Mainos

Helsinki

  • 621 244
  • 3 731

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Helsingin keskusta-alueella lienee aika paljon ihmisiä, jotka mielellään hankkisivat sähköauton, mutta kotilataus ei taida kovin monelle olla mahdollinen jos autopaikka on kadun varressa. Koskisiko kielto alueella asuvia?

Helsinki taitaa olla linjannut, että kaikilla asuinalueilla pitää olla riittävästi latausmahdollisuuksia. En tosin lähdettä tälle jaksa nyt kaivaa, mutta ihan mutulla tämä ei ole ihan pieni urakka asuinalueille, joissa taloyhtiöillä ei ole omia parkkipaikkoja.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt ammutaan tykillä hyttysiä. Rajoitukset ovat tunnetusti vastenmielisempi vaihtoehto kuin kannustimet. Pelkkää keppiä ilman porkkanaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Helsingissä kaavaillaan polttomoottoriautoilla liikkumista osassa keskustaa. Saa nähdä, millainen polemiikki asista tulee syntymään. En ihmettelisi, vaikka porvaripuolueet nostaisivat asian kuntavaaliteemaksi.

Eiköhän nämä toimisi ihan yhtä hyvin kuin nastarenkailla ajamisen kieltäminen. Erikoista meininkiä edes pyrkiä luomaan sääntöjä joita kukaan ei aio valvoa.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Eiköhän nämä toimisi ihan yhtä hyvin kuin nastarenkailla ajamisen kieltäminen. Erikoista meininkiä edes pyrkiä luomaan sääntöjä joita kukaan ei aio valvoa.

Kerran vuodessa tehovalvonta, jaetaan muutamat sakot ja laitetaan tiedote mediaan. Kaikki ovat tyytyväisiä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Minkä lisäksi seudulla ajettavista kilometreistä alkaa erittäin suuri osa olla sähköllä ajettuja (täyssähköt, phevit osuus + niillä ajetaan enemmän) ja se muuttaa rajakustannusta vielä merkittävästi. Vanhanmallinen 40 matkan lippu _järkevällä voimassaoloajalla_ (ainakin puoli vuotta, miksei vuosi) ja paljousalennuksella olisi helposti autoilusta pois.
Nimenomaan näin. Autoilun sähköistymistä ei tule mitata polttomoottori- ja sähköautojen lukumäärän suhteella vaan niillä tehtyjen ajosuoritteiden suhteella.

Tämä liittyy myös suoraan Helsingin haluun jopa kieltää polttomoottoriautoilu portaittain; tulin tänään töihin autolla, koska en ehtisi työn kaltaisiin velvollisuuksiin illalla julkisilla. Maanantaina, eilen ja huomenna käytän julkista työmatkaan. Jos minulla olisi sähköauto, en muuten käyttäisi. En myöskään olisi tiistaina mennyt harrastukseen bussilla.

Jotenkin tuntuu, ettei näistä asioista päättävillä henkilöillä ole alkeellisintakaan käsitystä käyttäytyviä psykologiasta.

@Ann Arbor vielä tähän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös