@Lemieaux @tommy36
Selventääkseni: Itse olen siis saanut todella positiivisen kuvan viimeisten päivien ja pelin aikana IFKn sisältä. Sellainen "Nyt on hyvä energia" fiiliksen. Ja isoja nimiä hankittuna sekä hyviä jatkoja on ollut keskusteluissa.
Kaiken kaikkiaan positiivisuus ja into on hyvä asia. Ja jos Turunen voittaa pistepörssin, niin kahtena peräkkäisenä vuotena pistepörssin voittaja on Suomesta valinnut seurakseen IFKn. Sekin on hyvä ja innostava asia vaikka ei siitä ole mitää hyötyä jos ja kun karkaavat ulkomaille.
Kaiken positiivisuuden keskellä toivoin, että tämä tiedote on luokkaa: "Nyt näytetään faneille" ja nimet olisi tyyliin Jääskä, Rask ja Ikonen. Ja vaikka oma varautuneisuus oletti listan oikeasti olevan Jääskä, Varakas, Ikonen, niin enpä uskonut tuollaiseen rimanalitukseen.
Mikään joukkueen sisältä tuleva info ei anna kuvaa siitä, että tarvitsisi nostattaa fiiliksiä jollain has beenit jatkolla. Enkä tiedä mistä tämä tiedote kertoo? Ehkä siitä kuinka kaukana todellisuudesta Linnavalli on tiedotuksessaan? Siis kuvitteleeko IFKn markkinointi oikeasti, että tämä on se juttu jolla Play off kausareita myydään? Ihan paska tiedote. Siis paskaa paskan päälle. Ja vähän oksennusta.
Konkretiaan:
Hieman kun hengähtää, niin Varakas on hyvä. Ei ole huono diili. Tuollaisia VL-liigapelaajia on aina vaikea löytää. Pikkarainen on varmasti halunnut myös jatkuvuutta, koska pakkirunko mennee muuten aika uusiksi ensi vuodeksi.
Lennu on vähän niin ja näin, mutta kaippa pitää luoda kulttuuri, jossa seurauskollisuutta palkitaan. Mä ymmärrän tuon. Samaahan Kärpät tekee, mutta pelaajatuotannon laatu on vain kovempi. Siinä missä Kärpät tekee saman ylisuuren "ura purkkiin" -diilin Pyörälän kanssa, me tehdään Petrellin kanssa. Molemmathan on sellaisia "Kerran Änärissä käyneitä", ison statuksen omaavia kavereita. Pyörälällä nyt vain on nykykunto parempi. Tosin myös veikkaan, että Lennu on tullut palkassaan paljon vastaan. Vaihtoehtoina on tyyliin joku Saksan jengi tai joku landejengi, jolle pleijarit on vain haave eli muutto olisi ollut edessä. Varakkaalla taas varmaan olisi ollut ottajia oikeasti hyvissäkin joukkueissa.
Kankaanperän diili on täysi fiasko. Ihan sama vaikka se olisi seiskapakki. Se on satku ilmaan heitettyä rahaa ja mistä muusta liigajengistä se olisi saanut enää minkäänlaista kunnon diiliä? Mulle toi viestii ainoastaan, että joku oikeasti liigapelaaja meni ohi. Muuten en ymmärrä. -12 tällä hetkellä kaverilla, jonka rooli on puolustava pakki? Siis oikeasti? Menee heittämällä IFKn kaikkien aikojen Top-5 huonoimpiin jatkosoppareihin.
Tää on niin ristiriidassa kaiken kuiskinnan kanssa. Kaikkien sisäpiiriläisten viesti on, että siellä on oikeasti isoja kavereita tulossa (Vaikka olen kyyninen sen suhteen, kuka jää sitten Suomeen) ja Salmelaisella on Valtasen kanssa nyt hyvä boogie ensi kaudeksi. Varsinkin, kun se on ensimmäinen Salmelaisen oma vuosi.
Siksi on ollut aika luottavainen olo. En vain ymmärrä tätä tiedotusta ja aika paska olo ja päädyin juopottelemaan vitutukseeni.