Ei tietenkään tarvitse tehdä aina voittoa. Vaikken mikään ekonomi olekaan, kustannuslaskentaa ja budjetointia tuli joskus opiskeltua useampi kurssi ja excelillä väännettyä melkoiset taulukot.
Okei, tuo joku 80 paikkaa bussissa vähän yllätti. En ajatellut, että niihin niin paljon mahtuisi. Tosiaan, kun ole jaksanut koskaan yläkertaan rämpiä katsomaan tiloja. Ei siinä, jos vaikka tuolla edellä mainittu 65 prosentin täyttöaste keskimäärin toteutuu, eiköhän tuo voittoakin jo tuota. Ei paljon, mutta kilpailuhan onkin kovaa.
No, kyllä oli Onnibussin tulo markkinoille loistoasia aikanaan. Pitkäänhän muut yrittäjät yrittivät tehdä kaikkensa, jottei firma pystyisi toimimaan.
Eikös se ollut alkuun jopa niin, ettei Kampin terminaalistakaan kyseisen firman dösät päässeet lähtemään?
Jos joskus olisi julmetusti aikaa, kyllä ihan vain mielenkiinnosta tekisi mieli kokeilla bussia Tallinnasta jollain vaihdolla Berliiniin, kuten uutisoitiin, että sisarfirma ryhtyy näin ajamaan. Toki lentäminen olisi todennäköisesti miltei jopa halvempaa ja niin paljon nopeampaa, mutta kerran kokemuksena. No, saa nähdä.