusien osakkaiden ansiosta, HIFK:n olisi pitänyt laittaa jo silloin koko seuran rakenteet kuntoon. 2011-mestaruuden jälkeen kaikki olikin parissa vuodessa jälleen enemmän tai vähemmän kaaoksessa.

Nämä hallituksen herrat eivät ole Kiffeli ja Koffeli, jotka ovat dinosaurusajalta, vaan ihan tämän päivän työelämässä mukana olevia alansa huippuja. Kiffeliltä ja Koffelilta ei voinut kauheasti mitään edes odottaa, mutta kyllä vähintään viimeisen vuosikymmenen hallituksessa istuneilta on lupa odottaa enemmän kuin mitä nyt on saatu.

Mulla ei ole mitään henkikökohtaista agendaa ketään kohtaan, vaan HIFK on mulle rakas seura. En halua, että sitä käytetään omien henkilökohtaisten etujen ajamiseen, koska HIFK ei ole kenenkään itse perustama seura/yritys. Itse olen joutunut pohtimaan sitäkin, onko HIFK monille mukana oleville sittenkin vain keino päästä Gardeniin jollakin tavalla mukaan? Vai onko kaikkien perimmäisenä tavoitteena ihan aidosti kehittää HIFK:ta jääkiekkoseurana? Itse odotan, että HIFK ei ole mikään "sivujuonne", vaan ykkösprioriteetti.

Haluan, että seuran toiminta kehittyy joka saralla ja on mahdollisimman läpinäkyvää, koska seura elää kannattajiensa kiinnostuksesta. En missään nimessä odota, että HIFK lähtee mihin tahansa liiketoimintaan mukaan vain siksi, että liiketoimintaa pitää kehittää. Ymmärrän taloudelliset realiteetit ja muidenkin resurssien rajallisuuden. Taloudella on merkitystä. Turhia riskejä ei kannata ottaa, mutta tässä on nyt vähintään vuosikymmen mennyt sitä odotellessa, että Garden joskus valmistuisi. Ja se on sitonut, ja sitoo edelleen, myös HIFK:n pääomia. Vaikka kassassa on rahaa, ne eivät ole vapaasti käytettävissä esim. pelaajiin, vaan siellä pitää olla X määrä rahaa Gardenia varten. Ja mahdollisten tulevien taloudellisten tappioiden kuittaamiseen. Ja kun maailman talouskin on mitä on, sitä rahaa pitää olla siellä kassassa todennäköisesti alkuperäistä suunnitelmaa enemmän.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Ymmärränkö siis oikein, että sinusta IFK:n tämän kauden joukkueeseen on käytetty 3 MEUR, ja jos pilkkua viilaa siihen SAATTAA olla käytetty vähemmän?
Ymmärsit väärin. En kirjoittanut omaa mielipidettäni lainkaan, koska sillä ei ole mitään merkitystä eikä oikeasti varmaan kiinnosta ketään. Toivon tietenkin hartaasti, ettei tämän kauden joukkueeseen ole käytetty kolmea miljoonaa.

Toistan: lyhyellä googletuksella löysin aika monta julkaisua, jossa puhutaan IFK:n kolmen miljoonan pelaajabudjetista. Se oli vähän niin kuin vastaus väitteeseesi, ettei missään sellaista ole sanottu. Käytit kylläkin sanaa joukkue ja pohdiskelin, puhutaanko eri asioista, kun puhutaan kolmen miljoonan pelaajabudjetista ja kolmen miljoonan joukkueesta.

Osasinko selventää, mitä hain?
 
J

Just-Ice-Hockey

Ymmärsit väärin. En kirjoittanut omaa mielipidettäni lainkaan, koska sillä ei ole mitään merkitystä eikä oikeasti varmaan kiinnosta ketään. Toivon tietenkin hartaasti, ettei tämän kauden joukkueeseen ole käytetty kolmea miljoonaa.

Toistan: lyhyellä googletuksella löysin aika monta julkaisua, jossa puhutaan IFK:n kolmen miljoonan pelaajabudjetista. Se oli vähän niin kuin vastaus väitteeseesi, ettei missään sellaista ole sanottu. Käytit kylläkin sanaa joukkue ja pohdiskelin, puhutaanko eri asioista, kun puhutaan kolmen miljoonan pelaajabudjetista ja kolmen miljoonan joukkueesta.

Osasinko selventää, mitä hain?

Et, koska en ole missään väittänyt, etteikö olisi puhuttu 3 MEUR budjetista. Nimenomaan kyse on siitä, että missään ei ole puhuttu joukkueeseen käytetyn tuota summaa, vaikka tällä palstalla on väitetty mediassa tällaista kirjoitetun. Ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös