Amen! Juuri näin, eikä tuota edes olisi vaikea tehdä. Nyt meno oli niin hiton 70-lukulaista että aivoihin sattuu.HIFK haluaa olla tyylikäs suurseura. Silloin toiminnan pitää olla tyylikästä. Monet seurat, etunenässä Ilves, ovat vieneet oman sisällöntuotannon uudelle tasolle. Vinkkiä voi myös katsoa siitä, miten Tappara julkisti Grönborgin sopimuksen.
Kun rima nousee, HIFK pysyy paikallaan. Tämän päivän tilaisuus oli juuri esimerkiksi tamperelaisten seurojen järjestämien tilaisuuksien rinnalla kotikutoinen, nukkavieru. Amatöörien puuhastelulta se valitettavasti näytti.
Koko homma voitu tehdä toisin.
Ihan vaikka näin:
1) Alkuun toimitusjohtajan katsaus seuran talouteen ja erityisesti: mitä tavoitellaan ensi kaudella, mitä tavoitellaan tulevina vuosina ja miten tavoitteisiin aiotaan päästä?
2) Pääyhteistyökumppaneiden esittely. Ketkä jatkavat, ketkä uusia. Mitä HIFK voi antaa kumppaneille? Entä mitä kumppanit voivat antaa HIFK:lle?
3) Urheilujohtajan katsaus. Miksi finaalipaikka meni vihkoon? Mitä nyt tehdään, jotta seura viimein voittaisi mestaruuden?
4) Valmennusjohdon esittely, Villen kommentit ja tässä tapauksessa myös Pomo-Ojasen haastattelu. Pomo-Ojasen esittelyn kylkeen hänestä vanhoja kuvia HIFK-paidassa, esille vaikka hänen vanhoja HIFK-paitoja. Tuodaan esille hänen juurensa IFK:ssa.
Jotakuta olisi varmasti myös kiinnostanut Jan Lundellin kommentit maalivahdeista, koska niistä on aina suuri puhe Stadissa.
Ja aivan varmasti myös fysiikkavalmentajan jututus kiinnostaisi, mitä tehdään, miten yritetään välttää loukkantumiset yms.
5) Pelaajajulkistukset. Jokaisesta pelaajasta esittelyvideo, jopa SaiPa osaa nämä, sitten haastattelu. Kylkeen Salmelaisen ja Peltosen kommentit pelaajasta.
Ja rohkeasti myös kommentit, millaisia pelaajia on mahdollisesti vielä ns. etsinnässä. Ja samalla voi reippaasti kertoa, ketkä eivät jatka Nordiksella.
Ja tässä yhteydessä vielä näyttöön kootusti koko joukkueen sopimustilanne.
6) Ohjelmaosioiden väliin mainokset esimerkiksi kausikorteista ja fanituotteista. Jos asioita olisi haluttu kehittää vielä pidemmälle, ihan vain esimerkkinä: Lexus ja Toyota olisivat kehittäneet esimerkiksi IFK:n kausikorttilaisille jonkun spesiaalitarjouksen.
Ylipäätään kausikorttien kylkeen pitää kehittää juttuja, jotka sitouttavat katsojat, seurat ja yhteistyökumppanit toisiinsa.
Ja missä uudet fanituotteet? Miksi pelaajasopimusten julkaisujen yhteydessä ei olisi laitettu myyntiin esimerkiksi Lehterä T-paitoja yms.? Näin tekee esimerkiksi Ilves.
7) Treenipeliohjelman esittely. Olisi kerrottu, koska ja missä HIFK pelaa treenimatsit. Tähän yhteyteen, jos sopiva viikonloppupeli jossakin, voisi järjestää jonkun edullisen Tule tutustumaan toimintaan -fanireissun.
8) Ensi kauden ottelutapahtuman esittely. Mitä muutoksia/uutuuksia tulee? Vai tuleeko? Koska sarja suurinpiirtein alkaa? Koska irtoliput tulevat myyntiin?
9) Nyt sivulauseessa lipsautettiin, että HIFK:n matsiselostukset palaavat radioon. Tästäkin olisi voitu kertoa enemmän. Samalla koko omasta sisällöntuotannosta. Millaista matskua HIFK:n sivuille? Tuleeko HIFK TV:hen jotakin uutta matskua? Seuran virallinen podcast yms.....
10) Ja sitten todellinen special edition, vain tosikäyttöön: HIFK olisi voinut vaikka maksua vastaan myydä lähetyksen tiedotustilaisuudesta Pentti Matikaisen kommenttiraidalla:)
Nämä asiat saattavat tuntua irrallisilta, mutta uskon että ne kertovat paljon seuran toimintatavoista- ja edellytyksistä ja siksi uskon että kun MYÖS tiedotus-ja markkinointi on nykyajan vaatimalla tasolla ja puuhastelu jää historiaan niin joukkue myös voittaa mestaruuden tai jopa mestaruuksia.