Hattrick

  • 1 260 944
  • 10 210

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mace kirjoitti:
Millaiset aputaidot laiturillasi olivat?

Ei mitkään mairittelevat:

Kestävyys: kelvollinen
pr: heikko
syöttö: välttävä
puolustus: heikko

Lähinnä lähdin vain kokeilemaan että jos tärppäisi, ja joku sen sitten osti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
En tarkalleen muista, millä kaudella nuo rakennuskustannukset nousivat. Ensimmäisessä korotuksessa ne tuplaantuivat ja sitten tuplaantuivat myöhemmin uudelleen.

Tuohon faniasiaan en osaa varmaksi sanoa muuta kuin sen, että aiemmin faneja oli alussa enemmän kuin nykyään. Määristä minulla ei ole varmaa tietoa.

Minulla on stadikan viimeisin laajennus tehty 15.11.2004, joka oli siis ennen tuota ensimmäistä hintojen nousua. Elikkäs tuleekos tuosta sitten niin, että kauden 25 alkuun on korotettu hintoja.

Faneja sain itse aloittaessani muistaakseni 1000kpl (tosin on saattanut olla myös se aiemmin mainittu 500, en muista varmaksi). Nykyäänhän tuota pienempää fanimäärää kompensoidaan sillä, että niitä tulee alussa enemmän (siis fanipäivityksissä) kuin aikaisemmin. Mutta ei niitä kyllä niin paljoa tule, että se eron vanhan ja nykyisen välillä korjaisi.
Paska uudistus oli siis tuo fanimäärän tiputtaminen uusille joukkueille.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Minulla on stadikan viimeisin laajennus tehty 15.11.2004, joka oli siis ennen tuota ensimmäistä hintojen nousua. Elikkäs tuleekos tuosta sitten niin, että kauden 25 alkuun on korotettu hintoja.

Faneja sain itse aloittaessani muistaakseni 1000kpl (tosin on saattanut olla myös se aiemmin mainittu 500, en muista varmaksi). Nykyäänhän tuota pienempää fanimäärää kompensoidaan sillä, että niitä tulee alussa enemmän (siis fanipäivityksissä) kuin aikaisemmin. Mutta ei niitä kyllä niin paljoa tule, että se eron vanhan ja nykyisen välillä korjaisi.
Paska uudistus oli siis tuo fanimäärän tiputtaminen uusille joukkueille.

Tuhat fania, herraisä sentään! Itselläni ensimmäinen kokonainen kausi oli 28, nousin kahdessa kaudessa kasista kuutoseen ja tuona aikana pääsin vähän yli tuhannen fanin, kun tuli kaksi kertaa nousun ansiosta ne kymmenen prosenttia lisää!

Mielestäni pitkästä Hattrick-urasta tuleekin hyötyä, mutta ei niin, että uusille managereille asetetaan vaikeammat säännöt! Samat säännöt kaikille, kiitos!

Odotan todella sitä kun joku nykyisillä vaikeammilla säännöillä aloittanut joukkue nousee yläsarjoihin. Se on kyllä hemmetin vaikeaa nykysäännöillä, lähes mahdottomaksi tehty, mutta rispektit sille joka sen onnistuu joskus tekemään!
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
Mistä näkee mihin sarjaan nousee, että voisin tutkailla tulevaisuutta? Aloittelijalla on eka nousu.
 

Mace

Jäsen
HLe kirjoitti:
Odotan todella sitä kun joku nykyisillä vaikeammilla säännöillä aloittanut joukkue nousee yläsarjoihin. Se on kyllä hemmetin vaikeaa nykysäännöillä, lähes mahdottomaksi tehty, mutta rispektit sille joka sen onnistuu joskus tekemään!

Ei nyt kuitenkaan ylireagoida, hyvät ihmiset. :) Kyllä tuoreemmatkin joukkueet voivat aivan hyvin nousta yläsarjoihin, mutta aikaahan se toki ottaa jonkin verran. Mahdotonta se ei kuitenkaan missään nimessä ole.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
jester kirjoitti:
Ei mitkään mairittelevat:

Kestävyys: kelvollinen
pr: heikko
syöttö: välttävä
puolustus: heikko

Lähinnä lähdin vain kokeilemaan että jos tärppäisi, ja joku sen sitten osti.

Sanoisin näin laituritreenajana ja hinnoista siis kohtuu hyvin perillä olevana, että helvetin hyvät kaupat olet tehnyt!

Itse toivoisin tuota milliä tällaisesta:

Laituri: Armoitettu
PR: Kelvollinen
Syöttö: Heikko
Puolustus: Kelvollinen
Kestävyys: Välttävä

Ikä nyt 19v. myyntihetkellä 20v.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Noniin, vihdoinkin nousu vitosdivisioonaan, karsintapelin kautta, johan sitä tulikin kuusi kautta tahkottua kutosdivaria. Seuraavan kauden tavoitteena on pysyä suoraan sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:
Footless kirjoitti:
Saako veskaritreenissä kaksi pelaajaa per viikko vain treeniä?

Tähän ei ole tainnut kukaan vastata, joten kyllä, vain kaksi molaria saa treenin. Toisaalta tason nousuun ei mene kuin se 4-6 viikkoa, joten on molaritreenissä hyvätkin puolensa. Treenin nopeuteen ja tehokkuuten se perustuukin. Itse molaritreenaajana voin tietysti suositella kyseistä treenimuotoa etenkin jos et ole ollenkaan varma minkä treenimuodon aloittaisit. Maalivahtitreeni on varmasti helpoin aloittaa eikä vaadi suuria taloudellisia panostuksia. Maksaa kuitenkin itsensä nopeasti moninkertaisena takaisin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tuli muuten mieleen sellanen juttu, että vaikuttaako kokemus pelaajan pelitaitoon. Siis tarkoitan, että jos olisi vaikkapa kaksi identtisen hyvää maalintekotaidon omaavaa tyyppiä niin jos toisella on kokemus vaikka kelvollinen ja toisella tuhoisa, niin olisiko se kelvollinen edes teoriassa parempi maalinsylkijä? Voi olla, että on tosi tyhmä kysymys, mutta kunhan kelasin :D
 

Patteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
avatar kirjoitti:
Tuli muuten mieleen sellanen juttu, että vaikuttaako kokemus pelaajan pelitaitoon. Siis tarkoitan, että jos olisi vaikkapa kaksi identtisen hyvää maalintekotaidon omaavaa tyyppiä niin jos toisella on kokemus vaikka kelvollinen ja toisella tuhoisa, niin olisiko se kelvollinen edes teoriassa parempi maalinsylkijä? Voi olla, että on tosi tyhmä kysymys, mutta kunhan kelasin :D

En tiedä siitä, vaikuttaako vaikkapa esimerkkisi kaltaisilla hyökkkääjillä tuo kokemus hyökkäysarvosanoihin, mutta ainakin riittävän korkealla kokemuksella varustettu hyökkääjä voi saada aikaan ns. erikoistapahtuman kokemuksensa ansiosta. Muistan, kuinka joku Suomen maajoukkuehyökkääjä sai maaottelussa kokemuksellaan paikan, raportti kuului jotenkin: "Huomasi, että hyökkääjä xxx oli pyörinyt pelikentillä aimmenkin, sillä hän sai kokemuksellaan aikaan maalipaikan joukkueelle Suomi" tjsp. Toisaalta kokematon puolustaja voi antaa tyhmän syötön vastustajalle, josta seuraa maalipaikka. Itselle on pari kertaa käynyt näin.
 

Esteban8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit Pavel Datsyuk, #65, ManU, Bianconeri
Viimein! Nousu vitoseen on tapahtnut. Karsinnan kautta haettiin voitto lukemilla 2-3. Kuusi kautta tuli tahkottua tota kutsodivaria, onneksi sielt sentään joskus päästiin eroon. Saadaan uutta mielenkiintoa jälleen hattrickiin.
 

Mace

Jäsen
avatar kirjoitti:
Tuli muuten mieleen sellanen juttu, että vaikuttaako kokemus pelaajan pelitaitoon.

Kyllä vaikuttaa. Kokemus antaa pelaajan suoritukseen jonkinlaisen kertoimen, joka vaikuttaa siis prosentuaalisesti pelisuoritukseen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mängimies kirjoitti:
Tähän ei ole tainnut kukaan vastata, joten kyllä, vain kaksi molaria saa treenin. Toisaalta tason nousuun ei mene kuin se 4-6 viikkoa, joten on molaritreenissä hyvätkin puolensa. Treenin nopeuteen ja tehokkuuten se perustuukin. Itse molaritreenaajana voin tietysti suositella kyseistä treenimuotoa etenkin jos et ole ollenkaan varma minkä treenimuodon aloittaisit. Maalivahtitreeni on varmasti helpoin aloittaa eikä vaadi suuria taloudellisia panostuksia. Maksaa kuitenkin itsensä nopeasti moninkertaisena takaisin.
Kiitos tästä. Olinkin jo päättänyt, että treenaan pelinrakennusta vielä sen verran että saan parille avainpelaajalle hyvän tai erinomaisen taidon, ja sitten vaihdan maalivahtitreeniin. Jonkin verran jo tutkailin maalivahtien hintoja, millaisilla treenattavilla on yleensä varaa aloittaa. Kelvollisia ainakin saa halvalla, ja tosiaan jos sen vajaassa kaudessa saa jo erinomaiseksi, on tahti ihan hyvää.

Semmoista kyssäriä vielä, että miten kannattaa maalivahteja treenatessa suhteuttaa nuo apuvalmentajat? Nyt on kaksi maalivahtivalmentajaa ja kahdeksan muuta, onko juuri päinvastoin hyvä suhde? Vai rupeaako haittaamaan kenttäpelaajien kuntoja jo pahasti?
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Footless kirjoitti:
Semmoista kyssäriä vielä, että miten kannattaa maalivahteja treenatessa suhteuttaa nuo apuvalmentajat? Nyt on kaksi maalivahtivalmentajaa ja kahdeksan muuta, onko juuri päinvastoin hyvä suhde? Vai rupeaako haittaamaan kenttäpelaajien kuntoja jo pahasti?
Mielipidekysymyksiä, mutta olen kuullut suhteen olevan yleisimmin 1-3 apuvalkkua ja 7-9 molsavalkkua. Jos kuntojen ylläpito huolettaa, niin varmaan tuo 3/7 on paras. Toisaalta treeni-intensiteetti vaikuttaa myös paljon kuntoihin, samoin valmentajan taso. Eli kannattaa miettiä noiden muuttujien kesken sellainen sopiva kombinaatio.

Itse olen vetänyt kaikki treenit 100% intensitetillä ja 9 apuvalmentajalla. Maalivahdin taso on pysynyt kelvollisen-erinomaisen välillä ihan tuolla yhdelläkin mv-koutsilla. Ja valmentaja on hyvä.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Liityin onnellisten nousijoiden kerhoon. Karsintapelissä tuli voitto 0-2 ja nousu vitosdivariin on selviö.

Normaalin 3-5-2 taktiikaan sijaan pelasinkin 4-5-1 taktiikkalla ja painostamalla. Nollasin totaalisesti vastustajan maalitekotilanteet. Itselläni sitä vastoin oli yksi rankku jonka pistin sisään, yksi vapari joka meni pari senttiä huti ja yksi normaalipaikka josta tein maalin. Vastustajalla yksi paikka josta ei tietysti tullut mitään.

Tuo rankku oli jota toivoin mutta toinen maali oli jo bonusta.

Eli taktiikan riemuvoitolla päästiin pykälää ylemmäs. Nyt vain pelkään että tuleva kausi on pettymys sillä etukäteen näyttäisi että olen heikoimpia tiimejä divisioonassa.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
Nyypiönä kyselisin vinkkejä siitä, miten pelaajien kunnot saisi paremmalle tasolle kun ei oikein nappais harjoitella yleiskuntoa.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Myös täällä kausi pä'ättyi onnellisesti karsintapelin jälkeen nousuun V-divariin. Uusi lohko V.111 ei näytä ollenkaan mahdottomalta, joten tarkoitus olisi ensi kaudella vähintään säilyä.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menace kirjoitti:
Nyypiönä kyselisin vinkkejä siitä, miten pelaajien kunnot saisi paremmalle tasolle kun ei oikein nappais harjoitella yleiskuntoa.

Harjoittelu intensiteetiksi 100% ja lisäksi palkkaat määrän X apuvalmentajia sen mukaan mitä taloutesi kestää. Hanki myös hyvä valmentaja jos sellaista ei jo ole.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko muuten ottelun kannalta mitään väliä, onko kokemus jollakin kokoonpanolla kelvollinen, hyvä vai erinomainen?
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
HLe kirjoitti:
Onko muuten ottelun kannalta mitään väliä, onko kokemus jollakin kokoonpanolla kelvollinen, hyvä vai erinomainen?
On väliä. Jo hyvällä kokemuksella saattaa kokoonpano aiheuttaa sekaannuksia kenttäpelaajilla -> näkyy huonompana pallonhallintana. Hyvällä kokemuksella voi lähteä peliin, kelvollinen on omissa papereissa vähän siinä ja siinä.
 

Bo'er

Jäsen
Valmentajasta

Toinen kokonainen kausi alkaa kohta ja uuden valmentajan hankinta alkaa olla ajankohtainen. Silloin kauden 29. puolivalissä kuin aloittelin, niin hankin välttävä/välttävä valmentajan 41K:lla(pidän tätä kyllä itse pahana mokana pelaajien kehityksen kannalta) ja jolta vielä noin n. kymmenen kierroksen jälkeen putosi johtajuus heikkoon.

Nyt siis edessä valmentajan vaihto. Kun tässä vielä kädestä suuhun edetään, niin vaihtoehtoja taloudellisesti ei oikein ole kuin kaksi(johtajuus/taitotaso):

1. kehno/hyvä 268 700€
2. välttävä/kelvollinen 329 700 €

Itse olen kääntymässä tuohon vaihtoehto 1. ihan pelaajien kehittämisen kannalta. Toisaalta arvelluttaa toi kehno johtajuus ja miten paljon se vaikuttaa noihin peleihin, koska tarkoitus olisi myös yrittää nousta kasista asken ylemmäs? Voisikohan tota valmentajan puutteelista johtajuutta kompensoida jotenkin, esim. hankkimalla pellen joukkueeseen?

Tarkoitus olisi siis peri kautta edetä tulevalla valmentajalla ja sitten taas päivittää askel parempaan. Arvoisat managerit, viisaita mielipiteitä kaivataan?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Bo'er kirjoitti:
Voisikohan tota valmentajan puutteelista johtajuutta kompensoida jotenkin, esim. hankkimalla pellen joukkueeseen?

Silläpä sillä. Tosin pellen löytäminen järkevällä hinnalla voi joskus kestää jonkin aikaa. Itselläni ei varsinaista pelleä ole vielä joukkueessa ja jos ensi viikolla ehtisin käyttää aikaa hieman niin yritän löytää, kun tuo joukkuehenki tuppaa olemaan melko herkästi ihan kuralla. Pari täyttä kautta olen nyt pelannut ja ehdoton tarkoitus olisi nyt päästä nousemaan seiskaan, mikä on ihan mahdollista, joskaan ei helppoa.

Mielestäni valkku kantsii ehdottomasti olla mielummin hyvä kuin kelvollinen. Erinomaisia valkkujahan sitten on melko vähän, kun hinta on niin kova ja ero pienempi kuin kelvollisen ja hyvän välillä.
 

Bo'er

Jäsen
avatar kirjoitti:
Tosin pellen löytäminen järkevällä hinnalla voi joskus kestää jonkin aikaa.

Kävin pikaisesti kurkkaamassa ja eräs näytti olevan 40K:lla myynnissä. 19v, TSI 790 ja 2,5 tähden hyökkääjä. Tota vois jopa silloin tällöin kasissa vieläpä peluuttaa, ainakin penkillä.

EDIT: Tuli sitten pelle ostettua hirvittävällä 8000€:n hinnalla. Nyt puuttuu enää vaan se uusi valmentaja.
 
Viimeksi muokattu:

hilapiste

Jäsen
Bo'er kirjoitti:
Nyt siis edessä valmentajan vaihto. Kun tässä vielä kädestä suuhun edetään, niin vaihtoehtoja taloudellisesti ei oikein ole kuin kaksi(johtajuus/taitotaso):

1. kehno/hyvä 268 700€
2. välttävä/kelvollinen 329 700 €
...

1. vaihtoehto on käsittääkseni se suositumpi vaihtoehto. Ainakin mitä keskustelupalstoilta olen lukenut. Ite olen tähän saakka ostanut aina 1. vaihtoehdon. Riippuu myöskin siitä, että aikooko käyttää PICcausta ja MOTSsausta kauden aikana. Omassa sarjassa en ite juuri käytä noita vaan pelaan nornaalilla, joten johtajuudella ei siinä mielessä ole väliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös