HC TPS:n talous

• 1 280 419
  • 5 505
Hyvä viesti ja tykkäsin pääasiassa. Pennejähän Tepsin jättitappiot heille ovat olleet.

Mutta tämä kohta häiritsi. On harhaan johtavaa sanoa että Supercellin ukot oli ostaneet Tepsin "omaksi leikkikalukseen Saudi-tyyliin" kun minun mielestä missään ei ole kiistetty väitteitä että Tepsi olisi ollut konkurssissa kaksi vai kolme kertaa viimeisiin 10 vuoteen ilman näitä kahta. Vai onko? Näinhän he itse joskus sanoivat eli en tiedä onko tuo jossain osoitettu värittelyksi sitten.

Lisäksi onko todella kitsasteltu joukkueen rakennuksessa ja vedetty kaikki mahdollinen menestys vessanpöntöstä alas? Eikö Supercellin ukkojen aikana tänne ole tuotu esim. Kallio-Perrin-Tallinder akseli korjaamaan kulttuuria onnistuneesti, kotiutettu Korpikoski kalliilla sopimuksella joka ei lopulta ollut hyvä ratkaisu, menty kaksiin peräkkäisiin finaaleihin joukkueilla joihin oli kyllä myös satsattu rahaa sanoi kauden alla ilmoitettu pelaajabudjetti mitä tahansa? Nyt en muista millä aikataululla halliin on tehty erinäisiä remontteja. Turku Liveä yritetty käynnistellä pahimpaan mahdolliseen aikaan ja urheilujohtoon on satsattu ainakin taloudellisesti (laatu on eri asia).

Nyt tietenkin on eri tilanne ja sehän on pakollinen jos halutaan olla menestyvä seura tai pitkäjänteinen yritys joka ei ole riippuvainen kahden ihmisen kukkarosta. Olen aiemmin kirjoittanut tästä pidemmin joten en lähde sitä vyyhtiä purkamaan mutta julkisuuteen annettujen tietojen valossa tämän ja ensi kauden jälkeen Tepsin tie taloudellisesti voisi olla taas nousujohteinen ja voitaisiin alkaa käyttämään sitä rahaa mitä tulee sisään. Ensin pitää vain muuttaa toimintamallit sellaisiksi että sitä rahaa myös tulee sisään ja kulutuksessa on joku suunnitelma. Niistä on luistettu ja järkihän sen sanoo että jossain kohtaa sille on pakko laittaa stoppi ennen kaikkea seuran itsensä kannalta. Paananen ja Kodisojahan voisivat tosiaan omalta osaltaan testamentata seuralle miljoonan per nenä seuraaviksi 30 vuodeksi ilman että se horjuttaa heidän talouttaan. Mutta sillä tavalla ei tule omavaraista seuraa tai tervettä liiketoimintaa jota voisi kasvattaa järjestelmällisesti

Itse en usko hetkeäkään, että TPS olisi mennyt konkurssiin ilman Paanasta ja Kodisojaa. TPS on niin merkittävä instituutio Turussa, että ilman saudi-mesenaatteja täällä olisi aivan taatusti muodostunut pienempien rahamiesten kollektiiveja pelastamaan Tepsiä. Mitään kaudesta toiseen jatkuvaa pumppausta ei olisi ollut luvassa, joten TPS olisi tietysti ollut pakotettu käymään läpi todellisen taloussirkkelin ja siten kokenut eräänlaisen uudelleensyntymän huomattavasti pienempänä mutta yhteisöllisempänä seurana.

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Itse en usko hetkeäkään, että TPS olisi mennyt konkurssiin ilman Paanasta ja Kodisojaa. TPS on niin merkittävä instituutio Turussa, että ilman saudi-mesenaatteja täällä olisi aivan taatusti muodostunut pienempien rahamiesten kollektiiveja pelastamaan Tepsiä.
En olisi niin varma. Se kyläyhteisön voima puuttuu Turusta ja ne harvat innokkaat ovat olleet napeilla pitämässä TuToa elossa.
Kun katsoo somen kommenttiosiota ja tämän palstan viestejä niin vähissä ovat sellaiset Spåran ja Ilveksen pelastushankkeiljat.
Toki löytyy yhteisöllisyyttä mutta sen yhteisöllisyyden liima on iva ja vertailu aikoihin joista on 30v kulunut.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Itse en usko hetkeäkään, että TPS olisi mennyt konkurssiin ilman Paanasta ja Kodisojaa. TPS on niin merkittävä instituutio Turussa, että ilman saudi-mesenaatteja täällä olisi aivan taatusti muodostunut pienempien rahamiesten kollektiiveja pelastamaan Tepsiä.

Olin kerran saunomassa vierasvenesatamassa, jossa oli pari vähän isommalla veneellä paikalle tulluttu turkulaista isokenkeisempää purjehtijaa. Palloseuran talouteen kun juttu kääntyi ja joku tokaisi konkurssista, niin nämä geeserit naurahti, että heidän kaveriporukassa tulisi kisa ostaa seura, jos se tulisi myyntiin. Vaikka nousuhumalainen uho poistetaan, niin tosiasia on, että kyllä Tepsille ostajia löytyy.

Itse olen ihan tyytyväinen veljesten rooliin Palloseurassa. Ovat pyrkineet palkkaamaan parhaita ammattilaisia (se että onko kaikki haut olleet miten onnistuneita niin voidaan olla aika montaa mieltä, mutta ainakin yritys on ollut oikea) Nyt taloudellinenkin suunta näyttää ihan hyvällä, vaikka ihan tavoitteissa ei olla, mutta jos välieriin päästään, niin taitaa tulla positiivinen tulos.

Omissa haaveissa olisi 50+1 omistus seuralle. Talous voitaisiin rankentaa niin, että joukkueen pitäisi olla keskimäärin neljän joukossa, jos päästään sinne niin olisi nollat taloudessa ja jos ei päästä niin pääomistajat maksaa harrastuksestaan. Siinä olisi porkanaa yhteisölle ja selkäranka olemassa kun hommat ei toimikaan.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En olisi niin varma. Se kyläyhteisön voima puuttuu Turusta ja ne harvat innokkaat ovat olleet napeilla pitämässä TuToa elossa.
Kun katsoo somen kommenttiosiota ja tämän palstan viestejä niin vähissä ovat sellaiset Spåran ja Ilveksen pelastushankkeiljat.
Toki löytyy yhteisöllisyyttä mutta sen yhteisöllisyyden liima on iva ja vertailu aikoihin joista on 30v kulunut.
Mun on vaikea uskoa etteikö Tepsin tulevaisuudesta olisi keskusteltu epävirallisesti esim. Koivujen, Rantasen, Kakon ja Pärssisen kanssa. Ei nyt välttämättä mitään summia tai muita mutta safkan äärellä juteltu kiinnostuksesta ja halukkuudesta hypätä remmiin. En todellakaan usko että vaikkapa nyt nuo mainitut haluaisi päästää Tepsiä konkurssiin.

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Mun on vaikea uskoa etteikö Tepsin tulevaisuudesta olisi keskusteltu epävirallisesti esim. Koivujen, Rantasen, Kakon ja Pärssisen kanssa.
Varmasti jotain on keskusteltu mutta kun katsoo kymmenen vuoden tappioita niin ne ovat hädin tuskin pienemmät kuin kolmen jälkimmäisen ura-ansiot.
Omistajina pitäisi olla Hessuja, Puolimatkoja ja sitten sata Kakon lompakolla varustettua.

Saku tienasi urallaan 55M josta vähän alle puolet nettona.
Jos oletetaan että ei olisi käyttänyt elämässään penniäkään muuhun niin olisi juuri ja juuri saanut tuloillaan Tepsin elätettyä vuodet 2014-2024.
Niin houkutteleva bisnes rakkaus Turun Palloseuraan on.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Varmasti jotain on keskusteltu mutta kun katsoo kymmenen vuoden tappioita niin ne ovat hädin tuskin pienemmät kuin kolmen jälkimmäisen ura-ansiot.
Omistajina pitäisi olla Hessuja, Puolimatkoja ja sitten sata Kakon lompakolla varustettua.

Saku tienasi urallaan 55M josta vähän alle puolet nettona.
Jos oletetaan että ei olisi käyttänyt elämässään penniäkään muuhun niin olisi juuri ja juuri saanut tuloillaan Tepsin elätettyä vuodet 2014-2024.
Niin houkutteleva bisnes rakkaus Turun Palloseuraan on.
Ei kai nyt noin mustavalkoista ole? Tuon voi ymmärtää kahdella tavalla ja molemmat oikeita..
Ei kai uusilla, tulevilla omistajilla ole tavoitteena 10 vuotta/ 2,0m€ tappiota. Tuosta ei luulisi olevan isokaan temppu parantaa. Enkä tarkoittanut että NHL miehet ottaa kimpassa Seuran haltuun vaan siinä vain osa ketkä omistajiin kuuluisi. Se olisi perseennäyttö niille jos heitä ei porukkaan pyydetä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy