Hattrick

  • 1 263 286
  • 10 217

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Nyt on tiimi viritetty kohti 7.divariin nousua kuin taljajousi joka vain odottaa laukaisuaan.

speksit tiimistä ykköskentälliseltä seuraavanlaiset noin suunnilleen:

Maalivahti: hyvä
Oikea pakki(puolustava): puolustus hyvä
Keskuspakki(hyökkäävä): puolustus kelvollinen, pelinrakennus hyvä, kestävyys hyvä
Vasen pakki(puolustava): Puolustus kelvollinen, laituri välttävä

Oikea laituri(tukee keskustaa): pelinrakennus kelvollinen, syöttäminen välttävä
KK-mies1: pelinrakennus erinomainen, puolustus välttävä(mahdollinen puolustava kk-mies, en osaa päättää), kestävyys kelvollinen
KK-mies2: pelinrakennus hyvä, puolustus välttävä, kestävyys hyvä
KK-mies3: pelinrakennus hyvä, syöttäminen välttävä, kestävyys erinomainen

Vasen laituri(tukee keskustaa): pelinrakennus kelvollinen, syöttäminen välttävä, puolustus välttävä

Hyökkääjät (2) erinomaisia, ei juurikaan syöttötaitoa

Hyökkäykset keskeltä tällä tekniikalla, kun en juurikaan omaa kovin ihmeellisiä laitureita. Lähinnä jotain kelvollisia ja yhden hyökin, jolla on hyvä maalinteko ja kelvollinen laituritaito, joten toki voisi myöskin kokeilla variaatiota normitaktiikalla ja vain toinen laita tukemaan keskustaa ja toinen laita myöskin hyökkäykseen.

Tuolla jokatapauksessa pitäisi päästä kohti 7.divaria. Viime kaudella 2. kierrokselle cupissa. Sama tavoite tänä vuonna. 1. kierroksen tippuminen olisi pettymys.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kulunut kausi oli itselleni yhtä suurta pettymystä. Alkukaudesta omasta mielestäni minua kohdeltiin kaltoin pelimoottorin toimesta, joten päätin lopettaa yrittämisen jo ennen kauden puoltaväliä.
Useampi kierros sitä sitten tulikin pelattua joukkueella, jonka hatstatsit olivat hikiseen yli 100.

No sitten tuli ostettua treenattavat joukkueeseen puolivälin tietämillä, ja sen jälkeen rupesi voittoja tulemaan, vaikka tarkoitus ei ollut. Tavoite meinaan oli otettu kutoseen, jo siinä vaiheessa kun myytiin vanhat treenattavat pois.
5 picatusta pelistä taisi tulla 4 voittoa, ja yksi tasuri. Voitoista ainakin 2 tuli randomin suosiollisella avustamisella.
No sitten päästin kauden viimeiseen kotipeliin, jota varten oli piccailta lähes puolikautta. Siihen motsit, ja voitti piti olla selviö. Paskanmarjat, sieltä mitään voittoa tullut. Tasuri kylläkin, mutta se oli suuri pettymys, sillä voittoon oli kaikki mahdollisuudet.
Kauden viimeinen peli vieraissa sitten taas hävittiin odotusten mukaisesti.

Tuleva kausi siis pelataan kutosessa, ja jos kaikki menee hyvin, niin se on ainoa kausi kutosessa. Suoraan nousuun pitäisi olla kaikki mahdollisuudet. Se, että onnistunko minä käyttämään mahdollisuuden hyväkseni, on taas ihan toinen juttu.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
wilberto kirjoitti:
SC Marttakerho (75275) vitosdivarista kaipaa treenipeliä huomiselle.

Haastettu, FC Mestaajat.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
jester kirjoitti:
Harjoittelu intensiteetiksi 100% ja lisäksi palkkaat määrän X apuvalmentajia sen mukaan mitä taloutesi kestää. Hanki myös hyvä valmentaja jos sellaista ei jo ole.

Muista kuitenkin että apu - ja/tai maalivahtivalmentajien maksimäärä on 10. Muutoin tulee erimielisyyksiä treeneissä sekä treenin menetys.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Halvalla pelaajia!

Rangersin johtoporsas päätti tehdä radikaaleja muutoksia: Ensimmäinen on muuttaa joukkueen kokoonpano 3-4-3 --> 3-5-2 eli käytännössä jätän pois maalintekotreenin ja käyn treenaa mokeja. Samalla sitten pienenetään joukkuetta 22 pelaajasta 16 pelaajaan. Halvalla hyvää, sillä kaikilla pelaajilla lähtöhinta 0 egeä eli tonnilla saatat saada tämmöisen:

TSI = 6 960, 19-vuotias, kelvollinen kunto
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on tuhoisa johtaja

Kestävyys: välttävä Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: välttävä
Laituri: heikko Puolustus: kurja
Maalinteko: häikäisevä Erikoist.: hyvä

Entä mistäs nämä huiput löytyvät? Allekirjoituksesta löytyy tiimini nimi. Herrasväki on hyvä ja etsii tiimini kautta pelimannit.

Jaa että onko mitään järkeä? Ei varmaankaan, mutta ihan sama. Ei enää paljoa nappaa. Ensi vuonna tulee kolme vuotta täyteen, niin rupeaa jo kyllästyttämään. Sen verran tottakai pelailen, että tiimi ei lähde bittiavaruuteen.

Edittiii: Tän viikon matsiin mennään Tanskaan mutta tulevaisuudessa otan haasteita myöskin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Caps, Barca
Eikös korttitilejä nollata kausien vaihteessa? Tuli vaan mieleen kun katsoin rosteriani ja siellä näkyy vielläkin kortteja muutamalla pelaajalla.

Edit. Kun noista pelleistä on puhuttu niin otetaan tähän vielä yksi tyhmä kysymys: Eli parantaako pelle joukkuehenkeä paremmin vaikka pelaisi vain harkkapeleissä/ei pelaa ollenkaan?
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Johnny English kirjoitti:
Eikös korttitilejä nollata kausien vaihteessa? Tuli vaan mieleen kun katsoin rosteriani ja siellä näkyy vielläkin kortteja muutamalla pelaajalla.

Kyllä nollataan ja se tapahtuu ensi viikon maanantaina ja tiistaina onkin sitten ensimmäinen cup ottelu.

http://www.htsuomi.net/htopas/kaudenvaihde.php

Johnny English kirjoitti:
Kun noista pelleistä on puhuttu niin otetaan tähän vielä yksi tyhmä kysymys: Eli parantaako pelle joukkuehenkeä paremmin vaikka pelaisi vain harkkapeleissä/ei pelaa ollenkaan?

Pelle parantaa yhtä paljon joukkuehenkeä riippumatta pelaako hän pelejä vai ei.

http://www.htsuomi.net/htopas/joukkueenjohtaja.php
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Caps, Barca

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Harjoittelusta

Mielestäni on typerää, että treenataan kerrallaan vain yhtä osa-aluetta kerrallaan ja jätetään muiden vahvistaminen melkein pelkästään ostomiesten varaan. No, nämä ovat säännöt ja niiden kanssa eletään. Siihen liittyen kuitenkin kysymys: Jos treenaan esim. pelinrakennusta niin voiko joku puolustaja tai hyökkääjä silti nostaa oman osa-alueensa (puolustus, maalinteko) arvoaan? Vai joudunko elämään sen tosiasian kanssa, että muu joukkueeni ei kehity muuten kuin kokemuksen osalta?

Toinen kysymys treenaukseen liittyen: Jos keskeytän tietyn treenin (esim. pelinrakennus) vaikkapa off-seasonin ajaksi treenatakseni kestävyyttä ja jatkan pelinrakennuksen treenausta taas parin viikon jälkeen, jatkavatko pelaajat kehittymistään siitä mihin jäivät? Vai onko edellinen treenaus jollain tapaa nollautunut?

Mitenkäs muuten joukkueen koko? Itse olen pitänyt n. 40 pelaajaa ringissä, mutta huomasin, että melkein kaikki mestaruussarjan ja minun oman VI-divarin joukkueista pelaavat n. 25-30 pelaajan ringillä. Taitaa olla turhaa maksaa palkaa 40 jampalle, jos ei edes treenaa heitä kaikkia. Nyt alkaakin erottamisten aalto ja hankkiudutaan täytemiehistä eroon. Kaikki paska ei kuitenkaan mene kaupaksi.

Olen omistanut joukkueen jo aika kauan ja sahannut V ja VII -divareiden väliä sen kummemmin peliin syventymättä. Nyt kuitenkin otan joukkueeseeni teräksisen otteen ja alan treenaamaan sitä kohti ylempiä divareita. Puitteet (stadion, fanit, talous) ovat kuitenkin ihan hyvässä kuosissa.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Bayern kirjoitti:
Mielestäni on typerää, että treenataan kerrallaan vain yhtä osa-aluetta kerrallaan ja jätetään muiden vahvistaminen melkein pelkästään ostomiesten varaan. No, nämä ovat säännöt ja niiden kanssa eletään. Siihen liittyen kuitenkin kysymys: Jos treenaan esim. pelinrakennusta niin voiko joku puolustaja tai hyökkääjä silti nostaa oman osa-alueensa (puolustus, maalinteko) arvoaan? Vai joudunko elämään sen tosiasian kanssa, että muu joukkueeni ei kehity muuten kuin kokemuksen osalta?

Toinen kysymys treenaukseen liittyen: Jos keskeytän tietyn treenin (esim. pelinrakennus) vaikkapa off-seasonin ajaksi treenatakseni kestävyyttä ja jatkan pelinrakennuksen treenausta taas parin viikon jälkeen, jatkavatko pelaajat kehittymistään siitä mihin jäivät? Vai onko edellinen treenaus jollain tapaa nollautunut?

Mitenkäs muuten joukkueen koko? Itse olen pitänyt n. 40 pelaajaa ringissä, mutta huomasin, että melkein kaikki mestaruussarjan ja minun oman VI-divarin joukkueista pelaavat n. 25-30 pelaajan ringillä. Taitaa olla turhaa maksaa palkaa 40 jampalle, jos ei edes treenaa heitä kaikkia. Nyt alkaakin erottamisten aalto ja hankkiudutaan täytemiehistä eroon. Kaikki paska ei kuitenkaan mene kaupaksi.

Olen omistanut joukkueen jo aika kauan ja sahannut V ja VII -divareiden väliä sen kummemmin peliin syventymättä. Nyt kuitenkin otan joukkueeseeni teräksisen otteen ja alan treenaamaan sitä kohti ylempiä divareita. Puitteet (stadion, fanit, talous) ovat kuitenkin ihan hyvässä kuosissa.
1. Myös muut joukkueessa saavat pientä treeniä (=osmoositreeni), mutta tuo on niin hidasta, että käytännössä ei ole merkitystä.

2. Jatkavat siitä mihin jäi, pelaajien arvothan ovat esim. 8,6, mutta näkyy sinulle pelkkänä kasina. Tietokannassa arvot kuitenkin desimaalien kera.

3. Optimaalinen koko lienee n.23. Eli kaksi kokoonpanoa liigapeliin ja cup-matsiin + valmentaja, enemmän noita tarvitsee treenin kannalta vain ET-treenissä. Tai siis enempää ei ole järkevää pitää, koska eivät saa treeniä ja kaikkien ollessa terveenä eivät pääse kentälle.
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
koukou kirjoitti:
3. Optimaalinen koko lienee n.23. Eli kaksi kokoonpanoa liigapeliin ja cup-matsiin + valmentaja, enemmän noita tarvitsee treenin kannalta vain ET-treenissä. Tai siis enempää ei ole järkevää pitää, koska eivät saa treeniä ja kaikkien ollessa terveenä eivät pääse kentälle.
Sanoisin että vähempikin riittää. Itse treenaan pelinrakennusta ja pelaan yleensä 3-5-2 taktiikalla, jolloin joukkueen koko on 2 maalivahtia, 4 puolustajaa, 6 keskikenttämiestä, 4 laituria, 3 hyökkääjää, valmentaja ja joukkueen pelle. Eli maksimi määrä treenattavia ja muille pelipaikoille yksi varamies, yhteensä 21 pelaajaa.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Trabant kirjoitti:
Sanoisin että vähempikin riittää. Itse treenaan pelinrakennusta ja pelaan yleensä 3-5-2 taktiikalla, jolloin joukkueen koko on 2 maalivahtia, 4 puolustajaa, 6 keskikenttämiestä, 4 laituria, 3 hyökkääjää, valmentaja ja joukkueen pelle. Eli maksimi määrä treenattavia ja muille pelipaikoille yksi varamies, yhteensä 21 pelaajaa.
Itse en ykkösporukan miehiä lähtisi kyllä harkkapeleissä kentälle laittamaan. Sen verran suurta palkkaa nauttivat muutamat pelaajat, että olisi todella typerää, jos kaveri loukkaantuisi harjoituspelissä ja olisi esim. +4 ja menettäisi pari liigapeliä.
Pari kokenutta erinomaista pakkia tai hyökkääjää ei paljon palkkaa nauti, eikä hankintakustannuksetkaan kamalat ole verrattuna riskeihin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
koukou kirjoitti:
Pari kokenutta erinomaista pakkia tai hyökkääjää ei paljon palkkaa nauti, eikä hankintakustannuksetkaan kamalat ole verrattuna riskeihin.

Niin ja lopulta mitä väliä, että onko ne sitten vaikka kelvollisia pakkeja jos kyse on harkkapeleistä? Miks maksaa turhista pelaajista kohtuullisiakaan summia jos ei ole pakko.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
avatar kirjoitti:
Niin ja lopulta mitä väliä, että onko ne sitten vaikka kelvollisia pakkeja jos kyse on harkkapeleistä? Miks maksaa turhista pelaajista kohtuullisiakaan summia jos ei ole pakko.
Niin no riippuu tietysti divari tasosta, itselläni noin, että ovat loukkaantumisten sattuessa edes jonkunlaisia pelimiehiä, että voi heittää kentälle tarpeen tullen.
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
koukou kirjoitti:
Itse en ykkösporukan miehiä lähtisi kyllä harkkapeleissä kentälle laittamaan. Sen verran suurta palkkaa nauttivat muutamat pelaajat, että olisi todella typerää, jos kaveri loukkaantuisi harjoituspelissä ja olisi esim. +4 ja menettäisi pari liigapeliä.
Pari kokenutta erinomaista pakkia tai hyökkääjää ei paljon palkkaa nauti, eikä hankintakustannuksetkaan kamalat ole verrattuna riskeihin.
Mulla vaan tuppaa tuo cup jatkumaan yleensä kauden puolivälin paikkeille, minkä jälkeen on ollu Satakunnan mestaruusturnausta, aluemestareiden cupia yms. eli vaikka ovatkin harkkapelejä, eivät kuitenkaan oo täysin merkityksettömiä. Silloin tulee peluutettua paljon myös ykkösjoukkueen miehiä puolustuksessa ja hyökkäyksessä. Mulla joukkueen pelle on puolustaja ja valmentaja on erinomainen hyökkääjä, joten niitä tulee usein peluutettua, samoin kuin kakkosmolaria, näissä merkityksettömissä harkkapeleissä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Nyt vituttaa. Yksi sijako tämän ratkaisi. No ei voi mitään. Itseäni yhden pykälän 8.divarissa ylempänä ollut jengi(3 pistettä sarjassa enemmän) sai vastaansa 7.divarin bottijengin vaikka toki on paremmat pelaajat, mutta näyttäs himamatsina melko läpihuutojutulta.

Mitä itselle vastaan? Vittu seiskasta kutoseen noussut tiimi. Molarin TSI jotain 12k ja muutama yli 6K:n pelaaja. Ei mitään saumaa vaikka peli onkin kotona. Oman tiimini pelinrakennus ja maalinteko sekä puolustus ja maalivahtispeksit pystyy lukemaan hiukan ylempää jos jotakuta kiinnostaa verrata, että millä mennään noita vastaan. Vittu. Vituttaa jo nyt.

edit: 14k 11k 9k 9k 7k 5k 4k... vittu....
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
avatar kirjoitti:
Vittu. Vituttaa jo nyt.

Se on hienoa kun raavasta körilästä hieman vituttaa. Siinä löytyy uskomattoman hienoja verbaalisia suorituksia... Perkeleen kivespussi, ostin tänään pelaajan, pikkusta vajaa 200k, semmone erinomane pr-mies. loukkaantu sit tänään. kiva.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Caps, Barca
Cupista jatkoon...

on nyt tavoitteena kun kävin tutkailemassa vastustajaa. 7. -> 6. noussut joukkue. Ei ole vahvistanut joukkuettaan yhtään kausien vaihteessa ja pelaajat vetävät joka pelipaikoilla samoja tai huonompia tähtiä kuin omani viimeisimpien liigapelien osalta. Ja itse olen vahvistanut joukkuetta puolustuksen ja keskikentän osalta. Ja pelihän on minun kotiotteluni, joten sitä suuremmat mahdollisuudet on jatkoon.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
WCH Kamppi jatkaa joukkueensa vahvistamista ensikauden selviytymiskamppailua varten. Uusin vahvistus tehtiin puolustukseen, jonne hankittiin korkea loistava pakki kelvollisella laituruudella. Aivan kuten toista hankintaa, nuorta laitaatukevaa hyökkiä, tätä on tarkoitus peluuttaa myös treenimatseissa laitapakin paikalla. Parissa kaudessa tuo nousee mahtavaan, ja ainakin säilyttää arvonsa jos ei muuta.

Cup-vastustaja on kasidivarin joukkue jota lähdetään piccaamaan jo senkin takia että kauden ensimmäisessä matsissa katsotaan toisen nousijan kanssa kuka on kuka :-) Cup-vastustajalla vain yhdellä pelaajalla on TSI yli tuhat, joten vaikeuksia tuskin lienee odotettavissa


Tällainen bisseltä haiskahtava loistava inneri olisi muuten myynnissä

Diederik de Beer (25834602)

Psico ja palkka näyttävät pelinrakennuksen alataidoksi noin ~10,7 eli lähellä häikäisevää ollaan.
Hinta ei ole paha: 420K
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
jester kirjoitti:
Tällainen bisseltä haiskahtava loistava inneri olisi muuten myynnissä

Diederik de Beer (25834602)

Heh, mulla on melkein samanniminen äijä myös myynnissä, myös inneri:

Diederik de Bakker (122739917)

Tää on kyllä vaan 18v erinomainen inneri välttävällä syötöllä, hintana 150k
 

Salamisipuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
jester kirjoitti:
Cup-vastustaja on kasidivarin joukkue jota lähdetään piccaamaan jo senkin takia että kauden ensimmäisessä matsissa katsotaan toisen nousijan kanssa kuka on kuka :-) Cup-vastustajalla vain yhdellä pelaajalla on TSI yli tuhat, joten vaikeuksia tuskin lienee odotettavissa

Tähän liittyen kysyisin että koska se joukkuehenki nollataan nyt kausien vaihteessa? Ensi lauantaina? Eihän siinä picissä cupin ekalla kierroksella ole mitään järkeä jos joukkuehenki nollataan vasta sen jälkeen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös