Hart Memorial Trophy – vuoden arvokkain pelaaja?

  • 262 777
  • 1 064

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kucherov? Josi? Vasy? Rinne? Andersen? Bergeron?

Oma suosikkini on silti MacKinnon. Sopii parhaiten määritelmään vaikka Avs ei pleijareissa olisikaan.
 

F#21

Jäsen
Kucherovin ääniä vie varmasti Vasilievski sekä Stamkos ja Hedman. Samoin Bergeronin ääniä vie Marchand ja Rask - no ehkei Rask niin paljoa.

Itse mietin Kopitaria, sillä en usko Doughtyn tai Quickin vievän ääniä. Sitten tietysti löytyy Taylor Hall Devilsistä, joka on varmasti todella korkealla äänestyksissä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Sitten tietysti löytyy Taylor Hall Devilsistä, joka on varmasti todella korkealla äänestyksissä.
Tämä on muuten hyvä pointti. Hall on ollut aivan helvetinmoisessa vireessä ja on vetämässä joukkuettaan jopa hieman yllättäen pleijareihin.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Perinteisesti Hart on jaettu parin kriteerin mukaan, ensinnäkin pitäisi päästä playoffeihin ja toiseksi sitten yleensä Art Rossin voittaja on myös napannut Hartin kotiin. Bergeron voisi olla poikkeus, mutta taitaa loukkaantuminen pilata mahikset.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämä on muuten hyvä pointti. Hall on ollut aivan helvetinmoisessa vireessä ja on vetämässä joukkuettaan jopa hieman yllättäen pleijareihin.
Hieman? Ei varmaan kukaan olettanut joukkueelta muuta kuin viimeistä sijaa Metropolitanissa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hieman? Ei varmaan kukaan olettanut joukkueelta muuta kuin viimeistä sijaa Metropolitanissa.
Toki. Samaan pohjakastiin minäkin sen kauden alla lajittelin kuin Islandersin ja Hurricanesin.

Ja samaan hengenvetoon voi sanoa Giroux'n olleen aika Hartin tasoinen Phillyssä.
 

teemujuu

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Saipa
Jopa hieman yllättäen.. Devils on Vegasin jälkeen kauden suurin sensaatio, NJ oli sijoitettu kaikissa alkukaavailuissa koko liigan viimeisten joukkoon. Hall johtaa joukkueen sisäistä pistepörssiä lähes kolmenkymmenen pisteen erolla, ja on itsekin matkalla 35 maaliin ja 90 pisteeseen, jotka molemmat tulevat olemaan omia ennätyksiä. Sivuaa jo nyt maaliennätystään (27), kun on 19 peliä jäljellä. Lisäksi on tällä hetkellä 22 ottelun pisteputkessa. Jos ei loukkaannu, Hart-trophyn voittajasta ei tule olemaan epäselvyyksiä.
 

Ralph

Jäsen
Jos halutaan vertailla Avalancheen, niin Avalanchen ei pitänyt olla vain viimeisten joukossa vaan ehdoton jumbo. MacKinnon on jo nyt rikkonut sekä maali-, syöttö- että piste-ennätyksensä, vaikka on yli 25 ottelua jäljessä entistä ennätyskauttaan, ja on matkalla 95 pisteen kauteen. On piste per peli -tahdissa toisena heti Kucherovin jälkeen.

Toki Devils on menossa konferenssijaon vuoksi pudotuspeleihin ja Avalanche juuri nyt ei, vaikka piste-eroa on yksi piste. Eli jos Avalanche menee pudotuspeleihin, en keksi mitään syytä miksi Hall olisi MacKinnonin edellä. Mitään loukkaantumisrajoitetta en laita, sillä jos MacKinnon loukkaantuu uudelleen, Avalanche ei mene pudotuspeleihin.
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Hall sen ansaitsisi, mutta näin ei tule käymään tosiaan.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Palkkakattoaikana Hart on vaatinyt hyökkääjältä aina joko maalipörssin tai pistepörssin voiton. Hall voi tähän ehkä poikkeuksen tehdä, jos piste-ero ei ole liian suuri voittajaan nähden (tietysti voi viedä myös pistepörssinkin), mutta epätodennäköinen voittaja silti.
Malkin on myös kisassa mukana, sillä hän on toisena sekä pistepörssissä että maalipörssissä. Ja mikäli onnistuu nuo molemmat pokaalit raapimaan, on Hart voitto aivan satavarma asia, oli joukkueessa ihan mitä tahansa crosbeja ja kesseleitä apuna.
Edellinen koskee tietysti myös Ovechkinia, maalipörssin johto, ja pistepörssissäkin hyvissä asemissa.

Veikkaan edelleen kuitenkin Kucherovia mikäli selviää lyhyellä huililla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos Devils puskee itsensä playoffeihin niin kyllä Hall olisi omalla listallani korkealla, samoin Avalanche ja MacKinnon. Mutta koska Hart on yleensä jaettu vain parhaalle pelaajalle(/hyökkääjälle) niin veikkaan Kucherovia tai Malkinia siitäkin huolimatta, että näissä joukkueissa on enemmän tukea kyseisille kavereille tarjolla.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Tähän palkintoon kuuluisi kyllä Barkov vahvaksi kandinaatiksi jos Florida tuolta itsensä viellä playoffeihin kampeaa, mutta tuskin tulee tapahtumaan kun ne pisteet..... .
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Onhan tuo minun heittoni aika kaukaa haettu Barkovista. Minun mielestäni jos luetaan palkinnon perusteet millä se pitäisi jakaa, niin Barkovin pitäisi olla kyllä jonkinlainen vaihtoehto myös, jos johdattaa tuon joukkueen playoffeihin tehden itse pisteitä yli ppg tahtia.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Onhan tuo minun heittoni aika kaukaa haettu Barkovista. Minun mielestäni jos luetaan palkinnon perusteet millä se pitäisi jakaa, niin Barkovin pitäisi olla kyllä jonkinlainen vaihtoehto myös, jos johdattaa tuon joukkueen playoffeihin tehden itse pisteitä yli ppg tahtia.
Olen kyllä samaa mieltä. Barkov häviää esimerkiksi MacKinnonille pisteissä, mutta voittaa tämän mennentullen oman pään pelaamisessa. Pelaa hyökkääjistä koko liigan ylivoimaisesti eniten ja on selvästi joukkueensa tärkein pelaaja. Alkukaudesta pystyi mutisemaan jotain Huberdeaun osuudesta, mutta nykyisellään tämä on käynyt jo kakkoskentässä viemässä leveyttä sinne ja Barkov on jatkanut siitäkin huolimatta dominointia. Panthersilla on Avalanchen tavoin heikko joukkue, mutta Barkovin kokonaisvaltainen tekeminen tekee siitä mahdollisen pudotuspelijoukkueen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
MacKinnon kauden arvokkain pelaaja. Kucherov kauden paras pelaaja.

Muuten joo MacKinnon, mutta pleijareihin pitää päästä.

Barkoville mielummin Selke. Valitettavasti kuitenkaan statsit eivät tue sen saamista, vaikka tiedämmekin herran olevan maailman paras puolustamaan.

Kopitar
Barkov
Bergeron
Couturier

Siinä meikäläisen Selke TOP4 tältä kaudelta.
 

Ralph

Jäsen
Panthersilla on Avalanchen tavoin heikko joukkue, mutta Barkovin kokonaisvaltainen tekeminen tekee siitä mahdollisen pudotuspelijoukkueen.
Sitä voi vain arvailla, että olisiko Avalanche mahdollinen pudotuspelijoukkue ilman MacKinnonin panosta.
 

Schadowan

Jäsen
Barkovilla on vielä aikaa näissä karkeloissa. Hän astuu selke-ikään tuossa 5v päästä ja sitten sitä palkintoa ei ota kukaan muu aika moneen vuoteen. Hart on sitten vaikeampi juttu, mutta ei mahdottomuus.. siis sitten joskus.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Nyt kun tuli tutkittua noita tilastoja, niin tässä vaiheessa vahvin ehdokas Hartiin pitäisi olla Kopitar minun mielestäni. Hänellä on arvokkaimmalle pelaajalle sopivat luvut lyödä tiskiin tältä kaudelta. Tästä päästään sitten siihen, että ei minun papereissani ole mitenkään liioiteltua nostaa Barkovia mukaan keskusteluun, koska ei tuo oikeasti ole kovin paljoa Kopitaria jäljessä tilastoissa.

Toki ymmärrän sen että tämä Hart jaetaan piste painoitteisesti, eikä välttämättä sillä perusteella kuka oikeasti on arvokkain pelaaja. Selken voittajat varsinkin nykyisin ovatkin useimmiten omissa papereissa olleet niitä oikeita arvokkaimpia pelaajia joukueilleen.
 

Ralph

Jäsen
Toki ymmärrän sen että tämä Hart jaetaan piste painoitteisesti, eikä välttämättä sillä perusteella kuka oikeasti on arvokkain pelaaja.
Miksi arvokkaimman pelaajan pitää olla vahva kahteen suuntaan? Jos jengistä löytyy monta puolustusvoittoista pelaajaa, mutta joku kantaa lähes yksinään hyökkäysvastuun, voi hän olla arvokkaampi kuin joku Selke-pelaaja.
 
Miksi arvokkaimman pelaajan pitää olla vahva kahteen suuntaan? Jos jengistä löytyy monta puolustusvoittoista pelaajaa, mutta joku kantaa lähes yksinään hyökkäysvastuun, voi hän olla arvokkaampi kuin joku Selke-pelaaja.

Ei kai kukaan sanonut, että pitäisi olla? Taisi olla vaan kannanotto, ettei sen myöskään tarvitse tehdä pisteitä pistepörssin kärjen tahtiin. Voi jäädä siitä jonkun verran (Kopitar/Barkov) samalla puolustaen todella hyvin.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Miksi arvokkaimman pelaajan pitää olla vahva kahteen suuntaan? Jos jengistä löytyy monta puolustusvoittoista pelaajaa, mutta joku kantaa lähes yksinään hyökkäysvastuun, voi hän olla arvokkaampi kuin joku Selke-pelaaja.

No voihan sitä olla myös hyökkäyspään taidolla mitattuna, mutta silloin pitää erottua tehoissa jonkun verran näistä kokonaisvaltaisista kiekkoilijoista. Kyllä minusta näitäkin on, esimerkiksi viime vuoden McDavidin pysti oli jopa ihan perustellusti annettu aikalailla pelkillä piste ja näyttävyys perusteilla.

Tämä on tietysti mielipidekysymys. Olen vain itse aina pitänyt Datsjukia, Bergeronia, Kopitaria ja sitä entistä Toewsia arvokkaimpina kiekkoilijoina joukkueilleen. Datsjuk etenkin parhaina vuosinaan on minulle sellainen, joka asettaa rimaa minusta arvokkaimmalle pelaajalle.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Tämä on tietysti mielipidekysymys. Olen vain itse aina pitänyt Datsjukia, Bergeronia, Kopitaria ja sitä entistä Toewsia arvokkaimpina kiekkoilijoina joukkueilleen. Datsjuk etenkin parhaina vuosinaan on minulle sellainen, joka asettaa rimaa minusta arvokkaimmalle pelaajalle.

Kuvaavaa toki, että Datsyuk, Bergeron, Kopitar tai Toews ei ole koskaan voittanut Hartia. Muttei ole myöskään Kopitarin, Bergeronin tai Datsyukin joukkuekaveri tuota vienyt. Kane vei Hartin 2006, kun voitti pistepörssi lähes 20 pisteellä ja Toewsiin nähden teki lähes 50 pinnaa enemmän.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Toki ymmärrän sen että tämä Hart jaetaan piste painoitteisesti, eikä välttämättä sillä perusteella kuka oikeasti on arvokkain pelaaja.

Jagr on tähän ollut poikkeus, sen lisäksi MSL ei saanut rakkautta tynkäkaudella kun Tampa jäi playoffien ulos ja Ovechkin nappasi kunnian. On tuossa vielä Daniel Sedin, jostain syystä Perrylle menty tämäkin antamaan... Mut joo jos noita ruvettaisiin laskemaan niin varmaan aika isolla todennäköisyydellä menisi sille pistepörssin voittajalle jos menevät myös playoffeihin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös