Helsinki

  • 565 705
  • 3 505

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olethan nyt varmasti verrannut omalla tontilla olevia yhtiöitä keskenään?
En. Se olisi mahdoton tehtävä Länsi-Helsingissä. Vanhat taloyhtiöt ovat pääasiassa omilla tonteilla, uudet vuokramailla. Ylipäänsä Haagassa on vaikea vertailla uutta ja vanhaa kun uusia on niin vähän. Kannelmäestä löytyikin sitten noita uudempia mutta niissä on vuokratontti, korjauksia historia ja tulevaisuus täynnä ja vastike sitä myötä suuri. Tarkoitus olikin juuri ihmetellä sitä, miksi nykyään uudisasuntojen hinnat ja asuminen ovat niin kalliita ja samalla vanhemmat asunnotkin menevät huonommin kaupaksi. Ja toisaalta myös sitä voi miettiä, mikä tulee oikeasti edullisemmaksi, vanha vai uusi asunto.

No eipä ole kyllä tullut ainakaan itselle hirveästi vastaan yhtiöitä joissa olisi tullut jotain suuria yllättäviä menoja 5-10 vuotta valmistumisesta, saatika mitään yhtiölainoja.
Kirjoitin ehkä vähän huonosti. Tarkoitin sitä, että alkuvaiheessa kaikenlaista ehostelua sun muuta, kun uudiskohteissa harvemmin on heti valmistumisen myötä kauheasti mitään persoonallista tai "ylimääräistä". Mitä yhtiölainoihin tulee, niin varmasti ovat uusissa kohteissa riidan aiheita, mutta onhan noita mm. Jätkäsaaressa ollut, ja Pikkuhuopalahdessa aikanaan 1990-luvun lopulla myös.

Edit. Ping @Tadu
 
Viimeksi muokattu:
En. Se olisi mahdoton tehtävä Länsi-Helsingissä. Vanhat taloyhtiöt ovat pääasiassa omilla tonteilla, uudet vuokramailla. Ylipäänsä Haagassa on vaikea vertailla uutta ja vanhaa kun uusia on niin vähän. Kannelmäestä löytyikin sitten noita uudempia mutta niissä on vuokratontti, korjauksia historia ja tulevaisuus täynnä ja vastike sitä myötä suuri. Tarkoitus olikin juuri ihmetellä sitä, miksi nykyään uudisasuntojen hinnat ja asuminen ovat niin kalliita ja samalla vanhemmat asunnotkin menevät huonommin kaupaksi. Ja toisaalta myös sitä voi miettiä, mikä tulee oikeasti edullisemmaksi, vanha vai uusi asunto.
Käytännössä siis tuo ero johtuu niistä vuokratonteista. Sitä toki voi ihmetellä miksi joku ostaa kohteen vuokratontilta jos noin samaan hintaan saisi vastaavan omalla. Uudiskohteessa kaikki on uutta ja siksi hintakin hiukan suurempi. Kyllä se vanhakin maksaa jos siihen on tehty huoneistoon täysremontti ja yhtiöstä uusittu samalla kertaa julkisivut, lvis, katto yms, toki uudiskohde yleensä vielä jonkun verran enemmän.
Kirjoitin ehkä vähän huonosti. Tarkoitin sitä, että alkuvaiheessa kaikenlaista ehostelua sun muuta, kun uudiskohteissa harvemmin on heti valmistumisen myötä kauheasti mitään persoonallista tai "ylimääräistä". Mitä yhtiölainoihin tulee, niin varmasti ovat uusissa kohteissa riidan aiheita, mutta onhan noita mm. Jätkäsaaressa ollut, ja Pikkuhuopalahdessa aikanaan 1990-luvun lopulla myös.
Jätkäsaaressa taitsi nuo suurimmat ongelmat olla kaupungin yms vuokrataloissa. Joka tapauksessa hyvin harvinaista on, että uusi yhtiö joutuisi suuresti ottamaan lainaa hoitomenoihin / korjauksiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vähän erilainen väliintulo kaupunkikehityksen väliin: pitäisi saada vedettyä pienet päikkärit Helsingissä arkena. Takana normaalia pidempi työpäivä, edessä monta aktiviteettia. Olen valmis maksamaan hiukan mutten liikaa, kaverin sohvalle en ole tunkemassa, vielä vähemmän puolitutun tai vieraan. Leffoihin korvatulpilla? Torikorttelissa taitaa olla joku unijoogasali, mistä voisi kysyä, josko pääsisi joogailemaan.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Vähän erilainen väliintulo kaupunkikehityksen väliin: pitäisi saada vedettyä pienet päikkärit Helsingissä arkena. Takana normaalia pidempi työpäivä, edessä monta aktiviteettia. Olen valmis maksamaan hiukan mutten liikaa, kaverin sohvalle en ole tunkemassa, vielä vähemmän puolitutun tai vieraan. Leffoihin korvatulpilla? Torikorttelissa taitaa olla joku unijoogasali, mistä voisi kysyä, josko pääsisi joogailemaan.
Kun sisarellani oli vauva+flunssa+vesikatko, niin olivat kaksi kertaa ihan päiväseltään hotellissa nukkumassa. Ei kuulema montaa kymppiä maksanut. Tosin kyseessä oli lähiöhotelli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kun sisarellani oli vauva+flunssa+vesikatko, niin olivat kaksi kertaa ihan päiväseltään hotellissa nukkumassa. Ei kuulema montaa kymppiä maksanut. Tosin kyseessä oli lähiöhotelli.
Jaa, tätäpä en tullut ajatelleeksi. Voisihan siitä jostain koulutuksen lähimaastoista kysyä huonetta hetkeksi aikanaan. Minä kiittää!
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Jaa, tätäpä en tullut ajatelleeksi. Voisihan siitä jostain koulutuksen lähimaastoista kysyä huonetta hetkeksi aikanaan. Minä kiittää!
Kotona voi olla hyvä infota etukäteen, lähinnä jos jää tuntiveloituskuitti hotellista taskuun pyörimään...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kotona voi olla hyvä infota etukäteen, lähinnä jos jää tuntiveloituskuitti hotellista taskuun pyörimään...
No joo, ainahan näitä. Tosin ehtisihän sitä halutessaan vaikka bussia vaihtaessaan touhuta, jos niillä aatoksilla olisi liikkeellä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos haluaa vaikuttaa Malmin lentokentän säilymiseen ilmailukäytössä, liikkeelle. Kuntalain mukaan kuntalaiset voivat tehdä aloitteen äänestyksen järjestämisestä, jos he onnistuvat keräämään hankkeensa taakse neljä prosenttia kunnan 15 vuotta täyttäneistä asukkaista. Malmin lentokentän lentotoiminnan jatkamista puolustava kuntalaisaloite ladattiin verkkoon viime joulukuussa. Tähän mennessä sen on allekirjoittanut 20 420 helsinkiläistä. Neljä prosenttia 15 vuotta täyttäneiden helsinkiläisten lukemasta on noin 22 200 ihmistä, joten aloite näyttää saavan tarvittavat allekirjoituksensa.


Kannanoton on allekirjoittanut 39 kaupunginvaltuutettua tai varavaltuutettua. Sampo Terho on vetoamassa jälleen Malmin kentän puolesta, ja allekirjoittajien joukossa ovat myös muun muassa Terhi Koulumies (kok), Jussi Halla-aho (ps), Outi Alanen (vas), Eva Biaudet (r), Petrus Pennanen (pp) ja Jarmo Nieminen (vihr).

Kansalaisaloite, jonka mukaan Helsinki järjestää viimeistään puolen vuoden kuluessa aloitteen luovuttamisesta kansanäänestyksen Malmin lentokenttäalueen käytöstä löytyy alta:


Itse allekirjoitin ja näen järkevänä, että kaupunki pohtii ratkaisujaan vielä kerran, koska historiallisen ja upean kentän säilyminen ilmailukäytössä on merkittävä kulttuuriteko.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Nyt kun tämä Roihupellon kuoppa räjäytettiin, joku spede sitten päätti tehdä rikosilmoituksen asiasta. Mahtavaa tässä on se, että oletettavasti 99,99% stadin asukkaista ei ollut kuullutkaan siitä aiemmin. Mutta nythän siitä oltiin tekemässä turistipyydystä.

Kysyin frendiltäni jotka on asunut alueella koko ikänsä, eikä tiennyt siitä mitään. Googlaamalla tuon Jutilan löytyy ainakin kommunistien eläkkeellä oleva kuntavaaliehdokas. Oddsit lienevät aika hyvä että kyseessä on sama heebo.

Tämä valittajajengi on kyllä hyvin, hyvin raskasta porukkaa.

Hiidenkouru räjäytettiin
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tämä Roihupellon kuoppa räjäytettiin, joku spede sitten päätti tehdä rikosilmoituksen asiasta. Mahtavaa tässä on se, että oletettavasti 99,99% stadin asukkaista ei ollut kuullutkaan siitä aiemmin. Mutta nythän siitä oltiin tekemässä turistipyydystä.

Kysyin frendiltäni jotka on asunut alueella koko ikänsä, eikä tiennyt siitä mitään. Googlaamalla tuon Jutilan löytyy ainakin kommunistien eläkkeellä oleva kuntavaaliehdokas. Oddsit lienevät aika hyvä että kyseessä on sama heebo.

Tämä valittajajengi on kyllä hyvin, hyvin raskasta porukkaa.

Hiidenkouru räjäytettiin

Ottamatta kantaa, että mitä sille olisi nyt pitänyt tehdä, niin en ymmärrä, miksei näitä tuoda paremmin esiin muuten. Tuollaisen hiidenkourun ympärille saisi rakennettua jotain puistoa, mistä oikeasti ihmiset voisivat oppia myös jotain jääkauden aiheuttamista luonnonmuodoista. Itse en tiedä, onko Helsingissä jossain muualla sellaisia näkyvillä. Olemassa on ihan varmasti. Moni Helsingissä asuvakaan ei tiedä Pihlajamäen hiidenkirnuista, jotka ovat isoja ja oikeasti vaikuttavia. Varsinkin olivat lapsena, kun niitä siitä kaivettiin siitä esiin. Toki on infotaulu siitä, mitä ne ovat, mutta voisiko jopa olla enemmän.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Nyt kun tämä Roihupellon kuoppa räjäytettiin, joku spede sitten päätti tehdä rikosilmoituksen asiasta. Mahtavaa tässä on se, että oletettavasti 99,99% stadin asukkaista ei ollut kuullutkaan siitä aiemmin. Mutta nythän siitä oltiin tekemässä turistipyydystä.

Kysyin frendiltäni jotka on asunut alueella koko ikänsä, eikä tiennyt siitä mitään.

Mä olen ajellut siitä suht säännöllisesti ohi viimeset 3 vuotta ja tän Raide-Jokerin yhteydessä vasta sain tietää kyseisestä kourusta. Tuo Viilarintien piennar oli siinä kohtaa muistaakseni aika rehevää ja kourun ympärillä taimistoa yms näköestettä. Ja itse kouru ei kyllä edes ole mikään erikoinen ja oli kyllä siinä mielessä uhrattavissa. Tuon ympärille ei mitään puistoa olisi saanut tekemälläkään.

Hiidenkirnut sitten erikseen, jotka ovat näyttävyydeltään aivan eri luokassa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mä olen ajellut siitä suht säännöllisesti ohi viimeset 3 vuotta ja tän Raide-Jokerin yhteydessä vasta sain tietää kyseisestä kourusta. Tuo Viilarintien piennar oli siinä kohtaa muistaakseni aika rehevää ja kourun ympärillä taimistoa yms näköestettä. Ja itse kouru ei kyllä edes ole mikään erikoinen ja oli kyllä siinä mielessä uhrattavissa. Tuon ympärille ei mitään puistoa olisi saanut tekemälläkään.

Hiidenkirnut sitten erikseen, jotka ovat näyttävyydeltään aivan eri luokassa.

Aivan. Itse olen ajanut nyt 14 vuotta duuniin ja takaisin siitä ohi, enkä koskaan ole kuullut koko jutusta. Mutta Hertsikka-jengihän oli tekemässä siitä kansainvälistä turistikohdetta nyt. Näin jonkun videon facessa missä ne paukutti siellä rumpuja ja piti jotain shamaani-menoja.

Pihliksen kirnuthan ovat mahtavat, mutta tämä hässäkkä oli kuvien perusteella snadisti soppakauhaa isompi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiedä Malmin lentokentästä tai Hiidenkourusta, mutta kävin torkkumassa leffoissa. Valitsin mahdollisimman tyhjän näytöksen ja tehosteettoman leffan, ja menin pötkölleni takarivin jalkatilaan. Tosin nyt hiukan väsyttää taas, mutta se johtunee näistä olutlasesista tässä edessä ja varsinkin tyhjentyneistä sellaisista.

Helsingille, Malmin lentokentälle ja räjähdyksille!
 
Aivan. Itse olen ajanut nyt 14 vuotta duuniin ja takaisin siitä ohi, enkä koskaan ole kuullut koko jutusta. Mutta Hertsikka-jengihän oli tekemässä siitä kansainvälistä turistikohdetta nyt. Näin jonkun videon facessa missä ne paukutti siellä rumpuja ja piti jotain shamaani-menoja.

Pihliksen kirnuthan ovat mahtavat, mutta tämä hässäkkä oli kuvien perusteella snadisti soppakauhaa isompi.

Oli se nyt kooltaan samaa luokkaa kuin hiidenkirnut, jos puhutaan sen viemästä pinta-alasta. Ja siinä mielessä mielekkäämpi johonkin puistoon, että sitä pitkin olisi esimerkiksi voinut laittaa veden virtaamaan. Paikka nyt sitten oli, missä oli. Eihän siellä ketään ole tähän asti käynyt. Ehkä kohta käy, kun asutus laajenee kohti joka suunnasta.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ihan hyvin lähtenyt Triplalla homma käyntiin, kun miljoonan kävijän raja meni jo rikki. Totta kai niin kuin linkittämässäni artikkelissa todetaan, että tästä ei voida tehdä vielä merkittäviä johtopäätöksiä tulevaisuuden menestyksestä tai siitä, miltä lukemat näyttävät kuukauden päästä, mutta luvut ovat yllättäneet ja ylittäneet kaikkien odotukset. Mielenkiintoista on, että väkeä sanotaan olevan vuorokauden ajasta riippumatta, mikä kertoo ettei paikka hiljene kotimatkaliikenteen mukana. Uskon, että tämä hyvä alku saattaa kantaa aika pitkällekin tai en usko, että joulun lähestyessä meno hiljentyisi aivan totaalisesti, joten uskon kävijämäärien alkavan mahdollisesti laskea vasta ensi vuoden puolella. Olisi mielenkiintoista tietää, että ketkä ovat tuolla alkaneet käydä ja miltä kaupoilta ja kauppakeskuksilta Tripla alkaa viemään asiakkaita.

Kävin Triplassa avajaispäivänä myös ihmettelemässä ja kyllähän sitä porukkaa riitti. Sisustukseltaan onnistuneen oloinen ja viihtyisä paikka, oli helpompi navigoida kuin Redissä ja käytävät olivat paljon korkeampia ja vähemmän kaartuvia. Lisäksi eri kerroksiin näki useissa paikoissa, mikä lisäsi tilavuuden tunnetta. Liukuportaiden sijoittelu oli ehkä se isoin miinus, sillä niitä ei välillä meinannut löytää eikä hisseihin ollut asiaa runsaiden lastenrattaiden takia. En usko, että alan tuolla säännöllisesti käymään, mutta mielestäni vaikutti ihan onnistuneelta tulokkaalta.

 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
HURRAA!!!


Patsas Niklas Engblomille! Rivoli saa jatkaa. Nyt kun vielä Bellevue saisi jatkoa, niin helsinkiläinen ravintolaskene olisi (toistaiseksi) (jossain määrin) pelastettu.
Hieno homma lapsuuden kotikadulle ja Rööperille.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Patsas Niklas Engblomille! Rivoli saa jatkaa. Nyt kun vielä Bellevue saisi jatkoa, niin helsinkiläinen ravintolaskene olisi (toistaiseksi) (jossain määrin) pelastettu.

Rivolissa/Rivoletossa on tullut käytyä yli sata kertaa ja hyvä, että jatkavat. Olin Katajanokalla muutaman vuoden, ja silloin Bellevue tuli pari kertaa kohdalle. Ikävä kyllä, kenties vain osaltani, en hirveästi mieltynyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ikävä kyllä, kenties vain osaltani, en hirveästi mieltynyt.
Mulle taas Rivoli on ollut sellainen kerra muutamassa vuodessa -tyyppinen paikka, ja itse asiassa edellinen kerta taitaa olla jostain vuodelta 2014. Sen sijaan Bellevue on mulle kyllä tärkeä. Sen tyyli on ihan toisenlainen, kuin miten itse teen ruokia, joten ehkä siksikin tykkään niin paljon.
 

MegaForce

Jäsen
Helsinki voisi katsoa nyt sen 100 vuotta eteenpäin ja alkaa rakentamaan metroverkostoa. Kallista on, mutta onpahan sitten tehty. Arvokasta tonttimaata tulee paljon lisää. Sillä tästä saataisiin oikeasti julkiseen liikenteeseen tukeutuva kaupunki. Työn alle Töölö linja, Viikin kautta koillislinja, pisara ja joku oikeasti järkevä poikittaislinja. Tulevaisuuteen olisi katsottu ja suurimmalle osalle Helsinkiä mahdollistettu nopea ja helppo liikkuminen.
Samoin lentokenttämetro, kun Seutulan kenttä nyt laajenee kovaa vauhtia. Tilanne on todella erilainen jo kymmenen vuoden päästä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt noin neljä kuukautta Malminkartanossa asuttuani olen valmis antamaan tuomion. Maltsu ei ole enää Helsinkiä, se on kyllä jo Vantaata. Sehän on ihan Myyrmäessä kiinni. Enemmän kiinni siinä kuin naapurikaupunginosassa Kannelmäessä. Stadi loppuu ainakin täällä päin Mätäjokeen, Kantsu on Stadin viimeinen linnake täällä. Maltsusta ei ole autolla tieyhteyttä Stadiin päin kuin Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien kautta. Jostain Kantsusta voit sen sijaan lasketella autolla pikkuteitä vaikka keskustaan saakka.

Onneksi tänne ei tarvitse jäädä. Jos haluaa vantaata, niin sitten voi muuttaa suoraan Vantaalle. Eikä Vantaassa sinänsä ole mitään vikaa, joku Tikkurila on ihan jees. Mutta kun tässä alkaa suunnitella oman asunnon ostoa, niin Maltsua en kyllä katsele. Silkkaa vantaata, mutta Helsingin hinnat. En olisi uskonut tätä joskus sanovani, mutta kyllä Kannelmäkikin kelpaisi tähän verrattuna. Jopa niin, että sieltä ostaisi asunnon. Vaikka kaikkein mieluiten asuisin Talissa tai muualla Pitäjänmäen alueella tai Munkkivuoressa. Ne ovat ainakin minusta parhaita hoodeja Stadissa, ja siellä olen aiemmin asunutkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
HS selvitti: Lähes joka viides hitas-asunto voi olla sijoituskäytössä Kuka hyötyy hitaksesta?

Hitas asuntoja omistavilla henkilöillä on korkeampi tulotaso kuin keskiverto helsinkiläisellä palkansaajalla. Sitten tosiaan merkittävä osa sijoituskäytössä. Kumma juttu kun julkisen puolen sekaantuminen johtaakin erilaisiin ongelmiin asuntomarkkinoilla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
HS selvitti: Lähes joka viides hitas-asunto voi olla sijoituskäytössä Kuka hyötyy hitaksesta?

Hitas asuntoja omistavilla henkilöillä on korkeampi tulotaso kuin keskiverto helsinkiläisellä palkansaajalla. Sitten tosiaan merkittävä osa sijoituskäytössä. Kumma juttu kun julkisen puolen sekaantuminen johtaakin erilaisiin ongelmiin asuntomarkkinoilla.
Hitas-asunnot ovat tulonsiirtoja köyhille (esim Paavo Arhinmäelle).

Järjetön lotto. Eikö nämä pitäisi kuulua Veikkauksen monopolille?
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Joku aika sitten oli puhetta Helsingin keikkapaikkojen häviämisestä, niin tänään tuli uutinen, että The Circus löysi uudet tilat Hernesaaresta ja toiminnan olisi tarkoitus käynnistyä jo ensi syksynä. HS Helsinki | Helsinkiin avataan suuri rockklubi, kun The Circuksen toiminta siirtyy Telakalle – Meren äärellä melu ei ole ongelma, mutta bussiyhteyksiä on vielä vähän

The Circus lopetti nyt koronan takia toimintansa etuajassa, kun alunperin tarkoitus oli jatkaa Kampissa vielä kesäkuuhun. Hyvä, että tilat löytyivät ja toivottavasti keikkailu alkaa ajallaan. Nyt olisi kuitenkin hyvä noita kulkuyhteyksiä parannella tuonne eli bussiliikennettä lisää. Oletan, että isoimmat keikat ovat viikonloppuisin niin illalle lisää liikennettä. Siinähän on miltei vieressä Löyly, jonne ihmiset ovat hyvin löytäneet, joten en epäile keikkapaikan onnistumista, mutta yhteydet olisi hyvä saada kuntoon. Ratikka tuonne on kai tulossa ensi vuonna. Pitäisi kyllä joku keino saada, että pääsisi Hernesaaresta Jätkäsaareen suoraan. Siellä olisi jo nytkin kivenheiton päässä ratikoita valmiiksi.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sillä suunnalla on tehty kiskotöitä jo pitkän aikaa eli spora on tulossa aika lähelle.
Saa muuten nähdä minkälainen valitusurputus on tulossa kun Eiranrannan asukkaat tajuaa tuon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös