Postinjakaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- En gång IFK, alltid IFK.
Laitoin noihin sun arvioiden perään omat arviot. Aika samanlaisia summia veikattiin. Muutama mulla oli halvempi, esim. Halonen, Laakso, Winberg, Motin, Lambert, Jääskä, Lundell, Tallberg ja Petrell. Uskon että esim. seuraavalla kaudella Lambert tienaa enemmän tai sitten tälle kaudelle on joku bonus sen mukaan missä pelaa. Winberg saa varmaan alussa myös pienempää kuten Halonenkin, varsinkin jos ei ole vielä varmaa pelaako edarin mukana. Leskisestä taas veikkaan että ei ole ihan 250ke vaan muutama kymppi vähemmän.
Vastaavasti taas veikkaan että Saarinen on niin suoritusvarma että tienaa sen 180ke.
Mutta kun yytsin noita sun lukuja, niin voi hyvinkin olla että olen arvioinut joitakin alakanttiin. Olisi helpompaa arvioida kun tietäisi paljon kului tämän kauden jengiin rahaa. Menikö yli 3,4me? Oliko jopa 3,6me?
Joo. Näähän perustuu vain heittoihin. Oikeasti joku pelaaja saa enemmän ja joku vähemmän ja siten ne tasoittuu meidänkin välillä.
Mutta meillä oli varmaan aika erilainen ajattelu? Vaikuttaa, että sulla oli paljon lukuja siten miten itsekin ensin ajattelin, että mitä pelaajan "oikeasti kuuluisi saada", mutta mä laitoin sen tunteen mukaan "jos ja kun maksetaan joillekin liikaa".
Pidän aika varmana, että Keränen, Motin ja Tallberg kuuluu siihen sakkiin, kun tuli ostopelaajina sisään. Motin on verotietojen mukaan tienannut ensimmäisenä kautenaan reilusti yli 150t. En usko, että on suostunut noin roimaan palkanalennukseen, että saisi nyt vain 110t.
Winberg halutaan jäävän moneksi vuodeksi eteenpäin, jolloin nyt maksetaan parikymppiä ylimääräistä. Tiedän varmuudella, että HIFK haluaa osoittaa joillekin pelaajille arvostusta myös palkan kohdalla. Nythän tehtiin siis uusi sopimus, jotta saataisiin sidottua ylimääräiseksi vuodeksi. Miten sä saat sen aikaiseksi? Nostamalla liksaa.
Itse uskon, että Lambert ja Lundell saa paljon enemmän kuin sun arvio. Lambertista kisasi puoli valtakuntaa ja koska kasvattajakorvaukset maksaa jo ton summan takaisin, voi Lambertin agentti/faija pyytää kunnon lukuja.
Voi toki olla, että Lambertin diili on jyvitetty näin: 50t, 75t, 150t eli vasta viimeinen kausi on se iso palkka. Mutta ihan varmasti ovat osanneet pyytää kunnon liksaa. Lundellin tapauksessa on varmasti tarkastettu liksaa niin, että se on korkeampi kuin mahdollisen NHL-diilin farmipalkka. Näinhän tehtiin MGn tapauksessa ja oliko Husson? tapauksessa. Ja hyvä niin. Se motivoi jäämään yhdeksi kaudeksi kauemmin, kun on enemmän fyrkkaa mitä käyttää Ikeassa. Lisäksi se kertoo arvostuksesta, jolloin halu NHL-vuosien jälkeen palata kasvattajaseuraan on kovempi. Jos pelaajalle jää paska maku "Saivat mestaruuden ja maksoivat mulle junnu-liksaa", niin sitä ei enää jälkeenpäin saa helpolla korjattua.