HIFK kaudella 2019–2020

  • 748 098
  • 3 319
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilisen jälkeen on spekuloitu monessa ketjussa, miksi junnuja on näkynyt niin vähän liigakokoonpanossa tällä kaudella. Heitetään vielä yksi arvaus. Syynä saattaa olla se, että on haluttu pitää Teräväisen ja muiden lupausten pelihuumori ja itseluottamus korkealla ja samalla on odotettu sopivaa paikkaa kokeilla junnuja edustuksessa. Kun pojat saa mättää maaleja ja taistella a-junnujen kärkisijoista, itseluottamuskin on tapissa onnistumisten myötä. Sitten tulikaste Liigassa on Hämptonissa tilanteessa, missä ei oikeastaan ole hävittävää, vaikka se nyt olikin kuuden pinnan matsi, ja silloin pystyy vapautuneeseen suoritukseen. Jos noi nuoret jätkät olis talven ajan seuranneet vierestä, kuinka kokeneet karjut puristaa mailaa rystyset valkoisina ja puree hammasta poskilihakset lukossa keskellä tappioputkea, niin tuskin omakaan fiilis olisi pysynyt kauan hyvänä.

Ei toi varmasti ole valmentajalle ideaalitilanne, että joutuu kerralla nostamaan pari kentällistä junnuja kokoonpanoon, mutta onneksi se toimi eilen. Suosittelen silti jäitä hattuun ennen, kuin vaatii vakipaikkaa kaikille junnuille. Ei nyt lähdetä mihinkään uuteen omat pojat -projektiin. Varmasti lahjakkaimmat raivaa tiensä kokoonpanoon, kun ovat kypsiä syrjäyttämään aikuiset tieltään ja ennen kaikkea pärjäävät Liigan vauhdissa ja kovuudessa. Heiskanenkaan ei tarvinnut montaa tilaisuutta siihen, että vakiinnutti paikkansa liigatasolla. Tai Lundell. Eihän me haluta, että joku tuukkamäntylä ajelee kyynärpäällä 16-vuotiaan Brad Lambertin kylmäksi ensimmäisessä vaihdossa?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eräs asia jäi kalvamaan mieltäni. Kun Leskinen ja Lyytinen olivat merkittynä kokoonpanoon keskiviikkona ja sitten iltapäivän aikana tipahtivat sieltä pois ja sitten perjantaina olivat mukana pelissä, niin mikä mahtaa olla sellainen tauti, joka on noin lyhytkestoinen.
Oliko koirankoppikuume vai valmentajaihottuma vai riemuripuli?
Ettei vain olisi kyse jostain erimielisyyksistä joukkueen ja valmennuksen välillä tms.
Mene ja tiedä.
En halua lietsoa mitään huhumyllyä, mut' kauhiast' ihmettelen mist' toi johtus'.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
@Bafforosso Jos lääkäri on vielä arvioinut kunnon alkulämmittelyn jälkeen? Eiköhän ne olisi pelanneet jos olisivat peliluvan saaneet. Leskinenkin sai sen perjantain peliin viime tipassa.
Arvasinhan ettei kauan kestä ennen kuin joku IFK:n puolustajista vastaa. Minulla ei ole mitään HIFK:ta vastaan, kunhan ihmettelin asiaa.
Hyvä, olet varmaan oikeassa, enkä ärsytä sinun yltiöpositiivista asennetta tämän enempää.
Mietipä kuitenkin, voisiko asia olla toisinpäin jollain tavalla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Arvasinhan ettei kauan kestä ennen kuin joku IFK:n puolustajista vastaa. Minulla ei ole mitään HIFK:ta vastaan, kunhan ihmettelin asiaa.
Hyvä, olet varmaan oikeassa, enkä ärsytä sinun yltiöpositiivista asennetta tämän enempää.
Mietipä kuitenkin, voisiko asia olla toisinpäin jollain tavalla.

No yltiöpositiivisesta en tiedä, mutta Leskinen eikä Lyytinen olleet merkittynä kokoonpanoon klo 12 ja saivat peliluvan juuri ennen ottelua.

Tietysti sitä osa haluaa kehittää illuminate verrattavia tarinoita IFK:hon, mutta eiköhän tuo ole mennyt juuri kuten Jalo sen kuvaili.

E: Tämä tieto tuli minulle radion välityksellä JP Jalolta. Siellä kertoi tämän kaksikon saaneen peliluvan juuri ennen ottelua.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Näin reagoidaan oikein. En pistäisi pahitteeksi jos vastaava harjoitus tehtäisiin säännöllisesti ja samalla mietittäisiin muitakin ehkäisykeinoja.

Tästä tuli mieleen että 30.1 olin mukana Club 1897-tapahtumassa, jossa käytiin myös pukukopissa. Siellä oli viisi ryhmää jotka kiersivät, noin 15-20 ihmistä per ryhmä.

Ihan kivahan siellä oli käydä, mutta tarkoittaa että kopissa kävi n. 100 ylimääräistä ihmistä pyörimässä. Samassa olin viime vuonna, lähes päivälleen samaan aikaan. Ei välttämättä ehkä paras idea pahimpaan flunssakauteen.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eräs asia jäi kalvamaan mieltäni. Kun Leskinen ja Lyytinen olivat merkittynä kokoonpanoon keskiviikkona ja sitten iltapäivän aikana tipahtivat sieltä pois ja sitten perjantaina olivat mukana pelissä, niin mikä mahtaa olla sellainen tauti, joka on noin lyhytkestoinen.
Oliko koirankoppikuume vai valmentajaihottuma vai riemuripuli?
Ettei vain olisi kyse jostain erimielisyyksistä joukkueen ja valmennuksen välillä tms.
Mene ja tiedä.
En halua lietsoa mitään huhumyllyä, mut' kauhiast' ihmettelen mist' toi johtus'.
Eli PIkkarainen ensin keskiviikkona ihan vittuillakseen laittoikin Leskisen ja Lyytisen koirankoppiin sen jälkeen kun ensin olivat ensin merkittynä kokoonpanoon ja sitten perjantaina ihan vain vittuillakseen ottikin pojat koirankopista kun ensin eivät olleet alkuperäisessä kokoonpanossa? :D Nyt oli kyllä yksi parhaista salaliittoteoriaviesteistä mitä täällä IFK-osiossa on nähty – ja niitä on kuitenkin nähty melko paljon. Kiitos hyvistä nauruista. Niin ja hyvä, että et kuitenkaan mitään huhumyllyä halua lietsoa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eli PIkkarainen ensin keskiviikkona ihan vittuillakseen laittoikin Leskisen ja Lyytisen koirankoppiin sen jälkeen kun ensin olivat ensin merkittynä kokoonpanoon ja sitten perjantaina ihan vain vittuillakseen ottikin pojat koirankopista kun ensin eivät olleet alkuperäisessä kokoonpanossa? :D Nyt oli kyllä yksi parhaista salaliittoteoriaviesteistä mitä täällä IFK-osiossa on nähty – ja niitä on kuitenkin nähty melko paljon. Kiitos hyvistä nauruista. Niin ja hyvä, että et kuitenkaan mitään huhumyllyä halua lietsoa.
No, kerro huviksesi montako flunssaa tai vatsatautia olet sairastanut kahdessa päivässä, niin että olet täysin kunnossa sen jälkeen. Minä en ainakaan muistikuvani mukaan koskaan ja ikää on aika paljon.
Sitä minä ihmettelin ja siitä sait naurut, joten hyvä sinulle, sillä nauru tunnetusti pidentää ikää, eikö niin?
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, kerro huviksesi montako flunssaa tai vatsatautia olet sairastanut kahdessa päivässä, niin että olet täysin kunnossa sen jälkeen. Minä en ainakaan muistikuvani mukaan koskaan ja ikää on aika paljon.
Sinulla on siis faktatietoa, että Leskisen ja Lyytisen flunssa on alkanut juuri tuolloin keskiviikkona? Eikä vaikka edellisenä sunnuntaina tai maanantaina ja sitten on keskiviikkona näyttänyt siltä, että pystyvät pelaamaan, mutta aamujäiden jälkeen olo onkin ollut sellainen, että pelaaminen ei olisikaan ollut fiksua? Perjantaina sitten yrittivät uudelleen ja kun saivat labrakokeiden tulokset (kuten IFK:n sivuilla kerrottiin) perjantaina iltapäivällä, niin lääkäriltä tuli pelilupa?

Kyllä itsestänikin se salaliittokoirankoppiteoria kuulostaa paljon todennäköisemmältä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
En viitsi lainata tuota edellistä viestiä, mutta otan kiinni tuohon labratuloksiin. Nekö kertoo saako pelata vai ei?
Eiköhän se pelaaja itse tunne onko olo sellainen että voi pelata tai ei. Siis jos on ollut flunssaa, vatsatautia yms.
Sinänsä kyllä jännää että noi monta ukkoa tippuu samaan aikaan, ja tuntuu olevan joka vuotista. Muilla jengeillä harvinaisempaa vaikka nytkin riehuu koronat ja perus flunssat ympäri maailmaa.
Homeessa se saatanan halli on!
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En viitsi lainata tuota edellistä viestiä, mutta otan kiinni tuohon labratuloksiin. Nekö kertoo saako pelata vai ei?
Eiköhän se pelaaja itse tunne onko olo sellainen että voi pelata tai ei. Siis jos on ollut flunssaa, vatsatautia yms.
Nyt tuolla IFK:n sivuilla (GIGANTTI Ottelustudio: Tänään vastassa TPS - Tsekkaa kokoonpano!) näyttää lukevan näin "Edit: Aiemmin viikolla sairastelleet Joonas Lyytinen ja Ville Leskinen saivat perjantaina iltapäivällä HIFK:n lääkäriltä luvan pelata ja nousevat mukaan pelaavaan kokoonpanoon. ", mutta aiemmin (pelipäivänä) samaisessa tekstinpätkässä oli maininta labratuloksista ja että sen jälkeen lääkäri antoi peliluvan. Eiköhän se pelaamispäätös ole niiden omien tuntemuksien ja vaikkapa juuri labratulosten yhdistelmä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
No joo tietenkin jos siellä tuloksissa näkyy joku/jotkin esim. tulehdusarvot tapissa, ja pelaaja meinaa itse olevansa pelikykyinen. Ja näin ollen lekuri pistää stopin ettei tilanne pahene.
Sori, en ajatellut loppuun asti.
 

Silppuri

Jäsen
Nyt tuolla IFK:n sivuilla (GIGANTTI Ottelustudio: Tänään vastassa TPS - Tsekkaa kokoonpano!) näyttää lukevan näin "Edit: Aiemmin viikolla sairastelleet Joonas Lyytinen ja Ville Leskinen saivat perjantaina iltapäivällä HIFK:n lääkäriltä luvan pelata ja nousevat mukaan pelaavaan kokoonpanoon. ", mutta aiemmin (pelipäivänä) samaisessa tekstinpätkässä oli maininta labratuloksista ja että sen jälkeen lääkäri antoi peliluvan. Eiköhän se pelaamispäätös ole niiden omien tuntemuksien ja vaikkapa juuri labratulosten yhdistelmä.
No tottakai se on näin, eiköhän tämä ole ihan itsestään selvä asia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Gilmore , saatat lähestyä asiaa nyt aivan väärästä näkökulmasta: tyydyttävä vastaus olisi luultavasti se, että valinnan poisjäämisestä tekivät pelaajat. Todennäköisin syy on se, että Leskinen ja Lyytinen eivät keskiviikkona suostuneet pelaamaan Pikkaraisen jengissä eivätkä varsinkaan istumaan samassa dösässä hänen kanssaan. Perjantaina viha oli kuitenkin jo sen verran laantunut, että suostuivat taas hoitamaan työsopimukseen kirjatut velvoitteensa. Asiasta oli varmasti vielä neuvoteltu liiton edustajien kanssa ennen lopullista päätöstä ja Pikkarainen oli ehkä joutunut lupaamaan kummallekin yv-aikaa junnujen kustannuksella. HIFK on kriisissä, koutsin pelikirja on hukassa ja hän kohtelee erityisesti tähtipelaajia huonommin kuin moni muu ja joka muuta väittää, on sinisilmäinen. Eikä pidä uskoa kaikkea, mitä paniikissa olevan seuran tiedotusosasto ulos tuuppaa. Se on se virallinen, pohjoiskorealainen totuus, mihin hölmöt lampaat uskoo. Totuus on varmasti oikeasti jotain ihan muuta, mutta sitä ei tietenkään kerrota, koska se ei aja seuran agendaa.

Ja mitä tulee sairastamisen pituuteen, minulla on useamman kerran ollut yhden laatan tauti. Samoin on ollut kuumeen kanssa, yksi päivä, ei mainittavaa flunssaa ja normiolo seuraavana päivänä. Mutta mä olenkin superihminen eikä kellään muulla varmaan ole vastaavia kokemuksia, eihän.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
@BOL Nyt kyllä on vähän piilovittuilua. Itselläni ei ainakaan ole laattatauti tai kuume kestänyt yhtä päivää.
Enkä siis väitä että Pikkarainen mulkkupäissään on asioiden takana.
Ja kuten totesin on niissä labratuloksissa ollut jotain sellaista ettei lääkäri ole halunnut antaa lupaa pelata.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Nyt kyllä on vähän piilovittuilua. Itselläni ei ainakaan ole laattatauti tai kuume kestänyt yhtä päivää.
Enkä siis väitä että Pikkarainen mulkkupäissään on asioiden takana.
Yleensä oksennustauti on omien ja läheisteni kokemuksella n. vuorokauden kestoinen. Se miten eri ihmisillä kroppa reagoi nestehukkaan on se, mikä oksennustaudista tekee ihmisten välillä erilaisen. Osa sairastuu tämän lisäksi päiväksi kuumeeseen, osalla tulee flunssaa ja osa palautuu välittömästi viimeisen purjoamisen jälkeen normaaliksi pystyen melkein täysipainoiseen elämiseen.
Itse olen vanhemmiten sairastellut vähemmän ja jo pieni lämmönnousu lähelle 37 lukemia saa mut sairastamaan miesflunssaa, tämän huomaa myös vaimo joka vittuilee joka kerta. Yleensä tätä kestää 2-5pv ilman suurempia oireita, ulkopuolisen silmään siis terve, myös lääkärin.
Meitä on moneen junaan.

Mitä tulee Pikkaraiseen, niin eiköhän pystytukalla löydy sen verran lääkärintaustaa että diagnoosit jättää tässäkin asiassa osaksi muiden tekemiksi, aivan kuten peluutuksenkin. (;-D)
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Itseasiassa meinasin, ainakin laatataudin, jälkeen olotila on aika loppu. Et voi juoda et syödä, kun kaikki tulee ylös.
Ja siis en minä tiedä miksei Leskinen ja Lyytinen pelannut ja sitten olivatkin kunnossa.
Ja vielä kolmannen kerran, jos lääkäri oli nähnyt niissä labratuloksissa jotain olevan koholla, ja kielsi pelaamisen ettei tauti, olotila tai whatever pahene.
Eli siis myönsin etten ajatellut ihan loppuun asti miksi äijät oli tulossa pelaa, ei tulleet. Ja parin päivän päästä pelasivatkin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä minua myös ihmetyttää, että täällä on kovasti spekuloitu Iikan viimekauden sairastamista ja myös jonkun muun, mutta nyt kun kaksi äijää on sairastuttuaan kahden päivän päästä pelikunnossa, ei se ole mikään ihme.

Kyllä minä nuorempana saatoin jopa kahden päivän sairastamisen jälkeen olla jalkeilla, mutta ei minusta edes huippukunnossa olisi kahden päivän (tai useamman) sairastelun jälkeen ollut pelaamaan täyttä liigapeliä.

On meillä aika teräsmiehiä.

Mutta koska aloitin tämän ihmettelyn, ehkä on hyvä että se myös loppuu tähän kommenttiin.

Itse en ainakaan enää jatka.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minua myös ihmetyttää, että täällä on kovasti spekuloitu Iikan viimekauden sairastamista ja myös jonkun muun, mutta nyt kun kaksi äijää on sairastuttuaan kahden päivän päästä pelikunnossa, ei se ole mikään ihme.

Kyllä minä nuorempana saatoin jopa kahden päivän sairastamisen jälkeen olla jalkeilla, mutta ei minusta edes huippukunnossa olisi kahden päivän (tai useamman) sairastelun jälkeen ollut pelaamaan täyttä liigapeliä.

On meillä aika teräsmiehiä.
Kysyin tätä jo tuolla aiemmin, mutta kysyn nyt vielä kerran, jos vaikka tällä kertaa saisin vastauksen. Eli kun tämä sinun salaliittoteoriasi pohjautuu tuohon "kahden päivän flunssaan", niin sinulla siis on ilmeisesti faktatietoa jostain, että Leskisen ja Lyytisen sairastelu alkoi juuri tuolloin keskiviikkona, sen jälkeen kun tuon illan pelin alustavat kokoonpanot oli julkaistu? Ai ei ole? No näin vähän ajattelinkin. Ei muuta kuin lisää foliota vaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kysyin tätä jo tuolla aiemmin, mutta kysyn nyt vielä kerran, jos vaikka tällä kertaa saisin vastauksen. Eli kun tämä sinun salaliittoteoriasi pohjautuu tuohon "kahden päivän flunssaan", niin sinulla siis on ilmeisesti faktatietoa jostain, että Leskisen ja Lyytisen sairastelu alkoi juuri tuolloin keskiviikkona, sen jälkeen kun tuon illan pelin alustavat kokoonpanot oli julkaistu? Ai ei ole? No näin vähän ajattelinkin. Ei muuta kuin lisää foliota vaan.
Ihmisten terveystiedot eivät ole julkisia, kuten varmaan tiedät.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisten terveystiedot eivät ole julkisia, kuten varmaan tiedät.
Kyllä, tiedän. Tämän takia sinun salaliittoteoriasi niin paljon naurattaakin. Ja sen verran tiedän faktana, että nuo IFK:n "uudet junnut" (Holopainen, Teräväinen ja kumppanit) vetivät jo ainakin tiistaina Kalton johdolla ylimääräisiä jäitä Nordiksella, eli kyllä se tauti on ollut joukkueessa päällä jo ennen keskiviikkoa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä, tiedän. Tämän takia sinun salaliittoteoriasi niin paljon naurattaakin. Ja sen verran tiedän faktana, että nuo IFK:n "uudet junnut" (Holopainen, Teräväinen ja kumppanit) vetivät jo ainakin tiistaina Kalton johdolla ylimääräisiä jäitä Nordiksella, eli kyllä se tauti on ollut joukkueessa päällä jo ennen keskiviikkoa.
You win - happy?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Miksi täällä suututaan ja aletaan vittuilemaan, jos joku IFK:n historian tuntien epäilee, että jotain skismaa olisi päällä joukkueen sisällä. IFK on ajautunut jälleen siihen tilaan, että koko paletti on aivan sekaisin. Ja mitä kipeilyyn tulee, niin joo voihan päivän olla "vain" kipeenä, mutta onko huippuurheilija pelikuntoinen seuraavana päivänä? Epäilen. Itse otan täysin tosissaan salaliittoteoriat ja enkä ylläty yhtään, vaikka pitäisikin paikkansa.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi täällä suututaan ja aletaan vittuilemaan, jos joku IFK:n historian tuntien epäilee, että jotain skismaa olisi päällä joukkueen sisällä. IFK on ajautunut jälleen siihen tilaan, että koko paletti on aivan sekaisin. Ja mitä kipeilyyn tulee, niin joo voihan päivän olla "vain" kipeenä, mutta onko huippuurheilija pelikuntoinen seuraavana päivänä? Epäilen. Itse otan täysin tosissaan salaliittoteoriat ja enkä ylläty yhtään, vaikka pitäisikin paikkansa.
Itselläni ei ainakaan kyse ole mistään suuttumisesta, vittuilusta (tai "voittamisesta", ping @Bafforosso ), vaan siitä, että keksitään vailla mitään faktapohjaa olevia omia salaliittoterioita, joista sitten ajan kanssa syntyy vääriä palstatotuuksia, jos niitä ei ammuta alas. Kuten nyt tämä "kahden päivän flunssa", jota ei kuulemma voi olla olemassa. Tuo tauti kun iski IFK-pelaajiin jo aiemmin viikolla, eikä tuolloin viime keskiviikkona. Totta kai jokainen saa uskoa mihin haluaa, on se sitten joku salaliittoteoria tai joulupukki, mikä minä tai kukaan muukaan sitä olen tuomitsemaan. Mutta ei sellaiset kovin hedelmällisiä pohjia keskustelulle ole, jos niiden perusta on täysi nolla.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Itselläni ei ainakaan kyse ole mistään suuttumisesta, vittuilusta (tai "voittamisesta", ping @Bafforosso ), vaan siitä, että keksitään vailla mitään faktapohjaa olevia omia salaliittoterioita, joista sitten ajan kanssa syntyy vääriä palstatotuuksia, jos niitä ei ammuta alas. Kuten nyt tämä "kahden päivän flunssa", jota ei kuulemma voi olla olemassa. Tuo tauti kun iski IFK-pelaajiin jo aiemmin viikolla, eikä tuolloin viime keskiviikkona. Totta kai jokainen saa uskoa mihin haluaa, on se sitten joku salaliittoteoria tai joulupukki, mikä minä tai kukaan muukaan sitä olen tuomitsemaan. Mutta ei sellaiset kovin hedelmällisiä pohjia keskustelulle ole, jos niiden perusta on täysi nolla.
Jos luet ensimmäisen viestini, näet että ihmettelin asiaa, enkä suinkaan halunnut levittää mitään salaliittoteoriaa.

Mutta jospa kertoisit minä päivinä kukin sairastuneista sairastui ja mikä tauti oli kyseessä kun näytät olevan niin hyvin perillä asioista. Saammeko tähän vastauksen?

Tuskinpa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös