@tallipoika täyttöaste on siitä huono verrokki että asiakkaiden lisäksi sitä määrittelee käytössä olevan hallin koko. Tepsin yleisömäärällä oltaisiin yhdessätoissa muussa joukkueessa y
vähintään 90%:n täytössä.
Yleisöä toki pitäisi saada enemmän mutta siihen on tällä hetkellä melkoinen vuori kiivettävänä jota ei edesauta huonot runkosarjat. Viime vuonnahan Tepsi kapusi viimeisenä sääleihin ja tänä vuonna ei edes sinne ole asiaa.
Mutta myös muita simppeleitä toimenpiteitä jätetään toteutumatta, sellaisia Ilves ja Tappara toteuttaa. Sattuneesta syystä olen näitä päässyt lähempää viime vuosina seuraamaan.
Ensinnäkin koululaisyhteisöille jaetaan merkittävä määrä yhteistyökumppaneiden kautta vapaalippuja otteluihin jotka eivät muuten myy; KK, Sport, Jukurit jne. Turun pitäisi jostain löytää vastaavat kumppanit jolle myydä isännyyksiä tai muita palveluita johon sitten voi sisällyttää satoja lastenlippuja.
En siis huutele ilmaislippujen perään Seuralta kuluttajille vaan jonkin välikäden kautta.
Toinen minkä perään olen huudellut niin huonosti myyvät vastustajat (KK, Sport, Jukurit jne.) päästettäisiin yläkatsomoon kaksi yhden hinnalla-mallilla.
Esimerkkiä voidaan hakea jälleen Ilves/Tappara-asteikolla joiden kaikkiin pl.paikallispeleihin saa kuka tahansa OP:n asiakas ostettua sovellusta näyttämällä kaksi lippua yhden hinnalla. Etua ei ole sidottu käyttökertoihin vaan kuka tahansa voi käydä koko kauden katsomassa kaverinsa kanssa yhden lipun hinnalla pl.paikallisottelut.
Myös ne harvat tamperelaiset, joilla ei OPn asiakkuutta ole, on huomioitu Esko Seppäsen Coubonga-sovelluksella. Peliviikko kun on alkamassa niin selaamalla sovelluksen etuja tulee lipputarjouksia jotka on arvoltaan yhtä suuria kuin OP:n etu. Toki näitä enimmäkseen tulee vastaan juurikin näitä ei-myyviä vastustajia vastaan.
Tekisikö tällainen järjestely hallaa kausikorttimyynnille? Mahdollisesti, mutta keinot löytyisi lisäämällä näille etuja ja antamalla TPS-shopin tuotteita etuina.
Entäs kärsisikö alakatsomoiden lipunmyynti? Ilman toimenpiteitä mahdollisesti. Näille voisi luoda vaikka etupistejärjestelmän; kymmenen ottelun jälkeen haluamansa pelaajan T-paita nimmarilla toimitettuna otteluun.
Ahkerammat irtolipuistaan maksaneet maksaneet säästäköön krediittinsä pelipaitaa varten jonka saavat 50 matsin jälkeen.
TPS:lla on jo sovellus olemassa joten kehitettäköön tätä tähän käyttöön.
En näe että lippujen hintoja olisi tarpeen pudottaa kun ne ovat ihan linjassaan muiden kanssa. Seuroille kirstuun jäävä summa kun on paljon pienempi kuin lippujen keskiarvon hinta.
Lähtipäs laukalle. Tuli vaan itselle kimmoke siitä kun katsojien haalinta ei ole rakettitiedettä mutta vaatii, etenkin Turkuhallissa, paljon muutakin joukkueen kentälle.