Kampin terminaalihan on rakennettu käsittääkseni sillä ajatuksella, että siellä on lähinnä kaukoliikenne. Tajuaahan nyt jokainen, että jos sinne työnnetään vielä Elielinaukion bussiliikenne, niin eihän siitä mitään tule. Mistähän näitä kuningasideoita tulee...
Eihän niitä sinne kaukoliikenteen terminaaliin tarvitse yksistään/ollenkaan tunkea vaan entiseen Espoon bussien terminaaliin mahtuu hyvin ja sinnehän voi myös ajaa Eteläisen Rautatiekadun kautta.
Hirveästi hälyä noussut, kun jutussa on virheellisesti sanottu, että Vltavan rakennus katoaa tai jotakin. Sitä ei olla purkamassa, mutta se saatetaan kai integroida uusiin rakennuksiin. Todella haastava alue suunnitella mitään rakentamista.
Itse otan Steissin alueen suunnitelmat positiivisesti vastaan. Tässä olisi hyvä paikka rakentaa myös asuntoja, kun on valitettu keskustan kuolemisesta tai jotakin, mutta veikkaan ettei tule yhtään asuntoa. Valitettavasti myöskään korkeutta rakennuksilla ei voi olla hirveästi, Postitalo vieressä ainakin mittana. Mielestäni jokin solakka ja tyylikäs torni ei olisi pahitteeksi eikä sen tarvitsisi olla mikään megakorkea, mutta jotain yli kymmenen kerrosta edes. Alakertaan 1-2 kerroksiin liiketilaa ja sitten kerros tai kaksi toimistotilaa ja sitten asuntoja, menisi varmasti kaupaksi kovimmille cityihmisille.
Lopputulokseksi veikkaan kuitenkin jotain peruspientä ostaria ja hotellia, mikä on vähän mälsä yhdistelmä. Minulla ei ole hirveätä tunnearvoa noille aukeille paikoille ja uskon, että näkymä Rautatieasemallekin säilyy, että voi sitä rakennusta ihastella. Hienoa on jos edes yhdestä rumasta metroon johtavasta pömpelistä päästään, ne ovat kertakaikkiaan kamalia. Kisaan valitut arkkitehtifirmat ovat tehneet hyviä tuloksia, mutta on selvää kun on näin keskeinen paikka kyseessä, että mielipiteitä tulee varmasti puolesta ja vastaan.
Tuli tuonne mitä tahansa niin en varmaan itse sen enempää hengaa alueella. Ympäristössä liikkuu varmaan kaupungin eniten epämiellyttävää porukkaa, kun löytyy kaupustelijoita, juoppoja, narkkeja, Raamatusta paasaavia, epämääräisiä hengailijoita, huutavia nuoria, kerjäläisiä, riiteleviä taksikuskeja... Sitten vielä kaikki ns. tavalliset ihmiset kiirehtivät ympäriinsä, joista osa varmaan haluaa vaan pois alueelta.