Kuulostaa että sinulle tekisi hyvää käväistä jossain opettelemassa luetun ymmärtämistä. Esikaupunkimainen on kaupunkimaista. Kaupunkimaiseen sisältyy urbaanin lisäksi myös peltoalueita, metsää, kalliota, erilaisia puistoja jne.
Mä olen asunut Suomessa pelkästään Länsi-Helsingissä. Täällä on kaikki mistä kaupungissa asumisesta pidän. Se, etten halua asua niillä alueilla, joita sinä pidät kaupunkimaisina on helvetin huono peruste sinulle sanoa, että minun pitäisi muuttaa Ouluun.
Ylipäätään Helsingissä on hyvää se, että täällä on paljon erilaisia alueita. Minusta Kallio on se kaikkein vastenmielisin paikka, no, oikeastaan koko Etelä-Suomessa enkä voisi ikinä kuvitella asuvani vaikka sitten siellä Rastilassakaan. Monelle nuo kuitenkin toimivat ja hyvä niin. Kaikki eivät halua tai mahdu Haagaan. Se, mitä en halua nähdä tapahtuvan on, että tällä nykyisellä Kalasatamajätkäsaatikruunuvuori-pensselillä tehdään joka kolkasta samanlaista tiivistä skeidaa.
Aiheeseen liittyen, kannattaa ehdottomasti lukea, kuinka tiivistäminen ei todellakaan johda ekologisuuteen, vaan kyseessä on väärää tulkintaa ja harha:
Idea tiiviistä ekokaupungista on ajatusharha.
yle.fi