HIFK kaudella 2019–2020

  • 746 812
  • 3 319

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@-Kantor- , näin Teräväisen Jokerit-ottelun eikä erottunut mitenkään kentältä. Olisin odottanut, että olisi dominoinut kentällä, pelasihan viime kauden miesten pelejä Mestiksessä. Otos on toki hyvin pieni, yksi miesten Pitsiturnaus-matsi ja yksi A-junnujen harkkamatsi eikä varmasti voi vetää mitään suuria johtopäätöksiä, kunhan ihmettelin ”ääneen”, mitä erikoista hänessä on.

Mahtava asia jos todella käyt seuraamassa junioreiden harjoitusmatseja. En todellakaan osannut tällaista odottaa, jonka vuoksi oletin, että esitit arviosi pelkästään tilastojen (tai niiden puuttumisen) perusteella. Kuten itsekin totesit, niin otanta on todella pieni.

Ja aivan pomminvarmasti Teräväinen olisi pelannut Tampereella, jos kutsu olisi käynyt. Ei tuossa asemassa oleva nuori pelaaja ilmoita, että sori, nyt on muuta.

Tässä nyt oli pointtina se, että turha arvailla jos/kun ei ole tietoa miksei Teräväinen ollut mukana Tampereella. Esimerkinomaisesti heitin, että jokin perhetapahtuma voisi olla yksi sellainen syy miksei valmennusjohto välttämättä katso tarpeelliseksi raahata pelaajaa johonkin harjoitusturnaukseen, jossa ei ole jaossa ainoatakaan pistettä alkavalle kaudelle. Siihen en usko hetkeäkään, että Pikkaraisen intresseissä olisi antaa Teräväiselle näyttöpaikkoja ainoastaan yhden Pitsiturnauksen tynkämatsin verran.

Mutta turha tästä on vääntää yhtään enempää. Aika näyttää, millainen pelimies Teräväisestä kuoriutuu ja kuka nuorista ottaa paikkansa pelaavasta kokoonpanosta.

Juuri näin. Minua ei haittaa lainkaan vaikka Winberg pelaisi niin hyvin, että vakiinnuttaisi paikkansa edarissa, mutta huomattavasti todennäköisempänä pidän, että tuon paikan vie Teräväinen tai jopa Ulander.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Itse kirjoitin ainakin jo syyskuussa kuinka olin suorastaan shokissa Varakkaan parantuneesta peli-ilmeestä ja vähentyneistä virheistä. Lokakuun ensimmäisenäkin kirjoitin Varakkaan jo silloin ylittäneen kaikki odotukseni. Toiset toki huomasivat parantuneet otteet vasta puoli vuotta myöhemmin.
Jätkällä on aivan uskomaton kyky muistaa omat onnistumisesi palstalla. Samalla ohimennen pistät vielä loppu porukan ojennukseen. Huikeeta!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Jätkällä on aivan uskomaton kyky muistaa omat onnistumisesi palstalla. Samalla ohimennen pistät vielä loppu porukan ojennukseen. Huikeeta!

En toki muistanut kommenttieni tarkkoja päivämääriä, mutta foorumeilla on hakutoiminto.

EDIT: "Toiset" ei todellakaan tarkoita "loppuporukkaa". Riittää, että niitä hitaasti asioita huomanneita on kaksi.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mistä samasta syystä? Eivät nämä mitenkään verrannollisia pyllistystilanteita ole. Kaikkien ollessa terveinä on Teräväisen, Winbergin, Seppälän tai Ulanderin tehtävänä lähinnä syrjäyttää Laakso, jonkun heistä voidessa kenties myös syrjäyttää esim. Kankaanperän. Kaikkien ollessa terveinä ei Jääskällä ole mitään tällaista raivaustyötä edessään, eikä nyt näillä näkymin edes laiturin paikalta keskelle (Teräväisen, Ulanderin, Seppälän ja Winbergin taas lähtiessä tähän tavoitteluun lähtökohtaisesti kokoonpanon ulkopuolelta).

Lisäksi 2-, 3- ja 4-kentät ovat keskenään täysin erilaisia, eikä niitä voi tuolla lailla sekoittaa. Sekä 2- että 3-kentillä on tulostekovastuuta, mutta 2-kentässä on paljon enemmän taitoa laidoilla (ja pakistossa), jonka takia 3-kentän suoraviivaisemmille laitureille sitä taitoa tulisi hankkia keskelle tasapainoittaakseen. Neloskentän rooli on taas aivan erilainen - lähinnä kiekoton, puolustusvoittoinen, rikkova ja taklaava. Sentterin rooli on aivan erilainen niin "2-3 kentän" kuin "3-4 kentän" välillä.

No nyt ei mulla akateemiset taidot enää riitä pysyä perässä eikä aika paneutua kunnolla, mutta koitan vastata silti. Osittain siitä samasta syystä, että mun mielestä on ihan sama onko junnuja jengissä jotka on pakkeja, laitureita tai senttereitä. Jos puhutaan suureen ääneen että omat junnut saa reiluja mahdollisuuksia onnistua ja heille jätetään tilaa kokoonpanoon, niin silloin mun mielestä on fiksua ajatella kokonaisuutta. Silti mä en ole sitä mieltä että kaikki välttämättä edes ansaitsee paikkaa kokoonpanossa ja kuten aiemmin todettua, Ulander, Seppälä ja Winberg kolmikosta 1-3 tippuu pois (Kolleihin tai Jokipoikiin). Tuosta mä en saa kiinni, (jos ymmärsin oikein) että esim. Laakso ja Kanki niputetaan samaan kategoriaan. Mun mielestä esim. Teräväinen tai Winberg voivat raivata tiensä Laakson ohi, mutta ei Kangen ohi koska kumpikaan ei voi täyttää Kangen roolia. Kanki tulee pelaamaan pieniä minuutteja, alivoimaa maalin edessä ja on lähtökohtaisesti 7.pakki. Edellä mainitut taas voivat nousta 2-3 pareihin poissaolojen myötä, mutta en näe että Kanki sinne enää nousisi. Sama koskee myös esim. Seppälää, ei ole realismia että hän menisi esim. Lyytisen ohi. Voi mennä Kangen ohi ja todella kovalla effortilla (epätodennäköistä) esim. Varakkaan ohi.

Jos heti 3. keskelle hankitaan peliä tekevä sentteri niin olisi se Jääskää kohtaan pyllistys jos (oletus) hänelle on tuota tonttia lupailtu. Junnu hän on edelleen. Toki jos Jääskää kaavailtu 4. keskelle niin mikäs siinä.

Se että olen kirjoittanut 2-3 kentän ja 3-4 kentän niin mun on helpompi hahmottaa ne niin. Poissaoloja tulee ja voit nousta nelosesta kolmoseen ja olla aika pitkäänkin siellä, samoin voit tippua kolmosesta neloseen. Mä näen myös että 2-3 kentät voi muotoutua todella paljon sen mukaan millaisia pelaajia on. Mun mielestä ei ole järkeä aina laittaa parhaita ja tietyntyyppisiä pelaajia juuri 1-2 kenttään vaan joskus kokonaisuuden kannalta on tasapainottavaa ajatella että esim. Sallinen on 2-3 kentän laituri, Turunen 1-2 kentän laituri, Saarinen 1-3 kentän laituri, sitten heittää sentterit mukaan ja lähteä kasaamaan toista laitaa. Tai laittaa laiturit pareiksi ja täydentään oikeanlaisilla ja kokonaisuuteen sopivilla senttereillä. Jääskäkin mun papereissa maks. 3. kenttään. Silti ei ole mielestäni ongelma, että Paajanen ja Lundell luokiteltaisiin 1-3 kentän senttereiksi. Tämä siis mun logiikkaa. Pahoittelut jos se vaikutti epäselvältä tai sekoitti. Eri koutseilla on varmaan eri tavat hahmottaa ja jakaa kenttiä tulosvastuun ym. mukaan, mutta mä tykkään väljyydestä. Jos IFK:n 4.kenttä on tällä kaudella jossain vaiheessa esim. Tallberg - Jääskä - Keränen tai Petrell - Keränen - Tallberg tai Jääskä - Keränen - Tallberg (kaikki ihan mahdollisia variaatioita) niin kyllä se on mun mielestä kenttä miltä mä odottaisin tulosvastuuta ja en epäile etteikö valmennus tuollaiselta tulosvastuuta myös odottaisi. Sitten kun se on Petrell - Nykopp - Ästen, niin silloin toivotaan taklauksia, ei muuta. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi ja näkemyksesi.

Ehkä jääkiekko ja ajattelu muuttuu ja kehittyy. Ehkä 2 vuoden kuluttua IFK:n ykkösyv laittaa voitetun aloituksen jälkeen junamuodostelman (kuten Englanti fudiksessa) tai ringettetyyppisen hyökkäyksen pystyyn ja kundit pörrää joka suuntaan ja vastustajat on ihan sekaisin. Sitten meillä on ikävä Engbergiä, Hämäläistä ja Andia. Tai sitä Eero Somervuorta (?). Hymiö.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sinänsä samaa mieltä, mutta vaikka tuolla pakistolla olisi sitä kiekollisuutta muille jakaa, ei kiekoton puolustuspeli olisi ihan riittävällä tasolla. Yhden pakin voi hommata pyllistämättä kenellekään ja vielä olisi tilaa antaa junnuille näytönpaikkoja, mutta kun silloin täytyy valita "Rantakarin" ja "Järvisen" välillä, valitsisin itse "Järvisen". Tai no optimaalisesti sen Jokipakan, jolla puolustusominaisuuksien lisäksi Järvistä korkeampi pistepotentiaali, mutta hänen hankkiminen taitaa olla utopiaa.

Ostan tämän näkemyksen kyllä myös enkä panisi ollenkaan pahitteeksi jos se puuttuva pakki mitä siellä todennäköisesti etsitään on "Järvinen" eikä "Rantakari". Itse vain koen kiekollisten pakkien tason olevan tärkeämpi seikka menestyvää joukkuetta kuin tämmöisen "isännän" ja näen meidän pakiston kiekollisuuden olevan kapealla tolalla koska lasken meillä olevan vain kaksi pakkia jotka voi heittää ylivoimaan eli Kousa ja Lyytinen. Vaikka toista ylivoimaa vedettäisiin vain yhdellä pakilla niin en millään usko, että molempia ylivoimia pelataan vain yhdellä pakilla ja tällöin ylivoimalle joudutaan jo laittamaan joku Varakas jonka ei missään nimessä tulisi kuulua ylivoimakoostumukseen. Ja sitten tullaan vielä siihen, että mitä jos Kousa tai Lyytinen missaa kaudesta paljon pelejä? Ollaan pian siinä tilanteessa, että meillä vetää ylivoimalla Varakas-Motin pakkiparina ja se ei ole kaunista katsottavaa se.

Harmi kun sieltä junnuista ei ole nousemassa näillä näkymin kiekollista virtuoosia eikä isäntää pakistoon...

Yksi pelintekijä tarvitaan kolmoseen. Tarvitaanko lisäksi nelossentteri, sen näyttää syyskausi.

Yksi sentteri tarvitaan se on selvä, mutta Lundell ja Jääskä tulevat saamaan mahdollisuuden pelata keskellä. Laadukas nelossentteri riittäisi mulle hyvin, reagoidaan sitten uudestaan kauden aikana jos Jääskä pettää eikä kehity sentteripelissään ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Jos heti 3. keskelle hankitaan peliä tekevä sentteri niin olisi se Jääskää kohtaan pyllistys jos (oletus) hänelle on tuota tonttia lupailtu. Junnu hän on edelleen. Toki jos Jääskää kaavailtu 4. keskelle niin mikäs siinä.
Näin minäkin sen näkisin. Ykkönen ja kakkonen on jo niin huikeita hyökkäyskenttiä (Kangasniemi, Dyk, Saarinen ja Turunen ovat keväällä kaikki pistepörssin top-kympissä, saa ottaa talteen), joten en millään lähtis hakee mitään Ramstedteja enää kolmoseen viemään Jääskän paikkaa ja surffailemaan takasin omiin kiekonmenetyksen jälkeen.

Jos se oletettu kolmonen olis sitten vaikka mallia Sallinen-Jääskä-Nordgren, niin on aika vaikea uskoa etteikö myös tuo porukka saisi peliä pyörimään vastustajan maalilla ja tulosta aikaan. Sallinenkin esitteli Tampereella ihan hyvää pelintekotaitoa. Jääskä lienee kaiken lisäksi myös astetta nöyrempi puolustussuuntaan kun Lucenius/Ramstedt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Näin minäkin sen näkisin. Ykkönen ja kakkonen on jo niin huikeita hyökkäyskenttiä (Kangasniemi, Dyk, Saarinen ja Turunen ovat keväällä kaikki pistepörssin top-kympissä, saa ottaa talteen), joten en millään lähtis hakee mitään Ramstedteja enää kolmoseen viemään Jääskän paikkaa ja surffailemaan takasin omiin kiekonmenetyksen jälkeen.

Jos se oletettu kolmonen olis sitten vaikka mallia Sallinen-Jääskä-Nordgren, niin on aika vaikea uskoa etteikö myös tuo porukka saisi peliä pyörimään vastustajan maalilla ja tulosta aikaan. Sallinenkin esitteli Tampereella ihan hyvää pelintekotaitoa. Jääskä lienee kaiken lisäksi myös astetta nöyrempi puolustussuuntaan kun Lucenius/Ramstedt.

Ja jos Jääskä ja Nordgren (tai myös Tallberg jonka uskon pelaavan välillä tuossa Nordgrenin tilalla) pystyvät nostamaan vielä yhden stepin tasoa, niin voi tulla kovaa jälkeä. Puolustussuuntaan Sallinen - Jääskä on laadukas pari, mutta myös kaivamaan hyökkäyspäässä kiekot tai tuomaan jalalla hyökkäystä aina maalille asti.

Tuo Jääskän nöyryys on mun mielestä sellainen elementti, että jos kaikki menee hyvin ja jatkaa seurassa niin jossain vaiheessa potentiaalinen kapteeni.

Tuo kolmonen saattaa välilä olla myös malli Sallinen - Jääskä - Keränen ja siltä voi odottaa myös todella laadukasta hokia. Toki voi käydä niinkin, että Jääskän viereltä kaverit katoaa vähän väliä. Sallinen paikkaamaan Lundellia tai Paajasta ja Nordgren Kangasniemiä tai Dykiä. Siinä voi Jääskän peli kärsiä, mutta Jääskä ei ole ollut pettymys edes silloin kun on vaihtuneet kaverit ympäriltä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin kallistun sille suunnalle, että ekat 15-20 matsia kannattaa vetää läpi tällä nipulla ja katsoa millaiset kortit kädessä on. Tuolla pelimäärällä junnujen pitää jo pystyä näyttämään, että onko heistä täyttämään oma ruutunsa kevään tosipeleissä. Jos sen ~20 matsin jälkeen meno on vielä rämpimistä, niin tuskin sitten enää samalla kaudella kasvaa riittävään rooliin. Pudotuspeleissä jokaisen pitää pystyä lähtökohtaisesti antamaan plusmerkkinen panos, kun mestaruudesta pelataan. Jos ei omista kasva ketään tähän rooliin, niin sitten pitää hankkia varmempi kortti.

Toki jos vastaan tulee tarpeeksi kova tarjous jo ennen kauden alkua, niin kyllä HIFK on niitä seuroja joiden pitää tarttua tilaisuuteen. Sitten junnujen on vain käytettävä vähän terävämpiä kyynärpäitä pelipaikkansa eteen.

Pieni riski hankintojen jättämisessä talveen tietysti on, kuten Salmelaisen sentterijumpat viime kaudella osoitti. Olisikin niin helppoa, että tarvittavan voisi poimia lähimarketin hyllystä 24/7. Se vaan voi olla, että lähikipsalla on silloin tarjonta suoraan Pohjois-Koreasta ja naapurin luksusliikkeen pyöröovista ei ole mitään asiaa sisään plussakorttia heiluttelemalla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kolmosen sentteri ei ole akuutti tarve. Meillä on jo potentiaalisesti yksi sarjan parhaista kolmosen senttereistä. Tai kundi, joka noussee kärkeen tässä roolissa kauden aikana. Jääskää arvostetaan todella korkealle organisaation ja valmennuksen sisällä.

Sen sijaan, että pohtisi vain kuinka ”ei riitä”, niin voisi välillä pohtia miksi ammattimiehet pitävät kundista ja näkee sen riittävän meille?

-Jääskä lukee peliä erinomaisesti ja sijoittuu oikein. Sentterin tärkein ominaisuus.

-Oma peli ei juuri kärsi, vaikka ympärillä miehet vaihtuu. Kahden suunnan sentterin yksi tärkeimpiä ominaisuuksia. Christian Ruuttu says hi.

-Huonon ja hyvän pelin ero on pieni ollakseen noin nuori. Christian Ruuttu says hi.

-Hyvä riistämään kiekkoa. Erinomainen ominaisuus kolmosen sentterille.

-Nopea

-Nöyrä

-Ei ole Ramstedt tai edes Lunkka Jr. käsistään, mutta tekee silti kohtuullisesti pisteitä. Tarpeeksi kolmosen sentteriksi.

-Edistää peliä myös kiekottomana.

-Osaa rytmittää myös kohtuu hyvin ollakseen ”vain” kolmosen sentteri.

On totta, että meillä on kaksi nuorta sentteriä ja nuorilla tulee huonoja vaiheita helpommin. Mutta vaihtaisinko Jääskän nyt johonkin ”Ramstedt” arpaan? En hemmetissä. Tonne kun tulisi kolmosen keskelle joku ääliö surffailemaan, kun meillä on potentiaalinen tuleva kapteeni kasvamassa korkoa 1+1 diilillä? Koko vitun organisaatio olisi naurunalainen ja Nemo kiittäisi, kun Jääskä jättää optionsa käyttämättä ja nousee EHT-rinkiin ensi vuonna Pelsuissa.

Jääskä tulee saamaan reilun mahdollisuuden näyttää. Uskon sen hankittavan sentterin saapuvan vasta paljon myöhemmin kauden aikana. Ja tulee olemaan sellainen, joka kykenee pelaamaan laidassa. Koska Sallinen ja koska Jääskä.

Uskon vakaasti, että jos sieltä joku tulee ennen ensimmäistä MJ-taukoa, niin se on ”Melart/Jokipakka” tyyppinen ukko alakertaan.

Junnuille on julkisesti luvattu mahdollisuus näyttää ja se annetaan. Junnuille tulee huonoja pelejä, mutta ei nää meidän junnut ole nyt niitä ”Salmia” tai ”Tammisia”. Kyllä näillä oikeastaan kaikilla on joku potentiaali. Onko potentiaali maakuntastaraksi vai riittääkö taidot stadin valoissa ja fani-paineessa?.. se nähtäneen tän syksyn aikana. Mutta kyllähän ammattimiehet tietää, että potentiaali realisoituu hassusti eri ukoilla eri aikaan ja eri tavalla. Mutta jos haluaa sen potentiaalin nähdä, niin kyllä niitä pelejä pitää uskaltaa antaa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kolmosen sentteri on akuutti tarve. Muttei @Postinjakaja lainkaan siksi, etteikö Jääskä olisi potentiaalinen ja jo lähes valmis ja luotettava kahden suunnan hyökkääjä ja kenties aloitusprossien kohentuessa jopa sentteri, vaan juuri siksi ettei hän tai oikein edes Lunkka ole oikeanlainen (suoraviivaisemmille laitureille tarvittava) sentteri. Jos nyt on aivan pakko mennä näillä senttereillä, niin olkoot sitten edes Lunkka niiden kädettömimpien laitureiden keskellä, hänellä kun on vähän Jääskää enemmän sitä pelintekotaitoa. Mä vaan pidän sitä Lunkan haaskauksena, mutta täysin kädetön kolmonen on vielä suurempaa tyhmyyttä.

Turunen-Paajanen-Kangasniemi (tämä vaikuttaisi olevan Pikkaraisen tahtoma ykkönen ja varmasti takoo huimia pisteitä, mutta itse olisin kyllä jakanut tuota kärkitaitoa hieman tasaisemmin)
Saarinen-Jääskä-Dyk (hyvä, että toivomani Saarinen-Dyk toteutunee, ja heidän välissään kyllä Jääskäkin riittää, kuten todettua)
Sallinen-Lundell-Nordgren/Myllylä/Engberg/Lambert (edelleen tästä kolmosesta muodostuu se ongelma. Sallinen on hyvä tuki nuorelle Lunkalle kummassakin päässä kenttää, mutta jonkun noista junnuista täytyy sitten nostaa tasoaan pari dekadia jotta tästä saa tehoketjun, ja Lambert nyt lienee sentään vielä hieman liian nuori tähän rooliin)

Toinen mahdollisuus olisi nostaa Tallberg nelosesta, mutta en laittaisi sen enempää Tallbergia kuin Sallistakaan oikeaan laitaan. Ehkä sitten Lunkan?
Voisiko Tallberg-Sallinen-Lundell toimia?

Neloseen täytyisi toki siinä tapauksessa hankkia joku, sillä Petrell - Keränen - Åsten tuntuu hieman ohuelta ja Nykoppin varaan ei voi mitään laskea.

EDIT: Tuli niin pitkä viesti, että jaan sen osiin.

@SaatananJäätävä En ilmiselvästikään pidä Tallberg-Sallinen-Lundell -ketjua optimaalisena, kun kerran peräänkuulutan kolmosen kiekollista sentteriä. Tämähän on vain jonkinlainen yritys koota käytettävissä olevista palasista mahdollisimman tehokas kolmonen, jos näillä mennään. Sen sijaan uskoisin tuolla ketjulla olevan tässä hetkessä suurempi pistepotentiaali kuin Sallinen-Lundell-X -ketjulla, jossa X on joku junnuista Nordgren/Myllylä/Engberg/Lambert, tai etenkään millään Sallinen-Jääskä-X -ketjulla. Kolme pisteidentekoon pystyvää ketjua pitää nykylätkässä olla, kolmonen ei voi enää olla mikään jämäkenttä jossa heikompi aines pääsee mellestämään ja harjoittelemaan ammatilaisuutta suojatuilla minuuteilla. "Järvisen" hankinta tiputtaisi kiekottomia pakkeja askeleen alaspäin ja siis Viton (tai Motinin) seiskapakiksi, tuskin Laaksoa. "Rantakarin" hankinta sekoittaisi palettia hieman enemmän, mutta uskoisin silloin kakkosparista tehtävän hyvin kiekollinen ja omaan päähän hieman hazardimpi (Lyytinen-Rantakari). Tällöinkään Laakso ei olisi seiskapakki, vaan edelleen Vito (tai Motin).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kolmosen sentteri on akuutti tarve.
Ei ole. Ja meinasitko että hahmottelemasi Tallberg-Sallinen-Lundell olisi jotenkin merkittävästi enemmän peliä tekevämpi kentällinen kuin Sallinen-Jääskä-Nordgren? Miksi sen edes pitäisi olla mikään "tehoketju"? Kaksi ensimmäistä on jo niitä, ja oon pommin varma, että tuosta kolmosesta saa irti niitä mainitsemiasi tehoja ilman uutta sentterihankintaa.

"rantakarin" tai "järvisen" hankinta taas tarkoittaisi mielestäni sitä, että Vito-Motin jää kolmospariksi ja Laakso seiskaksi. Ei siellä kolmosparin kiekollisessa roolissa tarvitse Varakasta kummempaa kaveria olla. Riittää aivan hyvin meidän hyökkäyksen ollessa niin rautainen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tuosta mä en saa kiinni, (jos ymmärsin oikein) että esim. Laakso ja Kanki niputetaan samaan kategoriaan.

Et ymmärtänyt oikein, sillä nimenomaan niputin ne erillisiin kategorioihin. Erottelin ne kahdeksi eri ryhmäksi ja sanoin että joku (Teräväinen kai lähinnä) näistä junnuista pystyy kenties syrjäyttämään Laakson (kolmosparin kiekollisesta roolista) ja mahdollisesti joku toinen pystyy ottamaan seiskapakin roolin Kankaanperältä. Itse olet spekuloinut pystyykö Seppälä tähän jälkimmäiseen, mä voisin kuvitella että Winbergilläkin olisi siihen mahikset. Mutta kuten me kummatkin olemme aiemmin kirjoittaneet, on seiskapakin rooli siinä mielessä haastava, ettei ole vakituista pakkiparia, eikä tämä pelipaikan riisto siksi erityisen todennäköistä ole. Sinänsä seiskapakin ei mitenkään inherentisti täydy olla Kankaanperän tyylinen pakki, joten on väärin ajatella että Seppälän tai Winbergin täytyisi syrjäyttää Kankaanperä pelaamalla Kankaanperän näköistä peliä.

Jos tuonne hankitaan "Järvinen", ei se juurikaan vaikuta junnujen mahdollisuuksiin. Kankaanperä siirtyy pukukopin puolelle ja Varakas seiskapakiksi. Teräväisellä ja kumppaneilla on edelleen täysin sama rooli, eli Laakson syrjäyttäminen kolmosparin kiekollisesta roolista. Winbergillä, Seppälällä ja Ulanderilla ei nyt ehkä muutenkaan välttämättä pitäisi, kuten itsekin olet kirjoittanut, olla erityisen helpoksi tampattua polkua kokoonpanoon. Minulla ei ole näiden kolmen kaverin viimeaikaisista kehitysaskelista tai kesätreeneistä minkään valtakunnan dataa, mutta Salmelaisella on ja hänen täytyy tehdä saatavilla olevalla datalla oikeat päätökset. Hänen tehtävänsä on olla tekemättä vääriä päätöksiä kerätyn tiedon puitteissa.

Jos tuonne hankitaan "Rantakari", sulkee se toki hieman konkreettisemmin porttia Teräväiseltä. Mutta jos kaikki mahdolliset tiedot hallussaan pitävällä on epäilyksiä siitä, että Lyytinen-Laakso-Teräväinen ei täytä odotuksia, tulee tuo vaihdos tehdä nyt, sillä siihen ei enää kuukauden päästä liene mahdollisuuksia. Rantakarin hankinnasta jotkut simppelisti kirjoittavat, että on utopistista sijoittaa häntä kolmosparin kiekolliseksi, mutta tottakai pakkiparit menisivät tuossa tapauksessa ihan uusiksi, eikä ole realistista olettaa Lyytisenkään skulaavan kolmosparissa. Todennäköisempää olisi Ahonen-Kousa, Lyytinen-Rantakari, Laakso-Motin, Varakas. Ja kyllähän tuossakin skenaariossa Laakson voi syrjäyttää kolmosparin kiekollisesta roolista, erona vain että kakkospari on hazardi omaan päähän ja toki 2-3 pakkiparienkin koostumukset ja hazardialttiudet/hyökkäyspotentiaalit vaikuttavat 2-3 sentteripalettien dynamiikkaan.

Jos heti 3. keskelle hankitaan peliä tekevä sentteri niin olisi se Jääskää kohtaan pyllistys jos (oletus) hänelle on tuota tonttia lupailtu. Junnu hän on edelleen. Toki jos Jääskää kaavailtu 4. keskelle niin mikäs siinä.

Menestystä tavoittelevan jääkiekkojoukkueen kasaaja tekee analyysit perustuen sekä siihen miten saavutetaan lyhyellä tähtäimellä menestystä että miten kasvatetaan pelaajista kultakimpaleita seuraaville vuosille, mutta ei jääkiekkojoukkuetta kasata niin että kysellään haluaako joku mielummin tehdä lumienkeleitä kesken matsin tai pelata suosikkivärissään mustassa. Jos Sköde ja Fide pakotetaan pelaamaan lätkää, punaisessa peliasussa ja mieluiten ihan jopa omalle joukkueelle, ei se ole mielestäni mikään pyllistys. Eikä se, jos Jääskää tai Lunkkaa peluutetaan laiturina. Kaavailuilla ja lupailuilla ei sinänsä ole mitään väliä. Nelosen keskelle en toki sentään Jääskää laittaisi, kyllä hän isomman tontin ansaitsee niin pistepotentiaaliltaan kuin peliajaltaankin.

Se että olen kirjoittanut 2-3 kentän ja 3-4 kentän niin mun on helpompi hahmottaa ne niin. Poissaoloja tulee ja voit nousta nelosesta kolmoseen ja olla aika pitkäänkin siellä, samoin voit tippua kolmosesta neloseen. Mä näen myös että 2-3 kentät voi muotoutua todella paljon sen mukaan millaisia pelaajia on. Mun mielestä ei ole järkeä aina laittaa parhaita ja tietyntyyppisiä pelaajia juuri 1-2 kenttään vaan joskus kokonaisuuden kannalta on tasapainottavaa ajatella että esim. Sallinen on 2-3 kentän laituri, Turunen 1-2 kentän laituri, Saarinen 1-3 kentän laituri, sitten heittää sentterit mukaan ja lähteä kasaamaan toista laitaa. Tai laittaa laiturit pareiksi ja täydentään oikeanlaisilla ja kokonaisuuteen sopivilla senttereillä. Jääskäkin mun papereissa maks. 3. kenttään. Silti ei ole mielestäni ongelma, että Paajanen ja Lundell luokiteltaisiin 1-3 kentän senttereiksi. Tämä siis mun logiikkaa. Pahoittelut jos se vaikutti epäselvältä tai sekoitti. Eri koutseilla on varmaan eri tavat hahmottaa ja jakaa kenttiä tulosvastuun ym. mukaan, mutta mä tykkään väljyydestä.

Olen varmasti viimeinen kirjoittaja joka rakentaisi ketjut yksinkertaisesti iskemällä parhaat pelaajat 1-2 kenttään. Nimenomaan olen ajatellut kokonaisuuksien kannalta, tasapainottaen ketjuja, jopa kentällisiä. Tietenkin pitää olla tietty punainen lanka poissaolojen ja korvaavuuksien suhteen, mutta ei se niin mene että Sallinen voisi kolmoskentän vasemmasta laidasta nousta korvaamaan Saarista tai Turusta 1-2 ketjujen vasempaan laitaan, kun pelaavat aivan erilaista roolia (Saarinen ja Turunen keskenään samankaltaista, Sallinen erilaista). Siksikin se Sallisen kenttä on jo valmiiksi täysin erilainen kenttä kuin Turusen tai Saarisen, ja vaatii keskustalta (tai oikealta laidalta) niitä ominaisuuksia, jotka jäävät puuttumaan. Oikeassa laidassa Dyk saattaa tsägällä olla köyhän miehen polkukone-Rask, ja vaikka miellän hänet enemmän suoraviivaiseksi maalintekijäksi, ei hänen kädet välttämättä niin tajuttoman kauaksi Kangasniemestä jää, etteikö voisi ajatella rakentavansa heille samantyylisiä ketjuja. Esim. parit Paajanen-Kangasniemi ja Lundell-Dyk eivät kaikki ominaisuudet plussatessa enää eroa merkittävästi, vaikkakin jälkimmäisessä on hieman pienemmät plussat. Sen sijaan Nordgren/Myllylä jää jo kauas Kangasniemestä/Dykistä, Engberg on aivan eri tyypin pelaaja ja Tallbergin voi lähinnä ajatella korvaavan Sallista laidassa. Sallinen toki itsessään on versatiilinen ja voi pelata keskellä, mutta ei tuo yhtään sen enempää pelintekoa keskellä kuin laidassakaan.

Jos IFK:n 4.kenttä on tällä kaudella jossain vaiheessa esim. Tallberg - Jääskä - Keränen tai Petrell - Keränen - Tallberg tai Jääskä - Keränen - Tallberg (kaikki ihan mahdollisia variaatioita) niin kyllä se on mun mielestä kenttä miltä mä odottaisin tulosvastuuta ja en epäile etteikö valmennus tuollaiselta tulosvastuuta myös odottaisi. Sitten kun se on Petrell - Nykopp - Ästen, niin silloin toivotaan taklauksia, ei muuta. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi ja näkemyksesi.

Ehkä jääkiekko ja ajattelu muuttuu ja kehittyy. Ehkä 2 vuoden kuluttua IFK:n ykkösyv laittaa voitetun aloituksen jälkeen junamuodostelman (kuten Englanti fudiksessa) tai ringettetyyppisen hyökkäyksen pystyyn ja kundit pörrää joka suuntaan ja vastustajat on ihan sekaisin. Sitten meillä on ikävä Engbergiä, Hämäläistä ja Andia. Tai sitä Eero Somervuorta (?). Hymiö.

Nyt en kyllä ole varma ymmärrätkö mun pointtia tai näkemystä, enkä mä nyt juurikaan ole vielä alkanut edes puhumaan nelosketjusta vaan tähän mennessä keskittynyt kolmosketjuun, laitureiden dynamiikkaan ja pakistoon. Mutta jos nyt mietitään noita neljää esittämääsi versiota nelosketjusta: Ymmärrän, ettei Åstenilta voi juuri pisteitä odottaa, mutta lähtökohtaisesti ajattelisin kyllä Nykoppin olevan (terveenä, eli vaihtoehtoisessa todellisuudessa) pistepotentiaaliltaan huomattavasti Kerästä korkeammalla. Täten Petrell-Nykopp olisi kolmosketjun ja Petrell-Keränen nelosketjun aihio. Tallbergia en oikeaan laitaan sijoittaisi, mutta menee oikeiden ketjukavereiden kanssa lähes yhtä hyvin nelosessa ja kolmosessa. Ei ole ihan perinteinen puolustusvoittoinen nelosen rouhija vaikka puolustusvelvoitteet hoitava kahdensuunnan duunarilaituri onkin. Jääskää en näe nelosketjun pelaajana ja Kerästä taas en kolmosketjun - vaikka heissä on paljon samaa. Tässä kai ero tulee lähinnä siitä, että Jääskän kehityskäyrä on jyrkästi ylöspäin kun taas Keränen jo lienee saavuttaneen apexinsa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ostan tämän näkemyksen kyllä myös enkä panisi ollenkaan pahitteeksi jos se puuttuva pakki mitä siellä todennäköisesti etsitään on "Järvinen" eikä "Rantakari". Itse vain koen kiekollisten pakkien tason olevan tärkeämpi seikka menestyvää joukkuetta kuin tämmöisen "isännän" ja näen meidän pakiston kiekollisuuden olevan kapealla tolalla koska lasken meillä olevan vain kaksi pakkia jotka voi heittää ylivoimaan eli Kousa ja Lyytinen. Vaikka toista ylivoimaa vedettäisiin vain yhdellä pakilla niin en millään usko, että molempia ylivoimia pelataan vain yhdellä pakilla ja tällöin ylivoimalle joudutaan jo laittamaan joku Varakas jonka ei missään nimessä tulisi kuulua ylivoimakoostumukseen. Ja sitten tullaan vielä siihen, että mitä jos Kousa tai Lyytinen missaa kaudesta paljon pelejä? Ollaan pian siinä tilanteessa, että meillä vetää ylivoimalla Varakas-Motin pakkiparina ja se ei ole kaunista katsottavaa se.

Harmi kun sieltä junnuista ei ole nousemassa näillä näkymin kiekollista virtuoosia eikä isäntää pakistoon...

Kapealla tolallahan se pakiston kiekollisuus on, jos Lyytinen, Laakso ja Teräväinen eivät ole kehittyneet keväästä. Jos ja toivon mukaan kun ovat kehittyneet, voi pakisto olla yllättävänkin hyvä. Totuutta ei tiedä vielä kukaan, mutta paras data on valmennuksen ja Salmelaisen hallussa, ja heidän tulee tehdä oikea päätös.

Viime kauden perusteella en kuitenkaan pitäisi Varakasta erityisen huonona valintana ylivoimaan, kunhan hänen roolinsa ei ole olla viivapelote (pun intended).

Yksi sentteri tarvitaan se on selvä, mutta Lundell ja Jääskä tulevat saamaan mahdollisuuden pelata keskellä. Laadukas nelossentteri riittäisi mulle hyvin, reagoidaan sitten uudestaan kauden aikana jos Jääskä pettää eikä kehity sentteripelissään ollenkaan.

No kauden aikana kun ei enää voi reagoida. Tarkoittanet, että havahdutaan sitten uudestaan kauden aikana tarpeeseen, ja toistetaan taas samat virheet kuin edellisinäkin vuosina?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Lemieaux nyt mä olen itse hieman pihalla vai onko tuo klo 15.14 julkaistu kommettisi/vastauksesi sama kuin jonka laitoit aiemmin (viime yötä / tänä aamuna) vai onko se aiempi poistettu tai tämä muokattu viesti? Sorry jos sekoilen, mulla ei ehkä ole vielä etiketit ja käytänteet hallussa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kapealla tolallahan se pakiston kiekollisuus on, jos Lyytinen, Laakso ja Teräväinen eivät ole kehittyneet keväästä. Jos ja toivon mukaan kun ovat kehittyneet, voi pakisto olla yllättävänkin hyvä. Totuutta ei tiedä vielä kukaan, mutta paras data on valmennuksen ja Salmelaisen hallussa, ja heidän tulee tehdä oikea päätös.

No kauden aikana kun ei enää voi reagoida. Tarkoittanet, että havahdutaan sitten uudestaan kauden aikana tarpeeseen, ja toistetaan taas samat virheet kuin edellisinäkin vuosina?

Samahan koskee sentteriosastoa kuin pakistoa miten sen sanot. Eli heikolla tolallahan tuo sentteriosasto on jos Lundell ja Jääskä eivät ole kehittyneet keväästä yhtään. Toivon mukaan ovat ja ainakin itse luotan tähän, mutta paras data on valmennuksen ja Salmelaisen hallussa ja heidän tulee tehdä oikea päätös. Totuutta emme vielä tiedä, mahdollisesti meillä on helvetin hyvät kolme kärkisentteriä Paajasen, Lundellin ja Jääskän muodossa.

Itse uskon kyllä, että laadukas nelossentteri riittäisi tällä hetkellä joukkueeseen. Sallinen pystyy paikkaamaan ylemmissä ketjuissa senttereitä jos ja kun tulee poissaoloja ja sitten puolestaan Keränen voi paikata nelosketjussa sentterin poissaoloja. Jos Jääskä pettää niin sitten joutuu Salmelainen ja kumppanit miettimään korjautuuko asia joukkueen sisäisesti eli Sallinen keskelle ja Jääskä laitaan vai pitääkö jostain ulkopuolelta pyrkiä tuomaan sentteri joukkueeseen? Ei se tietenkään helppoa ole kesken kauden ei kukaan niin väitä, mutta joissain kohdin riskejä on otettava. Onko sentteriosasto oikea paikka ottaa riskejä niin siitä voi olla toki montaa mieltä.

Pakki ja sentteri, molemmat ovat tärkeitä tehtäviä hankintoja jotka pitäisi saada maaliin ennen kauden alkua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt tuli grillibileissä uutta tietoa, ja meni tietyt täällä muodostuneet konsensukset uusiks. Ensinnäkin Sallinen on meidän suunniteltu kakkossentteri, eli kakkosketju on Saarinen-Sallinen-Dyk. Iikka viihtyy ykkösessä ja pitää sitä Turunen-Paajanen-Kangasniemi -kolmikkoa todennäköisimpänä koostumuksena. Kakkospari puolustuksessa Vito-Lyde. Motin siis kolmosparissa.

Lunkka pelaa koko kauden keskellä. Jääskälle ei oo luvattu sentterin roolia, joskin pelais mielummin keskellä (mut mielummin kakkosen laidassa ku nelosen keskellä). Jos kaikki on terveinä Jääskä olis kuitenki oletuskohtaisesti siis kolmosen laidassa.. Nikellä tullu taas vähän takapakkia nyt jäälle mentyä, vaikka toipuminen ennen sitä oli menny hyvin.

Kapteenisto on Lennu (C), Vito (A), Keränen (A) ja Sallinen (A).
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nyt tuli grillibileissä uutta tietoa, ja meni tietyt täällä muodostuneet konsensukset uusiks. Ensinnäkin Sallinen on meidän suunniteltu kakkossentteri, eli kakkosketju on Saarinen-Sallinen-Dyk. Iikka viihtyy ykkösessä ja pitää sitä Turunen-Paajanen-Kangasniemi -kolmikkoa todennäköisimpänä koostumuksena. Kakkospari puolustuksessa Vito-Lyde. Motin siis kolmosparissa.

Lunkka pelaa koko kauden keskellä. Jääskälle ei oo luvattu sentterin roolia, joskin pelais mielummin keskellä (mut mielummin kakkosen laidassa ku nelosen keskellä). Jos kaikki on terveinä Jääskä olis kuitenki oletuskohtaisesti siis kolmosen laidassa.. Nikellä tullu taas vähän takapakkia nyt jäälle mentyä, vaikka toipuminen ennen sitä oli menny hyvin.

Sentteristö on Lennu (C), Vito (A), Keränen (A) ja Sallinen (A).

No hienoa, että tälle asialle tuli selvyyttä. Jääskä jatkaa siis viime vuoden ”jokamies” pelaajana. Itse sain eri tietoa, että Jääskää ajetaan sisään nimenomaan sentterinä, mutta en lähde kritisoimaan tätäkään linjaa. Sentterit Paajanen-Sallinen-Lundell on kyl aika hyvä kolmikko liigaan.

Eli kauden avaukseen lähdetään vissiin tällä hyökkäyksellä:

Turunen-Paajanen-Kangasniemi
Dyk-Sallinen-Saarinen
Jääskä-Lundell-Tallberg/Myllylä
Petrell-Nykopp-Keränen
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itselle aukeni grillijuhlissa se, kuinka hämmentävän snadi jäbä Saarinen on. Mutta mukavan oloinen kaveri toki.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olihan ne naurettavia juttuja että Jääskälle oltais luvattu varma sentterin paikka. Voi pelata sentterinä mutta mitään varmoja ei tuon tason kaverille luvata.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Eli kauden avaukseen lähdetään vissiin tällä hyökkäyksellä:

Turunen-Paajanen-Kangasniemi
Dyk-Sallinen-Saarinen
Jääskä-Lundell-Tallberg/Myllylä
Petrell-Nykopp-Keränen

Varmaankin, paitsi että 2- ja 3-ketjujen laiturit lienee toisinpäin. Saarinen-Sallinen-Dyk ja Tallberg-Lundell-Jääskä.

Eiköhän Jääskä oo kuitenki eka joka pääsee keskelle, jos jotain tapahtuu. Paitsi kun Nykopp tippuu, jolloin Keränen siirtyy nelosen keskelle.

P.S. Kapu vaikuttaa puhkuvan intoa ja energiaa, joka lupaa hyvää. Kertoi tunteneensa olonsa ku innokas pikkupoika tullessaan harjoituksiin, ilmeisesti tunne jota ei oo muutamaan vuoteen ollu. Muutenki jäi sellanen fiilis, että tää on se vuosi ja nyt ollaan tosissaan. Lennu sanoi ettei neljättä kertaa putkeen jouduta mihinkään pronssipeliin. Hyvä, ettei pronssipeliä arvosteta minään menestyksenä. Nyt haetaan oikeaa menestystä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Lemieaux jos on tieto tuo grillibiletieto, niin ostan!

Kun tuota sentteriosastoa katsoo

Paajanen
Sallinen
Lundell
Nykopp
Jääskä
Keränen

niin onko tarkoituksella IFK hakenut sellaista pelitapaa jota tukee se, että sentterit on tuollaisia duunari senttereitä? Viime kaudella mentiin mielummin Jääskä 2-3 keskellä, kuin että olisi hankittu siihen joku "taitavampi". Ramua ei ole haluttu, eikä ilmeisesti ketään muutakaan tuollaista puhdasta taitosentteriä. Santalankaan kanssa ei jatkettu (onneksi). Kun mietin tuota Lundellia, niin kumpaa hän on, taito- vai duunari ollesssaan tuossa sentterin tontilla? Näinkö viime kaudella oikein, että pisteet tuli bonuksena / ansiona hyvästä työstä mutta pääpaino oli pelata vakaata kahdensuunnan sentteripeliä hänenkin osalta? Ei sooloilla vaan ensisijaisesti pitää vähintään 0-0. Jos näin olisi, niin tuo olisi varmaan selkeä strategia, kuten myös se että puhtaita senttereitä ei ole haluttu vaan keskelle pelaajia joilla on hyvä kyky lukea peliä ja pelata juuri kahteen suuntaan. Mä myös laskisin noista kaikki sentterit nopeiksi / riittävän nopeiksi jos Nykopp jätetään laskuista. Keränen ja Jääskä nopeita, Lundell riittävän nopea viime kaudella ja tällä kaudella varmaan nopeampi. Paajanen ja Sallinen riittävän nopeita. Olisiko siihen pelitapaan mitä halutaan, Ramu ollut liian hidas kuten Santalakin?

Mä en seuraa lätkää, pelkästään IFK:ta ja sitä kautta toki näkee eri liiga jengejä vastustajan roolissa. MM-skabat katsoin ja siellähän keskikaista oli aika samanlainen kun meillä on nyt. Jos sinne olisi haluttu, niin olisiko sinne saatu mukaan puhdas ns. taitosentteri, mutta ei haluttu? Toi tietysti tukee sitä, että vaikka kaverit ympäriltä vaihtuisi, voi pelata tietyllä sabluunalla ja luottaa siihen.

Vielä tuosta Lundellista. Mun mielestä hän on aika samantyyppinen kuin Heiskanen. Molemmat taitavia, mutta profiloituvatko enemmän taitaviksi vai monipuolisiksi? Hessun kyky puolustaa, haistaa irtokiekot ja hakata hyökkääjältä kiekot lavasta sekä luistella kovaa pää pystyssä ja nähdä kenttä oli mun mielestä vaan lopputulos sille että pisteitä tuli. Vähän samalla tavalla kuin esim. Eronen. Kaski taas vaikutti enemmän puhtaalta taitopakilta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulle tulee Lundellista mieleen Barkov. Lundell ei ole ihan yhtä kova talentti kuitenkaan minun silmissäni kuin mitä Barkov oli hänen iässään, mutta kuitenkin puhutaan kovasta talentista myös Lundellin kohdalla ja jos kaikki menee putkeen voi nuorukainen tehdä vielä hyvän uran NHL:ssä. Hyvät kädet, on kokoa suojata kiekkoa, näkee kentän hyvin ja hyvää kahdensuunan peliä, nämä kuvaukset sopivat molempiin kavereihin niin Lundelliin kuin nuoreen Barkoviin, Barkov mielestäni oli kuitenkin hieman kaikessa näissä mainituissa asioissa Lundellia edellä pl. luistelu jossa Lundell on ikäistään Barkovia puolestaan edellä.

Oon joukkueeseen tyytyväinen jos sieltä tulee se hyväntasoinen pakki ja sentteri nelosketjuun. Nämä kun saadaan niin antaisin itse Salmelaiselle kouluarvosanoin vahvan ysin joukkueen rakentamisesta. Jos näitä palasia ei tule ennen kauden alkua niin 8-.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Olihan ne naurettavia juttuja että Jääskälle oltais luvattu varma sentterin paikka. Voi pelata sentterinä mutta mitään varmoja ei tuon tason kaverille luvata.

Ei luvattu, vaan oli ihan valmennuksen ja organisaation lähtökohtia oli piirää kokoonpanoissa Jääskä keskelle vielä keväällä/alkukesästä. Joukkueen kokoonnuttua ja jäätreenien alettua tähän on tullut muutos. Sentterin roolia/ sentterin paikkaa kokoonpanossa Jääskä ei ole mitenkään vaatinut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ei luvattu, vaan oli ihan valmennuksen ja organisaation lähtökohtia oli piirää kokoonpanoissa Jääskä keskelle vielä keväällä/alkukesästä. Joukkueen kokoonnuttua ja jäätreenien alettua tähän on tullut muutos. Sentterin roolia/ sentterin paikkaa kokoonpanossa Jääskä ei ole mitenkään vaatinut.

Kun miettii, niin tämänhän ei tarvitse olla suurempaa matikkaa:

On pistetty treeneissä kerran Saarinen-Sallinen-Dyk yhteen ja huomattu, että ”kas tässähän on ehkä sarjan parhaita ketjuja...”

Niin valmiilta se niiden peli näytti vuodenaikaan nähden.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Lemieaux jos on tieto tuo grillibiletieto, niin ostan!

Kun tuota sentteriosastoa katsoo

Paajanen
Sallinen
Lundell
Nykopp
Jääskä
Keränen

niin onko tarkoituksella IFK hakenut sellaista pelitapaa jota tukee se, että sentterit on tuollaisia duunari senttereitä?....

.

Selkeästi haettu sitä puolustamistaitoa ja pelinopeutta. Sillä taitoahan on laidalla ihan älytön määrä.

Sen lisäksi tuossa on voittamisen kulttuuria:

Paajanen on voittanut sentterinä Suomen mestaruuden.
Sallinen sentterinä maailman mestaruuden.
Lundell sentterinä junnujen maailmanmestaruudet.
Keränen sentterinä Suomen mestaruuden.

Osataan siis johtaa omaa ketjua voittavan lätkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös