HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 864 800
  • 3 270

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enimmäkseen samaa mieltä, mutta kaksi asiaa joista en.
Irtoliput eivät ole ainakaan aiempina vuosina ollut se merkittävä katetta lisäävä asia. Halliin on myyty niin paljon kausareita, joiden ostajat eivät ole paikoille tulleet. Siksi on ollut paljon punaista, kun tyhjät penkit ovat loistaneet punaisina. Loput paikat ovat olleet aika vähissä. Toki katetta on jonkun verran niistäkin tullut, varsinkin hallin ollessa täynnä. Kyllä ne katteet on budjetoitu sponssirahoista, mainostuloista ja kausikorteista pääosin.
Ja niin, se toinen asia: jos on pelkoa että rahat eivät riitä katsojilla matseihin, sitä suuremmalla syyllä olisi hyvä olla hyvin rakennettu joukkue.

Hyviä pointteja liittyen kausareihin ja olet todennäköisesti oikeassa irtolippujen katteista. Kausikorttien suurin merkityshän on siinä, että ne eivät ko. kaudella ole otteluiden tuloksista riippuvaisia, vaan seura saa rahansa, vaikka jengi ei voittaisi yhtä ainutta matsia. Toinen erittäin suuri merkitys on siinä, että kausikorteilla rahoitetaan kausien välistä aikaa, kun muita tuloja ei juurikaan ole.

Se, onko joukkue hyvin vai huonosti, vai kenties hyvin huonosti rakennettu, nähdään tulevaisuudessa. Itse uskon siihen, että Salmelainen ja Peltonen ovat rakentaneet oman näkemyksensä mukaisen joukkueen ja tässä vaiheessa itse luotan siihen, että asioita on ihan funtsittukin, sen verran varhaisessa vaiheessa joukkue on ollut valmis. Uskon, että heillä on mua parempi kompetenssi arvioida, kuka joukkueeseen sopii ja miksi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Annettu rikepiste yleisestä vaikeaselkoisuudesta
Mä inan kritisoin Hifk tainnut pitkää olla ainut 3 milj budjetin joukkue.. Nyt jopa Rauma tulee samaan syssyy. No Ligaa jakautuu näiden 5-6joukkueen kesken jolla tuossa jo yllä ainakin hetkellisesti varaa... Hifki ollu liigan varallisimpia seuroja, mutta mutta miten pikku kalastajakylä laittaa liikevaihdon tavoikseen 200 miljoonaa.. teidän pitää hetki sitä miettiä (nyt 130).. siitä lohkeaa aina enemmän kuin 3 milliä aina lätkään ... pakko kekkuilla :)
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä inan kritisoin Hifk tainnut pitkää olla ainut 3 milj budjetin joukkue.. Nyt jopa Rauma tulee samaan syssyy. No Ligaa jakautuu näiden 5-6joukkueen kesken jolla tuossa jo yllä ainakin hetkellisesti varaa... Hifki ollu liigan varallisimpia seuroja, mutta mutta miten pikku kalastajakylä laittaa liikevaihdon tavoikseen 200 miljoonaa.. teidän pitää hetki sitä miettiä (nyt 130).. siitä lohkeaa aina enemmän kuin 3 milliä aina lätkään ... pakko kekkuilla :)
Mitä tässä lukee?
 

Silppuri

Jäsen
Mä inan kritisoin Hifk tainnut pitkää olla ainut 3 milj budjetin joukkue.. Nyt jopa Rauma tulee samaan syssyy. No Ligaa jakautuu näiden 5-6joukkueen kesken jolla tuossa jo yllä ainakin hetkellisesti varaa... Hifki ollu liigan varallisimpia seuroja, mutta mutta miten pikku kalastajakylä laittaa liikevaihdon tavoikseen 200 miljoonaa.. teidän pitää hetki sitä miettiä (nyt 130).. siitä lohkeaa aina enemmän kuin 3 milliä aina lätkään ... pakko kekkuilla :)
Suhteellisen kryptinen teksti
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä inan kritisoin Hifk tainnut pitkää olla ainut 3 milj budjetin joukkue.. Nyt jopa Rauma tulee samaan syssyy. No Ligaa jakautuu näiden 5-6joukkueen kesken jolla tuossa jo yllä ainakin hetkellisesti varaa... Hifki ollu liigan varallisimpia seuroja, mutta mutta miten pikku kalastajakylä laittaa liikevaihdon tavoikseen 200 miljoonaa.. teidän pitää hetki sitä miettiä (nyt 130).. siitä lohkeaa aina enemmän kuin 3 milliä aina lätkään ... pakko kekkuilla :)
Ei ainakaan Rauman murrett.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Samat seurat ovat menestyneet paremmin myös pienemmällä budjetilla. Siellä todellakin tehdään jotain paremmin kuin meillä.

Nykyisellä kyhäelmällä ainoa tapa saada perustallaajia (ei elinkautisia) liikkeelle on urheilullinen menestyminen ja siitä olen todella huolissani, koska kuilu pahimpiin kilpailijoihin on valtava rosterin laadussa.

Itse edustan tässä ikuisessa ja jokavuotisessa HIFK:n rosteriväännössä koulukuntaa, jossa riihikuivalla ostamalla ei välttämättä saa menestystä. Se on jo nähty lukemattomina aiempina vuosina HIFK:n kohdalla. Kaikki toimarit ovat sitä kokeilleet ja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta käteen on jäänyt useimmiten vain pronssipysti tai lämmin kädenpuristus.

Ratkaisevampaa menestyksessä on se millainen harjoittelun ja pelillisen tekemisen seurakulttuuri leijuu jääkiekkoseuran yllä. Usein kyse on valmentajasta, mutta syvemmin katsottaessa miten laadukkaasti kaikkialla seurassa tehdään tinkimättömästi asioita päivästä ja vuosikymmenestä toiseen etenkin jään tasolla. Tappara on yhdessä Kärppien kanssa ollut laadukas tässä ja osittain myös Ilves sekä Lukko. Nyt HIFK:lla on vaihteeksi valmentaja, joka ei ainakaan tästä tule tinkimään pelaajiston kohdalla ja se pelaaja saa peliaikaa, joka treeneissä sekä muutenkin osoittaa olevensa peliajan arvoinen.

HIFK:n jään tasolla tekemisen seurakulttuuri pelillisten asioiden suhteen on valitettavasti osin murentunut surkeiden toimarien ja valmentajien takia, voisi jopa sanoa, että "yleisen velttouden" takia. Tätä ei voi rahalla ostaa ja se syntyy vain jokapäiväisen tekemisen kautta vuosikymmenestä toiseen. Joten rosteri on hyvin harvoin se syy miksi ei menestytä vaan yksinkertaisesti kaikessa, pienissäkin asioissa, vain ja ainoastaan paremmin tekeminen. Asia, jota ei voi saavuttaa lapioimalla miljoonia pelkästään oletetusti laadukkaisiin pelaajiin.
 
Viimeksi muokattu:

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Samaa mieltä nim, Jäkishöntsän kanssa.

Vastikään saimme kuulla myös Lukon strategisia linjauksia tulevaisuuteen, talouteen ja urheilullisen menestyksen tavoitteisiin. Näihin nimenomaan ei kuulu ostojoukkue vaan sellainen nähtiin pikemminkin riskinä. Tietyn pelaajabudjettitason jälkeen menestyksen todennäköisyys suhteessa panostukseen ei välttämättä nouse käsi kädessä. Siellä painotettiin, että Tappara kestomenestyjänä ei ole ollut aina liikkeellä valtavan suurella budjetilla. Toisaalta tuoreessa muistissa on Jokerit ja miksi ei myös Hifk:n edesottamukset, joista Jäkkshöntsäkin tuossa yllä puhui. No, jos se mottipäinen budjetti sitten kuitenkin johtaa siihen ylivertaiseen joukkueeseen, silloin tarjolle puolestaan tulee riski, että viikon Saipa-ottelut pelataan tyhjille halleille ja ihmiset odottavat vain kovia otteluita. Kummassakaan tapauksessa jättimäinen pelaajabudjetti ei ole optimaalinen lähtökohta, kun strategian mukainen tavoite on saada joukkue myymään tuotetta, rahoittamaan itse itseään mahdollisimman paljon ja iskemään joka kausi sellaisesta haastajan lähtöruudusta, jossa sijat 1-4 ovat realistisia ja kiinnostus tuotteeseen syntyy niin pettymysten kuin onnistumisien kautta. Tällöin tuotteen voi olettaa kiinnostavan ja myyvän.

Jotain Lukon kaltaista Hifk:nkin varmasti pitäisi tehdä, mutta Lukosta poiketen se voi myös hyödyntää pääkaupunkiseudun valtavaa juniorimyllyä. Sitäkin oikeastaan voi hyödyntää vain, jos ei olla liikkeellä ostojoukkueella täynnä kypsiä liigajyriä.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
jos se mottipäinen budjetti sitten kuitenkin johtaa siihen ylivertaiseen joukkueeseen, silloin tarjolle puolestaan tulee riski, että viikon Saipa-ottelut pelataan tyhjille halleille ja ihmiset odottavat vain kovia otteluita.

En osta. Ajatus, että ihmisiä kiinnostaa suuremmalla todennäköisyydellä HIFK, jolla tekee tiukkaa voittaa SaiPa, kuin HIFK, joka lähtökohtaisesti pieksee SaiPan, on absurdi.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Restel on kaiken pahan alku ja juuri.

Tai oikeammin, jääkenttäsäätiö tai mikä taho onkaan, joka päättää keneltä tilaa ravintolapalvelut. Hallilla ei ole yhtäkään baaria josta saisi juoda oluen tai viinin lasista, joten se täytyy ryystää muovikupista joka on paitsi moukkamaista myös pahanmakuista. IFK-laiset ovat sivistynyttä porukkaa, en tajua miksi kukaan tähän nöyryyttävään moukkamaisuuteen suostuu. IFK-laiset ovat myös hyvinkäyttäytyviä, eivätkä varmasti rikkoisi laseja tai mikä onkaan syy tähän älyttömään touhuun. Koko ottelutapahtuma kärsii tästä suunnattomasti.

Ruoka on myös naurettavan yksipuolista ja pahaa, ja oluiden tai viinien valikoima on todella köyhä.

Olen hyvin usein jättänyt tulematta peleihin, koska nämä oheispalvelut ovat niin kehnoa luokkaa, enkä varmasti ole ainut.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Restel on kaiken pahan alku ja juuri.

Tai oikeammin, jääkenttäsäätiö tai mikä taho onkaan, joka päättää keneltä tilaa ravintolapalvelut. Hallilla ei ole yhtäkään baaria josta saisi juoda oluen tai viinin lasista, joten se täytyy ryystää muovikupista joka on paitsi moukkamaista myös pahanmakuista. IFK-laiset ovat sivistynyttä porukkaa, en tajua miksi kukaan tähän nöyryyttävään moukkamaisuuteen suostuu. IFK-laiset ovat myös hyvinkäyttäytyviä, eivätkä varmasti rikkoisi laseja tai mikä onkaan syy tähän älyttömään touhuun. Koko ottelutapahtuma kärsii tästä suunnattomasti.

Ruoka on myös naurettavan yksipuolista ja pahaa, ja oluiden tai viinien valikoima on todella köyhä.

Olen hyvin usein jättänyt tulematta peleihin, koska nämä oheispalvelut ovat niin kehnoa luokkaa, enkä varmasti ole ainut.
Joo juoma valikoima saisi olla monipuolisempi.
Noi lasit taas taitaa olla ihan säännöissä kielletty???
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
- - Ruoka on myös naurettavan yksipuolista ja pahaa, ja oluiden tai viinien valikoima on todella köyhä.

Aamen! Olispa vaikka sushia joku pieni valikoima ja hyvää valkkaria…

Mä käyttäisin helposti (vielä) enemmän rahaa Nordiksella, jos sieltä saisi oikeesti hyvää syötävää. Tulen usein arkipeliin suoraan töistä, vähän nälkäisenä. Mitkään nakkimukit ei mulle maistu ja sen semiällöttävän nachoannoksen pystyn syömään vain joka toinen viikko. Pienikin parannus ruoka- ja juomatarjonnassa parantaisi ottelutapahtumaa isosti.

Pahoittelut, vähän väärä ketju.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Joo juoma valikoima saisi olla monipuolisempi.
Noi lasit taas taitaa olla ihan säännöissä kielletty???

Voihan niitä sääntöjä tulla vaikka minkälaisilta tahoilta tuossa yhteydessä. Kaupunki, jääkenttäsäätiö yms. Mutta muistaisin kyllä joskus aikoinani HIFK:n vieraspelissä Espoossa juoneeni kaljaa siinä päätybaarissa lasisesta litran tuopista. Muistelisin myös, että joku vanhempi espoolainen herra siinä koitti provota keskustelua aiheesta, että toi Melarthan on tyyliin 6. divisioonan pelaaja. Mitä se tuolla jäällä tekee. Muistelisin vastanneeni, että tuolla se kuitenkin pelaa, että se tekee siitä sm-liiga pelaajan. En muista enää, mikä vuosi oli, mutta Espoon Blues pelasi vielä Liigaa, eli kyllä tuosta aikaa on.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamen! Olispa vaikka sushia joku pieni valikoima ja hyvää valkkaria…

Mä käyttäisin helposti (vielä) enemmän rahaa Nordiksella, jos sieltä saisi oikeesti hyvää syötävää. Tulen usein arkipeliin suoraan töistä, vähän nälkäisenä. Mitkään nakkimukit ei mulle maistu ja sen semiällöttävän nachoannoksen pystyn syömään vain joka toinen viikko. Pienikin parannus ruoka- ja juomatarjonnassa parantaisi ottelutapahtumaa isosti.

Pahoittelut, vähän väärä ketju.

Susheille peukku täältä. Ei luulis olevan vaikea toteuttaa, kun niitä joka marketissa on myynnissä.

Itse olen (ainakin toistaiseksi) ratkaissut safkaamisen niin, että käyn ennen peliä syömässä siivet Hookissa.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Restel on kaiken pahan alku ja juuri.

Tai oikeammin, jääkenttäsäätiö tai mikä taho onkaan, joka päättää keneltä tilaa ravintolapalvelut. Hallilla ei ole yhtäkään baaria josta saisi juoda oluen tai viinin lasista, joten se täytyy ryystää muovikupista joka on paitsi moukkamaista myös pahanmakuista. IFK-laiset ovat sivistynyttä porukkaa, en tajua miksi kukaan tähän nöyryyttävään moukkamaisuuteen suostuu. IFK-laiset ovat myös hyvinkäyttäytyviä, eivätkä varmasti rikkoisi laseja tai mikä onkaan syy tähän älyttömään touhuun. Koko ottelutapahtuma kärsii tästä suunnattomasti.

Ruoka on myös naurettavan yksipuolista ja pahaa, ja oluiden tai viinien valikoima on todella köyhä.

Olen hyvin usein jättänyt tulematta peleihin, koska nämä oheispalvelut ovat niin kehnoa luokkaa, enkä varmasti ole ainut.
Huonon ruokatarjonnan ongelman olen ratkaissut saapumalla Nordikselle aina täysin vatsoin, joten ymmärrän ongelmasi. Viimeksi söin jotain Nordiksella vuonna 1993. Silloin söin corndogin. Se maistui hyvältä. Sen jälkeen olen ennen peliä syönyt joko kotona tai esim. Mc Donald'sissa. Ylihintaista ja pahaa kahvia olen joskus kupillisen juonut. Jos ravintolatarjonta paranee, saatan kääntää kelkkani.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Joo juoma valikoima saisi olla monipuolisempi.
Noi lasit taas taitaa olla ihan säännöissä kielletty???
Saattaa olla joo koska kehutulla Nokia Areenallakin suurinosa annosteltiin samoista mukeista. Olipa noissa mukeissa jopa mitta viivat viineistä bisseen. :D
Toki ovat/olivat kovaa muovia joten tiskin kautta uudestaan kiertoon.
Ps. Tai asiakkaiden mukaan (löytyy muistona nelisen kappaletta)
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Minusta aloittamani keskustelu Restelistä on oikeassa ketjussa. HIFK:n täytyy saada ravintolapalvelut paremmiksi, parantaakseen taloudellista tilannetta ja tulevaisuutta.

Minusta Brewer's Street voisi olla koko pituudeltaan pienpanimoiden myyntipisteitä, ja oluet saisi nauttia LASISTA. Tämä alue voisi olla "suljettu", niin ettei laseja saa viedä pois alueelta.

Minusta muualla ympäri hallia saisi olla pieniä Sinebrychoffin punaisia myyntipisteitä, joista saa ostaa IFK-Koff olutta tölkistä, ja tölkin saa kantaa mukanaan.

Ruokatarjontaan tulisi lisätä terveellisempiä vaihtoehtoja, high end safkaa, luomua, gluteenitonta, vegaanista ja muita erityisruokavalioita.

Jonnekkin päin hallia täytyisi saada myös viinibaari, jossa saa nauttia viininsä LASISTA, ja jossa myydään pieniä tapaksia tai antipastoja kuten oliiveja, viinirypäleitä, juustoja, pikkuleipiä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aamen! Olispa vaikka sushia joku pieni valikoima ja hyvää valkkaria…

Mä käyttäisin helposti (vielä) enemmän rahaa Nordiksella, jos sieltä saisi oikeesti hyvää syötävää. Tulen usein arkipeliin suoraan töistä, vähän nälkäisenä. Mitkään nakkimukit ei mulle maistu ja sen semiällöttävän nachoannoksen pystyn syömään vain joka toinen viikko. Pienikin parannus ruoka- ja juomatarjonnassa parantaisi ottelutapahtumaa isosti.

Pahoittelut, vähän väärä ketju.

Just oikea ketju :)
Arkipeleihin kun kuitenkin tullaan melkeinpä suoraan töistä, niin voishan siellä olla tarjolla muutakin kun ihan höttöä. Nyt hallilta ei tule ostettua muuta kun kahvia tai bisseä ja safkailut muualla. Tällänen homma nyt ei edellytä edes uutta hallia vaan ihan sitä, että joku ajattelee ostajan kulmasta tilannetta. Meneehän se nakkimukikin nyt joskus harvoin, mut että parempaakin voisi myydä. Miksipä ne sushitkin ei kävisi, vaikka en nyt hirveästi niitä fanita. Mites ne petoklubin ruuat? En oo kun 2 tai 3 kertaa kävässy, mutta en safkaamaasa

Kun Garden vuonna 2051 on valmis, niin toivottavasti siellä jotenkin on otettu haltuun myös tuo kokonaisvaltaisempi asia.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Olen moneen HIFK:n kyselyyn vastannut (silloin kun niitä vielä tuli), eikä yksikään toivomus ole mennyt toteutukseen. Erittäin voimakkaasti olen protestoinut jäähallin monopolitarjontaa. Restel kun on surkeuden huippu. Ei taida restel toimia missään paikassa, jossa olisi kilpailijoita? Nakit on kuin jauhosäkit ja kaikki muu on samanlaista höttöä. Ja hinnat aivan tolkuttomat.
No, osaa ne muuallakin. Taisi olla aika myrkkyä Keski- ja Etelä-Eurooppalaisille hinnat äskettäisessä futismatsissa. Hyvää mainosta Suomelle ja turismia kasvatetaan negatiivisesti. Ja me suomalaiset tyhmänä maksetaan kaikesta vaikka mitä mukisematta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös