Moniko edes oikeasti olisi halunnut rahat takaisin? Jos halusi rahansa takaisin, ne olisi varmasti saanut, jos näin on kerran luvattu. Sähköisesti, eli kirjallisesti ilmoittamisessa ei ole mitään erikoista. Harva yritys ryhtyy mihinkään palautustoimiin ilman kirjallista pyyntöä, niin se vain nykyaikana menee. Siitä jää nimittäin kirjallinen todiste, että henkilö X on pyytänyt palauttamaan rahat tilille X. Puhelimitsehan voi kuka tahansa ilmoittaa kenen tahansa tiedot ja jos joku esiintyisi minuna ja pyytäisi palauttamaan minulle oikeutetut rahat omalle tililleen, olisin raivona. Plus, että se olisi rikos. Teoriassahan jonkun yrityksen työntekijä voisi vaikka ilmoittaa oman tilinumeronsa firman kymmenen lipun/kausarin palautustiliksi. Vaikka HIFK ei tekisi mitään väärin, syntyy asiasta sen selvittyä kauhea soppa ja sen selvittämiseen menee aikaa. Ja pahimmassa tapauksessa hyvä asiakassuhde katkeaa, ”koska HIFK yritti kusettaa”. Plus, että kun kaikki tapahtui, siinä oli miljoona muutakin asiaa, mitkä piti seuran puolesta selvittää. En epäile sekuntiakaan, etteikö rahoja olisi saanut takaisin vaikka ihan postitse lähetetyn kirjeen perusteella, että sikäli edes sähköpostin puute ei varmasti olisi este palautuksen saamiselle. Ja ehkä joustoa olisi saattanut joissain tapauksissa löytyä myös puhelinkeskustelun johdosta, mutta kyllä se oma-aloitteisuutta olisi vaatinut ja itseltä ensikontaktia seuran suuntaan.
Ihmeellistä mielensäpahoittamista taas. Jos sua harmittaa kovasti sisään jääneet rahat, niin mä voin vaikka hyvittää ne sulle, jos HIFK on näin kieltätynyt toimimasta. Voin vaikka lähettää postissa lahjakortin jonnekin. Josko se lievittäisi mielipahaasi.