Mistä sitten pitäisi rokottaa? Yrityksiltä tulee aika iso osa rahoista, joten sen myynnin onnistuminen on melkoisen suuressa osassa, kuinka paljon siihen joukkueeseen voi panostaa.
Melkoinen houdini pitäisikin olla jos yritysmyynti pääsisi tässä ajassa tavoitteisiin. Jääkiekkoa usein sponsoroivat useat rakennusalan ja teollisuuden yritykset joilla on tilauskirjat aivan tyhjinä. Futiksen puolella hieno esimerkki on pääyhteistyökumppani RTV, jolta jäi sadan tonnin saamiset.
Yritysmyynnin pystyn vielä ymmärtämään jollakin tavalla. Toivon että TPS on tehnyt jonkunlaisia tutkimuksia yritysmyynnin puolella että miksi entiset asiakkaat eivät ole jatkaneet, ja mikä on pääsyy miksi uusia yrityksiä ei kiinnosta. Ihan yksinkertainen kartoitus top 3 syistä miksi firmat eivät halua asiakkaiksi ja top 3 syistä miksi firmat eivät jatka asiakkaina. Tai vaikka "viisi syytä" tekniikalla analysointi.
Anyways, toivon todella että joku näitä käy läpi ja tunnistaa miksi ja tunnistaa myös miten voivat tilannetta parantaa. Ei siten että jatkuvasti sanotaan että yritysmyynti laahaa "-no can do", vaan siten että on konkreettiset toimenpiteet miten sitä lähdetään parantamaan.
Se että eletään vaikeita aikoja ei käy selitykseksi, koska miksi yritysmyynti toimii toisilla organisaatioilla (joissa vielä on suurempia paikallisia kilpailijoita)? Mitä he tekevät toisin, miksi heillä "kauppa käy" jne..
Ja alkuperäiseen kysymykseesi mistä pitäisi rokottaa: Turku Live omaksi osiokseen jonka tulot ja menot eivät liity millään tavalla HC TPS:n operatiiviseen miesten edustusjoukkueen talouteen tai tekemiseen. On aivan käsittämätöntä että joukkue kärsii siitä että on päätetty perustaa tuollainen toiminto (ja selkeästi ilman että asiaa on oikeasti tutkittu tarkasti ennen päätöksentekoa, koska ei se nyt voi tulla yllätyksenä että tuo on haastava ala ja todella korkean riskin omaava tuloksellisesti. Laskiko joku tästä business casen ja jos laski niin minkälaisella riskikertoimella....).