Helsinki

  • 627 712
  • 3 760

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mitenkä pysäköinti Hakaniemessä onnistuu? Katsoin että siellä on ainakin tuollainen Arena Centerin pysäköintihalli. Aika pieni, että onkohan tuossa miten arki-iltaisin tilaa?

Entä nuo alueen rakennustyömaat, niin minkälainen sumppu se niiden puolesta on tässä kohtaa? Olisin tuota hämeentietä pohjoissuunnassa tulossa sinne.

Toinen vaihtoehto on sitten se, jota yleensä olen Helsingissä vieraillessa käyttänyt. Auto Pasilaan halliin parkkiin ja siitä junalla keskustaan, sekä muilla julkisilla siitä eteenpäin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onhan tuossa kiellossa ihan älyttömästi ongelmia lähtökohtaisesti. Ehkä osaan on vastauksia annettu, en ole lukenut jokaista artikkelia tähän aiheeseen liittyen.

Esimerkiksi miten toimitaan, jos henkilö x tarvitsee työssään autoa ja se sisältää Helsingin keskustassa tai sen läpi liikkumista? Voiko Helsingin kaupunki estää ihmisiltä näin ollen mahdollisella päätöksellään työn suorittamisen tehokkaalla/järkevällä tavalla?

Katajanokka ja Länsisatama molemmat ovat melko lailla keskustassa kiinni, saako näihin enää jatkossa ajaa maaseudulta ilman, että pitää pelätä sakkoja vääränlaisen auton käytöstä?

Kuka tätä ylipäänsä vahtii ja miten? Poliisille toki parhaimmassa tapauksessa helppo tapa tienata rahaa, mutta onko moinen kiusanteko kaupungin puolesta, se mitä poliisien tulisi tehdä? Poliisilla on kuitenkin (heidän oman väittämänsä mukaan) selvä resurssipula, joten eikö esim. tämmöisen vahtiminen veisi paljon tarvittavia resursseja ihan oikeilta töiltä. Vai onko keskustassa kohta kamera, joka kadunkulmassa vahtimassa autoja rekkarin perusteella?

Autokanta ei todellakaan ole vielä niin sähköistetty tai tule sitä olemaan vielä toviin, jotta tuossa päätöksessä olisi mitään järkeä. Infraa sähköauton lataamiseen on edelleen hyvin rajoitetusti, eikä missään nimessä tarpeeksi. Sitä ei ole Helsingin keskustassa, lähiöissä eikä edes lähikunnissa riittävästi tällä hetkellä. Tokihan poliittinen päätöstely ohjaa jossain määrin toimintaa haluttuun suuntaan.

Ja en kyllä oikein jaksa uskoa, että päätöstä tehdään autokannan sähköistämistä ajatellen. Kyllä tuo vaikuttaa taas yhdeltä tavalta vähentää autoilua Helsingissä ylipäänsä, kun on tiedossa, että ei tuo kanta ei tuosta vielä toviin riittävästi sähköisty.

Joku järkevä taho olisi ajanut tämän päätöksen yhdessä keskustatunnelien kanssa läpi, sallien polttomoottoriautoilla ajon tunneleihin, tunneleissa ja siellä maanalaisiin pysäköintilaitoksiin. Samalla olisi raivattu autoja iso määrä pois maan päältä ja saatu terveellisempää ilmaa kansalaisille sekä keskustasta selvästi viihtyisämmän paikan. Matka-aikoja olisi pystytty vähentämään tietyillä reiteillä selvästi ja samalla vähentää polttoaineen kulutusta ja näin ollen päästöjä per yksittäinen ihminen. Sen sijaan rekat istuu ruuhkissa satamalta ja satamalle ja ne samat autot mitkä voisivat oikaista maan alitse pyörivät joko kehällä tai keskustan liikenteessä.

Kiusaakin olisi tehty enimmäkseen vain omille veronmaksajille, jotka autoa haluavat keskustassa käyttää. Toki noita muutamia seikkoja olisi silti joutunut miettimään, koska ei ihan mene minun oikeustajuuni, jos kaupunki kampittaa työntekoa.

Tarroilla ja kameroillahan tuota maailmalla valvotaan, näitä rajoitusalueita nyt on käytössä pitkin Eurooppaa. Ei siinä poliisi ole mukana aktiivisesti. Ammattikäyttö on tyypillisesti rajattu pois, eivätkä nämä tosiaan ole mitään ylitsepääsemättömiä teknisiä ratkaisuja tai suurempia "ongelmia". Suomi on asiassa jo nyt reippaasti jälkijunassa, joskaan täysiä polttiskieltoja on vähän, erilaisilta Umweltzoneilta tai vastaavilta ei liene voinut välttyä sen sijaan kukaan Keski-Euroopassa autoillut.

Ja tietenkin tavoitteena - ihan julkilausuttunakin - on myös vähentää autoilua keskustassa, siinä sivussa on porkkana sähköistämiseen. Siihen suuntaan pitääkin liikkua, mikäli kaupunkikeskustat halutaan pitää ihmisten käytössä. Kuten muuallakin läntisessä Euroopassa tehdään. Ruuhkamaksut tai tietullit olisivat helpompi ja nopeampi keino, mutta niihin ei ole lainsäädäntöä - rajoittaminen sen sijaan on kuntien käsissä.

Keskustatunneli ei liikennettä vähennä ja on kallis ratkaisu. Rekkaliikenteelle ja laivaliikenteelle olisi sen sijaan paljon helpompi ratkaisu - siirtäminen Vuosaareen.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Mitenkä pysäköinti Hakaniemessä onnistuu? Katsoin että siellä on ainakin tuollainen Arena Centerin pysäköintihalli. Aika pieni, että onkohan tuossa miten arki-iltaisin tilaa?
Mä olen aina saanut auton sinne sopimaan, aika ajoin on ollut useinkin matseja siinä viereisessä palloiluhallissa. Mutta nyt kun näin totean, niin varmaan on - saakeli - aivan täynnä, kun sinä oot menossa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
En usko. Never stop the madness ja kohta valitetaan taas.
Mistä tuosta sitten valitetaan, tai mihin, kun oikeusteite homma ei enää etene. Ehkä voi hakea korvausten kohtuullistamista, koska jos laskin oikein, niin sellainen 230 000 euroa pitäisi löytyä rahaa yhdistykseltä, jolla ei ole varoja.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Surullista katsottavaa kun Colliers Finland näivettää Laajasalon sekä kauppakeskus Saaren järkyttävillä vuokrillaan. Asukasmäärät alueella kasvavat, mutta kapakat katoavat. Varsinkin tuon 3-0 sporttibaarin katoaminen harmittaa, sillä siellä on tullut käytyä katsomassa esim lauantaisin Valioliigaa muutaman tuopposen kera.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga

Surullista katsottavaa kun Colliers Finland näivettää Laajasalon sekä kauppakeskus Saaren järkyttävillä vuokrillaan. Asukasmäärät alueella kasvavat, mutta kapakat katoavat. Varsinkin tuon 3-0 sporttibaarin katoaminen harmittaa, sillä siellä on tullut käytyä katsomassa esim lauantaisin Valioliigaa muutaman tuopposen kera.
Vahva sama. 3-0 oli riittävän tasokas, tarjosi kelpo sapuskaa ja kyllähän yksi tuollainen paikka pitäisi tämän kokoisessa kylässä olla. Vituttaa kyllä erittäin paljon tämä nykytilanne kapakoiden suhteen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vahva sama. 3-0 oli riittävän tasokas, tarjosi kelpo sapuskaa ja kyllähän yksi tuollainen paikka pitäisi tämän kokoisessa kylässä olla. Vituttaa kyllä erittäin paljon tämä nykytilanne kapakoiden suhteen.
Onneksi tuossa Kontulan ostarilla on kapakoita jos tulee tarve mennä kaljalle. Kävelymatkaakin noin 800 metriä lähimpiin niin käy reippailusta.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Onneksi tuossa Kontulan ostarilla on kapakoita jos tulee tarve mennä kaljalle. Kävelymatkaakin noin 800 metriä lähimpiin niin käy reippailusta.
En mä välttämättä tänne ihan Kontulan ostaria ottais, mutta yksi-kaksi mukiinmenevää kuppilaa/sporttibaaria olisi kiva olla. Kyllä kaljalle pääsee ja paremmin syömäänkin vaikka Hertsikassa, mutta lähipalvelutkin olisi bueno.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tarroilla ja kameroillahan tuota maailmalla valvotaan, näitä rajoitusalueita nyt on käytössä pitkin Eurooppaa. Ei siinä poliisi ole mukana aktiivisesti. Ammattikäyttö on tyypillisesti rajattu pois, eivätkä nämä tosiaan ole mitään ylitsepääsemättömiä teknisiä ratkaisuja tai suurempia "ongelmia". Suomi on asiassa jo nyt reippaasti jälkijunassa, joskaan täysiä polttiskieltoja on vähän, erilaisilta Umweltzoneilta tai vastaavilta ei liene voinut välttyä sen sijaan kukaan Keski-Euroopassa autoillut.

Ja tietenkin tavoitteena - ihan julkilausuttunakin - on myös vähentää autoilua keskustassa, siinä sivussa on porkkana sähköistämiseen. Siihen suuntaan pitääkin liikkua, mikäli kaupunkikeskustat halutaan pitää ihmisten käytössä. Kuten muuallakin läntisessä Euroopassa tehdään. Ruuhkamaksut tai tietullit olisivat helpompi ja nopeampi keino, mutta niihin ei ole lainsäädäntöä - rajoittaminen sen sijaan on kuntien käsissä.

Keskustatunneli ei liikennettä vähennä ja on kallis ratkaisu. Rekkaliikenteelle ja laivaliikenteelle olisi sen sijaan paljon helpompi ratkaisu - siirtäminen Vuosaareen.
Ei toki ole ylipääsemättömiä ongelmia, jos rahaa siihen löytyy. Itsellä hieman vaan särähtää tuo "isoveli valvoo" -tyyliset ratkaisut. Tokihan tuossakin sitten päästään siihen vänkäykseen, että mikä lasketaan ammattikäytöksi.

Tunneli on toki kallis ratkaisu. Omasta mielestä se lisäisi keskustan viihtyvyyttä merkittävästi ja sujuvoittaisi liikkumista ylipäänsä. Satama tuskin tulee mihinkään liikkumaan, kun Länsisatamaa on just uusittu isolla rahalla ja turistit halutaan riittävän lähelle keskustaa. Mitään järkeähän sataman pitämisessä Jätkäsaaressa tai Katajanokalla ei ole, kun ovat melkoisessa sumpussa molemmat autoliikennettä ajatellen. Keskustatunneli oli ratkaissut nuo ongelmat, mutta ei tuntunut kelpaavaan vihreille ja demareille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös