Guggenheim-museo Helsinkiin

  • 79 620
  • 511

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pyyhipäs nyt ne kyyneleet ja niistä se vuolas nenä

Heh. Tämä naurattaa joka kerta, vaihtaisit nyt edes sanajärjestystä jos et millään paremmalla "tölväisyllä" pääse liikenteeseen vastatessasi.

- tiedät uskoakseni melkoisen hyvin, mitä mieltä olen rakenteellisesta vajeestamme.

Näen paljon sanahelinää sinulta mutta se taitaa olla vain käsien heiluttelua jolla pyritään saamaan uskottavuutta keskustelussa. Eli lyhyesti, en tiedä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Heh. Tämä naurattaa joka kerta, vaihtaisit nyt edes sanajärjestystä jos et millään paremmalla "tölväisyllä" pääse liikenteeseen vastatessasi..

Hmm, tuota, m'kay... Ihan miten vaan karakalliolainen virtuaaliystäväni! Anyway, kuten tiedät, tai ehkä sitten vain omaat kultakalan muistin, mutta joka tapauksessa olen ymmärtääkseni selkeästi kuvannut, miten itse kuroisin rakenteellisen vajeemme umpeen. Tässähän seuraan lähinnä vain Soininvaaran Okaa, notta en ole kauhean omaperäinen, myönnettäköön. Ihan kiinnostuksella kyllä voisin silmäistä sinun ratkaisuasi tähän vajeongelmaan - oletkos ehkä mennyt paljon pidemmälle konkretiassa kuin minä? Pistäpäs leikkauslistasi ja lukusi tähän tai asianomaiseen ketjuun niin lupaan arvioida ratkaisusi hetimiten!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hmm, tuota, m'kay... Ihan miten vaan karakalliolainen virtuaaliystäväni! Anyway, kuten tiedät, tai ehkä sitten vain omaat kultakalan muistin, mutta joka tapauksessa olen ymmärtääkseni selkeästi kuvannut, miten itse kuroisin rakenteellisen vajeemme umpeen. Tässähän seuraan lähinnä vain Soininvaaran Okaa, notta en ole kauhean omaperäinen, myönnettäköön. Ihan kiinnostuksella kyllä voisin silmäistä sinun ratkaisuasi tähän vajeongelmaan - oletkos ehkä mennyt paljon pidemmälle konkretiassa kuin minä? Pistäpäs leikkauslistasi ja lukusi tähän tai asianomaiseen ketjuun niin lupaan arvioida ratkaisusi hetimiten!

Virkistäppä muistiani ja kerro mistä löydän tämän sinun manifestisi? Vai onko se siis pelkkä linkki Soininvaaran blogiin?

Ei silti, Soininvaaralla on paljon hyviä mietteitä.

Palaan asiaan oikeassa ketjussa paremmalla ajalla sitten.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Virkistäppä muistiani ja kerro mistä löydän tämän sinun manifestisi? Vai onko se siis pelkkä linkki Soininvaaran blogiin?

No, jos käsitit, että itse olisin jossakin esittänyt konkreettisen leikkaus- ja veronkorotuslistan niin en ole. Ymmärtäisin vain ettet ole sinäkään. Soininvaaraa peesaan siis siinä, että meidän on tehtävä radikaaleja rakenneuudistuksia ja voimakkaasti kevennettävä palvelurakenteita. Mutta tämän lisäksi - olettaakseni erotuksena sinuun - näen verojen korotukset väistämättömiksi: ehkä suhteessa leikkauksiin 30/70, eli siis että vajaa kolmannes vajeesta kurottaisiin verotuksen kautta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Älkää estäkö tai vastustako arkkitehtien kisan järjestämistä, jos sen maksaa yksityinen raha, kiitos.

Epäilen suuresti että kilpailua järjestetään, ellei hankkeen toteuttamisesta ole jo sovittu. Toisekseen arkkitehtikilpailun voittajasuunnitelma ja lopullinen rakennus voivat poiketa merkittävästi toisistaan. Esim. Vuosaareen rakennettu tornitalo Cirrus.

Linkki MTV3:n sivuille havainnekuvaan Cirruksen voittajasuunnitelmasta ja lopputuloksesta.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Pro Sports
Guggenheimin uusi tonttivaraus tyrmättiin asiaa käsitelleessä Helsingin lautakunnassa tänään äänin 5-4. Näin kertoi YLE:n TV-uutiset. Lopullisen äänestyksen tekee kuitenkin ensi vuoden puolella Helsingin kaupunginhallitus.
Kiinteistölautakunta vastustaa Guggenheimin tonttivarausta | Yle Uutiset | yle.fi
Guggenheim Helsinkiin jatkaa siis vastatuulessa.
Tämän päivän paras uutinen! Saisi Helsingin kaupunki keskittää rahansa ja aikansa huomattavasti tärkeämpien asioiden ratkomiseen. Guggenheim ei koskaan tulisi tuottamaan rahaa Helsingin kaupungille.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mitäpäs tuolla väliä vaikka ilmestyisikin Helsinkiin, ei hetkauta itseäni suuntaan tai toiseen. Hauska kuitenkin nähdä kuinka paljon hommaan upotetaan rahaa sitten loppuen lopuksi.
 
Mitäpäs tuolla väliä vaikka ilmestyisikin Helsinkiin, ei hetkauta itseäni suuntaan tai toiseen. Hauska kuitenkin nähdä kuinka paljon hommaan upotetaan rahaa sitten loppuen lopuksi.

Mun mielestä ei ole hauskaa, että mun rahoja tuhlataan tollaiseen paskaan. Olkoon kuinka marginaalinen summa tahansa, mutta tuo tulee maksamaan ihan helvetisti Helsingille ja helsinkiläisille vuosien saatossa. Stnan eliitti!
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä ei ole hauskaa, että mun rahoja tuhlataan tollaiseen paskaan. Olkoon kuinka marginaalinen summa tahansa, mutta tuo tulee maksamaan ihan helvetisti Helsingille ja helsinkiläisille vuosien saatossa. Stnan eliitti!

Mikä eliitti?

Se eliitti, joka käyttää nykyisten museoiden palveluja on ollut yksiselitteisesti Guggenheimia vastaan.

Enemmän kyse on Jussi Pajusen pakkomielteestä saada itselleen monumentti Helsingin historiaan. Sen lisäksi tuo on pelkkää puolueiden välistä "sulle, mulle"-suhmurointia.

Varmaa on vain se, että lopputulos on stadilaisen veronmaksajan näkökulmasta perseestä ja tarpeeton.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Varmaa on vain se, että lopputulos on stadilaisen veronmaksajan näkökulmasta perseestä ja tarpeeton.

Näin se taitaa mennä. Olen kuitenkin sitä mieltä että jos homma hoidetaan yksityisellä rahalla on minulle täysin ok, että Guggenheim tänne saapuu. Mutta en vain voi käsittää miksi sitä tänne väkisin kyhätään, sillä eihän tuo museo täällä pärjää. Se ei pärjännyt suuremmissa paikoissakaan joissa turismia on monta kertaa enemmän kuin Helsingissä, puhumattakaan paikallisista asukkaista. On se kyllä kiva nähdä mihin suuntaan tämä täysin tuhoon tuomittu museo lähtee menemään jos Helsinkiin semmoinen rakennetaan. Mutta tosiaan niin kauan kun veronmaksajilta ei pyydetä mitään, niin en näe mitään syytä miksi hanketta pitäisi estääkään.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suosikkijoukkue
Minnesota Pro Sports
Vapaavuori: Guggenheim-kisalle tukea puurakentamisohjelmasta - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Ei tämä vaihe (arkkitehtuurikilpailu) maksa suomalaisille veronmaksajille mitään, sanottiin muistaakseni vielä eilen. Guggis kyllä kuittaa...
Ja nyt Vihreiden painostuksen johdosta Guggenheim veti rahoitustukihakemuksensa pois: Guggenheim-s peruu tukihakemuksensa - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat. Tämä muuten taisi olla ensimmäinen kerta, kun Vihreät osoitti merkkejä ballssien kasvamisesta. Hienoa!

Tämä Guggis-case on kyllä saanut naurettavia piirteitä politiikkarintamalla. Toiminta on ollut varsin läpinäkyvää kuppausta ja hyväveli-järjestelmän hauiksen näytöstä. Ei yllätä, että elinkeinoministerimme ehti jo lupaamaan lähes miljoona euroa tukea tälle projektille. Pieni googlettaminen paljasti, että Vapaavuoren vaimo on ollut aktiivinen Helsingin kulttuuripuolella ja ollut vahvasti mukana Guggenheim keskusteluissa.

Vaikka olenkin vankasti kokoomuslainen, minua oksettaa Vapaavuoren toiminta. Hänellä on selkeästi unohtunut kenelle töitänsä tekee (poliitikkojen perisynti).
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Ja nyt Vihreiden painostuksen johdosta Guggenheim veti rahoitustukihakemuksensa pois: Guggenheim-s peruu tukihakemuksensa - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat. Tämä muuten taisi olla ensimmäinen kerta, kun Vihreät osoitti merkkejä ballssien kasvamisesta. Hienoa!.
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/helsingin-kaupunginhallitus-kaatoi-guggenheimin
Mun mielestä tuossa ei ihan älyttömästi ballseja tarvita, kun pyöritään kuin se kuuluisa puolukka jossain. Eiköhän nuokin joskus opi että kun jonnekin kumartaa, niin samaan suuntaan ei pysty pyllistämään.
Itse en usko että tuota hanketta pystytään millään rahoittamaan yksityiseltä puolelta kokonaan, mutta jos näin olisi niin antaa mennä vain. Toinen mikä arveluttaa pahemman kerran on tuo rakennuskustannuspuoli. Tällä hetkellä kustannuspuoli on ihan auki ja kun oikeat kustannukset selviävät, on jonkun avattava kukkaroaan lähes varmasti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
http://designguggenheimhelsinki.org/finalists/
Nyt on valittu 6 arkkitehtikisan finalistia. En usko, että tuo korkea rakennus voittaa, kun siitä tulisi iso varjo Etelärannan päälle.

Nopeasti vilkaistuna tämä ensimmäinen voisi toimia, on sopivan moniulotteinen.
http://designguggenheimhelsinki.org/finalists/GH-04380895

Tuo korkeampi osa tarjoaa mukavaa näköalaa merelle päin ja muissakin rakennuksissa isoja lasiseiniä samaan suuntaan. Unohtamatta isoa ulkotilaa mitä tuo kaipaa, rakennusten ympärillä oltava tilaa liikkua.

_
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Korkea rakennus ei tule kysymykseen, sillä se laskee takana olevien Kaivopuiston asuntojen arvoa. Enkä usko, että Helsinki haluaa rantaan rakennuksen, joka estää kirkontornien näkymisen mereltä.

Ehdotus 'GH-04380895' ilman korkeaa tornia näyttää ihan mielenkiintoiselta, mutta tuskin Suomi on vielä valmis noin moderniin arkkitehtuuriin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Saako joku kiinni, mitä tuossa ehdotuksessa "GH-5059206475" oikein haetaan?

Näistä ehdotuksista -895 mielenkiintoisin kyllä. Tuskin toteutuu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Saako joku kiinni, mitä tuossa ehdotuksessa "GH-5059206475" oikein haetaan?
Heh, tuhansista ehdotuksista kuuden kärkeen valittu ehdokas jossa ei näy edes rakennuksen muotoja, onko tämä vitsi? Mutta onhan siinä symbaaleja roikkumassa katosta jos jotain rumpalia sattuisi kiinnostamaan.

_
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
GH-04380895 ja GH-76091181 on ehdotuksista parhaat, mutta jos jokin toteutetaan, niin todennäköisesti GH-1128435973, koska se muistuttaa tarpeeksi paljon ankeaa perisuomalaista teollisuushallia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös näissä kaikissa ehdotuksissa ole nyt se paljon puhuttu suomalainen puu ainakin rakennuksen pintamateriaalina?
Tuo 895 tummanpuhuvana toimisi omasta mielestäni parhaiten, näen jo kuinka nuo vaaleammat tummuu ajan saatossa. En tiedä onko se nyt tämä Guggis mutta mielestäni tuota etelä-helsingin näkymää olisi korkea aika vähän modernisoida, kaikki kunnia vanhoille venäjän vallan aikaisille rakennuksille mutta rohkeasti vaan uutta rinnalle ja eteenkin. Onhan siellä ollut pitkään rumia rakennuksia ihan satamassa kuten enso gutzeittia, palacea ja ties mitä makasiinia, olisi jo aika ottaa rohkeampaa otetta.

Nyt olisi mahdollisuus ainakin pidemmän harkinnan kautta päätyä johonkin arkkitehtuurin potentiaaliseen mestariteokseen kuin että tulevaisuudessa jollekin tontille tulee jotain yksityisellä rahalla rakennettua hotellia/pääkonttoria jolle annetaan vain rajat mitassa mutta ei ulkonäössä.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös